šipan Odesláno Březen 11, 2010 Sdílet Odesláno Březen 11, 2010 Zdar.Mám zaslepen EGR.Nalítáno cca 2000km od zaslepení.Žádná chybová hláška neproběhla.Taky jsem čekal co bude,ale nebylo nic.Auto jede super,má ještě jemnější chod což jsem poznal i po přechodech od CIMBU(ty máš udělaný myslím i ty Karlosi)Dokonce i rozjezdy jsou ještě lepší!A HLAVNÍ DŮVOD ZASLEPENÍ-NECUKAČKA.Ať jedeš jak jedeš(klasika 90-100km/h-lechtačka)tak pohoda.Zaslepení mám jak na klapce pod přívodem spalin,tak před vstupem do EGR ventilu.EGR pracuje jak má,takže nic nehlásí a zároveň do něho už neprochází ten bordel z výfuku.Je to záležitost 1h práce pokud jsi zručný.Odšroubuj 2 šrouby na klapce,je tam těsnící plíšek.Obkresli tvar na cca 2mm silný hliníkový plech-vyřež,vypiluj,vyvrtej.Dále odšroubuj přívod k EGR který je na sběrném potrubí výfuku.Potom jdi po těchto dvou trubkách a najdeš EGR.Ten také odšroubuj a vytáhni z motoru ven.Je tam zase těsnící podložka kterou obkreslíš a opět vyrobíš záslepku bez přívodních a výchozích otvorů.Podložky dej pryč,namontuj záslepky místo nich.Lehce je namaž nějakým teplotně odolným silikonem,aby těsnily.Pak vše namontuj jak bylo i před zaslepovacím úkonem.Možná bude potřeba použít delší šrouby nahoře na klapce,tak s tím počítej.No a to je vše,stačí nastartovat.Jinak ERG pouští jen v nízkých otáčkách proto to pocukává jen z lehkou nohou na plynu jak píšu výše.Jak tomu dupeš tak to nepocítíš.Chyby to prý hlásí až u novějších modelů u kterých už ŘJ poznají že spaliny přes ventil a sání neproudí a vyhodí chybu na palubku a VAG. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stihacka Odesláno Březen 11, 2010 Sdílet Odesláno Březen 11, 2010 Nepropali se ten hlinik? Nebyl by lepsi nerez? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Březen 11, 2010 Sdílet Odesláno Březen 11, 2010 Určitě je lepší nerez.Blby je to že je tvrdej a špatně se opracovává a vrtá.Ale pokud si to necháš udělat třeba laserem tak je to perfekt.Ptal jsem se pár lidí co hliník mají a je to v pohodě(i dlouhodobě)U benzínu není vstup k EGR přímo na výfuk.potrubí jako u nafty,ale přes přívodní trubku.Zdroj tepla by neměl být až tak hrozný.A když by se to prohučelo tak auto jede i tak dál a nic se neděje.Záleží kdo se pro co rozhodne a k čemu má přístup. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karlos MPI Odesláno Březen 14, 2010 Sdílet Odesláno Březen 14, 2010 - díky za návod - to to máš udělaný super, pokud jsi zaslepil všechny vstupy tak by to mělo být ok ventil si cvaká a je mu jedno že z výfuku do něj nejdou spaliny - jen jsem nepochopil proč jsi zaslepoval zase ty samé trubičky přímo na vstupu / výstupu doventilu, pokud zaslepím odvod přímo na výfuku a pro jistotu i těsně nad klapkou tak to musí být cajk ne? EGR je sice nemontovaný na bloku motoru ale nijak není propojný. Sedí mezi trubkami z výfuku do klapky. - já nad tím přemýšlel a myslel jsem si že když zaslepím jen vsup do klapky tak se mi za chvilku zadře samotný ventil protože furt bude mlet spaliny které nemají kam odcházet na druhou stranu není to ropák a žádné saze tam nejsou (max hodně maličké) - mě teda nic necuká ale určitě by to vylepšilo chod motoru. Na TDi po zaslepení se zlepšil i tah od spodu - budu to tu chvíli sledovat a počkám na tvé zkušenosti 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karlos MPI Odesláno Březen 14, 2010 Sdílet Odesláno Březen 14, 2010 - jo a ještě jedno varování, cokoli má společného se sáním netěsnit silikonem !!! silikonové výpary ulpívají na lambdě a ta de dokopru. Mám to z DP ale potvrdil mi to i mechanik. - občas se na fóru objeví rada ohledně hledání netěsností sání silikonovým sprayem. Olej sice vyhoří ale silikonová složka ne a nalepí se na lambdu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Březen 16, 2010 Sdílet Odesláno Březen 16, 2010 Zdar.Ten přívod na egr a výstup z něj je jedna zaslepovací podložka.Já to nemám zaslepený přímo na výfuku ale až před egrem.Na výfuku je převlečná matka na trubce a tam by se musela dát nějaká kuličká pro ucpání a jěště se tam blbě manévruje.Takže v podstatě od výfuku mi to do té přívodní trubky ještě jde a do egru už ne.A sezhora na klapce to mám jen pro lepší průtok vzduchu.Jinak dík za poznatek o silikonu.Jěstě ti hodim foto těch PŮVODNÍCH těsnících plechů. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karlos MPI Odesláno Březen 16, 2010 Sdílet Odesláno Březen 16, 2010 - ten druhý menší je tešnění trubka od egru vs. klapka? máš to strašně očouzené, já ho měl krásně čisťouký - kolik máš najeto? asi to tam netěsnilo proto je očouzený celý plech a přijde mi to jak od sazí 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Březen 16, 2010 Sdílet Odesláno Březen 16, 2010 Ano menší je z klapky.Mám nalítáno 157000km.Ono to není očuzené,je to zčernalej těsnící tmel.Jde to lehce zeškrabat.Zapečenina bývá až zespodu klapky,když se čistí.To je tam dobrej sajrajt(2krát již čištěná).Teď už ale doufám,že tam po zaslepení nebude. Zatím vše OK. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karlos MPI Odesláno Duben 29, 2010 Sdílet Odesláno Duben 29, 2010 zdravím, tak jak funguje zaslepení egru? zatím ok bez chyb? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Květen 12, 2010 Sdílet Odesláno Květen 12, 2010 Ano.Vše OK a bez chybových hlášek.Auto šlape perfekt a ani CUK,což byla podstata zaslepení.Za mě :( :( :o 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RAZTY Odesláno Srpen 17, 2010 Sdílet Odesláno Srpen 17, 2010 TAK JSEM SE POKOUŠEL S KAMARÁDEM ZASLEPIT EGR NA MÉM AUTĚ, ALE NEŠLA NÁM ANI ZA BOHA POVOLIT PRŮVLEČNÁ MATICE NA SBĚRNÉM POTRUBÍ :lool: NEMÁTE NĚJAKÝ FÍGL JAK TU POTVORU POVOLIT? POUŽILI JSME RŮZNÉ PŘÍPRAVKY NA ZAREZLÉ ŠROUBY A MATKY,I VD-ČKO, ALE TA MRŠKA NEPOVOLILA. UŽ JSEM SI VYROBIL I ZÁSLEPKY Z 3MM NEREZ PLECHU, TAK BYCH TO RÁD ZREALIZOVAL. JDE O TUTO MATICI.....FOTO A NÁVOD JAK NA TO MI POSLAL ŠIPAN :) DÍÍÍÍKY PANE 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karlos MPI Odesláno Září 1, 2010 Sdílet Odesláno Září 1, 2010 ahoj Šipan to tady nepovoloval, povolil až těsně u kombinovaného EGR ventilu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Září 1, 2010 Sdílet Odesláno Září 1, 2010 Ale ano povoloval jsem to tam.Publikované foto jsem pořizoval osobně.Je to nutné povolit a odšroubovat,jinak by se ti nepodařilo EGR sejmout ze šteftů na kterých je uchycen.Ten druhý konec trubky co je u EGR by jsi musel násilím ohnout bokem aby jsi měl prostor EGR vyndat.A to jsem zrovna nechtěl.Takto nebyl problém.Já musel taky trochu při povolování zabrat,ale dalo se.Zkusit poklepat zlehka matici. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
peteres Odesláno Září 24, 2010 Sdílet Odesláno Září 24, 2010 Ahoj Šipane, touto větou narážíš na novější modely, můžu vědět z jakého roku máš svoji oktu? "Možná bude potřeba použít delší šrouby nahoře na klapce,tak s tím počítej.No a to je vše,stačí nastartovat.Jinak ERG pouští jen v nízkých otáčkách proto to pocukává jen z lehkou nohou na plynu jak píšu výše.Jak tomu dupeš tak to nepocítíš.Chyby to prý hlásí až u novějších modelů u kterých už ŘJ poznají že spaliny přes ventil a sání neproudí a vyhodí chybu na palubku a VAG." Docela mě téma na zaslepení EGR zaujalo, jen bych nerad auto věčně v nouzáku, že nejede EGR ... na jaké "novější modely" narážíš cca? Ne že bych měl nějaký nový model ... Mám z 11/2003 Zaslepení bych rád provedl, jen mi teď řekněte, čím to proboha teda utěsnit? Kašlu na Ekology, kvůli nim se vymýšlejí samý kraviny, odsávání par ze skříně, recirkulace spalin k dokonalejšímu spálení ... zbytečnosti, které akorát zasviní klapku a pak blbne auto ... :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Září 25, 2010 Sdílet Odesláno Září 25, 2010 Mám rok výroby 2001.Ty novější modely jsem myslel II.oktávky.Jedničkovy to nepoznají že jsi EGR zaslepil.Chybu to hlásit nebude,to by ti musel přestat pracovat úplně.Jinak tady je návod jak na to-Octavia 1.6i 75kw 0 Citovat Odkaz ke komentáři
peteres Odesláno Září 26, 2010 Sdílet Odesláno Září 26, 2010 Pěknej návod, děkuju za odpověď, docela bych se do toho pustil, jen nevim, jak a čím to utěsnit ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
peteres Odesláno Září 28, 2010 Sdílet Odesláno Září 28, 2010 Tak jsem na zkoušku vyrobil podložku zatim jen ke klapce (1,5mm ocel plech) a z důvodu pravděpodobně ne úplné těsnosti mi při vytáčení hezky pískal motor právě v tomto místě, nezjistil jsem jestli pískal z důvodu podtlaku od klapky nebo přetlaku od EGR, ale každopádně je to bomba :lool: Po návratu původní podložky (tzn.průchozí) jako když motoru přiškrtím přívod vzduchu, prostě znatelně jde ztěžka do otáček oproti zadělanému přívodu od EGR, při zadělaném polechtám plyn a motor s radostí a přesně jde do otáček, fakt paráda :P Teď mě napadlo dát pod plech ještě klasiku papírové těsnění pomazané olejem, snad by to mělo stačit ... Teď pomalu udělat ještě tu druhou podložku a tradá ... :D Je čas udělat bordelu z výfuku pápá ... jste koumáci, toto by mě nenapadlo ... Jen by mě zajímalo k čemu je pak čerpadlo sekundárního vzduchu, tímto ho asi taky odstavim, nebo se pletu a funguje pro jiné účely??? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
peteres Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 Tak, a je po bordelu, když jsem viděl ten bordel z druhé strany klapky, nebylo co řešit a prostě zaslepit, jen mi furt vrtá v hlavě co čerpadlo sekundárního vzduchu, neví někdo co na to po čase řekne? Jinak podložka u klapky byla zesílena o papírové těsnění pomazané olejem, podložka u EGR ne, pouze byl vložen plech o rozměrech 36x44(výška) aby se vlezl mezi šrouby (štefty), protože ta 28čka matka nešla a ani nebylo v podstatě jak ji povolit, bo tam se dostat s klíčem je nemožný, tudíž sundat EGR bylo nešlo, itak to těsní a je to bez problému ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MiR Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 Tak, a je po bordelu, když jsem viděl ten bordel z druhé strany klapky, nebylo co řešit a prostě zaslepit, jen mi furt vrtá v hlavě co čerpadlo sekundárního vzduchu, neví někdo co na to po čase řekne? Jinak podložka u klapky byla zesílena o papírové těsnění pomazané olejem, podložka u EGR ne, pouze byl vložen plech o rozměrech 36x44(výška) aby se vlezl mezi šrouby (štefty), protože ta 28čka matka nešla a ani nebylo v podstatě jak ji povolit, bo tam se dostat s klíčem je nemožný, tudíž sundat EGR bylo nešlo, itak to těsní a je to bez problému ... Taky se chci do toho zaslepeni EGR pustit ,ale asi az v zime ted me jaksi nezbyva cas :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 A v zimě se ti nebude chtít, protože bude na takovou práci zima :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MiR Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 Rejpale :) mam garaz Marto des do toho semnou?? pomuzes mi? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 Sorry, mi to prostě nedalo si nerejpnout , jinak se určitě rád zůčastním této upravovací akce :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MiR Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 Nic se nedeje sranda musi byt stejne by to tak asi dopadlo tak ja se urco ozvu jak splasim nejakej ten nerez a spachame to spolu zatim diky :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 OK, nemáš zač :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RiderPaul Odesláno Říjen 10, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2010 Naleznu tento EGR nesmysl také na své OI 74kw, rv.97? Popřípadě kde ho mam hledat? A je někdo ochoten mi zařídit záslepky (za úplatu)? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
peteres Odesláno Říjen 17, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 17, 2010 Hoď sem foto klapky a řeknu Ti, zda máš EGR ... ale tak nějak nepředpoklám, že bys ho měl, vzhledem k tomu, že před face nemá ani odvětrání klikovky, teda aspoň ne tak jako face, a vzhledem k tomu, že přeci jen neplní Euro4 ... :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RiderPaul Odesláno Říjen 17, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 17, 2010 Dobře, zítra vyfotím :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Říjen 18, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 18, 2010 vim, ze je toho spousta na forem o tom EGR ventilu, ale nikde jsem se nedocetl, co na to reknou na emisach? ma to vliv na Emise? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Říjen 18, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 18, 2010 no já si to taky chtěl zaslepit možná to i udělám časem ale bylo mi řečeno že EGR funguje procentuálně podle otáček a emise se měří na volnoběh a při zvýšených otáčkách takže určitě to bude mít vliv na emise .) octa 1.6 74kw splnuje e3 a nemá egr a 75kw má egr a splnuje e4 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Říjen 19, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 19, 2010 chlapci, muze te mi jeste nekdo vysvetlit, proc nekteri pouzivaji dve zaslepky? a nekteri jen jednu? a jeste nekteri ucpavaji hadicku - to je potreba na co? budu menit trubku sani, takze bych to udelal pri jednom, ale potrebuji zjistit co nejvic o tom EGR 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.