Jump to content

Zkušenosti


Dakie

Recommended Posts

Máte už někdo dlouhodobější zkušenosti s tímto motorem? Já si ho včera projel v Octavii kombi ve spojení s DSG a mile mě překvapil. Vyzkoušel jsem v úterý i 2,0 TSI 4x4 a jízda s 1,5 mi přišla podobná. Zrychlení z 0 na 100 pocitově stejné. Jediný co bych vytknul je točení až do červených otáček i na režim "D", ikdyž to je dáno spíš polohou pedálu. Ale při kickdownu slušně zrychloval, až jsem z toho byl překvapen.. Auto mělo najeto jen 82km, takže ještě ani nebylo zajeté..

Link to comment

Pokud bych měl jít do TSI,tak jedině do předchůdce 1.4 tsi. Kultivovanejsi chod, absence 2válcoveho režimu,nemá filtr částic. Vyzkoušej si 1.5 tai s manuálem a asi budeš zklamaný, teda alespoň já byl, přisel jsem si jak první den v autoškole, cukalo mi to, skákalo, ten motor chce vic plynu,přidržet do přes spojku na rozjezd, v manuálu se mi vůbec nelibí. Další věc, koncern stopl natvrdo vyrobu 1.5 tsi, protože motory nejsou, platí do poloviny roku.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Asi bych se rozhodl podle budgetu. Pokud tě dvoulitr bude stát třeba 30k další možný výbavy, tak bych to zvážil. Pak bych zvážil zadní nápravu jestli není rozdíl. Viz vlečka vs. multilink u 1,4 respektive 1,8. DSGcko 6 vs 7 a tak [emoji6]
Jinak, jak praví klasik objem nenahradis..

Link to comment
  • 3 weeks later...

S 1.5TSI s DSG zatím najeto 800km. Zatím jsem nezkoušel plný výkon, zajíždím. I tak cítím sílu při půlce plynu. A to předchozí auto nebyl žádný loudal (Passat 1.8T- taky 110kw). Dvou válcový režim poznám jen na palubovce. Po sešlápnutí plynu se ihned deaktivuje (nelze zpozorovat ani když se soustredim). Měl jsem obavy s DSG převodovkou a jejím nechvalnym podtacenim motoru známé z jiných motorizací. Zde v režimu D řadí mezi 1400 až 2000 otáčkami a zatím jsem nezpozoroval žádné třesení vozidlem apod. Je to samozřejmě hodně o práci s plynem. Jelikož s automaty jezdím dlouhou dobu,pro mě nic nového. Zato režim S je opravdu vhodnější pro svižnější jízdu. Zde se nejeví vhodný pro kompenzaci otáček v režimu D, jak někteří pisatelé avizovali že tak používají. Protože pokud máte režim S a šolíchate plyn řadí DSG opravdu nelogicky. Pokud má někdo opravdu potřebu, je lepší zvolit manuální režim.

Link to comment
  • 2 months later...

Moje zkušenost s 1.5 TSI manuálem je, že se s tím dá jezdit při pohodové a předvídavé jízdě opravdu za málo. A to i při řazení ve 3.000 ot., tak, aby po přeřazení nespadly pod 2.000 ot.  Převodovka má kvalty některé blíž u sebe a některé dál, takže je to o poznávání auta a čtení terénu. Jde o motor, který je úplně nový, až bude mít víc najeto, bude tahat víc od spodu. Vypadá, že do otáček půjde ochotně, pár předjíždění už bylo, ale na pohodu. Šestka je vyloženě odlehčovací, podstatě ji člověk řadí až při 90-100 km/h.

Dvouválcový režim znát je, je tam lehce jiný zvuk, slyšitelný při vypnutém rádiu. Tahle srágorovina tam skočí pokaždé, když člověk jen šolíchá plyn nebo když jde motor lehce. Na šestku to tam skáče méně, po městě zase pořád, řekl bych, že k tomu je poskládáná i převodovka, kdy 50-60 na trojku jde motor vždy lehce a tedy na dva válce, což je cca 2.200 otáček. 

Zatím jezdím 2-3,5  tis. otáček a čekám, až si motor zvykne a najedou se nějaké km. Spotřeba za prvních 250 km v tomto režimu je 5,1, ale jsou to víkendové jízdy, reálně to vidím tak na 5,7. Ale dojezd 800 km na palubáku po natankování jsem ještě u sebe nikdy neviděl, včera poprvé ano :biggrin::biggrin:

 

Link to comment

Po nějaké době se hlásím a doplňuji. 1.5 TSI 7DSG momentálně 4tis km. Potvrzuji co píše jar_da. Dvouvalcovy režim skáče často a už jej často rozpoznam i podle zvuku. Též dojezd 820km při 50l nádrži zažívám poprvé. DSG vydava zvuky při rychlostech blízkých zastavení a při pomalem rozjížděni. Hlavně v manualnim režimu. Četl jsem však z vícero zdrojů, ze je to normální. Pro mě však první DSG, předním jsem měl vždy HDM, což je komplet v oleji a tichy projev. Tohle je polosucha robotizovana dvojspojka, takže zvuky jsou. Jde o zvyk. Celkově auto zatím ok, slabší podvozek (16 letý passat byl znatelně komfortnější). Již jsem zkusil ostřejší jízdu a pokud srovnam s passat 1.8T 110kw tak o mnoho lepší. Při dalkach na tempomat (130km/h, 2350otacek, 7 stupeň) a zatím nebyl kopec, kdy musel podřazovat. Turbo tlačí nadherne, při větší zátěži má zajímavý zvuk. Zatím stále zkoumam a zjišťuji. Budu reportovat zase za čas.

Link to comment
  • 1 month later...

Mohu se podělit o mé zkušenosti s OIII a 1.5 TSI.Najeto 7500km.Co se týče spotřeby jezdím od 4.7 do 5.5 l při 50/50 dálnice okresky.Město podle provozu cca 6.5-7l.Režim 2 válců je v pohodě,nikterak nenarušuje jízdu.Při ustálené jízdě naskakuje poměrně často.Sluchově už poznám,ale nezasvěcený člověk jen těžko...Tak že za mě ok.Motor je živý,pouze fáze mezi 1.rychlostí a 2. je  nic moc.Jinak od 2 zabírá slušně.Co se týče zadní nápravy,tam vidím jediný nedostatek pokud jede po tzv. valše,to zaléhají uši...Měl jsem multilink na 1.4TSI a co se týče normální jízdy,nevidím rozdíl.Dobrá jsou LED světla.První světla co opravdu svítí.Tak že toliko mé poznatky.

Vladimír

Link to comment
  • 4 weeks later...

Já najeto skoro 10 tis a dlouhodobá byla první 5,5 a druhá po automatickém vynulovani je 5,6. Teď půjdu na dobrovolnou výměnu oleje a přehrání SW na to povestne cukáni. Já jsem se s autem za studena naučil, takže v podstatě žádné cukáni nemám, ale uvidíme jak to vylepší. 

Link to comment

Nevíte někdo, jak přesně vypadá to vypínání válců? Nejdou vstřiky a ventily fungují, nebo nejdou vstřiky a ventily jsou pořád otevřené apod.? Co si mám představit pod informací 2-válcový režim při brzdění motorem? Znamená to, že je komprese jen ve dvou válcích, takže motor brzdí dvakrát méně než na 4-válcový režim? Já bych si tipoval, že aby to mělo pozitivní vliv na spotřebu, tak při výkonu nejdou vstřiky a ventily jsou otevřené, aby ke kompresi nedocházelo. Při brzdění to tedy ale brzdí jen na dva válce. Pokud to tak je, tak pak nechápu význam 2-válcového režimu při brzdění.

Link to comment
V 4. 10. 2019 at 8:10, astropes napsal:

Nevíte někdo, jak přesně vypadá to vypínání válců? Nejdou vstřiky a ventily fungují, nebo nejdou vstřiky a ventily jsou pořád otevřené apod.? Co si mám představit pod informací 2-válcový režim při brzdění motorem? Znamená to, že je komprese jen ve dvou válcích, takže motor brzdí dvakrát méně než na 4-válcový režim? Já bych si tipoval, že aby to mělo pozitivní vliv na spotřebu, tak při výkonu nejdou vstřiky a ventily jsou otevřené, aby ke kompresi nedocházelo. Při brzdění to tedy ale brzdí jen na dva válce. Pokud to tak je, tak pak nechápu význam 2-válcového režimu při brzdění.

https://www.youtube.com/watch?v=DJ4eLGVLXXw

 

Link to comment
  • 5 weeks later...

Tak dlouhodobé zkušenosti zatím žádné - prvních 1000 km , ale musím říct , že mě ten motor hodně překvapil , do teď jsem jezdil s O2 - 2,0 TDI a tohle je fakt živější , spotřeba cca stejná , ale to božské ticho ... Ten starý dvoulitr byl oproti tomu hodně hlučný... 2-valcovy režim se na německých dálnicích spíná celkem často i ve vyšších rychlostech , po okrskách a ve městech v plynulém provoze ani nemluvím - každou další jízdou průměrná spotřeba neustále klesá - první cesta z autosalonu domů byla za 7,6 , což mě trochu vyděsilo... 

Link to comment

Já mám najeto cca 14.000 km, byla provedena úprava sw, kvůli tomu údajnému cukáni,  o tom si myslím svoje ... Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6. Jezdím klasika na limitech povolených rychlostí,  tzn. 100/140, město spíše málo. Manuál. 

Na prvních 10K km jsem dolil 0,5 litrů oleje.  Pak výměna za olej 5w-30 a pevný interval 15.000 km. Z výroby tam je 0w-20. 

Postupně tomu budu dávat ostřejší zacházení,  když na 210 km/h už jsem byl a před omezovacem taky, ale to jen tak cvičně. 

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Kvôli inému problému som včera vymenil cievku zapaľovania (Delphi), zapalovacie káble (MagnetiMarelli) a veko rozdeľovača s palcom (Bosch) a cítim že chvenie od klapky je menej časté a keď sa chveje, tak je o dosť jemnejšie. Súdim podľa toho že to má súvis s nejakou zo spomínaných súčiastok ale určite aj s niečim iným. Teraz to je v stave, kedy mi to už skoro nevadí. 
    • Ahojte, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri nastavení rádia Columbus.    Po výmene čínskeho rádia za Columbus mi nehrá, resp. nejde zvuk. SoundSystem mám a pri kódovaní (VCDS) v Byte 01 vyskočí tabuľka, prikladám v prílohe. Ďalej som radšej nepokračoval a zrušil som to.    Aký najnovší softvér s mapami môžem nahrať na tento typ rádia a kde si ho viem dohľadať? Za akúkoľvek informáciu vopred ďakujem. Výpis chýb.doc
    • borci prisel teda nekdo na to co to muze byt?dostal se mi do ruk romster 1,9 77kw ,ze nejde nastartovat ,vymnenil jsem zasekly palivovy ventil na filtru,pretesnil a nastavil vstriky,,vymnenil tandemove cerpadlo.podavaci cerpadlo v nadrzi tlaci pekne.a auto porad nestartuje ....zkontroloval jsem roztvody a taky v poradku.diagnostika nepise nic ale auto nestartuje..prosim o radu jsem uz zoufaly
×
×
  • Create New...