Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Dakie

Zkušenosti

Recommended Posts

Máte už někdo dlouhodobější zkušenosti s tímto motorem? Já si ho včera projel v Octavii kombi ve spojení s DSG a mile mě překvapil. Vyzkoušel jsem v úterý i 2,0 TSI 4x4 a jízda s 1,5 mi přišla podobná. Zrychlení z 0 na 100 pocitově stejné. Jediný co bych vytknul je točení až do červených otáček i na režim "D", ikdyž to je dáno spíš polohou pedálu. Ale při kickdownu slušně zrychloval, až jsem z toho byl překvapen.. Auto mělo najeto jen 82km, takže ještě ani nebylo zajeté..

Share this post


Link to post

Pokud bych měl jít do TSI,tak jedině do předchůdce 1.4 tsi. Kultivovanejsi chod, absence 2válcoveho režimu,nemá filtr částic. Vyzkoušej si 1.5 tai s manuálem a asi budeš zklamaný, teda alespoň já byl, přisel jsem si jak první den v autoškole, cukalo mi to, skákalo, ten motor chce vic plynu,přidržet do přes spojku na rozjezd, v manuálu se mi vůbec nelibí. Další věc, koncern stopl natvrdo vyrobu 1.5 tsi, protože motory nejsou, platí do poloviny roku.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Když musím objednat nové auto, tak buď 1,5 nebo 2,0 TSI.. 1,4 už bohužel nemůžu nakonfigurovat :elk: A manuál nechci, jedině DSG..

Share this post


Link to post

Asi bych se rozhodl podle budgetu. Pokud tě dvoulitr bude stát třeba 30k další možný výbavy, tak bych to zvážil. Pak bych zvážil zadní nápravu jestli není rozdíl. Viz vlečka vs. multilink u 1,4 respektive 1,8. DSGcko 6 vs 7 a tak
Jinak, jak praví klasik objem nenahradis..

Share this post


Link to post

DSG už je u obou stejné - 7st. Náprava nevím, to jsem nezjišťoval. Každopádně 2,0 TSI mě úplně nepřesvědčil, že by ten cenovej rozdíl stál za ten zážitek..

Share this post


Link to post

S 1.5TSI s DSG zatím najeto 800km. Zatím jsem nezkoušel plný výkon, zajíždím. I tak cítím sílu při půlce plynu. A to předchozí auto nebyl žádný loudal (Passat 1.8T- taky 110kw). Dvou válcový režim poznám jen na palubovce. Po sešlápnutí plynu se ihned deaktivuje (nelze zpozorovat ani když se soustredim). Měl jsem obavy s DSG převodovkou a jejím nechvalnym podtacenim motoru známé z jiných motorizací. Zde v režimu D řadí mezi 1400 až 2000 otáčkami a zatím jsem nezpozoroval žádné třesení vozidlem apod. Je to samozřejmě hodně o práci s plynem. Jelikož s automaty jezdím dlouhou dobu,pro mě nic nového. Zato režim S je opravdu vhodnější pro svižnější jízdu. Zde se nejeví vhodný pro kompenzaci otáček v režimu D, jak někteří pisatelé avizovali že tak používají. Protože pokud máte režim S a šolíchate plyn řadí DSG opravdu nelogicky. Pokud má někdo opravdu potřebu, je lepší zvolit manuální režim.

Share this post


Link to post

Moje zkušenost s 1.5 TSI manuálem je, že se s tím dá jezdit při pohodové a předvídavé jízdě opravdu za málo. A to i při řazení ve 3.000 ot., tak, aby po přeřazení nespadly pod 2.000 ot.  Převodovka má kvalty některé blíž u sebe a některé dál, takže je to o poznávání auta a čtení terénu. Jde o motor, který je úplně nový, až bude mít víc najeto, bude tahat víc od spodu. Vypadá, že do otáček půjde ochotně, pár předjíždění už bylo, ale na pohodu. Šestka je vyloženě odlehčovací, podstatě ji člověk řadí až při 90-100 km/h.

Dvouválcový režim znát je, je tam lehce jiný zvuk, slyšitelný při vypnutém rádiu. Tahle srágorovina tam skočí pokaždé, když člověk jen šolíchá plyn nebo když jde motor lehce. Na šestku to tam skáče méně, po městě zase pořád, řekl bych, že k tomu je poskládáná i převodovka, kdy 50-60 na trojku jde motor vždy lehce a tedy na dva válce, což je cca 2.200 otáček. 

Zatím jezdím 2-3,5  tis. otáček a čekám, až si motor zvykne a najedou se nějaké km. Spotřeba za prvních 250 km v tomto režimu je 5,1, ale jsou to víkendové jízdy, reálně to vidím tak na 5,7. Ale dojezd 800 km na palubáku po natankování jsem ještě u sebe nikdy neviděl, včera poprvé ano :biggrin::biggrin:

 

Share this post


Link to post

Po nějaké době se hlásím a doplňuji. 1.5 TSI 7DSG momentálně 4tis km. Potvrzuji co píše jar_da. Dvouvalcovy režim skáče často a už jej často rozpoznam i podle zvuku. Též dojezd 820km při 50l nádrži zažívám poprvé. DSG vydava zvuky při rychlostech blízkých zastavení a při pomalem rozjížděni. Hlavně v manualnim režimu. Četl jsem však z vícero zdrojů, ze je to normální. Pro mě však první DSG, předním jsem měl vždy HDM, což je komplet v oleji a tichy projev. Tohle je polosucha robotizovana dvojspojka, takže zvuky jsou. Jde o zvyk. Celkově auto zatím ok, slabší podvozek (16 letý passat byl znatelně komfortnější). Již jsem zkusil ostřejší jízdu a pokud srovnam s passat 1.8T 110kw tak o mnoho lepší. Při dalkach na tempomat (130km/h, 2350otacek, 7 stupeň) a zatím nebyl kopec, kdy musel podřazovat. Turbo tlačí nadherne, při větší zátěži má zajímavý zvuk. Zatím stále zkoumam a zjišťuji. Budu reportovat zase za čas.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...