Přejít na obsah

Stickler's white TFSI


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak, včera jsem konečně pokročil s exteriérem dále, formou tolik očekávaných předních světel :ph34r:

Komu se dlouhý text níže nechce číst, jednoduše je vše hotovo a fotky z práce a z výsledku naleznete níže ;)

 

Pro ostatní (hlavně Kyselinku) popis toho, co jsem dostal a proč trvala výměna tak dlouho:

 

Světla jsem si vyzvedl před týdnem v úterý. Na první pohled byla OK, ale zdárná banalita proměnila následující dny v noční můru. Jedno (levé) světlo mělo totiž vevnitř na skle bahnitou špínu, která byla dost vidět. Jako první ze všeho jsem tedy celkově špinavým světlům dopřál koupel.. Navíc všudepřítomné zbytky plastidipu mi také radost nedělaly..

 

post-28923-0-85090100-1398354652_thumb.jpg

 

Jenže špína pořád ne a ne slézt dolů.. Proto jsem se rozhodl vyjmout čočku s parabolou a přeleštit přes otvor špínu hadříkem. Jenže poněvadž jsou světla vyrobena v Thajsku, šroubky byly z bláta a tím začala legrace. Z 8 šroubků jsem musel 4 řezat rozbrušovačkou na mikrovrtačce. Nakonec se sice povedlo čočku vyndat, no byl tady další problém - prach z řezání. Světla jsem proto dále několikrát vypláchl a vyplachoval jsem je tolikrát, až se stalo nevyhnutelné - chromované plošky, umístěné pod čočkou a pod parabolou dálkovky (dle fotek na internetu jsem ani nevěděl, že tam jsou a upřímně se mi ani moc nelíbily) doznaly slušného poškození - z fotek je poškození špatně patrné, ale voda poškodila chromovou vrstvu a chrom byl celkem hodně flekatý..

 

post-28923-0-56933800-1398354847_thumb.jpgpost-28923-0-19144300-1398354858_thumb.jpg

 

Navíc kovový prach začal po styku s vodou rezavět a po obvodu světla se začaly tvořit fleky. Spolu s dalšími problémy v podobě poškozených plaketek u blinkrů na bocích (plaketky se zřejmě vinou vyšších teplot přilepily na plexi, byly proto poškozené samotné plaketky i plexi) a podivně poškozeného plastu kolem čočky (můžete vidět na fotce, takto mi světlo již přišlo) jsem si jednoho rána řekl "buď a nebo", věděl jsem, že takto poškozené světlo na autě mít nechci. Poněvadž bylo původní lepení velmi chatrné a nevzhledné, napadlo mě, namísto řezání, zkusit světlo nahřát v troubě. No, nevešlo se tam.. Tak jsem zkusil vzít fén (můj pracovní fén :)) a dlouze jsem nahříval místa po centimetrech po celém obvodu světla - jakmile se rozpálilo, šroubovákem jsem začal "vydlabávat" staré lepidlo. Světe div se, hodinka práce a světlo se mi podařilo otevřít :)

 

post-28923-0-83595100-1398355127_thumb.jpg

 

Tím se mi otevřela brána možností. V prvé řadě bylo nutné vyřešit technickou část - ano, pravděpodobně mou vinou (koupel) parabola před čočkou zbělala a po leštění již byla flekatá. Poněvadž neoriginální světla obecně bojují s nekvalitním osvětlením, rozhodl jsem se risknout další věc a donesl jsem si domů i originální chromové světlo pro výměnu čočky + paraboly, vč. clony. V Sonar světlech jsem čočku + parabolu vyndal ještě před rozlepením světla a proto jsem se o totéž pokusil u originálních světel. Aby však proces nebyl příliš jednoduchý, namísto šroubků "z bláta" originální parabola disponuje pouze nýty, které drží samotnou clonu a čočku. Bylo tedy nutné nýty vyvrtat. Poté, co se to podařilo, jsem v originálních chromových světlech vyměnil parabolu s čočkou za tu neoriginální, uchycení tentokrát proběhlo šroubky.

U originální paraboly s čočkou bylo nutné vymyslet uchycení jinak, neboť uchycení nemělo závit - po hodinách snahy se mi podařilo v nepřístupných místech nasadit malé šroubky s matkou, čočka s parabolou tak byla kompletní a po celkovém "úklidu" hrozně rozbordelených drátů a opravě těch poškozených (bez mého přičinění jednomu například chyběla část izolace) jsem se konečně mohl vyhrnout na vizuální stránku věci.

 

Ačkoli na to výplň nevypadá, celý ten plast je tvořen průhledným plexisklem, čili ne leskle černým plastem tak, jako v případě originálu. Poněvadž světla již matný základ měla a dosud každý, kdo FL světla předělával, má výplň v černém lesku (plastu), rozhodl jsem se koupit opět matně černý lak a nechat výplň v matu. Ačkoli ony chromové plošky zřejmě nějaký zanedbatelný význam měly, chrom bych neměl jak imitovat a nelíbil se mi tam - proto jsem ty plošky, po očištění chromu technickým lihem, přelakoval na matně černou stejně, jako zbytek světla - s výjimkou zamaskovaného chromu v blinkrech a v parkovačkách. Před lakováním jsem samozřejmě ještě přebrousil ony podivné rýhy kolem čočky, nezmizely úplně na 100%, ale to z důvodu, že byly velmi hluboké a tmelit jsem je nechtěl (tmel by mohl popraskat a co pak) - přes plexi ale vlastně už není nic vidět.

Poněvadž původně blinkr tvořila pouze malá chromová ploška a zbytek byl, stejně jako ostatní díly, nalakován matně černou, což se mi nelíbilo (blinkr netvořil takovou tu klasickou "hokejku", druhou fází bylo opětovné zamaskování a nalakování všech zbylých částí blinkru kolem chromu stříbrným lakem (diamant metalíza) - asi bych zvolil bílou pro větší efekt, no ve firmě bych těžko obhajoval, že jsem si světla nepředělával sám. Proto byla volba jasná..

 

post-28923-0-42409400-1398356249_thumb.jpg

 

Na závěr jsem se rozhodl tematicky upravit původně prázdnou plaketku - nápis "Sport Line", které mám po celém autě, by se rozměrově nevešel, proto jsem se spokojil s holým "Sport", což má tematicky suplovat případné štítky s označením výbavy na blatnících. Původně byl nápis hrozně úzký, proto jsem jej rozstříhal a nalepil s rozestupy 15mm. Poté už zbývalo vše jen zakrytovat, po odstranění všech zbytků hnusně mazlavého lepidla z plexi i ze samotného "korpusu" světla (opravdu hnusná práce) nanést lepidlo nové (lepidlo-silikonový černý tmel) a po zaschnutí (2 - 3 dny) jej ořezat a očistit tak, aby byl spoj co nejčistší - nechci se chvástat, ale vypadá 100% lépe, než původně, de facto jako originál slepené světlo od Škodovky. Tímto jsem mimo jiné vyřešil druhou častou neduhu neoriginálních světel - netěsnost.

Poslední fází byla výměna konektoru pro H7 světla za originál (způsobeno jiným tvarem paraboly) a pro jistotu jsem rovnou vyměnil také gumovou krytku pro otvor na dálková světla a "špunt" pro blinkry. Velký gumový kryt pro H7 žárovky mi prodejce ke světlům nenechal, čili tam šel originál automaticky.

Malé porovnání s původním stavem:

 

post-28923-0-24187700-1398356555_thumb.jpgpost-28923-0-13414300-1398356565_thumb.jpgpost-28923-0-79024100-1398356579_thumb.jpg

 

Druhé světlo bylo sice docela v pořádku, ale samozřejmě jsem na něm udělal vše, co na tom prvním:

 

post-28923-0-30321400-1398356794_thumb.jpgpost-28923-0-61303800-1398356805_thumb.jpg

 

Na závěr mě tížil další problém, s nímž jsem světla již dostal: Levé světlo bylo přesně v místech před čočkou nenormálně potlučené (asi od kamínků?), ale tak, že by to muselo zákonitě ovlivnit svítivost. Těžko říci, zda jsem se rozhodl správně, no koupil jsem 3M sadu pro renovaci světel - světlo jsem celé zbrousil a následně leštil. Níže fotka po přebroušení jen toho původně poškozeného místa, následně jsem přebrousil celé světlo:

 

post-28923-0-54707300-1398356944_thumb.jpg

 

Potlučená místa zmizela a sada dokázala světlo docela hezky rozleštit. Problémem ale je, že jednak není výsledek tak dokonalý, aby při zapnutých světlech nebyly vidět vlásečnicové škrábanečky (ty jsou ale vidět i u toho druhého, protože se vytvoří i po přeleštění plexi extra jemným hadrem zevnitř a přímo svítící světlo je zákonitě zvýrazní) a jednak (a to hlavně) jsem broušením sundal ochrannou vrstvu, tvořenou tvrdým bezbarvým lakem, čímž jsem způsobil dost vysokou citlivost toho světla - nyní je tedy velmi náchylné na jakékoli škrábnutí. Tento problém jsem ještě úplně nedořešil, no už jsem objednal nějaký profesionální dvousložkový bezbarvý autolak (druhá složka je v samostatné kapsli, po smíchání je lak použitelný jen 24 hodin), který by se měl vyznačovat vysokou tvrdostí a odolností proti poškrábání. Mám v plánu to světlo přelakovat a přeleštit a tak doufám, že to můj problém vyřeší :wacko:

 

Zde náhled na obě hotová světla:

 

post-28923-0-73407200-1398359114_thumb.jpgpost-28923-0-65742800-1398359131_thumb.jpg

 

No a včera se montovalo.. Přehodil jsem všechny žárovky (ještě ne finálně, ale o tom později, až přijde to, na co čekám :)) a ačkoli mi dalo napasovat světla překvapivě dost práce (nechtěly dovnitř, ani ven, bylo nutné nastavit šrouby pro správné hloubkové usazení, apod.), nakonec se povedlo:

 

post-28923-0-88393800-1398357224_thumb.jpgpost-28923-0-42872300-1398357231_thumb.jpgpost-28923-0-01479600-1398357236_thumb.jpg

 

Bylo sice nutné to citlivé světlo opětovně za pomoci vrtačky přeleštit přímo na autě, no to už bylo to nejmenší.

Na poslední chvíli, při kontrole elektrického nastavení, se však objevil další problém: V pravém světle motorek jen vrčel a světlo nenaklopil. Poměrně rychlá a snadná výměna za motorek z originálního světla problém vyřešila a tak už je naklápění plně funkční :palec:

 

No a dnes proběhlo seřízení světel v originálním servise a samotné nafocení. K fotkám mám menší poznámku: Ačkoli to tak na fotkách vůbec nevypadá, stál jsem v dost prudkém kopci. Když jsem se následně snažil vyjet a zjistil jsem, že je louka tak rozbahněná, že to nejde, docela přituhovalo, když jsem viděl, že je hned pod kopcem za autem hluboká voda (přehrada) bez zábran :lool:

Nakonec se mi asi po půlhodinové snaze vyjet, kdy jsem čisté auto celé zacákal bahnem, podařilo vyhrabat nahoru - dopředu to nešlo ani šikmo na dvojku s vypnutým ASR, tak jsem se musel na prasáka rozjet na zpátečku a kopec vyletět - naštěstí úspěšně, ačkoli si dnes spojka dala rozcvičku.. :lol: Nejhorší na tom je, že jsem tam jel kvůli vám, abych sdílel hezké fotky, ale po otevření v PC stojí za prd - prostředí o ničem, světelné podmínky foťák očividně také nezvládl... :( No co už. Takže pár blbých fotek zde:

 

post-28923-0-63577100-1398357605_thumb.jpgpost-28923-0-82288200-1398357618_thumb.jpgpost-28923-0-64110200-1398357630_thumb.jpgpost-28923-0-94632500-1398357642_thumb.jpgpost-28923-0-22477600-1398357655_thumb.jpgpost-28923-0-97270300-1398357668_thumb.jpgpost-28923-0-90825700-1398357679_thumb.jpg

 

...v reálu ta světla vypadají tak nějak lépe - tmavší, průhlednější. Zatím jsem nepřišel na to, jak je vyfotit, aby byly vůbec vidět a jen se v nich neodráželo světlo..

 

No a rovnou jsem dnes namontoval i poslední menší radost, kterou jsem měl koupit už dávno - nerez opěrku na nohu :):

 

post-28923-0-13919400-1398357771_thumb.jpg

 

Tak a to je vše.. Pokud jste se dočetli až sem, tak děkuji za pozornost a snad se bude líbit.. :pivo:

Upraveno uživatelem Stickler
Odkaz ke komentáři

no práce pěkná, tak to si dobrej že si zapadl :D

 

schodou okolností sem včera potkal černýho kombíka u tesca, kde světla zčernil podle liborova návodu, chtěl se bavit ale já neměl na něj čas. Moc se mě ty černý světla nelíbí ani na té černé, nevím. ale hlavně že se to líbí tobě ;)

mlhovky budeš dodělávat? pak by to mohlo být zase lepší.

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

Moc díky, kluci :pivo:

 

@SirMike: Právě že ani z detailu není nic vidět, světlo vypadá úplně OK. Ale když rozsvítím potkávačky i dálkovky, světlo je takové lehce matnější a ty vlásečnicové škrábanečky jsou vidět. Jak jsem psal, ony jsou vidět i na P světle, protože jsem obě světla přetřel jemným hadříkem zevnitř - a to plexi je obecně natolik citlivé, že jsou na něm vidět při zapnutých světlech takové lehké škrábanečky - ty ale nějak neřeším, ani svítivost to nijak nemůže ovlivnit a očekávám, že to tak má každý, kdo světla předělával - tomu se zkrátka nevyhneš.

Jenže na tom L světle jsou dost četnější a tak jsou při zapnutých světlech vidět hned a to mě štve - svítivost to asi taky nijak neovlivňuje, ale esteticky už to není úplně ono.

Co se týče citlivosti, to je ten hlavní problém. I když jsem světlo navoskoval, pořád je dost citlivé - stačí, abys měl na hadru nějaké nepatrné smítko a uděláš šrámek. Proto jsem si řekl, že by mohla pomoci vrstva tvrdého bezbarvého laku tak, jak tam byla původně - zatím jsem jen objednal (ne úplně levný) lak, pokud má někdo lepší nápad, není problém to zkusit. Myslím, že by to mohlo fungovat. Upřímně ale nechápu, jak fungují ty servisy, které nabízejí renovaci světel - ony ty opravy spočívají právě v tom zbroušení bezbarvého laku a následném přeleštění plastu samotného. Proto dost dobře nechápu, jak s tím lidé jezdí :huh:

 

Poněvadž mám tento týden volno, zkusím dnes ještě zajet ke garáži a světlo důkladně přeleštit extra jemnou leštěnkou s voskem na karoserii. Ten plast se obecně špatně leští, možná, když jej přeleštím do co největší jemnosti, mohl by být obecně o něco odolnější. A možná (možná ne) by se teoreticky mohl vlivem povětrnostních vlivů časem stát odolnějším (jakoby že ta vrstva ztvrdne). Tak uvidím, dle výsledku se s tím lakem rozhodnu..

Upraveno uživatelem Stickler
Odkaz ke komentáři

Tak jsem se dnes rozhodl věnovat tomu čas a úsilí a velmi důkladně jsem světlo začal leštit. Trvalo to asi 2 hodiny, ale výsledek rozhodně stojí za to. Byl jsem překvapen, kolik škrábanců bylo zvenčí, ty hlubší odstranila leštěnka pro regeneraci laku, ty jemnější pak samotná jemná leštěnka s voskem. Na světla jsem následně nanesl 3 vrstvy tvrdého vosku pro větší odolnost. Jak je z fotky patrné, vlásečnicové škrábanečky zůstaly. Jsou nyní ale asi v třetinovém rozsahu, než jak tomu bylo původně a navíc zevnitř, což už neovlivním (stejně je paradox, jaké šrámy zevnitř způsobí jemný hadřík). Snažil jsem se pořídit fotky tak, aby bylo vidět, že je povrch de facto 100% hladký a v pořádku. Dokonalé to není, ale jsem spokojen - jak je totiž vidět na poslední fotce, z dálky už není nic znát a navíc se při běžných nečistotách v provozu tato lehká nedokonalost hned ztratí :palec:

 

Uvidíme, jaká bude odolnost. Zatím to tedy lakovat nebudu - pokud bude ale světlo přehnaně citlivé (po leštění se zdá, že je citlivost nižší), přelakuji jej..

post-28923-0-70622200-1398423531_thumb.jpg

post-28923-0-43980700-1398423537_thumb.jpg

post-28923-0-75871100-1398423543_thumb.jpg

post-28923-0-63221100-1398423549_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...