bmp Odesláno Květen 29, 2014 Sdílet Odesláno Květen 29, 2014 Zdravím vespolek, chtěl bych vám představit svoji Octavii, která mi už dělá společnost třetím rokem. Je to rok 2008, motor 2.0 TDI-PD 16V a výbava Elegance v základu. Původně to bylo služební auto O2 a já ho koupil na sklonku roku 2011 s najetými 50 000km. Od té doby jsem najel dalších 100 000km a udělal mnoho úprav. Úpravy jsem dělal jenom takové, které nejsou na první pohled vidět, protože na parádu mám jiné auto a jednou z hlavních předností Octavie je její nenápadnost, tak proč to měnit. Zároveň hodně jezdím delší cesty po dálnici, takže jsem chtěl, aby auto bylo hlavně pohodlné, tiché, spolehlivé a mělo nízkou spotřebu – přičemž do toho posledního jsem zahučel víc než jsem původně plánoval :D Na autě jsou 15” ocelová kola se 195/65 R15 EKO pneu s nízkým valivým odporem. Vepředu jsou pro znížení odporu vzduchu a aerodynamického hluku částečně zaslepené chladící otvory podobně jako na novém Superbu Greenline a vzadu je od nádrže až k zadnímu nárazníku nainstalovaný velký aerodynamický kryt. Nejvíc úprav proběhlo na motoru: změna časování sací I výfukové vačkové hřídele fyzicky odstraněné EGR upravený sériový airbox pro přívod náporového vzduchu odstraněna váha vzduchu vlastními silami kompletně přeprogramovaná ŘJ => Výkon 205k/450Nm, spotřeba -30% proti sérii Co se týče výbavy, ke standardu jsem zatím přikoupil jen kožený volant ze Scouta a rádio Stream MP3. Do budoucna plánuju koženou řadičku, ručku, maxidot a výhřevy sedadel. To by bylo na úvod asi vše, tak doufám, že sem ta moje ošklivka na plecháčích zapadne a nebude jen na ostudu :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Květen 29, 2014 Sdílet Odesláno Květen 29, 2014 Pekna, vitej :) kolik si toho uz najel s tou RJ? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 29, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 29, 2014 Díky :) ŘJ jsem začal upravovat někdy začátkem prosince, takže na ní bude najeto něco přes 15 000km. Zatím teda nic moc, ale poslední dobou ty kilometry přibývají až moc rychle. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Stickler Odesláno Květen 29, 2014 Sdílet Odesláno Květen 29, 2014 Faktem je, že kola jsou hrozná, ale účel asi plní. :) Jinak je autíčko taková hezky udržovaná sériovka. Tak vítej a ať slouží bez nehod 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 29, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 29, 2014 Kola jsou vskutku hrozná, ale je to nejpřijatelnější varianta ze všech, co jsem zkoušel, takže zůstanou :D Všechnu běžnou údržbu si dělám sám, oleje a filtry měním častěji než předepisuje výrobce, tak doufejme, že ještě jednou těch 100 000km najede bez větších poruch. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Květen 29, 2014 Sdílet Odesláno Květen 29, 2014 Pokud se o ní budeš starat tak vydrží a přeju ti samozřejmě ještě víc btw co že je na těch kolech tak hroznýho? Obyčejný plecháče s poklicema ;) mám to taky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 30, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2014 Díky, taky doufám, že vydrží co nejdéle. Ty nové motory bez komprese a s kurvítky jako DPF, dvoustupňové EGR, SCR atd. mi do baráku půjdou jen přes moji mrtvolu (nebo auta) :lool: Co se týče plecháčů, tak jsou hrozné hlavně ve srovnání s těmi naleštěnými krasavci tady fóru. Auto s nimi sice vypadá jako úplná chudinka, ale když jsem byl včera natankovat, tak jsem si opět připomněl, proč je tam vlastně mám. Na 55,03l jsem ujel 1361km, a to bez nějaké velké snahy o ekonomickou jízdu, takže je to sice hnusný, ale aspoň nežere :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin_TDi Odesláno Květen 30, 2014 Sdílet Odesláno Květen 30, 2014 Teda ty parametry jsou kouzelné ! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hoblik Odesláno Květen 30, 2014 Sdílet Odesláno Květen 30, 2014 Pekne spotreba:-)a kladne hodnotim vlastni nasazeni:-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Květen 30, 2014 Sdílet Odesláno Květen 30, 2014 jj, spotřeba to je víc jak pěkná 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Boooger Odesláno Květen 30, 2014 Sdílet Odesláno Květen 30, 2014 Ať ti dobře slouží!!!! Ta spotřeba je super , taky se teď snažím o rekord, tak se pak pochlubím 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 31, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Díky, chlapi :) Byla s tím spousta práce než jsem jednotku naladil tak, aby fungovala jak má, protože mapy z fabriky jsou udělané naprosto tragicky špatně. Už se vůbec nedivím, že na těchto motorech odchází turba, chladiče spalin, věčně jsou problémy se zatuhlou regulací a zároveň žerou jak tank. Musel jsem upravit celkem 57 map v asi čtyřiceti verzích než se mi podařilo odstranit všechny prasárny, ale stálo to za to. Motor teď krásně plynule zatahuje od volnoběhu a při jízdě přes hukot pneu není téměř vůbec slyšet. Boooger: na rekordy je teď bohužel špatné počasí. Doufám, že v létě bude aspoň dva týdny v kuse přes 25 stupňů bez nějakých velkých dešťů nebo silného větru a snad se mi konečně podaří najet přes 1500km na nádrž :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Stickler Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Všechna čest s tím přeprogramováním ŘJ. Na autě si jsem schopen udělat málem i bazén s vodotryskem, ale toto bych nezvládl 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Pěkná, jediný problém ze v zatáčkách se plechace hrozné podlamuji.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 31, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Stickler: s autama už blbnu hrozně dlouho a "chiptuning" na naftovém motoru byl jedna z mála věcí, které jsem ještě nedělal. Jako novoroční předsevzetí jsem si tedy místo permice do fitka koupil na eBay čínský kabel na flashování jednotek a dal se do toho :D Jen jsem teda zvědavý, kam to povede, protože když jsem se posledně pustil do "drobných vylepšení" přední nápravy na mém Favoritu, tak úprav bylo ušetřeno jen ložisko a tyčky řízení marekczek: je fakt, že auto na těch 15" pocitově není příliš stabilní, ale ESP naštěstí v zatáčkách provozuje něco jako velmi primitivní torque vectoring, takže rozdíl mezi žužu 15" a pořádnými gumami 225/45 R17 není ve výsledném bočním přetížení tak obrovský jak by se na první pohled mohlo zdát. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hoblik Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Favorit vypada taky dobre:-) palec nahoru:) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 (upraveno) Jako já chápu, že máš 15", guma je přijatelně drahá o tom žádná... No rozdíl tam je pěkný, v zimě sem měl 15" a furt sem jenom hrabal a jet 180 po dálnici večer, bylo dost o hubu, takže ideálně max 160(o zatáčkách radši nemluvím)... Rozdíl tam je propastný, bridgestony 225/45 R17 sice dělají hluk a větší spotřeba s nimi, ale za to držej i na mokru.... 16" 205/55 je takový rozumný kompromis, ale ne v plechu :) Upraveno Květen 31, 2014 uživatelem marekczek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hoblik Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Auto nema na to aby jezdil 180, ale aby mel nizkou spotrebu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 31, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Jen doufám, že někdo z mých příspěvků tady nenabyl dojmu, že jsem nějaký hardcore kolenovrt, který jezdí 70km/h obec neobec a zdržuje všechny okolo jenom proto, aby měl o desetinu nižší spotřebu. To bych byl nerad :D Baví mě upravovat auta a Octu jsem si přizpůsobil k obrazu svému tak, aby maximálně efektivně plnila úkoly, na které ji používám. Nic víc, nic míň. Většinu cest si odkroutím v koloně s ostatními auty na dálnici nebo rovné okresce a rychleji než 140km/h jezdím jen zřídka, takže (ne)stabilita základního rozměru pneu mi plně dostačuje. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hoblik Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Ja myslim ze kolenovrta z tebe nikdo nedela:-) ja treba taky rad jezdim na spotrebu s uplne " idealnim " autem na tuto aktivitu:) je to tak nejak soutez mezi clovekem a technikou nez setreni na prvnim miste:-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gracho Odesláno Květen 31, 2014 Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Ta tieto úpravy ma teda dosť zaujali :) Mohol by si prosím ťa pridať fotky toho krytu od zadnej nápravy po nárazník,poprípade aj fotky mriežok v nárazníku? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Květen 31, 2014 Autor Sdílet Odesláno Květen 31, 2014 Hoblik: no, je pravda, že na podobné aktivity si umím představit i vhodnější načiní než 3,6 V6...ale zas ten zvuk a zátah, když se na to šlápne Gracho: doufal jsem, že obrázky nebudu muset dávat, ale když jsem na to přímo tázán... :D Kryt spodku je dost ghetto, protože zatím existuje pouze ve fázi prototypu z polykarbonátové dutinkové desky, ale pracuje se na finální verzi, která nebude už na první pohled vypadat, že si to někdo zbastlil doma na koleně. Mřížky můžu vyfotit zítra, ale když se pořádně podíváš na první fotku, tak je vidět, že prostřední část spodní mřížky v nárazníku je tmavší než zbytek. To je jediný otvor průchozí ke chladiči, zbytek je po stranách zaslepen, kromě malé mřížky u řidičovy mlhovky, kde je nádech sekundárního vstupu vzduchu do airboxu. Horní mřížka je zaslepená zcela kromě asi 3cm vysoké škvíry v levém dolním rohu, odkud veden náporový vzduch do sériového přívodu vzduchu pro airbox. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martty23 Odesláno Červen 1, 2014 Sdílet Odesláno Červen 1, 2014 Všechna čest za práci s ŘJ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
duch Odesláno Červen 2, 2014 Sdílet Odesláno Červen 2, 2014 Pěkně. Jen dotaz kde jsi sehnal takle dlouhý koleno za airboxem díky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Červen 3, 2014 Autor Sdílet Odesláno Červen 3, 2014 Martty23: díky :) Kdyby náhodou měl někdo zájem o podobnou úpravu na svém autě, tak se do toho rád pustím, protože svoje auto už mám hotové a vercajk mi teď leží ladem. Nic bych za to nechtěl, podmínkou by byla jen zpětná vazba na to, jak se s tím jezdí, o míň kolik to žere a schopnost dodat logy z VCDS, resp. VAG-COMu :) duch: koleno je z Gumexu. Bylo drahý jako prase, ale zpracováním je mnohem lepší než cokoli, co jsem viděl od všelijakých "tuning" značek a hlavně se podtlakem nedeformuje ani při plném zatížení ve 4500ot. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Stickler Odesláno Červen 3, 2014 Sdílet Odesláno Červen 3, 2014 Mít dvoulitra, určitě bych to zkusil 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Červen 3, 2014 Sdílet Odesláno Červen 3, 2014 To jo ale ostatní hadice si neměnil? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Červen 3, 2014 Autor Sdílet Odesláno Červen 3, 2014 Stickler: nemusí to být nutně dvoulitr. Jednotka EDC16 pro 1,9 PD má úplně stejný systém řízení jako dvoulitr, dokonce ještě o něco jednodušší, protože nemá tolik korekcí předvstřiku jako 16V motory. Marekczek: ostatní hadice jsem neměnil, nebylo potřeba. Sériové vedení vzduchu není vůbec špatné jako celek, stačí mu jen dílčí úpravy slabých míst a potom funguje úplně stejně jako "tuning" vedení z nerezových trubek a modrých silikonových hadic jen s tím rozdílem, že spoje jsou mnohem spolehlivější :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Červen 3, 2014 Sdílet Odesláno Červen 3, 2014 (upraveno) no jo, ale tlaková hadice turba dělá neplechu u všech těhlech aut. a je fuk jestli to je TDI nebo TFSI.... Ozimu vyskočila při nějakých 40000km, naštěstí bez následků(záruka na to nepamatuje). Bratrovi přestala těsnit před pár měsící při 150 000km na PD BMM 2.0... takže dle mého vyměnit celé, mě asi lehce podchází u TFSI taky :D tvrdit že např forge hadice sou horší, no moc bych si an to netroufal ;) a sání firmy dělaj taky pěkný, teda nevím jestli zrovna na TDI :D Upraveno Červen 3, 2014 uživatelem marekczek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Červen 3, 2014 Autor Sdílet Odesláno Červen 3, 2014 Zajímavé, já ani nikdo známý jsme nikdy neměli problémy se spolehlivostí sériového vedení. Ale není to nijak obrovský vzorek, takže je možné, že jsme jen měli štěstí :) Neřikám, že Forge hadice jsou horší, jen že investice z hlediska získaného výkonu nemá smysl a je mnohem pravděpodobnější, že budou pod tlakem vyskakovat aftermarket hadice než sériové řešení. Jinak, už dlouhá léta tvrdím, že u aut na běžné ježdění bude upravené sériové sání vždy lepší než jakákoli "sportovní" alternativa. Když se upraví přívod vzduchu a drobné prasárničky tam, kde se katovaly kosty, tak vzduchu tím projde úplně stejně a spolehlivost, vzhled, hluk, údržba atd. budou úplně někde jinde. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.