Mercuriuz Odesláno Září 26, 2019 Sdílet Odesláno Září 26, 2019 Zdravím, řeším problém s extra rychlým vybíjením baterie. Ráno vytáhnu baterku z nabíječky, dám do auta, všechno v pohodě, druhý ráno už třeba nenastartuju. Baterka je 11 měsíců nová, tam by být problém snad neměl, ale otestovanou ji ještě nemám (jsem objednanej) Odběr z baterky při vypnutým motoru a odemčeným autě je cca 0.5A, po pár vteřinách spadne na 250mA a po dalších pár vteřinách spadne na 23-27mA a tam zůstane. Zamknu auto dálkou, odběr cca 300mA, po pár vteřinách opět padá na cca 25mA Včera když jsem přijel k domu jsem opět naměřil 25mA odběru, odpojil měřák bez toho, abych přerušil obvod a dneska ráno byla baterka KO Měřím teď odběr pokaždý, když někam přijedu a budu auto nechávat pár hodin stát, vždycky je všechno v pohodě. Někdy druhej den nastartuju, někdy ne... Poradíte někdo? Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Září 26, 2019 Sdílet Odesláno Září 26, 2019 Pokud tyto odbery, ktery jsou v poradku, tak mas KO baterku. Ze je stara 11 mesicu neznamena, ze bude v poradku. Nejlepsi by bylo ji nabit a treba pres vikend ji nechat odpojenou. Pokud se sama vybije, tak je to jasny... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mercuriuz Odesláno Září 26, 2019 Autor Sdílet Odesláno Září 26, 2019 Taky už se s tím pomalu smiřuju, ale zkoušel jsem hledat závadu na 18 let starým autě místo nové baterky... Hlavne taky proto, že auto si můžu opravit, baterku budu muset kupovat novou, pokud mi teda neuznají reklamaci, o čemž ale tak nějak pochybuju =D Nakonec jsem to ukecal že mě na zátěžovej test vezmou už dnes, tak uvidím jak baterka dopadne 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin ASV Odesláno Září 26, 2019 Sdílet Odesláno Září 26, 2019 To bude baterka. Ani nové není záruka funkčnosti. A na reklamaci? Jak kdo a jak dokážeš,že jsi ji nepoškodil špatným používáním. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mercuriuz Odesláno Září 26, 2019 Autor Sdílet Odesláno Září 26, 2019 Nedokážu. Já vím, že jsem v listopadu koupenou baterku, nabil do plna než jsem ji dal do auta, potom po zimě cca v dubnu nabil znovu do plna a auto bylo pravidelně v provozu. Takže první chvíle kdy byla baterka vybitá bylo před 2 týdny kdy jsem poprvé nenatočil. Jenže to mi samozřejmě věřit nemusí a nebudou. Ale proč to nezkusit, maximálně mi ji vrátí s tím, že je to moje chyba a já se s nima budu chvíli hádat. Tak jako tak, nemám co ztratit. Jinak se zátěží (odběr 100A) spadlo napětí jen na nějakých 10.6V, tak já už nevím... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin ASV Odesláno Září 26, 2019 Sdílet Odesláno Září 26, 2019 10,6 je vpoho. Dej ji na nabíječku a pak ji nech nepřipojenou,jestli drží. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Září 26, 2019 Sdílet Odesláno Září 26, 2019 Pod zatezi je dobra, ale muze mit velky vnitrni odpor, ktery baterku samovolne vybiji. Pokud pres vikend nikam nepojedes, jak ji treba v patek vecer odpoj od auta a v nedeli treba odpoledne ji zmer, mel by jsi namerit napeti okolo 12,4-12,6V 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin ASV Odesláno Září 26, 2019 Sdílet Odesláno Září 26, 2019 I opotřebovaná by neměla spadnout pod 12V. Jestli ano,baterka KO. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
noxik600 Odesláno Září 27, 2019 Sdílet Odesláno Září 27, 2019 Jen jim ji dej a uvidíš. Pokud budou chtít, tak najdou i výrobní vadu. [emoji106]Já nedal dopustit na akumulátory Varta, ale po tom, co 2x selhala (byla s příměsí calcia), tak jsem koupil klasickou dolévací a byl pokoj. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mercuriuz Odesláno Říjen 17, 2019 Autor Sdílet Odesláno Říjen 17, 2019 Tak abych to shrnul... Po pár neuvěřitelně otravných dnech, kdy jsem odpojoval baterku pokaždý, když auto stálo, jsem měl jistotu že problém je v baterce Na napětí to ovšem poznat nešlo, to držela skvěle, ani při zátěžovém testu (100A) nevypadala, že má problémy. 100A je ale samozřejmě velmi daleko od startovacího proudu. Dal jsem ji na reklamaci (pokud náhodou ztratíte resp vyhodíte záruční list jako já a v prodejně vám budou tvrdit, že faktura na přijetí reklamace nestačí, nenechejte se odbýt) a po týdnu mi přišla sms, že si můžu vyzvednout novej kus. Takže všechno vyřešeno, jsem spokojenej, snad tahle vydrží víc než rok =D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Říjen 17, 2019 Sdílet Odesláno Říjen 17, 2019 Tak to dobre dopadlo. Bylo jasny, ze to bude baterkou a ze ti dali novou je jen plus... 👍 0 Citovat Odkaz ke komentáři
helous Odesláno Leden 2, 2020 Sdílet Odesláno Leden 2, 2020 Zdravím.Rád bych se zeptal jak a čím měříte ten odběr.Zkoušel jsem to multimetrem,ale neukázalo mi to nic.Tak bych chtěl zjistit,kde dělám chybu.Dík moc Roman 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Leden 2, 2020 Sdílet Odesláno Leden 2, 2020 Normalne multimetrem se to meri. Musis nastavit mereni proudu a vetsinou musis dat tusim plusovy merici kabel do te dalsi zdirky na multimetru. Pak treba odpojis kostru z baterky a prave mezi minus pol baterky a kostru auta zapojis ten multak a ten ti zacne ukazovat odber proudu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
breta Odesláno Leden 3, 2020 Sdílet Odesláno Leden 3, 2020 Nejlepší je to měřit klešťovým DC měřákem, není třeba nic rozpojovat, vodič se jen obepne - dobrý měřák měří s přesností jednotek mA 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Leden 3, 2020 Sdílet Odesláno Leden 3, 2020 I to je moznost, ale ne kazdy ma klestovy merak... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Leden 29, 2020 Sdílet Odesláno Leden 29, 2020 Po jak dlouhý době se celé auto "uspí", aby bylo vhodné změřit klidový odběr proudu? Nebo když to budu měřit po 30min od zamknutí, tak už by to mělo být ok? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mercuriuz Odesláno Leden 29, 2020 Autor Sdílet Odesláno Leden 29, 2020 Asi záleží jak který (výbava, nastavení...), ale u mě to byly jen vteřiny 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Únor 2, 2020 Sdílet Odesláno Únor 2, 2020 Elektikář mi změřil klidový odběr a po minutě po zamčení centrálem kleslo na 0,1A, ale bylo to na konec jeho šichty a spěchal, tak jsem neměl možnost nechat déle zapojený ampérmetr, abych mohl vysledovat, jestli už bylo jednotky uspány nebo ne. Říkal že je to v pohodě, prý v normě. Ale dle mě není, protože mám podezření na rychlé vycucávání baterie, která je rok stará EXIDE. Co jsem vyčetl různě po netu, tak klidový odběr se pohybuje kolem 20-25mA, což je u mě cca 4-5x víc! Ale jak říkám, chtělo by to asi změřit ještě odběr třeba po cca 30min po uzamčení. Jinak ještě přihodím info o baterii Exide EB740 74Ah Nabíjel jsem ji v teple domova mikroprocesorovou nabíječkou asi 12hod. Po 12hod po odpojení 12,70V Po dalších 24hod 12,65V Po dalších 24hod 12,62V Po dalších 24hod 12,60V Je to dle vás vpořádku? Docela rychlý pokles napětí, protože baterie je v tepotě 20°+ A když si k tomu připočtu, že klidový odběr je 0,1A ( pokud zůstává po celou dobu stejný ), tak to je 1Ah za 10h, tj skoro 2,5Ah za den. Nedávno jsem nechával auto stát 4 dny a nenastartoval jsem ( od tý doby hledám příčinu ) a za 4 dny je to cca 10Ah, což je v zimě u naftovýho auta sakra hodně, i když teď teploty vylezly nahoru, což nic nemění na situaci, že je někde zrada. Pořeším ještě klidový odběr po delší době po uzamčení, ale jaký máte názor na baterii? Není ten pokles trošku rychlý? Když si vezmu, že 12,5V už značí cca 75%, tak teď jsem na 80%. Nemůže být i vadná baterie? Zkusit reklamovat? Záručák i fakturu mám. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mercuriuz Odesláno Únor 2, 2020 Autor Sdílet Odesláno Únor 2, 2020 Můžeš ji zkusit reklamovat, mě se to povedlo. Ale pád napětí baterie po odpojení z nabíječky je celkem normální jev a 12.6V je pořád v pohodě. Je sice pravda, že dnešní bezúdržbovky mívají bez zátěže i 12.75V, ale neviděl bych to jako problém. Hlavně napětí na prázdno ti nic neřekne. V každým lepším servise (autovrakovišti, někdy i pneuservisech...) mají v zátěžovej měřák, nechej si ji změřit, řekne ti to víc. Ale mě třeba se baterka kvůli které jsem tohle téma zakládal chovala dobře bez zátěže i se zátěží a stejně byla v háji, takže neodhalíš tím vše. Každopádně - klidová spotřeba se má pohybovat tak jak jsi psal, to, že máš pětinásobek není dobrý. Zkus postupně vytahovat pojistky a měřit, třeba zjistíš ve kterým okruhu je problém 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Únor 5, 2020 Sdílet Odesláno Únor 5, 2020 S tou reklamací to bude horší, objednával jsem z netu a posílat to někde DPDčkem je celkem darda. O víkendu to budu proměřovat, tak snad najdu problém, který okruh zvyšuje odběr proudu. Díky za info. PS: ty dnešní autobaterie celkově stojí za houby 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Únor 10, 2020 Sdílet Odesláno Únor 10, 2020 Tak vypadá to nadějne ve dvou věcech. 1. při opětovném proměřování u elektrikáře jsme naměřili víceméně stejný klidový odběr cca 0,1A a začali odpojovat pojistky, až jsme narazili na číslo 35, což je tažné zařízení a při jejím vytáhnutí klesl proud na 0,02A, což je 20mA. Zkusili jsme poté zamknout, odemknout, dát pojistku zpátky a zase vytáhnout a chodilo to přesně 0,1A->0,02A. Auto má parkovací senzory a nefungovaly už předtím, předpokládám že jsou na stejným okruhu? Pak by mohl být problém buď v senzorech nebo tažném. 2. Jel jsem poté k automechanikovi na zátěžový test, baterka byla na hraně , ale neukazovala červená čísla. Určitě potřebuje dobít, protože je unavená z toho klidového odběru delší dobu. Ještě si mechanik všiml, že kabely k baterce už jsou hodně poškozený a zřejmě díky toho bude i nižší dobíjecí proud z alternátoru, tak mi to bude předělávat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.