Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Co by jsi na to chtěl slyšet ???Až 50tis.km pro naftové motory :smich: . Po 20tis. bude GAME OVER.

 

 

Jaký máš servisní interval OG1 ( 30tis/2roky ) nebo OG2 ( 15tis./ rok ) ??? Je autu zvyšován výkon?

 

no co slyset:-) vas nazor....interval do ted byl OG1 podle servisky a ja menil jednou pred 15 000 a prave ted nevim jestli uz menit znova nebo jeste nechat v aute treba do 20 000 jinak vykon zvysen o neco malo (nic se nesmi prehanet)

a co ten olej je dobrej?

Upraveno uživatelem camils1
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

................Ale někde jsem četl, že se s 5W40 může hůř mazat vršek motoru. Chtěl bych znát vaše zkušenosti. Interval 15000/1r.

 

Je to nesmysl. :wallbash: 5W-40 používají vozy, které si nechali třeba zvýšit výkon vozu, protože tam nastává větší nárok na mazání při vyšší teplotě. V podstatě jsi zvýšil teplotní zatižitelnost oleje. Autu to nijak neuškodí. :palec:

 

Mimochodem tuto specifikaci používám také, takže vím, že mi to maže dobře.. :jager:

Odkaz ke komentáři

Šulda: Ty informace jsem našel tady:

http://www.tipcar.cz/magazin-jak-na-vymenu-oleje-u-motoru-tdi-4581.html

Zajímala by mě vaše zkušenost s oleji Castrol. Koupil jsem teď balení 5l oleje Castrol EDGE 5W40 FST. Castrol má mít červené uzávěry, ale ty flašky maji černé. Koupeno od CC-autodily. Tak jsem jenom zapřemýšlel ...

Možná že červené uzávěry má jenom Magnatec.

http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-castrol-7

Vidim, že maji červené uzávěry u 5w30 LL. Takže je to asi jejich rozlišení. barvou. * Na Poland jsem nemyslel, vůbec ne

Odkaz ke komentáři

to s tebou nesouhlasim že je to o ceně ;-)

 

neni to teda olej do auta ale hydraulický olej (příklad z práce)

 

litr oleje stál 500 a druhá značka 800 a když se to dalo na rozbor a tak ten levnější měl lepší specifikace atd.

 

BY jsi musel vzít castrol,shell,mogul atd a udělat rozbor ;-)


pač co jsou recenze,etsty to je všechno zapalcený a ne objektivní

Odkaz ke komentáři

Položím odpověď jinak. Ono záleží na tom, kolik do daného oleje chce vlastník vozidla vložit. :jelen:

 

2 Seda

 

Zkus kouknout na forum OLEJE.CZ tam jsou kluci z petrochemických laboratoří, kteří si dělali testy některých olejů pro sebe. Možná by jsi se pak divil co se píše na lahvy a co je opravdu uvnitř. :palec: navíc ti mohou poradit s výběrem, protože těm hodnotám rozumí a nespekulují o zbytečnostech. :prcprc:

Odkaz ke komentáři

Jinak jsem k tomuto našel názor odborníka:
U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy
splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.
První olejová náplň
Výrobce automobilu volí motorový olej pro první náplň nového vozu na základě výběrového řízení.
Rozhodující je výkonová úroveň oleje (ACEA či např. VW specifikace) a cena oleje. V žádném případě nelze říci, že značka a typ oleje první náplně je ten nejvhodnější olej pro daný automobil. Většinou je z předložených nabídek vybrána ta nejlevnější nabídka. Nízká cena nabízených olejů ovšem nesouvisí s kvalitou oleje, ale s obchodní strategií olejářské distribuční firmy. Výběrová řízení se konají periodicky, určitá značka a typ oleje nejsou nutně svázány s určitým typem automobilu. Uživatel automobilu si pak zvolí svoji značku a typ oleje sám nebo tento výběr přenechá autoservisu. Pro první výměnu lze pak použít jakýkoliv motorový olej s doporučenou výkonovou specifikací.
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT
Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz

Odkaz ke komentáři

Smysl je v tom co je skutečná pravda, která vychází z používání. Proto se ptám. Nic tady neprezentuju. Našel jsem tento článek, dal jsem to sem, nijak to nekomentuju. Na fóra se dívám přes mobil přes Operu Mini, tam jsou informace redukované, datování článku jsem si nevšimnul.

 

Odkaz ke komentáři

Skutečnou pravdu zná málokdo, testy olejů jsou natolik drahé že jim nevěřím. Olej bych si přál vybrat takový jehož značka se vůbec nebo aspoň minimálně pančuje a jeho výrobci ho taky vyvíjí a ne jen míchají klasiku a aditiva.

I já jedu z 95% Operu Mini.sis

Odkaz ke komentáři

Oleje Aral jsou prý také velmi dobré. Nicméně já s nimi nemám žádnou zkušenost. :( Ale pokud vezmu, že litr oleje na servisní interval OG2 od Aralu stojí 200Kč ( beru produkt ARAL TRONIC 431 5W-40 ) tak za 5 litrů ( 4,3l obsah náplně ) jsem na 1000Kč + doprava. A v mém případě za tu samou hodnotu pořídím 5l Millerse ( mám výdej v městě kde bydlím ).

 

Na Millers mě z větší části navedli kluci z webu oleje.cz, dalším a podstatným dílem kamarádi co se pohybují v motorsportu a posledním dílem švagr, který na to v Anglii jezdí a pochvaluje si to. Pak jsem jen zvažoval který z produktu, ale v době kdy jsem to sháněl nebyla ještě u nás novinka s nanočásticemi. Ta je v prodeji až od února 2014. Takže jsem šel do toho co jsem již psal. Musím podotknout, že velká spokojenost. :prcprc:

 

Jinak co se toho zvukového projevu týká, pokud nechceš aby tvé TDI klapalo jak traktor musíš zvolit jak dobrý olej, tak dobré palivo. Hlavní důraz bych kladl na to druhé. :palec:

Odkaz ke komentáři

Šuldo máš naprostou pravdu. Dle mích informací bude cena stejná jako u EE Long Life 5w-30 tedy 1553Kč s DPH. No a bych pravdu řekl, též si na něj brousím zuby. :palec:


a co mě doporučíš od toho milera, potřebuji na 2.0 TDI BMM DPF, tzn 5W-30 VW 507.00

tohle?

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/180-2-5W-30/5/852-Millers-Oils-XF-Long-Life-5W-30-5l

 

Ano toto bych ti doporučil. :palec:

Odkaz ke komentáři

No, trosku jsem si cetl a zjistil, ze se jedna hlavne o viskozitu, ze prvni cast oznaceni 5W odpovida za zimni chovani, tedy, ze i v zimnich chladnych mesicich bude olej krasne ridky a pri startech to bude pohodicka a druha cast oznaceni rika 30, 40, tak rika, ze naopak v lete bude hezky ridky, ale ne moc az moc ridky.

 

Z toho plyne, ze podle normy SAE by se dalo rici, ze cim je prvni cast specifikace nizsi a druha vyssi, tim je olej lepsi, tedy 5w30 je horsi nez 5W40, 5w40 je horsi nez 0W40 atd.

 

Jenze pak jsem taky cetl, ze tyhle dobre viskozni oleje(0w40, 5w40) maji i dobry vliv na spotrebu, ALE naopak starsim motorum muzou ublizit - co to ale safra znamena starsi motor(rv 2005, 1999, 1990???)? Ze pak muzou zacit klepat valce, ze je lepsi radeji tolerovat vyssi spotrebu s 'horsim' olejem, ale tim prodlouzit zivotnost motoru.

 

Proc se tedy doporucuje 5W40 jen u nachipovanych aut, misto toho, aby se jim naopak radeji dalo 5w30 a tim se zajistilo, ze bude v motoru jistota?

 

Nez jsem si to vsechno precetl, tak jsem byl skalopevne rozhodnutej, ze koupim na jare 5w40 a budu menit co rok/10.tis km, ale ted si tak jistej nejsem a mozna zustanu u 5w30. (a nizsi hluk u 5w40 zpusobuje lepsi viskozita, coz by sedelo, oba jsme se zminenou tissi octou tankovali prevazne vervu).

 

Nebo to vsechno je vyrovnano snizenym servisnim intervalem? 5W-30 nemusim menit tak casto jako 5W-40 a nejcasteji musim menit 0W-40?

 

Diky za nazory.

 

HOWGH

Upraveno uživatelem raym0n
Odkaz ke komentáři

Já ti nic jiného nenapíši než toto. Nechal jsem si udělat chip - TDIfun a pak jsem se ho ptal jestli mám změnit olej z 5W-30 na 5W-40.Odpověd byla nic neměnít a jezdít na to, co tam dávám a budu mít klid. Jinak mám najeto teprve 36tis.km. Je pravda, že nerad střídám značku oleje.Jezdím od začátku na to, co tam je. Jinak Sniper -2003 ví o olejích dost on ti poradí.

Odkaz ke komentáři

........................................

Proc se tedy doporucuje 5W40 jen u nachipovanych aut, misto toho, aby se jim naopak radeji dalo 5w30 a tim se zajistilo, ze bude v motoru jistota?

 

.............................oba jsme se zminenou tissi octou tankovali prevazne vervu).

 

 

 

Máš pravdu v tom označení SAE ( 0w-40, 5w30 atd ). Dále většina lidí co má zvýšený výkon ho většinou i používá a tím roste nárok na mazání při vyšší teplotě ( jedná se o soudržnost mazacího filmu ). Proto používáme xW-40 ( je jak jsi uvedl na vyšší teplotu ). Nemusíš ho ale použít. Je to jen na daném člověku jestli chce autu dopřát ( v tomto případě mu vlastně i prodloužit životnost některých součástek ).

 

Málem bych zapoměl. S tím tichým motorem to mám to samé. Nechtěl jsem to jen zprofanovávat. Ano mám stejnou zkušenost VERVA+dobrý olej=tichý PD :prcprc::prcprc:

 

2 boby77

 

Děkuji za reklamu :smich: , ale je se pořád co učit. Zatím to znám okrajově pro svou potřebu. :palec:

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

jak píšeš je to jak pro diesl tak i pro benzín :)) to nevím zda nová edice :)

 

ale jeden automechanik mi říkal že s červeným víčkem je originál a s černym že ne....že prý skupují starý obaly(Poláci) a lejou do toho obyč olej.... Tak se tu právě ptám ......

Upraveno uživatelem Seda
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...