Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Sign in to follow this  
Pawouk01

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Právě jsem se vrátil z malého testu nové OIII 1.0 TSI 85 kW 200 Nm s najetými necelými 3000 km. Po nastartování studeného tříválce se ozve dost hlasitý zvuk, jako kdyby pod kapotou byl diesel, taktéž jsou cítit vibrace (hlavně v sedačce a již méně na volantu). To se opravdu příliš nepovedlo. A když člověk otevře kapotu, uvidí klepající se motůrek, to snad ani ten tříválec TDI tak nevibruje. Po rozjezdu se běh motoru uklidní, to ovšem pouze v případě, že řidič motor nezačne vytáčet, pak se totiž ozve ukrutný řev rozzuřeného oturbeného vysavače. Nejvíc je to slyšet na jedničku, vytočenou dvojku, méně pak na vytočenou trojku, na další rychlosti se motor uklidní a ztiší. Při běžné jízdě motor prakticky není slyšet. A právě v tento okamžik jsem si uvědomil, jak hlučné mám na své Octavii letní pneumatiky - v tomto autě totiž bylo ticho, narušované pouze aerodynamickým svištěním, pravděpodobně někde z prostoru pravého vnějšího zrcátka. Pneu zde byly Michelin Energy Saver 205/55 R16. Bohužel tichost je u nich asi jen jediná solidní vlastnost, protože na vlhké až mokré vozovce v zatáčkách značně kloužou (asi tak jako dnes moje šest let staré Conti SC2 s najetými 62 tkm a 3 mm hloubkou dezénu... které půjdou co nejdříve pryč, nejsou již bezpečné a jsou příšerně hlučné) a s lehkým předkem je u nich problém se razantněji rozjet tak, aby přední kola neměla snahu hrabat. Motor jinak srdnatě táhne, jistě, není to žádný závodní stroj, ale pro řidiče, který preferuje klidnější jízdu a spotřebu, je to ideální pohonná jednotka. Moje spotřeba byla v rámci poněkud nestandardní jízdy nejvyšší po výjezdu na Kozákov a to 13,8 l - a to jsem se musel v zatáčkách (díky pneumatikám) držet zpátky. Ovšem při jízdě dle mých zvyklostí (tedy 10 km/h nad zákonné limity mimo obec) to jede někde na úrovni 5 - 5,5 l. A myslím, že spotřeby pod pět litrů bez většího snažení nebudou žádný problém. Vojta na ER s tím jel pod čtyři litry. Celou tu eskapádu jsem zakončil na hodnotě 5,8 l. Cestou do Prahy ze Železného Brodu jsem s bráchou provedli "srovnání" spotřeby. Já jel sám ve svém autě kousek za ním, on + manželka a dvě dítka + nějaké haraburdí v kufru, cestovní rychlost pod R10 někde kolem 120, místy 140 km/h (co provoz dovolil). Cesta skončila v Praze Liboci po ujetí cca 115 km, průměrem 75 km/h u 1.0 TSI na rovných pěti litrech, u mě na to bylo za 5,8. Zadní náprava bohužel na příčných nerovnostech vydávala značné rány - ráno jsem s bráchou dokonce kontroloval, zda nejsou přefouklé pneu po Vojtovi ještě z Economy Run a nebyly, protože to skutečně bylo citelné.

Edited by Pawouk01

Share this post


Link to post

Hlavně ať se na mě nikdo nezlobí třídění simulace nenahradí skutečných 90tkm. Jenom startovací cykly tam bejt nemůžou a co takové podtaceni motoru a takovejch věci jsou stovky... Takhle VW testuje a pak z nich lezou sracky typu BKD, CDAA, BMN a další...

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...