Přejít na obsah

Vybíjení baterie - co ještě vyzkoušet? Jsem v koncích!!


skrus

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

 

potřeboval bych prosím poradit, zda už někdo neřešil podobný problém. Na O1 r.v. 2000 dochází k samovybíjení baterie proudem cca 250mA. Auto vydrží nabité cca 4 dny, pak nejde nastartovat.

 

O1 má centrál, alarm a všechna okna v elektrice.

 

Můj dosavadní postup:

 

  • Změření klidového odběru po zabouchnutí všech dveří a zamknutí - cca 250mA
  • Nejprve hledání klasických závad - alternátor, žárovičky v interiéru, rádio, všemožný hejblata v interiéru..
  • Nic z toho vybíjecí proud 250mA neovlivnilo
  • Demontáž palubní desky včetně pojistkovky
  • Zamknul jsem se v autě a za současného kontrolování odběru jsem vytahoval pojistky - žádná pojistka nepřerušila vybíjecí proud - pojistky jsem zkoušel po jedné
  • Odpojení komfortky vůbec nepomohlo (odpojení zevnitř zamčeného auta)
  • Následovalo prověření reléové skříňky, nic se nenašlo
  • Řidičovy dveře - po odpojení jednotky dveří žádná změna
  • Spolujezdcovy dveře - po odpojení motoru s integrovanou řídicí jednotkou dveří se v zamknutém stavu proud uklidnil na cca 40mA !!! - závada zdánlivě vyřešena..
  • Dneska jsem si zajel pro nový (z vrakáče) motorek s jednotkou a na místě přeměřil klidovou spotřebu.. i s novou jednotkou opět klidová spotřeba 250mA. Vyzkoušel jsem ještě další jednotku a to samé!!
  • Novou jednotku jsem teda nebral a rozhodl jsem se, že dvě napájecí nespínané 12V žíly ve dveřích budu spínat relátkem napětím od klíčku. Když bude auto zamknuté, dveře budou mrtvé a nic z baterky cucat nebude. Po přeskřípnutí obou 12V vodičů opravdu klidová spotřeba klesla na 50mA. Po instalaci relátek vše funguje dobře až na:

- nezamykají spolujezdcovy dveře

- když chci stáhnout okno od spolujezdce, začne cvakat centrál a někdy se i stáhnou všechna okna.. nemusí být ani klič v zapalování

  • začínala se mi z toho motat hlava, takže jsem odpojil zadní dveře konektorem v husím krku ke dveřím a u 5.dveří všechny konektory.
  • Takže ve stavu kdy: přední dveře komplet zapojené jako z výroby, zadní dveře a 5. dveře rozpojené , byla spotřeba kua opět 250 mA!!!
  • Takže, něco musí být ve spolujezdcových dveřích!!

 

 

Rád bych se zeptal, nenapadá ještě někoho něco??

 

Mám poslední nápad - občas, ale opravdu občas nezamknou spolujezdcovy dveře - nemůže být souvislost mezi tím, že začíná odcházet koncák ve dveřích, jednotka si myslí, že má otevřeno a pak nechce usnout???

 

Já už fakt nevím.. Kdyžtak to jistí odpojovač baterie, ale to je jakože fakt poslední výkřik do tmy..

 

Díky všem!!

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Nazdar pánové

potreboval by som prosím Vás akútne SOS pomoc! čo čert nechcel auto ma nechalo v štichu. Presnejšie baterka. Problém je, že som 1000 km od domu. Mám O1 1.9 96kw. Mám originál batériu. Na mínusovom póle je 50/10 takže predpokladám, že je roku výroby 2010. O čo sa vlastne jedná: do teraz som nemal absolútne žiadne problémy s baterkou, ani len náznak toho, že by bol problém. V sobotu som bol v meste a po 40 min. pauze som jednoducho nenaštartoval, iba cez káble. Celkom som ostal v šoku lebo ani vo sne by mi nenapadlo, že po takej chvíli nenaštartujem. Podotýkam, že baterka nevykazovala absolútne žiadny problém. Alternátor je po kompletnom repase. Dávam si záležať aby bolo robené všetko len s originálnych dielov. Aj pekne dobíja - 14,2 po 14,9. Netuším čo sa mohlo tak náhle stať. Do práce chodím 20km ale nedobije to baterku. Je možné že za taký kratučký okamih mohlo odpáliť baterku?

Auto som štartol cez káble. Môže sa mi niečo stať s elektronikou keď tak budem chodiť? Podotýkam, že s elektronickej výbavy je tam všetko originál škoda: xenón, navi, telefón, šíber,atd... ak to hrá nejakú rolu. čudné mi to je celé. neviem ani nikde nabiť baterku. iba o 4 dni idem domov.

Rovno sa opýtam skúsených: ak bude potreba meniť baterku, rozmýšľal som nad origi 110Ah. má originál číslo 000 915 105 DL. Tá moja má koncovku DG. Mám tam 72Ah. Zmestí sa mi to tam? Vlastne hneď otázka: bude to mať nejaký pozitívny význam väčšia baterka? Chcel by som to mať pre istotu viac predimenzované ak je to možné. Hlavne sa bojím tam dať hocijakú lebo neviem čo sa stalo, že tak náhle to vypadlo. nechcem aby niečo odpálilo aj novú. čo viem narýchlo pozrieť? kábel mám stále v kufri a cez diagnostiku som pozrel akurát to napätie. nemám tu žiadne náradie iba origi skrutkovač a malú 10/13 klúč. takže situácia je momentálne zlá. :lol:

Ďakujem vopred

Odkaz ke komentáři

Takže, nabil som baterku cez noc a ráno ani necekla. Asi odpálilo článok. Takže na rade je kúpiť novú. Chcel by som dať o trocha väčšiu. Bolo mi zdelené, že príliš veľkú baterku nie je vhodné dávať, že to nebude stíhať dobíjať alternátor. Momentálne je tam 72Ah. Alternátor mám 120Ah. El. výbava je fulka. 1.9 tdi - pumpáč. 2003 r. v. Čo by bolo podľa Vás optimálne? Chcel by som aby bol zachovaný rovnaký komfort a na zimu by som chcel mať trocha rezervu v baterke, nech sa netrápi. Samozrejme aby to nebolo na úkor životnosti s tým, že bude veľká a nebude stíhať dobíjať a pod. Proste nechcem ísť na hranicu možností a životnosti ale chcel by som mať trocha viac rezervy. Na výber mám :

72Ah - 97,74€

80Ah - 100,29€

85Ah - 105,06€

95Ah - 116,97€

110Ah - 135,30€

Samozrejme, že sa bavíme o originál Škoda,VW batériách.

Ešte je tu taká otázka. Oplatí sa kúpiť verziu Economy? Je to lacnejšie ale bohvie ako je to s výdržou....

Odkaz ke komentáři

Ten kdo ti rikal, ze se velka baterka nebude stihat dobijet tomu ocividne nerozumi, protoze treba bezna nabijecka ti dava kolem 4Ah a nabijes s ni i baterku z traktoru (baterka vetsinou miva pres 100Ah), takze altik v aute nebude mit zadny problem s dobijenim ;) .

Pokud se ti tam vleze rozmerove, tak tam muzes dat klidne i tu 110Ah baterku, ale bohate bude stacit i ta 85Ah baterka ;)

Odkaz ke komentáři

zrejme si myslel ze bezna nabijacka dava okolo 4A, bez h ze? :pivo: samozrejme plati take pravidlo, ze spravne nabijanie oloveneho akumulatora by malo prebiehat prudom rovnym jednej desatine kapacity baterie... resp by sme tento prud nemali prekracovat, nizsi samozrejme moze byt :) ale to sme uz inde ...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...