Přejít na obsah

kopající brzdy na 1.9 TDi 81KW


vsh

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

prosím o radu s poněkud zapeklitým problémem.

Tím je neustále se vracející klepání auta při brždění.

 

Je to docela tradiční problém pro tyhlety octávky, takže jsem myslel, že jej vyřeším tradičně - přestavbou na 288 brzdy, ale to jsem se spletl.

 

Takže souhrn - mám komplet přestavěné brzdy na 288 mm a k tomu vyměněnou pravou poloosu a opět se mi vrátilo škubání auta na brzdách.

 

A jako třešnička na dortu tohle - auto se začalo klepat na brzdách. Po asi 2 týdnech ježdění s klepajícím se autem jsem si vyrazil zablbnout do sněhu. Driftování (ale nijak zvlášť, ASR zapnuto), spousty otáčení se přes ručák. Odjezd ze zasněžené plochy a zjištění, že auto je NAPROSTO stabilní, klepání zcela ustalo. Takto to vydrželo 2 dny a pak se klepání vrátilo zpět.

 

Co to kruci je?

 

Prosím o rady, kam se podívat dál...

 

Pár dalších info:

Výměna předních kotoučů vždy klepání odstraní, už jsem sežral několik sad.

Auto provozuji z více jak 90% na dálnici, jezdím jako kloboučkář to vše = téměř nebrzdím, takže nějaké přehřátí brzd prasojízdou je možné NAPROSTO vyloučit.

Ty 288 kotouče mám jeté a už nejsou úplně nejtlustší, změřeno zatím nemám.

 

Díky, vsh

Odkaz ke komentáři

sorry, ale to ,ze prestavba na 288mm brzdy riesi problem s kopanim?Blbost. kopat ti budu aj 312mm ,ked mas napravy v ...

 

Tu treba skontrolovat hadzavost kotucov, hadzavost naboja - krive naboje a mozes davat nove brzdy zaradom kolko chces ,furt to zacne po chvilke....Ak je to v poriadku, pozriet ramena - ohnute rameno a mas to iste...takisto vsetky silentbloky - unava naprav sposobuje zmenu geo ,co ma za pricinu vlnenie brzd.

Odkaz ke komentáři

Myslim ze hlavne citujes alibisticky keci a zvasty a vymluvy vyrobcu kotoucu, kteri jen koukaji ojebat a odrbat vyrobu jak jen to jde a hlavne vydelat za kazdou cenu :( Uz jsi nekdy videl a meril naboj, ktery by se zkroutil brzdenim ? Na seriovym aute se seriovym nebo trochu vyssim vykonem to je na 99% takrka nemozny. To 1% je mozna zmetek z vyroby, ale i tak tomu neverim. A ohnuty rameno ? To uz snad prehanis, to by to auto muselo dostat ranu jak svina, o tom ale nic nepise. A dojebany silentbloky a utrhany puky ma kde kdo a jezdi bez problemu, hlavni pricina jsou jen ojebane a nekvalitni kotouce , i kdyz zvucnych jmen. Reklamace je pak samozrejmne neprekonatelny problem, spousta vymluv od prodejce i vyrobce. Kotouce z prvovyroby jsou proste kvalitnejsi, je to mnohokrat odzkousene. Znam mnoho aut , kde o brzdach majitel 90tis nevedel, vymenil je za Brembo, Ate, TRW apod. a do 3tis zacaly kopat, zadny vule v podvozku za to nemohly. Je mi lito lidi, kteri na vymysly a kraviny o kterych pises skoci, pak jen meni dily kterym nic neni, a kotouce stejne vesele kopou dal. Rad bych videl objektivni dukazy , kde od krouceni kotoucu pomohlo vymenit nejaky silentblok nebo gumicky, uznavam ze muzou byt takovy pripady, ale v celkovym poctu majitelu se zkroucenyma kotoucama to asi bude mizivy procento. A ze by geometrie mela vliv na krouceni je docela odvazna myslenka, mozna tak na gumy a sjizdeni :huh:

Odkaz ke komentáři

v lecčems máš asi pravdu, ale jinak si toho na vlastní oči za svůj život asi moc neviděl. měl jsem forda escorta rv90(byl jsem druhý majitel,první v čr v roce1999), po deseti letech provozu auta se kroutily kotouče jak žížaly po dešti. auto šlo na výměnu předních ložisek, která jsou lisovaná a sundavají se stahovákem. jedno jsem sundal rukou bez použití větší síly a druhý spadlo samo, jakej mělo vakl na obouchaným náboji(kvalita silnic v čr). než koupit nový náboje, nandaly se již koupená ložiska,stočily se koutoče a kár se prodal cigošům na doježdění(jezdili s nim v okolí ještě 3roky).

 

potom po letech ford mondeo, origo kotouče kopaly jen si na brzdu pomyslel.výměna kotoučů a za chvíli zas.následovala výměna ložisek, čepů, silentbloků a kotoučů a dalších 25tis klídek, pak šlo do světa

 

teď mám škochtli, přední kotouče při koupi kopaly jak prase,výměna za meyle+desky a zatím ok(musím zaklepat, jak to pochválím, hned se něco posere).po výměně najeto cca6tis a zatím klid,a jsou to 256mm

 

důkaz žádnej nemám, je to tvrzení proti tvrzení.

Odkaz ke komentáři

Odpovim postupne

 

To untrvasrman - neco uz jsem prece jen videl, uz jsem starsi pes, pravda Fordy neznam, nikdy jsem se o ne nezajimal. Delam spis jen do Skodovek, pripadne koncern, naky ty auta uz jsem udelal, a lecos si overil a zmeril, takze proto si troufam napsat to co jsem napsal. Zrovna ted mam pripraveny ke zmereni naboje , ktere pry zarucene hazely a nicily kotouce, takze je majitel nechal v servisu vymenit za tezky penize za novy + novy loziska (loziska Fag, naboje primo ze skodovky), ve vysledku najel cca ani ne 6000km a problem se znovu objevil , kotouce i desky TRW taktez nove, zbytek podvozku je uz vymeneny a stejne problem pretrvava. Proto jsem napsal ze to podvozkem v hodne pripadech asi sotva bude. Jak budu mit vysledek , tak ho sem dam. Ale i tak mi smejdsky kotouce nikdo nevymluvi, a zkrouceny naboje nebo loziska uz tuplem ne. Vzdyt se na ten naboj zkus podivat - vis jak by jsi asi musel brzdit a jak moc by jsi musel nazhavit kotouc aby ti teplem jeste dokazal zkroutit ocelovy naboj 14mm tlusty ? Docela takovy ne moc realny, i kdyz nerikam ze ne nemozny. Z kotoucu co se mi osvedcily byly pouze drahy originaly , koupeny primo v autorizaku ,i s destickama. Jezdi mi v 3 O1, v G4 a v jednom toledu a musim rict ze panove uz maji najeto v prumeru ke 30tis a bez jakychkoli problemu. A nic se na podvozku nemuselo menit, krom jednoho ulozeni stabilizatoru , ktery vrzal. Tot zase moje zkusenosti, kterymi jsem si sam prosel, zadny slinty z internetu, nebo ze jeden nekde povidal.

To ketys- Jinak 288 mam ted taky docasne, koupeny samozrejmne origo kotouce i desky origo ve Skodovce a i kdyz jim nalozim ze se z nich kouri a smrdi, a kotouce jsou do modra , nikdy se nezkroutily, proto je docela divny ze na seriovym vykonu jsi je zkroutil

 

 

Odkaz ke komentáři

Zajimavy cteni, ale rekl bych ze to je spis pro ridice co uznavaji sportovnejsi jizdu a jezdi radit na okruhy, nebo se venuji amaterskymu zavodeni. Jestli to plati i pro klidne ridice s TDI tezko rict, kazdopadne to urcite stoji za zkousku . Ze se kotouce prehrivaji kvuli spatne zvolenym destickam je taky problem, ale vetsinou si majitel stoji za svym, ze prave tohle je nejlepsi kombinace pro jeho auto

Odkaz ke komentáři

Takze pro zajimavost jsem si sehnal od jednoho pana udajne zkroucene naboje. Ma O1 ASV a neustale se potyka s kroucenim kotoucu, zadnou kladu nejezdi, dalnici vubec, lepsi silnice tak max 130, proste jen na pohodu. I on naletel zvastum o volnym podvozku a postupne v lonskym roce vymenil nasledujici - Novy puky origo, predni na ramenu novy, kosti novy a zelezny, ulozeni stabiku novy, horni ulozeni novy, tlumice novy KYB, na brzdicich vymeneny cepy i gumicky a vse namazano grafitem, pro jistotu komplet novy kotouce a desky vzadu TRW, a navic zrepasovany brzdice tj, zalesteni pistku a novy gumicky a manzety. Investice celkem kolem 30 tis kc :wallbash: Na letosek uz mu zbyly jen ty naboje , takze nevahal a opet navstivil jeho oblibeny servis v Jihlave, ktery vlastni jeho znamy. No a ti tamejsi mechanici mu namerili hazeni pres 1mm :o :o :o , ano ctete dobre .Samozrejmne nemeskali a dali mu naboje novy, novy loziska, novy kotouce a desky TRW. Pro naboje jsem ho poslal aby mi je dovezl, tak mi je dal, kotouce pry vyhodili do srotu, ale kdo by tomu veril, kdyz byly pul roku stary :( . Nicmene naboje jsem vzal, ocistil a podrobil mereni. Vysledek byl jak jsem predpokladal takovy, ze nabojum samozrejmne nic nebylo. Pouze pan je o dalsich 10tis. kc lehci a kotouce mu ted po ujeti nejakych posranych ani ne 6tis km a uz mu to zase zacina hazet, takze zvasty a keci vyrobcu a jejich podivny teorie, ze je problem v podvozku me uz urcite nepresvedci, i kdyz nerikam ze to nekdy nemuze pomoct. Zde jsou nejaky fotky - naboje v puvodnim stavu, potom vycisteny, mereni naboju v prismatech tisicinovyma hodinkama v radialnim a axialnim smeru, potom mereni pro kontrolu na 3D souradnicovem pristroji a foto protokolu z mereni v 3D. Max uchylky jsou v axialu 0,02 a v Radialu 0,06 , meri se hazeni celni plochy a vnejsiho prumeru vuci prumeru 40mm na lozisko

post-20288-0-39314100-1424806340_thumb.jpg

post-20288-0-53195700-1424806374_thumb.jpg

post-20288-0-31324800-1424806401_thumb.jpg

post-20288-0-25055000-1424806487_thumb.jpg

post-20288-0-96436800-1424806512_thumb.jpg

post-20288-0-68787900-1424806549_thumb.jpg

post-20288-0-79730500-1424806600_thumb.jpg

post-20288-0-09784800-1424806625_thumb.jpg

post-20288-0-84207300-1424806642_thumb.jpg

post-20288-0-51866100-1424806660_thumb.jpg

post-20288-0-56281100-1424806700_thumb.jpg

post-20288-0-96525300-1424806734_thumb.jpg

post-20288-0-18991100-1424806774_thumb.jpg

post-20288-0-17041700-1424806801_thumb.jpg

post-20288-0-75799700-1424806819_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Dekuju za pochvalu :rolleyes: , to potesi. Ty naboje jsou vypiskovany, takze vypadaji nove :loool: . Ja samozrejmne rozhodne netvrdim ze vymena naboju a lozisek, pripadne dalsich veci na podvozku nepomuze, urcite je to k dobru veci. Nicmene ne pokazdy to problem vyresi. Asi to je jen muj nazor, ale kvalita kotoucu asi uz neni to co byvala, a nekteri lidi si ktouce zbytecne zkrouti jen tim ze daji spatnou kombinaci kotucu a desticek. Za sebe muzu rict ze u minulyho auta O1 konkretne me pomohla prestavba na 312 brzdy + 256 zadek z O1 RS , od ty doby jsem mel klid. Predtim jsem taky vyzkousel vymenit kde co a nic nepomohlo. Mel jsem sadu TRW a ATE , a ty jsem na stridacku menil a pretacel na soustruhu, po X vymenach a roce uz dosla trpelivost a poridil jsem tu sadu z RS. Nyni mam vpredu 323 system Brembo + kotouce EBC Ultimax a desky na zimu Brembo, na leto Ferodo DS 2500 a zadek 288 kotouc i desky original, brzdi to paradne a drsne, proste zas o tridu vys nez je RS. Jinak pan z predeslyho prispevku (je to muj svagr) o prestavbe na 312 nechce slyset, pry to je drahy, takze si jiste o jeho inteligenci a uminenosti kazdy udela obrazek sam. Mne neveri , protoze nejsem automechanik, ale blby stojar. A prosim o tykani :beer::palec: . Jestli umim vic nez nekdo jiny samozrejmne nemuzu tvrdit, kazdej umi a dela neco jinyho :palec:

Odkaz ke komentáři

protoze nejsem automechanik, ale blby stojar.

Pozdravuj pana švagra od dalšího "blbýho" strojaře a vyřiď mu že někteří strojaři ví a umí víc a líp než někteří rádoby automechanici :lol: Pěkně si to zdokumentoval :palec: Jen mi ty fotky připomněly práci i když v létě je na 3D fajn :lol: Známej měl na O I stejnej problém a po výměně kotoučů a desek na mý doporučení + zahoření OK, jen nevím kolik na to zatím najel km. Je to už ale téměř 3roky tak to bude určitě přes 30tkm.

Odkaz ke komentáři

Dnešní materiály opravdu nestojí za nic a všude a na všem se šetří, to je pravda, ale nemůže to kroucení kotoučů způsobovat i to, že při velikosti 280mm je ten kotouč tenký a při větším zahřátí se kroutí? 288 a 312 jsou silnější, tak tam ten faktor kroucení asi nebude tak velkej jako u těch tenších. Má octa má 256mm kotouče, které mají stejnou tloušťku jako 280mm a mají najeto 70tis km jsou v pohodě a to jim dávám někdy fest pokouřit, až smrdí spáleninou a pořád fungují tak jak mají. Jelikož to jsou navíc nějaký levný noname brzdy (měnil mi je autobazar, kde jsem octu kupoval), tak si myslím, že na to má velký vliv právě velikost x tloušťka kotouče. Když to řeknu laicky, kdyby měl kotouč průměr 1m a tloušťku těch 22mm, tak se zvlní, jen když na něj podívám :D a tak to asi bude i u těch 280mm kotoučů... :)

 

Pokud se pletu, tak se nechám rád poučit, ale takto mi to vychází z logiky ;)

Odkaz ke komentáři

Kolegové,

 

díky všem za příspěvky.

Vztáhnu-li to na sebe, tak nemůže být o přehřívání kotouče vůbec řec. Alespoň ne z pohledu celého kotouče, nějaké lokální přehřátí části vyloučit nemohu.

 

Jezdím převážně dálnice, o agresivní jízdě a intenzivním brzdění nemůže být vůbec řeč, jsem spíše opačný extrém - brzdím velice málo, až mám podezření, že problém nastává zde.

 

vsh

Odkaz ke komentáři

Tak lepsi se citit jako trotl , nez potom resit krouceni :wallbash: Ale ze by se kroutily tim ze se malo brzdi, to je docela zvlastni hypotéza. Třeba u zadku bych tomu veril, kdo malo brzdi, tak mu kotouce vyreznou a muze je vyhodit, neusetri se nic, ale predek ?

 

To ketys na 288 mam sam nasazeny origo , kotouce i desky a i když jim dat zahulit, nic se nekrouti. Na predeslym aute jsem mel 312 Zimmermann + desky Ferodo Premier a brzdilo to perfektne a samozrejmne nic neházelo. Zkousel jsem i Zimmermann kotouc i desky, ale nic moc, ty desky byly asi tvrdy , moc to nebrzdilo a kotouce se hodne zahrivaly. Jinak zaklad je , ze nez nasadíš kotouc na naboj, tak vzit uhlovou brusku, nasadit drateny ocelovy kartac a poradne ten naboj očistit od bordelu a rzi , az se bude pekne lesknout, kotouce kdyby jsi daval nejaky starsi, tak v ramci moznosti tu dosedací plochu vyčistit taky, hlavne na oci pouzit ochrany bryle, z toho kartace sem tam vylitne drat

Odkaz ke komentáři

Vzhledem k tomu, že u mě není kopání stabilní a v čase se klidně dokáže zeslabit, tím myslím, že každý den to může vypadat jinak, tak se právě v současnosti spíše obracím k tezi, že nejsou křivé kotouče, ale něco na nich ulpívá.

Odkaz ke komentáři

No jo, ale co by ti na nich ulpivalo ? Myslis neco z desek jak se pise v prispevku od šuldy ? Me se taky delaji optisky od desticek na kotouci, ale rekl bych ze to je spis jen opticke, nez aby to byly nejaky narustky, nebo pripekly kusy , kdyz po tom prejedu prstem, nic citit neni

Odkaz ke komentáři

někde jsem četl (možná v tom pdf o zahoření brzd), že i mikrometry způsobují vibrace od kotoučů. osobně si myslím, že mikrometry pojmatem nepozná lidská ruka, obzvláště pokud nemají ostré hrany...

 

taky mivám obtisky desek na kotouči.

Odkaz ke komentáři

To by jsi se clovece divil jak ma clovek hmat citlivy, z praxe vim ze treba obycejny schodek na prumeru 0,02 nebo 0,01 , rozmerove to neni nic, ale na ohmat to uz vnimas jako schod, takze kdyz si vezmes 0,01 mm = 10 mikronu, tak si troufam napsat ze 5 mikronu, tj 0,005mm by jsi hmatem poznal a vnimal. Jestli ty mikrony zpusobuji kopani nedokazu posoudit, co jsem tak zjistil , tak naboj i kotouc maji svoje tolerance hazeni, naboj max 0,02 a kotouc 280mm max 0,05 , (dle materialu autorizaku Skoda) takze jestli nekde na obvodu kotouce to naroste o nejaky mikron, duvod ke kopani v tom nevidim. Tady ty stovecky staci korigovat plovouci brzdic. Kotouce ktery kopaly a ktery jsem meril , byly kolem 0,3 a vic, jeden az 0,7 , takze radove 10x tolik co je tolerance. Naboje byly vzdy OK.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny s kopajícími kotouči.

Tento problém se mě osobně vyskytl již třikrát.Přečetl jsem si,co všechno vyměnili ostatní,aby odstranili problém,většinou bez úspěchu.

Takže mi z toho plyne otázka: Když není problém v přední nápravě,tak kde?

 

1.Může ABS špatně řídit rozdělení brzdného účinku předek versus zadek?Pokud předek schytá každé byť sebemenší přibrždění a zadek se jen veze,mohly by i nejlepší kotouče začít kopat.

 

2.Zadní třmeny chodí špatně,výsledek je podobný.

 

Spíš bych se přiklonil k variantě 1.

Možná by nám dokázal odpovědět soudruh konstruktér z koncernu,který měl za úkol vylepšit brzdný účinek O1.

Sám mám doma O1 a O2. Brzdy z O2 se nedají vůbec porovnávat.Dvojková brzdí velice dobře. To se však o jedničkové říct rozhodně nedá.

Podotýkám,že nejsem automechanik,ani strojař,taky nejsem z NASA a už vůbec ne z ODS.

Jen mě už neskutečně sere sypat prachy do auta který mám stejně jenom na to,abych mohl chodit do práce a tím podporovat naši vzkvétající zemi.

Odkaz ke komentáři

řešením je 288x25 ... můžete si vyzkoušet jakykoliv kotouč, udělat s napravou cokoliv a stejně se to zkroutí, já jsem zkroutil na 280x22 behem roku troje kotouče, ať už brembo, zimmerman nebo ate, dal jsem 288x25 a mám klid ... ve finale to pak je nejlevnější řešení

Upraveno uživatelem ketys
Odkaz ke komentáři

Tak tak, nejlepsi reseni je predelat to na vetsi brzdy, 288 nebo uplna jistota 312. Dneska uz to neni az takova zavratna castka, hlavne je treba pocitat . ze s porizenim brzd 288/312 je nutno taky vymenit tehlice urcene pro tyto brzdy. Tez jsem nekolika lidem udelal upravu 288 kotoucu, ze jsem je pretocil na prumer 280 a desticky jsem ufrezoval aby se vesly do brzdice a taky to funguje, nicmene to je takovy hodne nouzovy a polovicaty reseni

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...