Jump to content

Zníženie emisií pred STK


Kaki

Recommended Posts

Ahojte, podľa mňa otázka pre všetky modely ... Ako zrazit hodnoty emisií pred STK? Natankovať 99octankvy benzín ? Aditiva ? Niekto mi dokonca spomínal pred STK vytočiť motor že to pomáha ... No nechcem urobiť žiadnu blbosť a hlavne niečo zbytočne ... Chcem skrátka prejsť cez STK respektíve cez EK. Mám pocit že v mojom prípade to nebude úplne jednoduche, mám 1.8 20v a zdá sa mi aj celkovo že motor dosť papá olej. Ja osobne som ešte iné auto nemal a mám toto je to ročník 97 a najazdených nejakých 230tisic. Pomenil som tam čo sa dalo a s autom som absolútne spokojný, preto by som sa s ním nerád rozlúčil, kvôli EK. Ďakujem za každú radu.

Link to comment

Benzin asi nemá smysl moc vytáčet, tam to není se sazemi, jako u dieselu. Nezbyde nic jiného, než tam jít a projde/neprojde. Pokud bere olej, jako že hodně, bude problém s uhlovodíky. Může být již nefunkční kat, případně lambda. Ale to se teprve uvidí, je to věštění z koule. Osobně bych dal nový filtr a svíčky, nalil VIF na pročištění. Tato auta mají ještě hodně vysoké limity. Taky jsem byl v lednu na ME s autem, které vždy procházelo s přivřením i kuřího oka, a tentokrát naprosto v pohodě. Honza

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tak bol som s tým na EK a vymenil som som tam aj katalizator celý a aj komplet výfuk, na emisnej mi bolo povedané že tie hodnoty sú hrozne a aj staré embečky sú na tom v tomto ohľade lepšie ... Takže neviem či má ešte nejaký zmysel to riešiť , nemyslím si že by lambda dokázala až tak zmeniť tento výsledok, keďže ani pri diagnostike neukazuje nejakú chybu... Takže netuším čím by to v tom prípade mohlo byť 😔

Link to comment

natankovat plnu 98ky + vif v dvojitej/trojitej davke a vyjazdit, na meranie ist opat s 98 ale bez vif alebo v spravnej davke, dobre ohriaty olej, nie len voda, oleja skor na minimum, najlepsie low saps olej, vycistene a utesnene sanie, klapka, vycistene a funkcne egr, novy vzduchovy filter, nove sviecky, samozrejme funkcne lambdy, dokonale tesny vyfuk, hlavne vlnovec pred lambdami,  a na koniec cez dignostiku zakladne nastavenia a potom readlines kod -mali by vyjst same nuly ak nie tak uz to kde bude jednotka napovie viac

09.jpg.d4781c9084fb63214c645cbc39c70837.jpg

Link to comment

Tak zrejme bude niečo s lambda sondou, keďže po vymazaní na diagnostike a následnej jazde sa tam objavi chyba a navyše mi teraz zacalo ukazovať aj chybu na váhe vzduchu takže sa zrejme ukázal ten problém, takže to treba spraviť , myslíte že práve toto môže spôsobiť zvýšené emisie ? 

Link to comment

Pred 2 roky jsem s emisemi mel taky problem. Kdyby technik nejak neobesel mereni, tak bych neprosel. Vymenil jsem vahu vzduchu a motor uplne ozil (uz byla spravna smes), vymenil jsem pak radsi i lambdu, ale u te jsem zadnou zmenu nepozoroval. 

U tebe to bude na 100% taky bud lambdou nebo vahou vzduchu... 

Link to comment
před 1 hodinou, jaster-83 napsal:

ja by som pozrel cez diagnostiku mnozstvo nasavaneho vzduchu jeho teplotu, potom skontroloval sanie ci si niekde neprisava falosny vzduch

001.JPG

002.JPG

003.JPG

004.JPG

Tak ty si úplne inde ako kde kedy budem ja ... Keby si skôr bol ochotný že by si mi povedal odkiaľ si a že by som prípadne skúsil prísť za tebou že by si mi pomohol s tým lebo takto to sám zrejme nezvládnem 😔

Link to comment

podla foto mas VAG-COM alebo daky kamos, ja som ohladom toho inak celkom laik a co viem pozriet su uplne zaklady,  netreba aby si pre nieco behal mozno cez pol republiky, nic nekodujes, neprestavujes, iba pozeras hodnoty, nic nemozes pokazit

skus pozriet, mozno pomoze:

https://www.wiki.autodiagnostik.cz/Manuál_VAG-COM#Vybrat_jednotku

 

Nastartujes, motor bezi, vyberies jednotku-01MOTOR

image.jpeg.f808fdc691c37da7ebcc33d81f3d6ae4.jpeg

vyberies Merane hodnoty-08 (idealne ak mas aj vis-vag info system, tam su podrobne navody)

image.jpeg.c35f8c5a3d1efff74052ad74cf7adbc7.jpeg

image.jpeg.f84240375f2d7423e7f2c7614fb8184d.jpeg

v poliach Group-Skupina si navolis cislo skupiny Up/Dn ktoru chces sledovat a v styroch poliach vedla sledujes hodnoty, naraz mozes pozerat 3 skupiny po 4 hodnoty cize 12 veci

ak je hodnota zelena tak je v pozadovanom rozmedzi, ak das kurzor na pole kde je aktualna hodnota tak by sa ti mal robrazit aj rozsah hodnoty v ktorom ma byt

image.jpeg.7df2087ca6b468259dd6beb8ad62002f.jpeg

tu je napr. kontrola vahy vzduchu, su tam 2 snimace, jeden na objem, druhy na teplotu,  navolis skupinu-group a pozeras hodnoty ci su zelene (v tolerancii)

image.jpeg.c511bf1039f5f7d00204df2cbce110ff.jpeg

image.jpeg.559e022ba3f8377b680a4c14cbe6a3c7.jpeg

 

proste najdes si skupinu ktoru chces a sledujes realne hodnoty nastartovaneho motora, to je cele, mozes klikat od 1 do neviem kolko 100, niektore skupiny su prazdne - zalezi od motora

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj, dá se někde sehnat tato lišta, kde zapadá torpédo?  Díky:)
    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
×
×
  • Create New...