Přejít na obsah

Termostat


Doporučené příspěvky

Už jsem to dělal 3x a pokud se vyndá altík tak je tam přístup pěkný. Poprvé jsem to dělal bez demontáže altíku a šlo to blbě, pak jsme tam dal LPG a překáželi mi tam hadičky od plynu, tak jsem sundaval altík a bylo to i s tím vyndáním rychlejší. A když byl dole řemen, tak jsem vyndal i napínací kladku a promazal v ní ložisko, což je také dobré občas udělat.

Odkaz ke komentáři

Nahoře je na něm výstupek asi na 19 klíč, tak tam dej plochý klíč a zatáhnu - dopředu a tím se povolí řemen. V tom těle je vidět z pohledu po levé straně dírka, tam prostrč kus drátu nebo slobého šroubováku a až nadoraz a ta kladka zůstane tak povolená a můžeš lehce sundat řemen. Samotná kladka drží na 3 šroubech z levé strany z pohledu do motoru.

Odkaz ke komentáři

Jen se potom nelekni, až vyndáš termostat, že poteče z motoru voda, protože tím kohoutem se toho moc vypustí, tedy spíše se vypustí jen hadice a chladič a obsah v bloku motoru tam zůstane a právě tam tu vodu drží termostat, kdybys to vypuštěl na teplém motoru, aby byl termostat otevřený, tak by vytekla skoro všechna, ale to nedoporučuji.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím mám další problém s teplotou.Za jízdy se motor dlouho ohřívá ,když stojím tak na volnoběh se motor ohřeje a obě hadice jsou horké při volné jízdě cca 10 km se teplota na teploměru nehýbe,ale po zastavení je spodní hadice(mezi termostatem a chladičem) studená a začíná se zahřívat pomalu zase až když stojím.Je to normální? Nebo kde by mohla být závada? termostat měněn tak cca před měsícem(1000 km)a musí se voda po výměně termostatu odvzdušnit nebo se to odvzdušnuje samo?

Odkaz ke komentáři

Odvzdušní se to samo. Chtělo by to napíchnout na počítač a projet to a sledovat teplotu motoru jak kolísá a neměl aby jít pod cca 85°C, jinak to asi nezjistíš. Ona je celkem již zima a je možné že se dost motor chladí okolním vzduchem a termostat není potřeba moc otevírat.

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Taky mám problém s teplotou chladící kapaliny u tohoto motoru, ráno už je chladněji, dnes když jsem jel ráno tak bylo + 6°C tak motor se ohřál na správnou teplotu až po 7-8 km a až bude zima tak to bude ještě horší, auto tím pádem netopí a má větší spotřebu, bude stačit když vyměním termostat? nebo je potřeba vyměnit i něco jiného? (nebo mám používat dečku před chladič?) Když bych měnil termostat co vše je potřeba koupit ? (jen termostat a těsnící gumičku a nějaký fridex?) Píšete že pro snadnější demontáž je lepší vymontovat alternátor, ale já bych s ním nerad nějak hýbal, jde ten termostat vyměnit i bez demontáže alternátoru? A se kterým termostatem máte nejlepší zkušenosti, který mám koupit? Předem moc děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Jde to i bez demontáže alternátoru. Termostat buď origo nebo třeba Wahler, hlavně ne francouzské Vernet. S termostatem taky vyměň O-kroužek. Vyteče tak 2 litry chladicí kapaliny, takže budeš potřebovat fridex a třeba destilku. A teď se zeptám já. Jak si poznal, že je v háji termostat? Zahřeje se motor na provozní teplotu? Když se motor zahřívá, co spodní hadice od chladiče, je teplá nebo studená?

Odkaz ke komentáři

Teplotu hadic jsem nezkoušel ale poznal jsem to tak jak už sem psal že motor se zahřeje na provozní teplotu až po ujetí 8 km při venkovní teplotě + 6°C jak to asi tak bude např. při - 20 °C, přeci motor musí být ohřátý po 2 km normální jízdy. Do práce dojíždím 10 km a auto začíná topit až když dojíždim na konci trasy, neříkejte mi že je to normální u octavie, Jak se motor ohřívá vám na provozní teplotu, po kolika km normální jízdy ?

Odkaz ke komentáři

Tak to vyzkoušej. Po chvilce jízdy, zastav a sáhni na spodní hadici co je od termostatu ke chladiči, když bude studená, termostat je zavřenej. Já to občas píchnu na diagnostiku, do nádržky na chladicí kapalinu dám teploměr a nechám po postupně zahřívat na volnoběh a sleduji teplotu na budíkách a také motoru, kontroluji hadice atd. a vím že mám vše v pořádku a cestou do práce, což mám 11 nebo 12 km, podle toho kudy jedu, když to točím při rozjezdech do nějakých 2000 ot. až pětku na 2500 ot, to ne kvůli spotřebě, ale že je to zbytečné více, tak v pátek jsem to taky zahřál až po skoro deseti km, ale v zimě to není o moc horší, spíš stejné.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Podíval bych se pod auto na kabeláž snímače oleje . Resp. objednal si svorkovnici s pinama ,  tu co tam je ustřihl a dál nové piny . Jo a kontrola jestli se netře o poloosu . 
    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
×
×
  • Vytvořit...