Přejít na obsah

Epiho fullhrab


Doporučené příspěvky

Předně se omlouvám za obsáhlejší úvod, snad pro někoho přínosné čtení.

 

Líbí se mě Kejmlovo přirovnání, použiji ho tedy taky – můj kapitalistický vykořisťovatel se rozhodl za otrockou dřinu mě odměnit novým vozidlem.

Jak jsem se k němu dostal, nebo zatím spíše dostanu. Současným firemním vozidlem jezdím 2,5 roku a je jím vcelku příjemný Ford Focus 3 kombi. Již v uvedené době jsem se mohl rozhodnout, jestli chci Focus či Octavii II. S ohledem na to, že Focus byl v té době naprostou novinkou, kdežto Octavia „běžným“ autem, rozhodl jsem se pro něj a nelituji. Současně jsem věděl, že v případě obměny vozového parku přijde na trh nová Octavia a tak bych zase jezdil v relativně „čerstvém“ autě.

Ta doba nastala právě letos a postup byl tak jasný. Nebyla však jasná konfigurace. Ve firmě máme jakési kategorie (celkem 8), kde 1-5 jsou jasně definované a 6-8 sice definované několika značkami, ale konfiguračně již bez omezení. Současný Focus je v kategorii 3, věděl jsem tak, že můj posun bude kategorie 4 či lépe 5. Obě kategorie jsou již jasně definované Octavie kombi, lišící se motorizací a výbavou.

Původně vypadal posun do kategorie 4, což je 1.6 TDI, výbavově Elegance s několika extras v podobě Bolera, sklopných vnějších zrcátek, paketu pro špatné cesty, předních i zadních senzorů, Light asistentu, asistentu rozjezdu do kopce, Kessy, Sunset a ještě pár drobností. V podstatě osobně jsem proti konfiguraci nic neměl, byl jsem pouze zklamán z motoru 1.6 a jeho pětikvaltu. Toto byl i jeden z rozhodujících faktorů při výběru Focuse, což je sice taky 1.6 TDCi (byť s o 10 koní nižším výkonem), ale se šestikvaltem. Při debatování jsem tak vznesl požadavek na změnu konfigurace na motor 2.0 TDI, tříramenný volant a sklopné sedadlo spolujezdce. Z mé pozice, kterou ve firmě cítím jako silnou se mě zdála firemní investice cca 60 tisíc navíc vcelku zanedbatelná.

Po týdnu jsme následně s vykořisťovatelem seděli nad konečnými konfiguracemi. Naše sezení začalo ze strany šéfika třemi zprávami, dvě prý špatné a jedna dobrá. Dvě špatné zprávy byly, že nebude tříramenný volant a sklopné sedadlo, ale dobrá, že bude dvoulitr. Zaplesal jsem za dvoulitr a pak to přišlo, hodil mě na stůl konfiguraci, kterou přikládám. A ano, přeskočil jsem tak kategorii 4 a zamířil do poslední firemně nekonfigurovatelné kategorie 5. Rozzářil jsem se jak „stowatová“ žárovka, hlavně z pohledu, že jsem se zbavil dokonce i obávané jednoduché nápravy. Je tedy jasné, že oktávka bude ve čtyřkolce. Současně při pohledu na výbavu nebylo co dodat a s ohledem na konfiguraci už vlastně ani není moc co doplnit. A přiznám, v základní ceně konfigurace za 850 litrů je to sakra dost a za ty prachy myslím mohlo být i auto „reprezentativnější“. Použiji zde lae otřepanou frázi „darovanému koni na zuby nekoukej“. Proto to tak beru, jinak proti konfiguraci nic nemám a myslím, že bych jej takto zcela bral i jako soukormé.

Toto sezení proběhlo již před měsícem a když jsem si volal známému do autosalonu, kde se auto objednávalo, říkal, že termín dodání je až někdy v říjnu, tedy cca 10-12 týdnů. A řekněme si na rovinu, ta doba čekání je šílená.

 

Během měsíce jsem měl možnost se svézt s kolegovu novou oktívií popsanou výše v kategorii 4. Zjištění proti současnému Focusu jsou patrná. A přiznejme si na rovinu (a můžete mě za to kamenovat jak chcete), rozdíl v komfortu jízdy se zadní jednoduchou nápravou v nové oktávii proti Focusu je tristní. Po výjezdu z naší fabriky se posouvám na dálnici po cca 7km neustále flikované cestě 2. kategorie. Cesta není nyní nijak výrazně děravá, ale opravy stylem „zaplácáme lopatičkou“ a nejlépe na hromádku se u oktávky projevovaly neustálým bubnováním zadní nápravy. Jednoduše ve Focusu uvedený úsek projedu s jakýmsi vzdáleným tlumeným zvukem, kdežto oktávka úsek projela se značně slyšitelným a trvalým tlučením. Po nájezdu na kvalitní dálnici již bylo vše v pořádku, nevím, jak by se toto projevovalo na panelové D1.

Opět jsem si v oktávce připomněl i z kdysi užívané Fábie příjemný potah volantu, který skutečně připomíná (či je?) kůže, kdežto ve Focusu je kůže jasnou umělotinou, tedy koženkou. Nové rozhraní a ovladače je pro mě, jako vyznavače moderních technologií prostě pecka. Co mě uživatelsky moc nelichotilo byl široký, lesklý rámeček kolem Bolera, na kterém je vidět každé smítko prachu. No co už, prachovou utěrku s sebou. Startování pomocí Kessy je taky vítanou změnou. Co se týká motorů, zdá se mě 1.6TDI živější, byť měření pružnosti na 4-ku z 80 na 120 bylo prakticky identické. No hold 6 kvaltů může pokrýt i ztrátu 10 koní. Ve vyšších rychlostech (nějakých dálničních 150) se mě současně zdál Focus mírně tišší.

 

Mě nyní čeká ještě nějaká doba „bezesných“ nocí, stejně jako pár věcí, které mě při konfiguraci vadí. Tříramenný volant prostě vypadá líp a taky mě mrzí, že při objednání paketu PLUS a relativně hezkých 17-tkových kolech, však při současném objednání paketu pro špatné cesty automaticky padá konfigurace zpátky na kola max. 16-tky. No opět si musím připomenout hlášku o darovaném koni.

 

Zatím myslím stačí, těm kteří dočetli až sem gratuluji a vyhrávají „gumového medvídka“ - předání osobně. :-)

 

Edit:

Přidána fotka jak to bude v podstatě vypadat. To je ta kategorie 4, mě tam budou jen "čumět" xenony.

post-31362-0-23296800-1377810936_thumb.jpg

post-31362-0-93918900-1377873296_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No ono je nejlepší, že konfiguraci dělá přímo zaměstnavatel. Já bych taky radši místo kožaka dal přednost obyčejné látce a k tomu funkci sklopného sedadla spolujezdce. Ale je to prý i postoj firmy, že si mė váží a tak se držím hesla o držení huby a jsem rád, že je to tak, jak je. A kdo by ostatně nebyl. :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak a je to doma. Pár fotek přílohou, první dojmy:

1) musím si vzít týden dovolené, abych se v tom všem nastavení trochu běžně orientoval, Columbus, Canton, Drive mode + dalších tisíc kravin, no docela makačka

 

2) první zajímavé, ne však příjemné zjištění. Včera přes den pršelo, lezu do auta, otevřu dveře a ta nahromaděná voda nad dveřmi se spustila dolů, bohužel všechna stekla na sedák. Auto bylo bokem mírně nakloněno, ale skutečně neznatelně (odhadem do 5ti stupňů). Je to normální, stává se to ostatním taky?

 

3) bod 2 velmi podobný v kufru. Byli jsme nakoupit, prší, zvedám dveře od kufru a opět dost velké vody stéká sice na boční odtokovou hranu, ale dost jí "naprskalo" přímo do kufru.

 

4) jde vidět, že Ford (potažmo PSA) jsou v CR technice u nafty zatím dál. Předchozí Focus s jeho 1.6 TDCi měl chod skutečně velmi měkký, dvoulitr v oktávce je poněkud hrubší, ale na dálnici OK. Samozřejmě ale jiné parametry hrají ve prospěch dvoulitru, no hold dvoulitr.

 

5) žádné tlučení od zadní nápravy, víceprvek zkrátka není lešeňová trubka

 

6) mám v autě poprvé xenony - za mě famózní

 

7) děti jsou nadšené ze zadní středové opěrky, kam si můžou odložit flašky s pitím :D

 

Na nějaké další hodnocení je brzy, až se něco odjede (dlouho to trvat nebude), přípíšu další zkušenosti.

post-31362-0-06143000-1383482758_thumb.jpg

post-31362-0-61546900-1383482801_thumb.jpg

post-31362-0-41644900-1383482811_thumb.jpg

post-31362-0-74765100-1383482821_thumb.jpg

post-31362-0-04323800-1383482837_thumb.jpg

post-31362-0-29044000-1383482923_thumb.jpg

post-31362-0-90097000-1383482950_thumb.jpg

post-31362-0-33152000-1383482962_thumb.jpg

post-31362-0-66214300-1383482976_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Jo a ještě 3 takové drobnosti, myslím, že ne vyloženě zásadní:

 

9) simply clever "kelímek" na telefon (či jak tu pičovinu nazvat) je mě bohužel k výkalu, S4 od Samsungu se do něj nevejde

 

10) ten černý klíček vypadá fakt lacině. Jak už tady někdo psal, obětuji 250 kaček a koupím ten náhradní díl ke Golfu, který je chromovaný a aspoň trochu to vypadá

 

11) KESSY je uživatelsky libovka, jak mě bylo vysvětleno při předání, pokud systém hlásí že se má baterka v klíčku vyměnit, není radno situaci podceňovat.

Odkaz ke komentáři

Epi: Ad jednotlivé body:

2) Na zatekanie pri otvorení dverí som teraz reagoval do Culdovho vlákna, u niektorých O3 sa to stáva, u niektorých nie. Možno problém, ako sú napasované dvere alebo problém s tesnením dverí?

 

6) Tak, ako bol rozdiel medzi obyčajnými svetlami a xenónmi v O3 relatívne malý, tak v prípade O3 je ten rozdiel obrovský. Bixenóny svietia neskutočne dobre, aj v porovnaní s xenónmi v O2.

 

9) Simply klever kelímok neslúži na telefón, ale presný názov je "držiak na multimédiá". Na telefóny je naozaj až príliž úzky.

 

11) Kessy je naozaj veľmi návykové a veľmi užitočné. V O3 tomu chýba k úplnej dokonalosti systém otvárania kufra, kedy človek len nohou zašmátra pod nárazníkom a kufor sa otvorí. Na výmenu batérie včas upozorní hláškou na maxidote, takže toho sa báť netreba :palec: V prípade Kessy dokonca inteligente funguje aj Leaving Home - ak je Leaving Home zapnutý, je tma a prepínač svetiel v polohe Auto, tak pri odomknutí auta tlačítkom sa rozsvietia svetlá. Ale ak je auto zamknuté a potiahne sa kľučka, tak svetlá sa nezapnú, lebo už ich netreba, keď je človek pri aute.

Odkaz ke komentáři

Dneska cestou do Budějic jsme se s kharou oťukávali, co mě zarazilo a co nemá smysl vůbec brát v potaz je "našeptávač" přeřazení. Ve Fordu to fungovalo aspoň trochu logicky, kolem 2000 ot. radil řadit nahoru, otáčky spadly někam k cca 1500 a to byl opět moment kdy se sbíralo turbo.

A co na to škodárna? "Hrnu" si to za nějakým zapráskaným vojenským konvojem cca 60-70km/h, vražená pět, 1300 otáček a našeptávač radí "jebni tam šest". Asi jsem teda nenašel tlačítko na druhé turbo, které by se aktivovalo při volnoběhu a následně by na šestku už tahalo při 1000 otáčkách.

Přikládám foto, názor si udělejte vlastní, za mě :wallbash: . Auto je sice služební, ale že bych ho nechal takto trápit, to zase jako nee. Takže našeptávači :loool:

post-31362-0-27615500-1383579843_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tiež mám tú skúsenosť, že zbytočne odporúča držať otáčky niekde okolo 1200. Pri ustálenej rýchlosti sa to dá, ale cítiť vibrácie do volantu a žiada sa podradiť. A keď človek podradí, tak potom zasa otravuje "eko-tip" o zaradení odporúčaného prevodového stupňa. Našťastie jednotlivé eko-tipy idú deaktivovať.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Stále se škůdkou oťukáváme, jedna "libovka" objevena. Je jím Light Assist. Skvělá věc to přepínání dálkových světel. Ééééééééééémmmmmmmmmmméééééééééé, tak geniální to zase není. A možná je to úplně stupidní, nebo jsem blb, že jsem nezjistil jak to má vlastně fungovat.

Ono to funguje, avšak s jednou podmínkou - pouze v přímém směru. Ano, když se jede po rovném úseku a v podmínkách k tomu určených (ne mlha a déšť) tak asistent asistentí, až se od xenonů kouří. Po sem super, chtělo by to dát palec nahoru. Ona se ale karta rychle obrací s první zatáčkou či horizontem - asistent nevím kde asistuje, já ale neustále někoho oslňuji a musím vypínat dálkáče ručně. Bohužel po cestách českých jsou většinou úseky zatáčkovité či stoupavo/klesající.

Nehledě na to, že v úseku, kde bych já již osobně dálkáče zapnul (nikdo proti mě nejede), učiním tak, rozsvítí se eletrónka (asi z Katody Holomóc) dálkových světel s pověstným A, a, a, a, čekám jak pičus a nic. Asistent se asi v danou chvíli ještě rozmýšlí, jestli mě tam ty dálkáče nakonec pustí. Po notné chvilce teda jako že bych mohl vidět líp, tak mě je tam foukne. No nebudu to dále protahovat - asistent v menu vypnut, nehodlám tento nesmysl dále používat.

 

Pokud tak někdo nad touto "vychytávkou" uvažuje, rychle na ni zapomeňte. Za mě tedy rozhodně vyhozené peníze z okénka, 5300Kč se dá doslova "projebat" jinak. :prcprc:

Odkaz ke komentáři

Dneska zkouška "pomačkání" dalších čudlíků. Došlo na tlačátko Drive mode.

Většinou čtu kritiku na tuto funkci, musím ale říct, že mě se docela líbí. V módu Sport jsou reakce na přidání plynu znatelně rychlejší. Vnitřně jsem to proti módu Normal na jednotlivé rychlosti popsal takto:

1,2 - láme vaz (opravdu změna je při rozjezdu výrazná) :D

3,4 - libovka pro předjíždění, díky modu určitě pár setinek k dobru ve zrychlení

5,6 - neshledal jsem rozdíl proti normálu (případně je tak nevýrazný, že jsem to nezaznamenal)

 

Chápu, že jinak se mód může projevovat u různých motorizací. U 2.0 Tdi je změna citelná (teda podle mě).

Odkaz ke komentáři

Epi: Tak s tým asistentom diaľkových svetiel si ma prekvapil. V praxi som ho nemal možnosť odskúšať a veľmi som uvažoval o tom dať si ho do auta. Nakoniec som ho nezobral a asi som fakt urobil dobre :wub:

Drive Selection Profile som ale skúšal a z neho som mal hneď jasné v tom, že sú to úplne vyhodené peniaze. Je to čisté placebo, nič iné. Maximálne človek cíti to, že musí plynový pedál mačkať hlbšie a ešte si všimne, že sa v Eco móde prestali natáčať svetlá. Jediná vec, kedy by som o DSP uvažoval, by bola kombinácia s automatickou prevodovkou, kde v Eco móde (ale len tam, nejde to nastaviť ani v Individuale) prevodovka radí aj voľnobeh tzv plachtiaci režim. Čo som zisťoval, tak prepnutie režimu na akceleráciu nemá žiaden vplyv, keď človek zošliapne pedál až na podlaho v Eco alebo Sport režime, auto zrýchľuje rovnako.

Odkaz ke komentáři

Dneska první "tuning" - výměna spodní plastové části klíčku za chromovou.

Jde o díl ke Golfu 7, pasuje i na klíč k Oktávce. Pár detailů k výměně - rozebrání klíčku jde i ručně, nebyl potřeba žádný nástroj.

Vlastní díl je přišroubován šroubkem s hvezdičkovou hlavou nejmenší velikosti. Je potřeba opravdu originál hlava šroubováku, ničím jiným to povolit nešlo. K přichycení nového dílu je potřeba jiný šroub než původní. Naštěstí je nový šroub i dodávkou toho náhradního dílu.

 

Cena dílu (koupeno v NH Caru) 257Kč s DPH.

Přínos za mě je patrný, už to nevypadá jako levná čínská sračka. Otázkou je, proč to u předchozích verzí šlo standardně, kdežto teď třeba ani jako rozlišení nejvyšší verze.

post-31362-0-70291700-1385152670_thumb.jpg

post-31362-0-25393100-1385152679_thumb.jpg

post-31362-0-78333300-1385152686_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...