RPK Odesláno Březen 14, 2022 Sdílet Odesláno Březen 14, 2022 Dobrý den, mám takový asi hloupý dotaz, při výměně oleje u auta (1.9TDI BXE) se mění i filtr a těsnění, asi jsme levej, ale stalo se mi, že tudy začal unikat olej a těsnění bylo možná trochu vyboulené, dal jsem nové, z dalšího filtru, a pak už dobrý, ale otázka ní, co jsem udělal předtím špatně ? jednou jsem to asi dotáhl málo, pak už jsem měl momentový klíč a dotahoval na těch 25nm (otázka jak byl momenťák přesný) ale taky k této situaci došlo (únik) je to BXE kliníkový dekl s šestihranem a vyznačeným 25Nm filtr MANN HUMMEL 719/7x vč těsnící "o" kroužek ... před dotažením naolejován další otázka, poradíte, jestli se těsnění dá někde (za rozumnou cenu) sehnat zvlášť? (kdybych to zase zlbnul, a asi bych byl klidnější když bude rezervní v autě ...¨ děkuji předem za odpovědi 0 Citovat Odkaz ke komentáři
maros Odesláno Březen 14, 2022 Sdílet Odesláno Březen 14, 2022 Krouzek ma cislo 071115444 rozmer 74x3. = original caa 180 kc. Cos udelal spatne se uz nikdo nedovi 🙂 Priste si das vic majzla a bude to napoprve . 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Březen 15, 2022 Autor Sdílet Odesláno Březen 15, 2022 @maros děkuji za reakci. originál za cca 180 Kč vzhledem k ceně filtru+ kroužek asi nemá moc cenu kupovat taky díky za uvedení rozměru - takový kroužek se najít dá, ptázka je který materiál je na to vhodný? Víš / ví někdo ? NBR70 NBR80 nebo něco jiného ? (jako jistě to jde řešit novým filtrem+ kroužkem, a při porovnání ceny oleje tak vybryndat litr oleje nebo koupit kroužek/filtr o dalších komplikcích při úniku oleje nemluvě ... ale stejně ...) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Březen 17, 2022 Sdílet Odesláno Březen 17, 2022 (upraveno) Kluci mě to čeká o víkendu, jaký je ořech na povolení filtru, tuším 32 ? tedy jestli je to stejné i pro 2 Tdi CR 2011-12 CFHC Upraveno Březen 17, 2022 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Březen 18, 2022 Autor Sdílet Odesláno Březen 18, 2022 jestli půjdu kolem tak se podívám 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Březen 21, 2022 Autor Sdílet Odesláno Březen 21, 2022 V 17. 3. 2022 at 18:59, Radas napsal: Kluci mě to čeká o víkendu, jaký je ořech na povolení filtru, tuším 32 ? tedy jestli je to stejné i pro 2 Tdi CR 2011-12 CFHC 32 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Březen 21, 2022 Autor Sdílet Odesláno Březen 21, 2022 před 2 hodinami, Radas napsal: Diky Nz, ale neposoudím jestli máš to stejné - přikládám foto a otázka na tebe i na ostatní : Chápu správně, že utahovat na 25Nm Díky (špatné utažení asi byly moje problémy a rád bych se tou vyhnul ale nějak prostě nevím jestli to bylo málo nebo moc) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Březen 21, 2022 Sdílet Odesláno Březen 21, 2022 Mám to samé jako ty, těsnění jsem namazal olejem a pěkně vše sedlo jak poklice na hrnec, jakmile jsem cítil odpor tak jsem dotáhl na 25 Nm do lupnutí momenťáku a ještě jednou pro jistotu, nastartoval jsem a olej neteče, 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Březen 22, 2022 Autor Sdílet Odesláno Březen 22, 2022 před 17 hodinami, Radas napsal: , nastartoval jsem a olej neteče, Díky za reakci. mně to právě třeba jednou začalo téct až po cca 2 000 km, (lét, trochu delší trasa než po městě a okolí). Jsem z toho trochu špatnej, zdá se, že nikdo takový problém neměl, takže dělám nějakou chybu, nic jiné než dotažení mne nenapadá, možná mám blbej momenťák na to (takovej obyč s velkým rozsahem, ale je otázka co přesnost) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
HONZAV1 Odesláno Březen 22, 2022 Sdílet Odesláno Březen 22, 2022 Je tam napsáno 25N-5N, takže utáhnout v rozsahu 20-25N. Předpokládám, že těsnění je vždy nové. Musím říci, že se mi to po asi 20ti letech, co tento systém znám z Citroenů taky jeden filtr povolil/netěsnil, nicméně po lehkém dotažení je to OK. 1 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Březen 22, 2022 Sdílet Odesláno Březen 22, 2022 Ještě mě napadlo, víko do kterého dáváš ten filtr má na závitovém stoupání dvě větší drážky, na které lze nasadit těsnění, těsnění je originál nasazeno na drážce těsně pod horní částí víka ta druhá drážka má z jedné strany náběh, tak jestli jsi nezaměnil drážku, 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Březen 22, 2022 Autor Sdílet Odesláno Březen 22, 2022 před 8 minutami, HONZAV1 napsal: Předpokládám, že těsnění je vždy nové. Díky za reakci. Těsnění jsem dával při výměně vždy nové, s tím, že když se mi to stalo poprvé, (to jsem dotáhl málo) tak to bylo po pár stech km při delší cestě po dálnici (léto) a pak jsem vyměnil těsnení za nové (i filtr) a bylo to ok - myslel jsme že prostě problém vyřešen podruhé už jsem to myslím málo nedotáhl, a udělalo to po cca 2 000km (taky spíše delší cesta ale ni extrémního) to jsem dal staré těšení z předchozí výměny, protože jsem jiné neměl (drží do teď těch necelých 10 000km) proto jsme se i ptal, jaké těsnění sehnat jako náhradní, mít jich pár navíc by pro mne asi nebylo od věci, ale nevím co za materiál (rozměr maros napsal) před 9 minutami, Radas napsal: Ještě mě napadlo, víko do kterého dáváš ten filtr má na závitovém stoupání dvě větší drážky, na které lze nasadit těsnění, těsnění je originál nasazeno na drážce těsně pod horní částí víka ta druhá drážka má z jedné strany náběh, tak jestli jsi nezaměnil drážku, Přiznám se, že to si teď z hlavy nevybavím. ale předpokládám, že snad jsme to dal do té horní ( ale zaměřím se na to) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 30, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 Tak jsem bohužel zase tady... v první půlce dubna jsem měnil olej (+filtr a těsnění) mezitím byly i nějaké cesty po D1 či jiných dálnicích a td, najeto cca 3 500km, a dnes při takové normální cestě (žádná extra dálka rychlost ani horko nebylo) únik oleje zjevně zase od filtru - posílám foto kde je jakási "výduť" na těsnění. Olej vytekl do motorového prostoru a pak na zem... . Těsnění jsem vyměnil za nové (z jiného filtru - potřeboval bych asi krabici samostatných) a dolil tak cca litr až litr a půl oleje. Jenže nevím kde byla chyba (krom toho, že jsem asi fakt levej) jestli by můj problém vyřešil kvalitnější momentovej klíč nebo nevím nevím . No nálada nic moc. Za každou radu děkuji 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Květen 30, 2022 Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 není to víčko někde prasknuté 🤔 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 30, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 Díky za reakci, nejeví se. ještě se pak podívám (i když asi už jen z venku když jsme ho namontoval, abych si nepoškodil těsnění, další nové nemám) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Květen 30, 2022 Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 (upraveno) Chápal bych, kdyby bylo prasklé těsnění tak teče olej po venkovních stěnách příruby, ale ty to máš od oleje na horní části víčka, je to divné, buď je prasknuté víčko a nebo ti to teče někde nad víčkem, protože to máš od oleje i vedle toho víčka, prohlídni to pořádně, nad víčkem filtru vede hadička, nevím přesně k čemu je, jestli to není podlakovka, Upraveno Květen 30, 2022 uživatelem Radas 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 30, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 posílám fotku toho nadělení (ne extra kvalitní ale je toho vidět víc). působí to, že vlevo je toho oleje víc než vpravo což by odpovídalo tomu vydutí (jestli to nějak stříká ven?) v zásadě mi to přišlo "jak přes kopírák" jako minule, tak jsem ani jiné varianty nehledal. to těsnění po výměně vypadá zase normálně ale raději jsem dal nové 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Květen 30, 2022 Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 Dívej se, co ti tu leze, je to těsnění a proto ti to chčije 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 30, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 no proto jsme sem dal tu fotku, ale nevím jak k tomu došlo (když jsem to při výměně dotáhl tak to tam nebylo (nebo ne určitě takto patrné) jediné co mne zatím napadá, že jsem to dotáhl málo nebo moc 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Květen 30, 2022 Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 (upraveno) těsnění patří sem na tuto drážku, před montáží namazat olejem a pomalu dotahovat, Ty jsi dal těsnění úplně na tu horní drážku a to je špatně Upraveno Květen 30, 2022 uživatelem Radas 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 30, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 asi jde o trochu jinej typ(?) ale pokud je to tak tak možná by to bylo řešení. Prosím podívej se na ty fotky která varianta je správná (A,B) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Květen 30, 2022 Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 (upraveno) již jsem to jednou posílal viz foto a šipka znázorňuje umístění těsnění není to ani A a ani B protože se jedná o jiné víčko, pro BXE Tdi je to jak ukazují na fotkách níže, Upraveno Květen 30, 2022 uživatelem Radas 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 30, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2022 Děkuji. mám jiné víko filtru (bez stopky/trn (či jak to nazvat)(víceméně to, co na foto pro BXE foto přikládám - tam je to trochu asi jinačí, ale zkusím tedy tu variantu A (viz předchozí příspěvek) teď čtu, že píšeš, že to není ani A ani B tak už jsem se teda asi ztratil jestli tam je ještě jiné umístění (níže?) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Květen 31, 2022 Sdílet Odesláno Květen 31, 2022 Dle posledního obrázku je těsnění na druhé dažce od zhora. 1 Citovat Odkaz ke komentáři
RPK Odesláno Květen 31, 2022 Autor Sdílet Odesláno Květen 31, 2022 Děkuji. pokud se vrátím k těm svým fotkám (varainta A a B) tak já to dával na horní tzn. varianta B - což teda asi bylo špatně. Zkusím tedy variantu A. fotky od "škoda díly" jsou pro víčko filtru u BXE (tedy shoda). Ty výčka vypadají trošku v detailech jinak (možná jiný výrobce atd.) ale toto snad bude shodné. Asi jsem to dával celou dobu blbě (většinou fungovalo, ale nemálo taky ne). Děkuju moc za čas, rady a pomoc. Teď jen, abych to nedoprasil a bylo to už správně. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.