Přejít na obsah

2.0 TDI-PD, 103KW, BMM, nahodilé zvýšené volnoběh otáčky


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

 

u Octavia II Combi 2.0 TDI-PD s DPF, 103KW, BMM, najeto 250tis, r.v. 2007 se mi nahodile zvedají volnoběžné otáčky u teplého i studeného motoru. Například zastavím na semaforu a po chvíli slyším jak se zvýší otáčky tak na 1100/min. Spotřeba stoupne z 0.5 na 0.7 litru. Jinak s autem jezdíme max 2x do týdne krátkou trasu, průměr 10km, minimálně co 14 dní se jede provětrat na dálnici minimálně 100 km tam 100 km zpět (točí cca 2500 na šestku). Takže filtr by měl být pasivně vypalován dostatečně, kontrolku na palubovce jsem svítit ještě neviděl. Turbo nechávám vychladnout. Olej + filtr měním každý rok, 60 000 za rok zatím nenajedu a prý je to pro motor lepší. Do nádrže přidávám VIF aditivum dle ročního období.

 

Divné na tom je, že to dělá jen někdy, není to pravidelné. Žádná kontrolka na palubovce nesvítí, jinak se auto chová normálně, motor pěkně táhne, nic neškube, turbo nepíská, výfuk nekouří.

V lednu jsem měnil baterii z původní, tuším měla 61Ah, za novou Exide Premium Carbon Boost 77Ah 760A EA770. Mohlo by to spolu nějak souviset?

 

Volal jsem do autorizáku, tam mi řekli, že pokud mi na palubovce nic nesvítí, tak mam ještě jezdit a pokud to nepřestane přijet ukázat.

Volal jsem do jiného servisu, jestli by mě neprovedli diagnostiku, tam mě týpek řekl, že by mu diagnostika stejně nic neukázala, že to nejspíše bude zanesený EGR ventil, který bude potřeba vyčistit, ale musel by to vidět, z koule věštit neumí.

Mám takové tušení, že kdybych s tím přijel na STK emise, které mě čekají v září, tak pokud by se mu tam zrovna (při mém štěstí určitě) zvýšili volnoběžné otáčky, tak mě pošle rovnou pryč s tím, že auto neprošlo emisemi. Nesetkali jste se někdo s tímto chováním?

 

Zjistil jsem, ze pokud zvednu otacky na volnobeh seslapnutim plynu na 2000/min tak na dve vteriny, tak se pak otacky vrati zpet na svych 800 nebo 900/min.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem byl na diagnostice, je tam chyba 063E - napětové napájení. Rikali mi, ze to je treba vadny kabel.

Cidlo teploty ukazovalo hodnoty normalni.

Pak se podival na zaneseni dpf. Bylo 70g a 10km od posledni regenerace, pry je to dost a auto se pry snazi regenerovat. Na volnobeh to tento motor neumi, tak proc zvysuje otacky? Nekdy se pritom zapne sahara oba vetraky. Ted cim to je DPF nebo tou chybou...

Odkaz ke komentáři

Jsem z Ostravy.

 

Po zvednutí otáček na 2000 na dvě vteřiny to někdy spadne zase zpět na 800, ale někdy to zůstane pořád na 1100.

Technik na STK, kde mě dělali diagnostiku se mě ptal, kdy auto jelo naposled na 3000 otáček. Že prej to mám občas s teplým motorem takto zacvičit, pomáhá to prej vypalování DPF.

Odkaz ke komentáři

Hned ten den, kdy jsem byl na diagnostice, tocil jsem asi 20 km motor na 3000 otackach. No zatim se problem se zvysenyma otackama znova neopakoval, ale to muze byt nahoda.

 

Dnes jsem si ale vsiml, ze pri parkovani mi parkovaci asistent pri zarazeni zpatecky dlouze pipne, melo by to znamenat vadne cidlo. Tak jsem zkousel, zda se mi ze uplne leve cidlo je nejake zpomalene, ale nejak funguje. Nemohlo by to souviset s tou chybou 063E? Moc jsem nestihal koukat na co vsechno tam ten technik klikal, mel tam toho dost. Ale na te strance byly zobrazeny jakesi udaje svorka 1 az svorka 4. A na svorce 4 to prave ukazovalo chybu 063E - prilis slaby signal. Svorka 4, uplne leve zadni parkovaci cidlo, to by mohlo souviset, nemyslite? No pred technickou to snad dam dohromady

Odkaz ke komentáři

Cidla jsou OK. Dnes sme jeli dalnici 120km 130km/h cca 2500-2700 otacek. Filtr se musel vypalit. Pak sme jeste jeli do obchodu a pak se camrali 8 kilaku dom. Otacky se zvedly uz v pulce cesty z obchodu. Pred garazi jsem kouknul na saharu. Oba vetraky se tocily, nez sme vylozili maleho nechal jsem kapotu otevrenou a sledoval vetraky. Po chvili se oba vypnuli, ale otacky se drzely na 1100. Slapl jsem jemne na plynovy pedal, volnobeh otacky se vratili na 800-900. Tak jsem toho jelen. Tepolota venku cca 20 stupnu a je treba dochladit motor, kdy uz sme se jen camrali 8km zz obchodu, kde hodinu stal v podzemni garazi..

Byla i teorie, ze alternator nestaci dobijet, puvodni baterie byla 61Ah. Menil jsem za novou 77Ah a mam pocit ze tehdy to vse zaclo. Do te doby to nedelalo

Odkaz ke komentáři

Panove, poradte, jeden mechanik mi tvrdi, ze zvysene otacky a spustena sahara ma spojitost s DPF. Jenze me se ty otacky nahodne zvysuji spolu se spoustenim sahary i kdyz je motor uplne studeny, po ujeti jednoho kilometru, je prece uplna blbost aby se delala pasivni regenerace u uplne studeneho motoru. Na diagnostice ukazovalo 70g zaneseni. Navrhnul jsem zatim jen vymenu tepelneho cidla, pak uvilidime. Jen upresnim, po vypnuti vetraku na sahare jdou otacky zase zpatky dolu na svych cca 800. Tak ted babo rad...

 

Odesláno z mého Lenovo X2-EU pomocí Tapatalk

Jeste dodam, ze kontrolka DPF se mi jeste nerozsvitila, tak nevim jestli je to s DPF tak nahnute. Jeste me auto nenutilo vypalovat jizdou...

 

Odesláno z mého Lenovo X2-EU pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Nasel jsem na jinem foru zajimavou odpoved, myslite, ze je to mozne? Taky jsem menil baterii z 61Ah za 77Ah. Se starou baterii jsem toto nepozoroval.

 

Čau, já měl taky ten problém a konečně vyřešeno. Lapálie jak cip, po několika diagnostikách, kdy mi bylo měněno snad každé čidlo teploty atd, dále zkoušky klimatizace a okruhu topení a přeměřování, byla závada identifikována, konečně a to, kdy po startu jsem měl otáčky cca 850 a do minuty cca 1150 otáček + se sepl ventilátor. Elektrikář zjistil, že mám zbytečně dobrou baterii na Tourana a to Vartu Silver 74 Ah-750A, vyměnil ji za standartní a to za Starline 74 Ah-680A, kdy u Varty alternátor dobijel 13,8 A a u Starline 14,2 A. Po obyčejné výměně baterie se otáčky neustále drží kolem 850 a bez sepnutého ventilátoru, hluku atd. Podotýkám, že obě baterie jsou nové a v pořádku, elektrikář to vysvětlil citlivosti elektroniky vozu. Takže pokut to někomu pomůže, bude to fajn, závěrem zkuste vyměnit baterii a uvidíte, u kámoše to bylo také baterii, tak dejte vědět jak jste pochodili.

Odkaz ke komentáři

U prispevku vyse s baterii. Ja jsem meril napeti v zapalovaci a ukazovalo to 14,3. Po spusteni ventilatoru to o neco klesne, ale to je asi normalni, je tam proste velky odber diky tem ventilatorum, ktere frci naplno.

 

Dneska zase venku 4 stupne, studeny motor, ujedu 2km spusti se ventilatory, huci dalsi dva km, nez dojedu do cile je vse ok. Pokud v cili huci, vypnou se spolu s vynutim motoru. Prej kdyby to bylo teplotni cidlo, vetraky by jely i po vypnuti motoru. Pry to muze delat i tlakove cidlo klimatizace. Ale posane chovani je jak pri zaple i vyple klime.

Odkaz ke komentáři

No tak ted uz mi to dela kazdou jizdu skoro hned po nastartovani a ujeti par metru. Vse pri vyple klime. Po vypnuti motoru se vse zastavi. Po opetovnem startu a par metrech se zase vetrak zapnou, otacky zvysi. Zkousel jsem si pak chvili hrat a pockat az se oba vetraky zastavi. Pak jsem pustil klimu na minimalni teplotu a v aute sputil ventilator na 4. stupen. Roztocil se pouze maly ventilator. Pak jsem klimu vypl. Maly se zase zastavil. Pak jsem zase vyjel a po par metrech opet oba hucely a otacky zvysene. Fakt spetne je ze to chladi uplne studeny motor. Mam uz dva typy a v sobotu nejspise jedu vymenit teplotni cidlo a tlakove cidlo klimatizace. Jestli to nebude ani jednim z nich, tak nevim, jak s tim prijedu na disgnostiku, tak samozrejme otacky na volnobeh v normalu a oba ventilatory stoji a zadna chyba, proste zakon schvalnosti jak svina.

Odkaz ke komentáři

Jeste zkusim odpojit baterku a vynutit si tak reset RJ a uvidime co se stane.

Tehda sme ji menili venku za tepleho motoru, tento unor, kdy venku bylo -20, treba z toho byla RJ po odpojeni stare baterie zmatena. I kdyz po zapojeni nove jsem ujel asi sto metru a vsechny kontrolky zhasly. Treba neco nastavila spatne. No uvidime, za pokus nic nedam.

Odkaz ke komentáři

No zjistil jsem, ze kdyz jsou ty otacky zvysene, podrzim otacky na 2500 na dve sekundy a ony zase spadnou. Proc se to ale deje tak casto treba i 3x za jednu jizdu nechapu. Pochybuju ze by se nejak motor chystal na regeneraci filtru a takto si umele zvysoval zatez i pri studenem motoru.

Toto jsem se docetl, ajeje:

O první regeneraci se vůz začíná snažit již při padesátiprocentním zaplnění filtru, kontrolka se rozsvěcí někde na devadesáti procentech. Mezi tím může být i pět set kilometrů týrání, kdy motor ve snaze o vypálení sazí pracuje stále ve vyšších volnoběžných otáčkách, ke zvýšení zátěže připojuje spotřebiče (vyhřívání zadního skla, přední větrák), škrtí nasávaný vzduch, snižuje plnicí tlak turbodmychadla. V praxi se setkávám i s jinou příčinou trvale neúspěšných regenerací, než jsou stálé krátké jízdy. Když vypaluje saze, obvykle motor reaguje na pokyny plynového pedálu mdle a se zpožděním. A třeba automatická převodovka odmítá odřadit a drží motor ve zdánlivě zbytečně vysokých otáčkách. Běžná reakce řidiče zejména služebních vozů v tu chvíli je: „Nejedeš, mrcho? Tak já ti ukážu.“ Noha putuje na podlahu, ručička letí po otáčkoměru a auto se skutečně rozjede. Schopnost maximálního výkonu je věc aktivní bezpečnosti a v systému řízení má prioritu. Největší experti takto dokážou spolehlivě překazit těch několik málo příležitostí, které motor v městském provozu k regeneraci má.

V podstate uz asi nejde ani tak o chlazeni motoru jako spis o volani o pomoc, ale abych jel 140 po dalnici a k tomu si RJ pustila jeste ventikatory aby mel motor zatez mi prijde trochu extrem

Odkaz ke komentáři

Dnes dalsi zajimavy poznatek. Ten volnobeh se mi zveda a klesa treba i 2x do minuty. Prijizdim na prijezdovku asi po 10 minutach, kdy byly otacky nahore a ventilatory frceli a najednou volnobeh v normalu a ventilatory stoji, ujedu 50 metru zastavim pred garazi a otacky opet nahore, ale vetraky vypnuty. Tak jsem tuknul jemne do plynu a uplne pokleslo napeti, v interieru mi bliklo svetlo a pak se otacky vratili na 800. Pak jsem jeste zjistil, ze po seslapnuti brzdy svetlo v interieru taky reaguje. Ze by neco s elektrikou, ale proc ty ventilatory?

Odkaz ke komentáři

A nemůžeš mít vadný diferenční snímač tlaku DPF? Tento snímač​ víceméně zjišťuje zaplnění filtru. Teď nedávno jsem laboroval nad Octavií, která jakoby padala do nouzáku. Podle Vagu to byl vadný snímač, takže jsem odpojil hadičky, zkusil průchodnost a poté jsme se domluvili na výměně tohoto snímače.

 

Po výměně se to zdálo být v pořádku, ale nakonec se tyto příznaky objevili znovu. To už byla jistota na poškozené vedení ke snímači.

 

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Tak ted to dela kdykoli stojim nekde na volnobeh tak po mminute si to samo zvedne voolnobeh a zapne vetraky, za jizdy se to nekdy vrati do normalu nekdy ne. Po restartovni motoru jsou zase na 800. Nevim jaky vliv na toto muze mit baterka. Jsou tu tipy jako alternator, volnobezka, baterka je toho nejak moc

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...