Přejít na obsah

Přibržděné zadní kolo


LadikRS

Doporučené příspěvky

Už si nevím rady. Dva roky zpět jsem měl přibržděné pravé zadní kolo. Vyměnil jsem třmen a vše v pořádku. U levého kola byl zarezlý vodící čep. Dostal jsem ho ven a dva roky to bylo v pořádku. Letos v zimě se mi začalo ozývat levé zadní kolo. V týdnu jsem to rozebral a koupil nový levý třmen, čep byl opět zarezlý, vyklepal jsem ho ven a otvor důkladněji vyčistil. Vnitřní destička byla o trochu více sjetá. Pístek v třmenu nešel přípravkem na pístky stlačit, tak jsem rovnou namontoval třmen nový. Vše jsem složil a kolo je stále přibržděné. Lanovody tam jsou dva roky.

 

Samostav u pravého kola je opřený, levý samostav má cca 1mm vůli.

 

Nevíte, kde by mohl ještě být problém? Napadá mě akorát vlivem vyklepávání čepu, jestli není křívý držák, ale zase to je docela masivní díl, tak si myslím, že to snad bude v pořádku. Nebo bych měl koupit i nové kotouče a desky?

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Hlama: Děkuju za radu. Odvzdušňoval jsem ručně takovým přípravkem. U VAGu právě vím, že hrozí zničení ABS, jak píše Mareo, proto to radši nedělám.

 

V odvzdušnění snad problém nebude. Zkusím vyvěsit lanovody, jestli se kolo neuvolní. Jsem to měl blbec zkusit hned...

Odkaz ke komentáři

Ladikrs sakra nemas ten trmen vyoseny na tech drzakoch? Je divne ze po vymene ti to dela to same. Muzes mit vykriveny drzak trmene, zkusil bych prohodit drzak levy za pravy.

 

mozna by stalo zato se podivat pomoci barvy kde to dre ale tohle je na dele jestli to dre vnitrkem nebo venkem nebo celou plochou pak by tim slo zjistit vyoseni drzaku/ trmene

Odkaz ke komentáři

Ten držák mě napadnul právě taky, protože jsem vyklepával zarezlý vodící čep, tak jestli jsem ho nějak trochu neohnul. Bohužel ale držáky doma nepovolím, protože imbus nemůžu nastavit kvůli nedostatku místa v podběhu, abych měl vetší páku na povolení.

 

Barvou myslíš natřít kotouč a koukat, kde se barva odře?

Odkaz ke komentáři

Ladikrs stou barvou presne tak aspon uvidis kde to chyta.

 

Jako pokud si fakt udelal ty vymeny nenapada me nic jineho nez zamena drzaku. A uvidis pak zjed si za nekym na zvedak a drzaly jsou hotovo raz dva

 

Jeste jedna drobnost nedela ti to od vymeny kotoucu?? Spatne vycistena dosedaci plocha a sedlo to trochu sejdrem a problem je hned

Odkaz ke komentáři

Teď jsem odpojil v interiéru lanovod a kolo pořád stejně přibržděné. Před výměnou brzdiče mi přišlo, že to přibržďovalo jen v určitém místě, teď mi ale přijde, že to je přibržděné po celém obvodu kotouče. Ale barva mi řekne asi víc. Zítra večer to natřu a ve středu to zkouknu.

 

Ve středu zkusím ještě prohodit desky a kotouče na zadních kolech, abych když tak mohl vyloučit tohle. To na autě totiž zůstalo, teď jsem je neměnil. Měněné to je cca 3 roky zpět. Dosedací plochu jsem čistil a přijde mi zvláštní, že kdybych to očistil blbě, aby se to projevilo až teď. Pak mě napadá akorát ten držák, na něj mám podezření celou dobu.

Odkaz ke komentáři

Ladikrs prohod ty drzaky, bacha na barvu at si neznicis desku, pomaluj vlnovku fixkou a protoc kotouc uvidis kde to maze v ktere casti.

 

Lanovodem to urcite jak rikas byt nemohlo ty pruziny maji dost sily aby to roztahly navic pokud mas rozchozeny trmen. Pokud ti to dela i pri odpojenem lanovodu hledej problem jinde drzak nebo vyoseny kotouc - ja se prikladam do.... drzaku

Odkaz ke komentáři

Tak možnost něco udělat s tím držákem budu mít nejdřív bohužel až příští týden a to ještě budu muset sehnat servisáka s heverem. Servisák se mi totiž odstěhoval. Do té doby to zkusím povolit nějak doma.

 

S vyoseným držákem jsem se ale ještě nesetkal, je to běžný problém? Předpokládám, že kupovat starší držák z nějakého dotaženého RS asi nemá smysl.

Odkaz ke komentáři

Ladikrs hele zkus je prvni prehodit, jako daji se i jete ale nevim jestli ti ho nekdo proda samostatne.

 

Zacni vazne poovlenim drzaku a prohod je da se k tomu dostat i na heveru kup si ninbmus na golu a jde to.

 

Uvidis po prehozeni jestli problem bude na druhe strane.

 

Setkal jsem se s prednima ale to dostalo ranu a porad jsme nemohli nato dojit com to je dali jsme druhe drzaky a byl klid.

 

Nekdy je zase blbe nacvakla deska nektere spadne sedaji tudiz drou.

Odkaz ke komentáři

Mám známého, co občas nějaké RS doveze, tak je možné, že by se s ním dalo domluvit, že mu třeba něco zbylo. Ale říkám si, abych nebyl tam, kde jsem teď.

 

8mm nástavec na golu mám, tak si s tím ve středu budu ještě hrát, než pojedu do práce, a uvidím. Budu zkoušet prohazovat i desky a kotouče, pro jistotu i pořádně očistím dosedací plochy, ať můžu vyloučit, co nejvíc věcí.

 

Odkaz ke komentáři

Ladikrs prvni prohod jenom ty drzaky, pokud by to bylo tim tak to poznas. Oni hodne zadni brzdy si ceni chteji 5tkc coz je supa. Mohl by ti aspon treba ten drzak pujcit zkusil bys abys mel jistotu.

 

Timto fakt zacni prehod ty drzaky pokud by byl v .... bude to delat i na druhe strane. Pokud by to nedelalo hledej dal a drzaky nechej tak jak jsou

Odkaz ke komentáři

Šrouby u držáků bych asi povolil, ale nebyl čas je prohazovat, tak jsem zkusil alespoň prohodit kotouče a desky a najednou mám přibržděná obě kola. Předpokládám, že si to musí sednout, ujel jsem jen cca 5km. Dnes pojedu cca 30km do práce, tak to v práci zkontroluju.

 

Na prohození držáků budu mít čas nejdříve v pondělí.

Odkaz ke komentáři

Taky to nechápu, desky jsem opřel o držák a jen na ně nasunul třmen. Ty pružinky na destičkách se ohnuly každá na svojí stranu.

 

Neměl jsem pístky zatlačené na max, to nebylo potřeba, abych tam třmeny dostal. Akorát u levého kola jsem ho zatlačil trochu, u pravého to nebylo potřeba vůbec, protože ty desky měly méně masa, jak byly z levého kola více sjeté.

Odkaz ke komentáři

Tak tim padem neni duvod aby to bylo pribrzdene

 

Pokud jde naboj volne pak nasadis kotouc jde volne a pak das trmen vcetne desek a drhne tak je chyba tu

 

Je hlavne divne ze po prehozeni kotoucu to dela na obou kolech. A je to pribrzdene po celem obvodu kotouce ( jestli neni pokrouceny) normalne bych si tam upevnil hodinky a zmeril jestli to nehazi

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Segrovka ve třmenu je prý zážitek, já raději dal nové třmeny, TRW (Lucas) za necelých 1500,- kus. Taky omrkni čepy třmenu, nahoře mají být ty stupňovité konické, dole kulaté se sražením, já to měl na jedné straně prohozené, a ten kulatý zapíchnutý nahoře dostal pěkně na prdel; to bych radil preventivně zkontrolovat každému. Promáznout k tomu určenou vazelínou, např ATE Plastilube.

Odvzdušňoval jsem podtlakem bez šlapání, závit odvzdušňováku máznutý silikonovou vazelínou, je to šetrnější k brzdovému válci. Po rozborce třmenu (výměně za nový) by měly být před montáží "předodvzdušněné", tj nejdřív odvdušňovat "nastojáka" pístkem dolů.

Odkaz ke komentáři

Minulý týden jsem bral repasovaný třmen na passata b5.5 . Třmen vypadal krásně, svítíl se jak psí kulky, ale po montáži pořád padal brzdový pedál, i při jízdě. Nakonec jsem zjistil že odvzdušňovák nedržel a propouštěl, po reklamaci, vyvložkování závitu to bylo ještě horší.(asi nepřesně nařezaný závit) Proto jsem nakonec koupil třmen nový TRW a všchno OK. Podruhé bych repas nekoupil.

Odkaz ke komentáři

Skoda ze som tvoj prispevok neprecital skor. Cez vikend som sa do toho pustil a ta segerovka bola fakt zazitok. Pri skladani som dsl tie kloliky zle jeden typ som dal na jednu stranu a druhy na druhu stranu co budem musiet prehodit lebo sa mi po pribrzdeni trochu sprieci strmenna ostava brzdit. Tiez to predovzdusnenie sme nespravili ale klasicky naslapovanim odvzdusnovali a je tam stale niekde vzduch aj ked z odvzdusnovaka uz sla kvapalina bez bubliniek. Skusim na to este pozriet.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...