Jump to content

Jakubove SDÍčko


Recommended Posts

Zdravím všetkých priaznivcov jednotiek. Rozhodol som sa predstaviť tú svoju, aby som mal nejaký súhrn úprav, ktoré som spravil a získal prípadne nejakú odozvu.

Je to 1.9 SDI, 50kW, 2001, najazdených okolo 145 tisíc, výbava classic.

Napriek slabšiemu motoru a v podstate žiadnej výbave som si auto obľúbil a začal postupne kde čo vylepšovať, tak sa s vami podelím.

Vykonané úpravy:

  • Cúvacia kamera + monitor v spätnom zrkadle
  • Vymenené budíky za anglické s poloDOT displejom + dorobená kontrolka vody do ostrekovačov, nezapnutých pásov, otvorenej kapoty a kontrola prasknutých žiaroviek + oranžové podsvietenie ručičiek
  • Rádio Pioneer MVH-S300BT, predné reproduktory Alpine + MDF podložky, zadné koaxiálne reproduktory + MDF podložky, vytlmené všetky dvere
  • LED denné svietenie, LED cúvacie žiarovky, LED predné obrysovky, LED osvetlenie ŠPZ
  • RS pedále
  • Lakťová opierka
  • Nová predná interiérová lampa s čítacími lampičkami
  • Zadné interiérové lampičky
  • Púzdro na okuliare namiesto madla
  • Radiaca páka z Golfu IV
  • Prídavné diaľkové svetlá
  • Dvojité zadné obrysovky
  • Pukličky Škoda do stredov diskov
  • Brzdové bubny vo farbe laku
  • Nové predné svetlá s hmlovkami
  • FL vrch palubovky
  • Regulácia jasu podsvietenia
  • Plynové vzpery prednej kapoty
  • Vypínač na EGR ventil
  • Osvetlenie kufra + nakladacej hrany LED pásikom
  • Viečko nádobky ostrekovačov zo Scaly
  • Elektrické ovládanie okien a zrkadiel, diaľkový centrál
  • Multifunkčný volant + tempomat
  • Osvetlenie nástupného priestoru LED pásikmi
  • Stierače z Octavia II
  • Vymenené bubnové brzdy za kotúče

 

Plány do budúcnosti: okrem bežnej údržby mám snahu doplniť čo najvyššiu výbavu (v rozumnej miere) :biggrin:

 

IMG_20181015_174941213.jpg

1.jpg.5bd7d3601633118e2dfcc2a4732062ef.jpg

2.jpg.0d4bab14598843f09fa9fb5a4de85aba.jpg

3.jpg.4fdd58358716f73e0ca1d8017de35109.jpg

IMG_20181015_174926088.jpg

IMG_20190128_170652273.jpg.6ea95b6051f43d994d93944d95db1f21.jpg

Link to post
  • 2 weeks later...

Ďakujem za privítanie. 

Je to výbava Classic, takže tam bola stará palubovka s fl budíkmi. 

Ľavý vypínač mám na zapnutie zadnej kamery keď nemám zaradenú spiatočku. Tie dva farebné sú na ručné ovládanie elektrického prihrievania chladiacej kvapaliny. Pôvodne to RJ zapína len za jazdy. Takto keď to zapnem po naštartovaní tak kým oškrábem okná má kvapalina cca 35 stupňov. 

Myslím si, že elektrika na O1 nie je až tak zložitá, takže aspoň okná v elektrike tam spravím. 

Edited by JakubJ
Link to post
  • 2 weeks later...

V poslednej dobe pribudla nálepka OC a zopár drobností prevažne z Číny - držiak na okuliare, lakťová opierka, páka z golfu, nová predná interiérová lampa, boli dorobené lampičky nad zadné sedačky a háčiky do kufra.

4.jpg.0403371d38bee04828954ddfaf7ee92f.jpg

1.png.a4d465b0b77f2f501c783f2033a60e9c.png2.png.2489b280b9e3e40d23355a1c52e819a5.png

 

 

Link to post

Octavia dnes dostala nové predné svetlá.

Šoférove svetlo bolo zn. Diamond a začalo žltnúť. Už ma to nebavilo každé dva mesiace leštiť a navyše prestalo fungovať naklápanie. Ešte k tomu ľavé bolo s hmlovkou a pravé bez. Dostal som ponuku na nové originálne za tretinovú cenu tak som neváhal a vymenil obidve. Ešte ich dám zoštelovať v servise nech neoslňujem a potom len napojím hmlovky nech je to kompletné.

Popri tom som spravil prídavné diaľkové do masky a napojil cez relé na pôvodné.

Ešte pridávam fotku LED cúvacích žiaroviek a dvojité obrysovky.

1.png.c07ab958886be3bc13a4e66101a62c0e.png

2.png.78e0d5f82e698621447c203e0a3891c4.png

5.png.937899b7b49ff5689e21f9d51762afd5.png

Link to post
  • 2 weeks later...

Minulý týždeň bola spravená jarná údržba, kde Octavia dostala:

  • olej Shell, olejový, vzduchový, peľový a palivový filter
  • rozvody INA + vodné čerpadlo, remeň alternátora (staré rozvody mali najazdených len 60 tis. ale mali 11 rokov)
  • chladiacu a brzdovú kvapalinu
  • prevodový olej (blíži sa 150 tis. km, tak pre istotu nový olej)
  • termostat
  • boli zoštelované nové svetlá
  • vyčistil som EGR  ventil (čakal som, že bude viac zanesený, tak som ho len prepláchol čističom na brzdy)
  • premazal som mechanizmus stieračov, ktoré občas skákali + dal nové stierače
  • prezutie na letné kolesá

Pridávam fotky EGR a staršie fotky kde som dával bubny do farby laku...5cb7752b12cfe_Beznzvu.png.87cb136d0c83a048efb06317e96b0cf5.png

2.png.7e33834bc0545844a00f68f356c3fc9e.png

IMG_20190408_200047446.jpg.ad63a49ac447077398e0a8072006adc0.jpg

 

@Martin ASV To musí svietiť pekne... Ako si uchytil H3 do držiaku žiaroviek?

Link to post

Samo domo. Třeba si poradit šroubečkama, a přidat pro jistotu relé,aby jsi nevypálil couvačkový spínač.

EGR bych úplně odpojil,zaslepil a s tím i klapku v sání,stačí odpojit podtlak,co vede k nim,hezky to pojede z nízkých otáček.

Link to post

@Martin ASV

 

Skúšal som jazdiť asi 3 dni s odpojeným podtlakom do EGR. Fakt to išlo lepšie odspodu ale motor sa dlho zohrieval a mal taký tvrdší chod.

Chcem ale spraviť vypínač na EGR. Kúpil som ešte jeden ventil N18, ktorý zapojím cez prepínacie relé vedľa pôvodného. Keď bude vypínač vypnutý RJ bude ovládať ventil naprázdno. 

Link to post
  • 3 weeks later...

Takto skončia blatníky keď sa nečistia podbehy. Ľavý je originál (18 rokov) a pravý 6 ročný poľský (ten zhnil po celom leme).

Minulý rok som ten ľavý opravoval (vybrúsil som hrdzu, dal tmel, farbu, lak) ale po roku bolo opäť vidieť hrzu.

Tak som kúpil oba vo farbe a zrazu mám z Classic aspoň podľa nálepiek Elegance :biggrin:.

 

5ccf19ddea7bf_Beznzvu.png.88c2ab4ff0233d51ce476527b6dc13d2.png

IMG_20190505_190924828.jpg.14ca7cc459130bd36e382e824fecf19e.jpg

IMG_20190505_190935112.jpg.193e3535fe0881fe4987604646c2bfea.jpg

Link to post

Pokud jsou kilometry skutecne, tak to je parada, najede jeste min. 300tis ??

Jinak mas pravdu, mlhovky jeste nemam dodelany, nemam jeste ani prezuto na letni, neni na to cas. Mozna dnes jestli bude mit kamarad cas ??

Link to post

Kilometre sú pravé. Octavia bola kupovaná členom rodiny ako nová a za 18 rokov najazdila tak málo...

@Konny

tak nech to dnes vyjde. Máš elektrickú prípravu na hmlovky? Lebo ja som nemal a musel som ťahať káble od vypínača do svetiel a do budíkov.

Link to post

Tak to je super, takový pravý kilometry se jen tak nevidí :palec:

Když jsem měl předface předek, tak jsem mlhovky měl, ale po předělání na face RS jsem koupil zánovní světla bez mlhovek, proto je nemám... Koupil jsem tedy jiný KO světla, mlhovky jsem z nich vytáhl, vyčistil a teď už je jen dát do mých světel. Bohužel se mi přes zimu moc nechtělo a taky jsem skoro každý den octu potřeboval, takže to udělám letos přes léto  :palec:

Link to post
  • 3 weeks later...

Nedávno som namontoval faceliftový vrch palubovky a plynové vzpery kapoty. Celkom bol problém dopasovať starý spodok k novému vrchu, vznikali tam špáry aj viac ako 1cm ale nakoniec som to tam dostal...

Keď už som to mal rozobraté, tak som dorobil reguláciu jasu podsvietenia a úspešne zapojil vypínač na EGR ventil.

Keď je odpojený kábel od ventilu N18 tak sa zapíše chyba do RJ, takže som ho nemohol len odpájať. Tak som cez relé zapojil ešte jeden N18 a po prepnutí vypínača RJ ovláda tento, do ktorého nie je zapojený podtlak a EGR ostane zavretý.

1.thumb.jpg.f031be0008196625b1c1f75facf17ffc.jpg

2.jpg.c28f87de16c1bbdc97c3a0459a4c6d0b.jpg

Edited by JakubJ
Link to post
  • 4 weeks later...

Začíname s osvetľovaním LED pásikmi. Zatiaľ kufor (2x zboku) + nakladacia hrana, časom príde osvetlenie nástupného priestoru a priestoru nôh.

IMG_20180901_205804588.thumb.jpg.493d717ff5586a46d22d32f1c6a17521.jpg

 

Celý motor a prevodovka boli od oleja, tak som to umyl nech vidím i to niekde tečie alebo to bolo len pooblievané v minulosti. Zatiaľ to vyzrerá, že nič netečie a olej sa nestráca.

IMG_20190610_140853595_HDR.jpg.c7b1be12029756c073bc129cbed64e46.jpg

 

A posledná novinka simply clever viečko s lievikom na nádobku ostrekovačov zo Scaly.

IMG_20190619_154054212.jpg.05c7d62318e42d2f64d7dc4cd1375017.jpg

 

Ešte som vymenil kvapalinu v riadení, nech mám pomenené všetky náplne. Prevodový olej budem meniť ale ešte raz, lebo v servise mi nedali originál ale Shell a keď sa prevodovka ohreje, tak jednotku nezaradím niekedy ani na tretí krát.

Link to post
  • 6 months later...

Nejako som to tu zanedbával, tak postupne popridávam čo sme počas leta stihli. Kilometre postupne pribúdajú, pri 160 000 prebehla výmena oleja + prevodového oleja, tentokrát za originál.

Asi najhlavnejšou zmenou bolo prerobenie manuálneho ovládania okien a zrkadiel na elektrické. Podarilo sa mi zohnať všetko za dobrú cenu a dokonca zrkadlá vo farbe. Keďže som menil komfortnú jednotku za 3. generáciu, bolo možné rovno zapojiť diaľkové ovládanie centrálu s vystreľovacím kľúčom.
Popritom som rovno dorobil tempomat a multifunkčný volant, ktorý sa mi podarilo  pripojiť na rádio Pioneer, takže funguje aj ovládanie rádia.

Okrem toho som namontoval LED pásiky na osvetlenie nástupného priestoru všetkých dverí.

Zopár fotiek, ktoré som našiel, ešte pribudnú ďalšie:

IMG_20190307_193458137.jpg

IMG_20190308_083936274.jpg

IMG_20181004_190902058.jpg

IMG_20181004_190817581.jpg

Link to post
  • 2 months later...

Prednedávnom mi odpadol výfuk za katalyzátorom, tak prebehla narýchlo oprava. Časom to bude treba vymeniť celé aj so stredovým tlmičom. Mysela tam byť diera odkedy na tom jazdím, lebo po oprave ide auto o poznanie tichšie...

IMG_20200325_142955418.jpg.999a995c9acbcf0af615aa4109668139.jpg

 

Ďalej som vyčistil sanie. Čakal som, že tam toho bude viac

IMG_20191214_133711328_HDR.jpg.72d110554160e21bbcf7d6d8a4cb67ef.jpg

 

A posledná zmena: stierače z Octavie II. Ramienka sa dajú vymeniť kus za kus a stiera to lepšie ako pôvodné, hlavne pri vyššej rýchlosti.

IMG_20200325_161445162.jpg.34f2d07c1b0269e6339c9805991dad90.jpg

Link to post
  • 3 months later...

Tak máme po technickej a emisnej kontrole. Po príjemnom prekvapení s emisiami (dymivosť 0,14 pri povolených 0,9) prišlo sklamanie pri meraní bŕzd. Pri brzdení nie je cítiť trasenie, ale vraj sú krivé bubny.

V najbližšej dobe teda vymením bubny za kotúče nech je s tým už pokoj. A keď už bude dole náprava, tak rovno aj tlmiče, pružiny a silentbloky...
Všetko je pôvodné a má to za sebou takmer 170 tisíc

IMG_20200707_192123795.jpg.f3725c341f4a9802a02c5fedf633ba07.jpg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • 🚨Po delsi dobe mensi update... -geometrie + srovnani volantu -zadni rameno sterace -novy uzaver nadrze -nove mrizky v prednim narazniku -nove madlo ridice vc ovladani oken -trychtyr nadobky ostrikovacu -kryt destoveho senzoru -led bile ve zpatecce -novy kryt klice   V nejblizsi dobe: -kamera MiVue J60 -led parkovacky -nove xenony (plexi) -sedacky rs -folie ve wrapstyle prague  -tonovana skla    
    • Takže jak jsem si myslel a říkal ti, nízká teplota na vypálení karbonu. Principiálně to teoreticky fungovat může, vodík s kyslíkem má teplotu hoření asi 2600°C a to se karbon vypálí. Ale! Jde z generátoru dostatek vodíku, aby se teplota dostatečně zvýšila na teplotu, kdy se karbon vypálí? Pokud ano, vydrží ji komponenty motoru? Ke generování vodíku se používá jednoduchý a levný elektrolyzér s alkalickou náplní. Jak je ošetřeno, aby se nedostávaly kapičky s obsahem KOH do motoru? Kupříkladu, KOH rozežere hliník či slitinu hliníku natotata. Z čeho bývají komponenty motoru?  Plus, vypálí se karbon všude? Může totiž jen tam, kde jde plamen.
    • Nj, tak to u me kazdopadne 😄 Ta synchronizace je ale lakava... i kdyz asi bez toho muzu byt
×
×
  • Create New...