Piskot9 Odesláno Únor 7, 2015 Sdílet Odesláno Únor 7, 2015 Ahoj. Snažil jsem se to někde najít na foru, ale nenašel jsem. Mám motor 66kw Ahl rok 2001. Měnil jsem už čidlo teploty a minulý týden i termostat. Jezdím poměrně dost a všiml jsem si že to vyleze maximálně kousek pod 90 ale spíš se teplota drží na 85 a takhle kolísá, ale včera jsem měl teplotu skoro 90 a jel jsem 6km z kopce a teplota klesla na 70. Čím by to mohlo být když mám čidlo i termostat měněný? Díky za rady 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Únor 7, 2015 Sdílet Odesláno Únor 7, 2015 Ahoj. Snažil jsem se to někde najít na foru, ale nenašel jsem. Mám motor 66kw Ahl rok 2001. Měnil jsem už čidlo teploty a minulý týden i termostat. Jezdím poměrně dost a všiml jsem si že to vyleze maximálně kousek pod 90 ale spíš se teplota drží na 85 a takhle kolísá, ale včera jsem měl teplotu skoro 90 a jel jsem 6km z kopce a teplota klesla na 70. Čím by to mohlo být když mám čidlo i termostat měněný? Díky za rady U Tdi naprosto normální jev.Pokud není motor v zátěži tak teplota klesá.Osobně jsem se na 90 v těchto mrazech nedostal 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 9, 2015 Sdílet Odesláno Únor 9, 2015 Octu mám poměrně krátce, takže nemám extra konkrétní zkušenost. Ale dřív na Feldě jsem to poměrně řešil a výměna termostatu byla celkem loterie - nový termostat se nerovnalo automaticky ok. Někdy hned ko, někdy po chvilce. Až jsem na radu vložil do domku termostatu na průměr upravený wahler (? - sorry, už si nejsem jistý názvem ani tím jak se to píše) a od té doby vyjela rafika na 90 a tam stála jak přibitá (pokud jsem tedy nestál v koloně apod.) U Octy od pořízení se chovala rafika vzorně (vyjela přesně na 90 a držela) a to i když ve většině jezdím krátké trasy (denně práce 17km tam a zpět). Tak jsem si lebedil po Feldě. Ale asi po cca dvou letech jsem začal polehounku pozorovat, že se rafika šplhá tak nějak líně a občas zakolísá. A málokdy doleze přesně na 90. Tak se chystám na termostat taky kouknout, přijde mi, že úplně nedovírá. Tak asi tak moje zkušenost, že ani po výměně termostatu se nemůže na 100 procent brát, že případný přetrvávající problém nemá stále příčinu v termostatu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Únor 9, 2015 Sdílet Odesláno Únor 9, 2015 Vadny termostat!!! Vymenit.!!! A tu mas plno tem!!!! LINK: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=26717&hl= 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 9, 2015 Sdílet Odesláno Únor 9, 2015 A s jakým termostatem je nejlepší zkušenost? Jak jsem psal výš - u Feldy to bylo u mne x typů a výrobců (asi 4 kusy, ceny od 250-800), cena nefungovala čím větší tím lepší. A nakonec to spravilo to střevo od jinud za cca 100kč (obrousil se plechový okraj aby zapadlo do původního tělesa termostatu). Tak jaké jsou osvědčené typy + orientační ceny? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
desos Odesláno Únor 9, 2015 Sdílet Odesláno Únor 9, 2015 čaues, při jízdě z kopce teplota chladne, což je normální, pokud jedeš bez plynu, ne? Jinak motor by s měl zahřát za cca 10min normální jízdy v zimě, Pokud to chceš urychlit, případně držet teplotu i při volnoběhu, zkus zimní clonu :_) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Únor 9, 2015 Sdílet Odesláno Únor 9, 2015 A s jakým termostatem je nejlepší zkušenost? Jak jsem psal výš - u Feldy to bylo u mne x typů a výrobců (asi 4 kusy, ceny od 250-800), cena nefungovala čím větší tím lepší. A nakonec to spravilo to střevo od jinud za cca 100kč (obrousil se plechový okraj aby zapadlo do původního tělesa termostatu). Tak jaké jsou osvědčené typy + orientační ceny? WAHLER termostat 279kc. link: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/068121113h-termostat-1-9d-1-9tdi-wahler-vernet-2452.html čaues, při jízdě z kopce teplota chladne, což je normální, pokud jedeš bez plynu, ne? Jinak motor by s měl zahřát za cca 10min normální jízdy v zimě, Pokud to chceš urychlit, případně držet teplotu i při volnoběhu, zkus zimní clonu :_) Blbost aj dole kopcom musi drzat teplotu!!!!! Ak nedrzi teplotu tak je zly TERMOSTAT!!!! :palec: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
lordweb24 Odesláno Únor 9, 2015 Sdílet Odesláno Únor 9, 2015 U me to treba termostat nebyl. Ale cidlo teploty motoru, ktere hazelo chybu pri vypisu z RJ. Vymenil jsem a vse ok. Na termostat jsem nesahal, ale mam ho pro sychr taky koupeny. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 10, 2015 Sdílet Odesláno Únor 10, 2015 WAHLER termostat 279kc. Tak jsem ho objednal a příležitostně vyměním. Předpokládám, že zvládnu přiměřeně. Přesto pro jistotu - je tu někde popsán postup výměny? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 11, 2015 Sdílet Odesláno Únor 11, 2015 A sakra - našel jsem odkaz s popisem výměny termostatu. Moc mne nepotěšil, termostat je jinde než jsem si představoval (čekal jsem ho nějak u teplotního čidla tak jak byl u Feldy). Oddeklování spodního krytu a vypuštění vody se tedy asi nevyhnu...a bohužel volný přístup na rampu už nemám (u fotrovy garage ji z eko důvodů zrušili a jinde zatím neobjevil). Heverem dát na podpěry asi nebude optimální na tuhle práci...co? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Únor 11, 2015 Sdílet Odesláno Únor 11, 2015 http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/vymena-termostatu-skoda-octavia-tdi-66kw 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 11, 2015 Sdílet Odesláno Únor 11, 2015 Jj, to je ten odkaz, co jsem našel. Zapomenul jsem ho vložit do mého příspěvku... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 13, 2015 Sdílet Odesláno Únor 13, 2015 Tak jsem objednal Wahlera z odkazu PROCHYho a termostat dorazil. Mám ale silnou pochybnost, že je to opravdu Wahler. Až teď jsem zjistil, že mají v nabídce pro 1.9TDI čtyři varianty za různé ceny. Já podle ceny opravdu objednal Wahler. Ale na tom lemu je pouze nápis Germany a koncernová značka/logo WV. Čekal jsem nějaký nápis Wahler a nic. Jak má být značen skutečný Wahler? Potřebuju rychle hodnověrné info, abych mohl reklamovat v e-shopu. Dík. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Únor 13, 2015 Sdílet Odesláno Únor 13, 2015 Original ma napisane-vyrazene ze WAHLER!! Ten termostat si dostal zabaleny v krabicke??? pozri foto. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 (upraveno) Žádná krabička. Na dotaz tvrdí, že to je termostat co Wahler dodává do továrny. Co mi teda poslali? Na lemu Germany, číslo 044121113, logo wv, 87°C, text BBT: Upraveno Únor 15, 2015 uživatelem borlan 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 Když koukám na ten odkaz, kde jsi ho koupil, tak je tam uvedeno WAHLER/VERNET. Podle mě ti přišel Vernet, taky jsem ho kdysi měl, vydržel půl roku, made in Franc nebo kdekoliv jinde od jižní Ameriky až po Čínu, ale v Německu myslím že ne. Já dával Wahlera před pár měsíci, byl v krabičce včetně těsnění (O-kroužku) a myslím, že tak to s těsněním balí Wahler vždy. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 Ale zase je tam na tom lemu Germany, to by snad neměl být Vernet? Zkusím jim ještě jednou napsat a poslat i foto Wahlera odsud. Ale moc si od toho neslibuju - můžu vrátit bez udání důvodu, ale moje poštovné směrem tam bude fuč. Nebo se na to vykašlat a neničit si nervy. Uvidím jak se k tomu ještě postaví a jakou budu mít já momentální náladu se dohadovat. Neříkám, že to co poslali by nemohlo dobře makat. Ale není to Wahler co jsem čekal a zaplatil. To co poslali jsem mohl koupit u nás za 220 a bez pošty! Proto mne to tak nějak štve... Ještě přidám tu jejich první odpověď: "Dobrý den,jedná se skutečně o termostat Wahler, ale přímo se znaky VW, tady OE díl, pro který právě Wahler dodává.Koncern používá vždy pouze termostaty výrobce Wahler" 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 Dej ho tam a uvidíš. Moc bych to neřešil. Schovej si účtenku a když tak ho pošleš zpátky do dvou let jako reklamaci. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 Žádná krabička. Na dotaz tvrdí, že to je termostat co Wahler dodává do továrny. Co mi teda poslali? Na lemu Germany, číslo 044121113, logo wv, 87°C, text BBT: 20150215_235802_termostat1.jpg Vyzera fakt jak original. Neries to!!! Vymen ho a jazdi!!!! :palec: Fotka originalu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 16, 2015 Sdílet Odesláno Únor 16, 2015 PROCHY603 - je evidentní, že mám to samé jako je tvoje fotka originálu. Ale jestli je to výroba Wahler asi nemůžu mít jistotu? Jak jsem psal - ten samý jsem mohl mít u nás za 220,-. No nic, přišel jsem jindy o víc jindy. Štve mne to spíše už jen z principu. A stejně za to můžeš ty, že jsi mne na ten shop navrkal!!! :D dělám si prču samo... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Piskot9 Odesláno Únor 16, 2015 Autor Sdílet Odesláno Únor 16, 2015 Tak nakonec to nebylo Termostatem, ale teplotním čidlem. Ale díky za rady :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 Ještě takový nezkušený dotaz - jakým směrem proudí voda skrz chladič? Vstupuje hadicí nahoře a výstup je dole a vede přes termostat do motoru? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 Ještě takový nezkušený dotaz - jakým směrem proudí voda skrz chladič? Vstupuje hadicí nahoře a výstup je dole a vede přes termostat do motoru? NIE!! Z motora ide cez termostat vrchna hadica do chladica. Spodna hadica na chladici ide voda do motora. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 Jaký NIE, napsal to jak to je a ty stejně takže žádné NIE. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 kaje: VODA IDE Z MOTORA CEZ TERMOSTAT DO CHLADICA!!!! Alebo sa mylim??? :smich: borlan napisal: Ještě takový nezkušený dotaz - jakým směrem proudí voda skrz chladič? Vstupuje hadicí nahoře a výstup je dole a vede přes termostat do motoru? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 (upraveno) Horní hadicí jde voda z bloku motoru do chladiče a spodní hadicí z chladiče přes termostat a čerpadlo do bloku. Upraveno Únor 17, 2015 uživatelem KaJe 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 18, 2015 Sdílet Odesláno Únor 18, 2015 A já myslel jak to bude jednoduchá odpověď... :) Každopádně teď od stolu jsem přesvědčen, že na vršek chladiče mám připojenou samotnou hadici, na spodek chladiče tu hadici co má termostat. A zajímal mne jen směr proudění. Ale teď jak to tady čtu jsem s těma hadicema znejistěl a musím se pod tu kapotu znova kouknout až pojedu z práce. Z toho obrázku od KaJe mi vyplývá, že směr proudění je chladič-termostat(v obrázku snad pojmenován termoregulátor)-motor a to jsem chtěl vědět. Která hadice jde kam na chladiči z toho vidět není, ale až kouknu znovu pod kapotu tak bude jasné. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Únor 18, 2015 Sdílet Odesláno Únor 18, 2015 Tak ještě koukám na ten obrázek a zřejmě i to napojení hadic jde vidět - spodní jde přes termostat do motoru, horní z motoru do chladiče. Takže závěr by měl být: Chladicí voda proudí směrem z motoru do vrchního vstupu chladiče, spodním výstupem chladiče jde přes termostat zpět do motoru. Tím je snad tento dotaz vyčerpán a děkuji zúčastněným za spolupráci. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Březen 6, 2015 Sdílet Odesláno Březen 6, 2015 (upraveno) Tak mohu napsat svoje postřehy-doplňky (k výše uvedenému odkazu na výměnu termostatu): - předek auta zvedl na stojánky (výška tak akorát co dal zvedák). Nic moc prostor pro sundání spodního středního krytu motoru, sotva jsem se tam zepředu nasoukal a montoval před obličejem. Jsou tam torxy vruty (8x?) do takových sponek nasazených na okraj plastu (některé sponky byly už stržené, příště si nějaké rovnou připravím nové) - výpustný ventil chladicí vody je schovaný až za bočním dílem krytu motoru (kryt je přišroubovaný i shora z motorového prostoru, vrut schovaný někde mezi aku a filtrboxem dole = komplikace). Naštěstí se dá jeho okraj trochu ohnout dolů a jde na výpust nasadit hadice a nemusí se kryt demontovat - překvapila mne funkce ventilu - po otočení doleva kolečko "vyskočí" z nějaké západky a jde potom povytáhnout volně osička a tím se zvedne těsnící kuželka a začne to vytékat bočním vývodem (protože tam není kolem osy těsnění, tak to trochu teče i kolem té osičky). Ventil se pak zavře zatlačením osičky do sedla a pootočením doprava se zacvakne v zavřené poloze. - spodem vyteklo jen cca do 3l chladiva - po sundání hadice z hrdla plastového držáku termostatu (je potom lepší přístup k šroubům držáku) bylo toto po okraj plné vody - odsál jsem hadrem - opatrně s citem jsem hýbal držákem, hrkal ale nešel pootočit ani vytáhnout. Kolem začla vytékat voda (alternátor zakrytý, ale chtělo to ještě nějakou záchytnou nádobu, já to pustil na zem). Nakonec držák vyndal, termostat zůstal v těle motoru - plastové "packy" v držáku jen plandaly, tak jsem je vyhodil - namontoval nový termostat a nalil chladivo - musel jsem doplnit cca 2l nové za to co mi vyteklo pod auto (nevím jak to vypustit řízeně i z motoru) Projevy nového termostatu - teplota sice nabíha zřejmě skoro stejně rychle jako u starého (očekával jsem rychlejší náběh oproti starému), ale teď alespoň dojede přesně svisle na 90 a drží (původní se potácel stále někde kolem 80). Takže původní asi zavřený sice těsnil, ale brzo otvíral. Tak snad to úsilí s výměnou mělo význam. Trochu jsem se bál, že vyměním pracně a výsledek stejný. Perlička na závěr - v obchodě u nás jsem si nechal ukázat termostat, co nabízí jako "originální díl - Německo" za 225,- . Naprosto stejný a ve stejném igelitovém pytlíčku jako ten "Wahler", co mi poslala firma z e-shopu za 270+70doprava. No jo no...už se stalo... Upraveno Březen 6, 2015 uživatelem borlan 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.