Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

AdamO:

 

Jo jo.A byly doby,kdy jsem naopak třeba benzin brával na SK protože byl v přepočtu levnější,jak tady u nás.

To ale byly roky,kdy jsem tam jezdil za mojí dnes už několik let ženou.Roky 1998-2003.Nejlíp vycházel do roku 2001,pak už to u vás šlo rychle nahoru a i LPG začalo být dražší jak u nás.

Pak se karta otočila a slováci začali nakupovat u nás.Teď je to tak nastejno a už to ani při cestě na SK neřeším.Ale ve většině případů tankovat nepotřebuju,protože Octávka mi vydá na 600km(47L) jízdy na LPG,což tehdy s Feldou nešlo(380km a na pumpu-33L)

 

No a jinak otočil jsem dneska Ostravu tam zpět 180km(Dálnice a město) a výše zmiňovaná chyba stále mlčí.Diagnostika bez zááávad!

Léčba Flashlube pokračuje. :palec:

 

Odkaz ke komentáři

to boli casy no.. skoda ze su uz nenavratne prec. Ja teraz tiez ked vidim tu spotrebu a kolko ma to rocne stoji, tak mi je az na zaplakanie ze v podstate robim viac menej hlavne na benzin. Chcem si dat teraz namontovat lpg, kedze vela jazdim, len musim si zvazit kde by mi to najvyhodnejsie vyslo a hlavne kde by mi to nepodzubali, ale urobili kvalitne.

Odkaz ke komentáři

Obyčejně kvalitní nebývá nejlevnější, mě stag vyšel na cca 23300kč s plnou nádrží v zimní akci která činila slevu minus1000kč.

Loni jsem najel cca10tis, letos něco přes 17tis 2x revizní prohlídka vyšla na 800 + 600kč. Náklady se vrátily a šel jsem do toho s předpokládaným ročním nájezdem 10-12tis.

Odkaz ke komentáři

To je ta "skrytá" tvář LPG.Začneš jezdit i to co by jsi u benzinu zapřemýšlel jestli jet či nejet.

Tady si řekneš-a co těch pár šupů za L acno P remávajúceho G azdu mě nezbije.A tak se jezdí pro cokoliv.

Ale i tak to vyjde vždy levněji než ekonomika s benzínem.A jak tady u nás říkáme-alespoň zarajtuju za volantem za ty prachy :P

Já letos kdybych neměl LPG v autě,tak jsem jel na dovču do HR jednou.Ale protože položka na cestu byla letos hubičková,tak jsem to točil v červenci 2x s pauzou 14dní doma(v práci) mezi cestama.

Odkaz ke komentáři

To je ta "skrytá" tvář LPG.Začneš jezdit i to co by jsi u benzinu zapřemýšlel jestli jet či nejet.

 

 

Tak to můžu jen podepsat. A další zajímavý aspekt lpg, zpomalil jsem. Jezdím rallye spotřeba a baví mě to. My v Chorvatsku jezdili 10dnů z 15ti. a dovču jsem si užil jako kráva a je to super pocit moc neřešit a jezdit. Navíc jak jsme se pořád kochali jezdil jsem pod těsně kolem 1kč za km.

 

Odkaz ke komentáři

ved prave ja teraz zvazujem skoro kazdu cestu navyse ci ist ci nie, lebo sranda to nie je jazdit za take peniaze, mam pocit, ze u nas mat benzinove auto bude pomaly luxusom, nieto este mat na dvore take tri.. Strasiak ty uz ako dlho mas lpg?

Odkaz ke komentáři

ved prave ja teraz zvazujem skoro kazdu cestu navyse ci ist ci nie, lebo sranda to nie je jazdit za take peniaze, mam pocit, ze u nas mat benzinove auto bude pomaly luxusom, nieto este mat na dvore take tri.. Strasiak ty uz ako dlho mas lpg?

 

Dva roky. A s tím benzínem.., ono když ti odejde u nafty turbo nebo vstřikovač, to pak začne být ježdění luxus.

 

Odkaz ke komentáři
Guest strasiak6

ja nieco okolo roka sa mi vidi, uz som to prestal aj pocitat, ale ano pravdu mas, na benzin jazdit to uz je luxusom. Ja prerabku na lpg asi nikdy neolutujem. Bal som sa trosku ked som isiel na prerabku ci to cele dobre dopadne, ale nastastie vsetko ok.. takze davaj si pozor na serioznost servisu ktory ti to bude robit

Odkaz ke komentáři

tak to este pockam a nebudem to teraz riesit na novom, ale do starej octavky by sa mi celkom plyn tiez hodil. Aj ked ja sice na nej nejazdim, ale moja zena na nej lieta ako vichor a na dlhe cesty. Nie nemam este vybraty, ani system ani servis ani nic. Zatial sa len rozhodujem ze ktorym smerom sa vybrat. Tartarini? co je to zac a kde ho montuju?

Odkaz ke komentáři

Jak už jsem psal, i do fungl nového auta si můžeš nechat dát LPG systém, jen to stačí projednat s autosalonem. Kamarád si před 2 roky kupoval nový Hyundai ix20 a přímo v salonu mu do nového auta namontovali LPG aniž by se ovlivnila záruka, tak to bude fungovat i u jiných značek ;)

Odkaz ke komentáři

kolko rocne na nej nabeha? podla toho sa rozhodni ci sa ti to oplati. Je to v podstate taliansky system a vraj patri medzi spicky co sa tyka lpg systemov tak som si ten daj. Zatial som s nim spokojny, uvidime dalej, ale zatial som ziadne problemy nespozoroval. Vies co mne ho montovali v Legas auto, ale po pravde neviem ci ho aj niekde inde nemontuju, ale ja som dostal tip na nich tak som siel tam.

Odkaz ke komentáři

Zilton:

 

Tak já jsem předělával ve 252tis a momentálně 279tis.Záleží jak dlouho si chceš auto nechat.

Pokud si dáš něco obyč.jak mám já kolem 20tis.kč,tak to máš za rok zpátky.

Pokud tvůj motor šlape spolehlivě,bez nějakých náhodných,či vážnějších haprovaček,tak bych se toho vůbec nebál.I kdyby jsi ujel jen dalších 30tis.,tak to máš zpátky.

Taky jsem si tuto otázku kladl a hledal odpověď třeba v ethanolu,ale LPG je mnohem správnější volba

(dnes oproti éčku jednoznačně).

I když nadruhou stranu ethanol byl zase dynamičtější na akceleraci a hlavně kopce fičel jak drak.LPG je línější zato máš ale plnější finanční pokladničku,ze které pak penízky vypadávají mnohem pomaleji. :palec:

 

 

Odkaz ke komentáři

Díky. Motor šlape jak hodinky. Do auta jsem hodně investoval a vypadá to že jiné kupovat nebudu. Tak zvažuji LPG,ale zatím nevím. Hodně lidí říká at to do 1,8 bez turba nedávám,že jsou to motoru na nic,ale mě zase šlape jak hodinky a celkova spotřeba je 7,5 litru cca. Asi do toho pujdu. Jen jeste jaký system lpg?

Odkaz ke komentáři

Zilton:

 

Názory lidí jsou různé a je lepší yše rozhodnout dle sebe.Hodně záleží,jak se k autu chováš a jestli si alespoň v některých věcech soběstačný.Nemáš pak nervy s rádoby "odborníkama"

 

No a co se týká systému:

 

Polož si otázku co od toho čekáš a co do toho chceš investovat.

 

Řekneš si-dobře dám tam dražší systém(Landi Renzo,BRC,Prins) ano je to kvalita a za kvalitu se platí,

ale i co se nahradních dílů týče(hlavně vstřikovače-Náhradní např. BRC 3500tis/ks)No a náš "kvalitní plyn" a zalepení vstřiků po 60tis..... :wacko:-čištění,repas nedej bože výměna(po záruce :wallbash:)

 

Řekneš si-dobře dám tam levnější systém(Lovato,Lovtec,Stag,)ano kvalita klesá.Jedná se o systémy jehož komponenty jsou vesměs polské.Vstřikovače Valtek-nebrat,Lovtec- a vstřikovače Magic Jet

taky nic moc(já tento systém mám ale vstřikovače italské OMVL-cena na 4 válec 2500tis.celá rampa).

No a zbývá Lovato,které si myslím na slušné potřeby uživatele bude postačovat v poměru cena,služba,servis a počet natočených kilometrů(myslím ty co už máš najeté na benzinu)

 

No a jinak na systémy Stag a Lovtec jde bez problémů na netu sehnat i seřizovací software zdarma,takže stačí koupit kabel a nainstalovat na PC program a jsi soběstačný.

 

Vše co jsem napsal výšše ale závisí na tom jak ti danná firma,kterou si vybereš auto odladí ve smyslu

LPG versus BA,což je asi nejdůležitější pro další životnost motoru a hlavně tvou spokojenost.

 

Víc asi nemá cenu psát.Když si tady pročteš ty dvě vlákna co tu o 1.6i LPG jsou,tak budeš vedět skoro vše.

A to počínaje motáží,seřizováním či provozem a hlavně případnými problémy. :palec:

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

No ještě jsem měl dneska nečekanou závadu a tím bylo probití kabelu na třetím válci.

 

 

 

Díky diagnostice byla závada odhalena doma celkem rychle.I tak tomu ale předcházelo vyměnění všech svíček.Tím se ale závada neodstranila.Musel jsem zabádat více do hloubky a rozebrat kousek auta ,abych se dostal na zapalovací modul a vadný kabel vyměnil.No za 1h.20min bylo svépomocí autííí opraveno a vše šlape po projetí OK.

Akorát ta cesta z práce kdy mi to po 2km odešlo nebyla na 3 sem tam na 4 válce příjemná a trošku s nervozitou ať to vydrží 25km domů.No ale povedlo se.

Jestli v tom má prsty LPG a jeho horší přeskok jiskry a probití kabelu si netroufám posuzovat,protože kabely značky Tesla už tam byly od roku 2008,kdy jsem je všechny měnil.Mají najeto 160tis.Na jaře je znovu všechny preventivně vyměním.Teď je to jen poléčené starším origo káblem.

Odkaz ke komentáři

šipan má pravdu musíš si uvedomiť, či chceš kvalitu, alebo niečo lacnejšie, pretože keďi si dáš nejaký lacnejší tak tam kvalita klesá a môže sa to časom aj odraziť pri nejakých vážnejších problémoch. Ja som názoru, že keď si chce niekto dávať prerobíť na LPG tak na systéme šetriť netreba, pretože šetriť budeš potom keď sa budeš na ňom voziť :)

Odkaz ke komentáři

šipan má pravdu musíš si uvedomiť, či chceš kvalitu, alebo niečo lacnejšie, pretože keďi si dáš nejaký lacnejší tak tam kvalita klesá a môže sa to časom aj odraziť pri nejakých vážnejších problémoch. Ja som názoru, že keď si chce niekto dávať prerobíť na LPG tak na systéme šetriť netreba, pretože šetriť budeš potom keď sa budeš na ňom voziť :)

 

Je to jen o kvalitě? A co stáří auta, najeté km, předpokládané km, použití soukromé/firemní. Těch proměnných je přece víc. Apropo, i bageta zasytí, přesto že maso z grilu by chutnalo víc.

Odkaz ke komentáři

nie je to len o kvalite, ale je to aj o kvalite :) jasné, že je za tým omnoho viac, ale on je podstatné aby si ujasnil koľko peňazí je ochotný do toho vraziť..

 

Je to jen o kvalitě? A co stáří auta, najeté km, předpokládané km, použití soukromé/firemní. Těch proměnných je přece víc. Apropo, i bageta zasytí, přesto že maso z grilu by chutnalo víc.

 

Odkaz ke komentáři

 

Ahoj chlapáci,

Musím reagovat na vaší diskusi ohledně kvalitě systému LPG. Před 4roky jsem kupil octavku 1.6 75kw dovoz z Holandska s LPG AG (stav tachometru 145 000km) a auto přestalo na LPG jezdit a nakonec se zjistilo, že odešla řídící jednotka, která nedávala vstřikovači signál na vstřik plynu. Byli dvě možnosti? Buď nová jednotka z Holandska za 8tis, nebo přestavba na systém Lovtech Megic G4 se vstřikovači MAGIC JET za 10tis se zárukou 2roky. Později jsem se dozvěděl, že to auto je o 100 000 km stočené. Tzn. že při koupi mělo 245 000km a nyní je oficiální stav 325 000km a auto jezdí výborně. Jediný problém co jsem s LPG měl, že mi odešel jeden plynový vstřik, ale ten byl vyměněn v záruce a od té doby úplná balada. Ještě mě napadá, že jsem občas míval problémy s pocukáváním a to bylo vždy nekvalitním LPG. Ale to nevím jestli je tento systém na to choulostivý, nebo to auto :-) Teď už jezdím osvědčené pumpy a mám naprostý pokoj. Je paráda dojíždět do práce a říkat si, že jezdíš za 1.20kč/km.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...