Jump to content

Údaje z VAGu - jak je tedy dpf zaplněno?


madjism

Recommended Posts

Zdravím Pánové, dnes jsem poprvé měřil VAGem a chtěl jsem se podívat na aktuální stav zanesení filtru DPF. Vyhodilo mi to tyhle hodnoty na obrázku. Jen tedy nevím, které z těchto hodnot jsou pro mě podstatné. Auto má najeto asi 103 tisíc km. Plus nějak nechápu že je naměřená hodnota olejového popílku 0 g, není to divné? Díky za případně objasněni (hodnoty měřeny při volnoběhu)

 

http://www.imgup.cz/image/aCX

 

Link to comment

Vypočtená hmotnost sazí 20.98g :) to je v pořádku. Max je okolo 60g. Na to máš ještě málo km. A pokud autu dáš pár krát nažrat až do červených, aby se to pročistilo, tak nemusíš mít strach. Já mám najeto 205tis km a hodnotu mám 48g.

Myslím si, že stačí hodnoty měřit jen na zaplé žhavení.

Uvidíš co napíšou kluci, co tomu víc rozumí :)

Link to comment

Vypočtená hmotnost sazí a měřená se ti po regeneraci začnou počítat od znova..měl by to být údaj Objem olejového popílku..ty tam máš 0..já zas 0.10 litru..nesmyslný údaje..taky sem si myslel že to je ta vypočtená hmotnost, než sem byl vyveden z omylu..chce to asi novější VCDS nebo lepší než čínskou diagnostiku aby to ukázalo ty správný hodnoty

Link to comment

Zkus se podívat na kanál 067, 068, 070, z toho ti to bude jasné hned. Diagnostiku máš OK, jestli je z Číny nebo jiné banánové země je jedno, pokud ji dobře naklonovali, tak pracuje stejně dobře jako originál (kromě update) a pro tvoji potřebu je naprosto dostačující.

Link to comment

Dnes jsem jen tak ze srandy jel zkusit servisní regeneraci. Původní hodnota sazí byla 19 gramů. Po zadání kodu do bezpečnostního přístupu se rozjelo počítadlo regenerace ale filtr se na palubovce nerozsvítil a ani otáčky se nezvedli. Ovšem při jízdě gramy opravdu klesly asi na 6,8 gramu. Po určité době už i pokud jsem udržoval stejný styl jízdy se počítadlo zastavilo a postupně se hodnota zase začala zvedat až na cca 7 gramů. Jak jsem zkusil regeneraci spustil manualne podruhe už se nic nestalo, počitadlo už nejelo. Myslíte že nejaky druh regenerace byl opravdu spuštěn nebo se jednalo pouze o pasivní vypálení jízdou?

Link to comment
  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 6 months later...

Zdravím, mám octavu 2.0tdi CR, nějak moc mi začala žrát, tak jsem se koukl na VCDS a napsala mi to v readingu, že neproběhla regenerace.

Ale po výčtu měřených hodnot mi to vypsalo toto: (najeto necelých 200k km)

Filtr částic: diferenční tlak 7 hPa
Filtr částic: ofset diferenčního tlaku 1 hPa
Filtr částic: servisní regenerace: stav požadavku-Bits 0-7 0 
Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-Bits 0-7 0 
Filtr částic: doba od poslední regenerace 13495 s
Filtr částic: objem olejového popílku 0.10 l
Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 14.37 g
Filtr částic: měřená hmotnost sazí 14.58 g
Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 295617 m

Zajímalo by mě zda teda byla provedena regenerace? včera jsem najel s autem 350km, hodnoty vyčteny až dnes.
Nebo mi to jen říká, že tehdy byla provedena regenerace, ale podle readingu se nepovedla? kontrolka ani chyba v motoru není. Jen auto začalo dost žrát a spotřeba na PC není stejná jako reálná spotřeba (ukazuje spotřebu 5,5l/100km, ale najel jsem 300km po dálnici na víc jak polovinu nádrže, takhle to auto opravdu nežralo.

Případně je někde nějaký postup jak udělat nucenou regeneraci? Čtu tu o nějakém loginu atd...

Dííky moc

Link to comment

DPF máš zaplněn na nějakých cca 35 g což je cca polovina, regenerace byla přerušena, nebo neprovedena a stále čeká na provedení, poslední regeneraci jsi měl před 295,617 km 

spotřeba 5,5 L je super, mám také 2Tdi CR a spotřebu mám průměr 5,6 L najeto 270 000 a DPF mám na 52,5 g

 dle mě budeš mít další regeneraci do 20 km nájezdu,

Regenerace se ti nerozjede pokud tomu budeš dávat napít, je třeba dodržovat normální jízdu, mám osobně ověřenou jízdu po dálnici na 6 kvalt 130 km/h nepřerušovaně po dobu cca 8 min. 

 

Edited by Radas
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ahoj mám tu ještě jedno auto Octavia II 1.6 tdi CR 2012

IDE00427-ENG101722   Filtr částic: diferenční tlak-DIP_PF 3.98 hPa
  IDE00428-ENG100917   Filtr částic: ofset diferenčního tlaku-DIP_PF_AD[0] -3.15 hPa
  IDE00430-ENG102682   Filtr částic: servisní regenerace: stav požadavku-STATE_RGN_PF 0 
  IDE00431-ENG102952   Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000  
  IDE00432-ENG103847   Filtr částic: doba od poslední regenerace-T_WOUT_RGN 29352.80 s
  IDE00433-ENG103279   Filtr částic: objem olejového popílku-MASS_ASH_PF 50.5572025 g
  IDE00434-ENG102050   Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF 21.90 g
  IDE00435-ENG101197   Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF 15.12 g
  IDE00436-ENG102397   Filtr částic: kilometry od poslední regenerace-DIST_RGN 259.6 km
 

regenerace stále probíhajá v pořádku ale přijde mi že už toho je hodně hlavně toho olejového popílku.

Zajímalo by mě jestli se do Octavia II leje něco na čištění DPF, třeba adBlue nebo něco takového.

díky

Edited by Peta_rs
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • je pravdepodobnejsie, ze sa ti nieco prihodi v zime, ked su posypane cesty. ak jazdis dialnice a dlhe trate, tak je tam tiez vacsia pravdepodobnost, ako ked sa len presuvas po meste na pomalo. ale tak to sklo sa moze poskodit aj v lete. tam su zase castejsie krupobitia, zver ti moze vybehnut, samotne sklo moze byt opotrebene a stare. je tam nespocet faktorov, co to ovplyvnuju. hlavne treba reagovat hned, ako si vsimnes nejake poskodenie, lebo casom sa to len zhorsi.
    • jako první krok je potřeba si na to zvyknout, tenhle infotaiment je SW chybami proslulý v Octavii nejvíc ze všech koncenovych derivátů ktere ho používají. Jak často se to bude objevovat zalezi na předchozím majiteli pripadne tobě podle toho jak k tomu pristoupis z pohledu aktualizace FW. Jestli to předchozí majitel neřešil v rámci reklamace, garančních prohlídek nebo toho že měl aktivovaný skoda connect budeš tam mít pravděpodobně puvodni FW.  Aby auto dostávalo OTA aktualizace musí mít aktivované hlavního uživatele. Další možnost je to udělat v servisu což mozna i budeš muset pokud je tam puvodni FW je možné že na ten OTA aktualizace nechodí a je třeba zajet do servisu pro tzv. velkou dílčí aktualizaci a pak ti postupně dojdou malé aktualizace.  Jaká je aktuální verze nevim jelikož nemám Octavii ale jinou značku a číslování verzí neni stejné 
    • Zdravím,  setkal jste se někdo? Před měsícem jse si koupil Octavia IV 2020, 2.0 - 110kw. Dnes jsem vyjel za kamarádem vše ok,a vykouřili jsme cigáro. Když jsem po té nastartoval a dal R - kamera se nezapla a ani Infotainment. Stalo se to někomu? A popř. jak řešeno?   Děkuji Resp. on se zapnul, ale nebyly vidět žádné ikony. Nesvítil úplně černě jako vypnutý ale šedě.
×
×
  • Create New...