Přejít na obsah

ANKETA: Prodloužené intervaly


  

48 hlasů

  1. 1. Prodloužené intervaly

    • ANO, mám a používám.
      21
    • Měl jsem, ale přešel jsem na pevné.
      18
    • NE, mám pevné.
      9

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

 Myslím, že se úplné odpovědi nedočkáš, je taky rozdíl nafta, benzín, osobně jsme s kolegy přešli na pevný, zkušenost s naftou byla taková, že po cca 15.000km na olej LL to začalo tenhle olej žrát a musel se dolévat, i dva litry do výměny, takže pro mě osobně je lepší (spíše tedy už bylo lepší) mít každých 15.000km nový olej, který se nemusel do další výměny dolévat, ale je taky potřeba napsat, že se jednalo o pětiválce 2,5 tdi, u TFSi o které se tady jedná bych asi nechal prodloužený, pokud bych jezdil delší trasy, pokud více město, dal bych pevný 

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

na jiný, levnější a dostačující podle specifikace VW, u každého auta se řídím spíše normou výrobce, u koncernu WW 5....., u Fordu WSG ....., dost jsem toho o olejích přečetl a je to složitá věc, docela jsem se podivil u specifikaci ACEA, ne vždy platí, čím vyšší číslo, tím lepší olej, vždy jsem dával olej právě podle norem výrobce než podle kouzelného označení xW-xx, pokud to nebylo jen lehké dolití v nouzi

 

http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3103

Odkaz ke komentáři

Sice nemám 2.0TFSI ale měl jsem prodloužený proměnný interval jak na Fabce, tak ho mám i teď na Octě. Používám a jsem spokojenej...myslím, že výrobci by si nedovolili pustit něco, co nemají ověřený a vozkoušený. A pokud se někdo chová k motoru, potažmo autu jako prase, tak je úplně jedno jestli mění po 15 nebo po 30 a stejně si bude vždycky stěžovat.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
Ale za 31k km mezi prohlídkama jsem dolil 6 litrů oleje, takže mě to de facto vyšlo nastejno.

 

to je přesně ten důvod, proč jsem LL zrušil a dále klasika po patnácti,

 

 

jinak já u každého nového auta měním po 5.000km, pak po dalších 10.000km a následně interval po 15.000km, auta jsem dával u ruky s 300.000km a motor o.k. (nafta i benoš)

Odkaz ke komentáři

Já nevím, mě se pořád jen nechce věřit že by škodovka pustila do světa něco, co by nebyloschopné života, ne-li nebezpečné pro motor.

 

Dávat LL a měnit po 15k km znamená ještě o dalších 5 l větší spotřebu, to už mi přijde normálnější nalít tam hustší olej pro normální intervaly, když už nepoužívat LL.

Odkaz ke komentáři

U Fabie s 1.4 MPI jsem taky mezi výměnama nedolil ani deci, u Okty si začínám zvykat :-)

 

Konzultoval jsem to a řešil jak ve škodovce tak u svého mechanika, podle automobilky je to těžce v normě, turbo je zkontrolované a OK, další věci (pístní kroužky, těsnění na ventilech) už jsou větší zásahy do motoru, takže zatím další kroky nepodnikám. Spotřebu sleduju a uvidím jaký bude vývoj. U TFSI to není neobvyklá spotřeba, i když jsou i vyjímky s téměř nulovou.

Odkaz ke komentáři
Tak z pevného na proměnlivý se ani přejít nedá - chybí některá čidla.

 

Nemáš tak úplně pravdu. Pevný interval QG0 přestavit na proměnlivý nelze, protože nemá čidlo, to je pravda. Pevný interval QG2 ale čidlo má, jen nejsou nastavené proměnlivé intervaly. Takže pokud má QG2, z výroby má sice pevný interval, ale přejít na proměnlivý lze.

 

Pro úplnost QG1 je proměnlivý interval.

Odkaz ke komentáři
Nemáš tak úplně pravdu. Pevný interval QG0 přestavit na proměnlivý nelze, protože nemá čidlo, to je pravda. Pevný interval QG2 ale čidlo má, jen nejsou nastavené proměnlivé intervaly. Takže pokud má QG2, z výroby má sice pevný interval, ale přejít na proměnlivý lze.

 

Pro úplnost QG1 je proměnlivý interval.

Myslím, že se pleteš:

QG1 prodloužené bez debat

QG0 standardní bez debat

QG2 prodloužené kromě výměny oleje, ta zůstává v rozsahu pevného intervalu.

Odkaz ke komentáři

No nevím, z konkurenčního fóra třeba tady:

http://forum.skodahome.cz/topic/76196-jaky-motorovy-olej-pro-oii-19-tdi/page__view__findpost__p__1304840

 

Cituji:

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

 

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

 

Je to teda o TDi, ale předpokládám že logika značení bude u benzínů stejná..

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
Ale notak, kecy kecy kecy. Smysl prodloužených intervalů, jak už ze samotného názvu vyplývá, je od samého začátku ten, aby člověk neservisoval auto tak často a k tomu je potřeba Long Life olejů. Tolik ke smyslu prodloužených intervalů. Zbytek jsou jen dobré rady strejdy cimbu a dojmy zaměněné za pojmy, prt. nikdo z nás tady zcela jistě nedělal testy, výpočty a výzkumy jako automobilky, které prodloužené intervaly zavedly.

radši budu měnit olej častějc a budu vědět, že mám auto v pořádku, než slepě důvěřovat.. navíc mám olej za pár kč oproti prodejním cenám a LL je dražší...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...