Přejít na obsah

Regenerace DPF


Doporučené příspěvky

Ahoj, začal jsem si hlídat regenerace DPF a mám z toho teď jen vrásky.

Často se mi stávalo, že jsem zaparkoval v garáži a až podle ventilátoru zjistil, že jsem nedokončil regeneraci DPF. Tak jsem si říkal, že zkusím intervaly hlídat a tak se vyhnout podobnému přerušení už jednou zahájené.

Ale zjistil jsem, že regenerace probíhají každých cca. 300 km a posledních několik “vypalování” mi vychází úplně stejně blbě - pokaždé až na dojezd do cíle.

Takže teď to mám tak, že regeneraci jedu dokončit “zbytečnou” cestou. Ale těch 25 minut a 30 km navíc je opravdu obtěžující. A drahé.

Opravdu se mi zdá ta regenerace moc častá - historie před aférou popisuje klidně trojnásobné nájezdy (ne u mne).

Jde s tím něco vymyslet a udělat?

Řeší to úprava software?

Nejsou k dispozici aspoň pravidla, kdy se regenerace nezahájí a jak dlouho to max. vydrží, kdy se přeruší (např. teď v zimě při poskakování městem), jestli se vždy pokračuje v regeneraci (i pokud není pauza třeba 20 minut)?

Existuje nějaké věrohodné info, jaký konkrétní vliv ty nedokončené regenerace vlastně mají (má to smysl řešit)?

Je “hloupé”, být otrokem svého auta.

 

Octavia 2.0 110 kW DFF

120 000 km, 30 g popílku, Verva

 

 

Škoda

Odkaz ke komentáři

Pokud budeš jezdit krátké trasy tak počítej s častější regenerací. Bohužel je to tak. 

Jezdím krátké trasy a regeneruji pravidelně mezi 300-400 km.

Samozřejmě jde vymyslet to, že budeš regenerace dodržovat a dokončovat a nebo se na to vykašleš.

Těch 25 min a 30 km se mi nějak nezdá.

O DPF a kontrole, je zde na fóru samostatné vlákno. Projdi si jej a pročti. Spoustu věcí se dozvíš. 

Dava@Seva nám jistě poskytne link na udělátko, které si pořídil.

 

 

Odkaz ke komentáři

Jasně, já začal ELM327 s VAG DPF, ale tohle řešení mi nevyhovovalo.
Tak jsem pořídil něco podobného, je bylo postované…

https://www.dpfkapi.cz/dpf-indikator-pro-motory-dxxx-bez-alarmu

Ale tohle neřeší ten problém.
Sice vím, že regenerace začne a skončí, ale ručně ovládat to bohužel nejde.

Trasy nenatáhnu, to je nesmysl.

Teď mám evidovaných 11 regenerací a všechny jsou téměř stejné. Jedinou výjimkou je otočka Praha-Brno, tam to bylo po “až” 400 km.

08147fe86e898f32d9249b64f2cd2a39.jpg

Mně se to taky nezdá - no a proto se řadím tady [emoji56]


Škoda

Odkaz ke komentáři

Máš podle mě několik možnosti.

1. jinou naftu

2. upravit jizdni styl - nějaké km jsem s VAG DFP najezdil a sledoval něco co bych nazval jako provozni nebo mikro regenerace na trase podobně dlouhé jako máš ty a bylo vidět že při mém vyšším jizdnim tempu se DPF dostávalo na teploty kde probíhalo vypalování za běžné jízdy. Bylo to teda VW, úplně jiný motor a velikost filtru ale třeba by se něco takové dalo dosáhnout i zde a vlastně jednodušeji když máš manual.

3. no pokud máš pořád nakodovano 30 Tkm tak příští výměnu bych zkusil mimo autorizak a dal tam ten midsaps olej a tak po 5tkm dělal teprve nějaké závěry

Odkaz ke komentáři

1. OK
2. Ten rozpis je o regeneraci, nic nevypovídá o trasách. Rozhodně nepodtáčím, spíše naopak. Brzda provozu určitě nejsem. Trasy obvykle 25 km - 60 km, ale i poskakování po městě. Dálnice teď už spíš méně. A samovypalování skoro nefungovalo, takové trasy nejezdím. Vypozoroval jsem, že otáčky mají drobný vliv na ujetou vzdálenost při regeneraci, to ano.
3. Třeba tohle by mohlo projít i v autorizáku: https://www.millers-oils.cz/motorove-oleje/premium/motorovy-synteticky-olej-millers-oils-xf-premium-c3-vw-5w30---5l
Nebo nějaký jiný?


Škoda

Odkaz ke komentáři

1. jezdil jsem na EO OptimalDiesel+ tedy ještě aditivovany bez Bio.

2. já měl právě větší část dálnici se 2 stoupanimi a za nimi rovinka nebo dokonce klesání takže do kopce se to pěkně nahřálo a pak bylo vidět že hodnota zaplnění padala kolikrát jsem se dostal i na hodnotu menší než po ukončene regeneraci. Zkusil bych ten VAGDPF místo toho co máš a koukl jestli se ti tam ty provozní úbytky dějí nebo ne.

3. Ano používal jsem po dobu 8.5 let a 270tkm MO 5w30 nevím přesně co to C3 tam znamená ale mám pocit že nějak změnili jen název a je to ten samý olej co jsem používal.

Aral na starou normu míval taky MidSaps což tobě je k ničemu kdyz oleje aral asi uz nejsou v CR k sehnani, byl to problem je sehnat uz v roce 2011. Kazdopadne MO nebude určitě jediný MidSaps jen s jiným nemám zkušenost.

Odkaz ke komentáři

dle mého se zbytečně stresuješ. intervaly regenerace mám podobné jako Ty, záleží dle délky a typu trasy. používám VAG DFP a stejně jako Ol@f jsem to jeden čas dost sledoval, abych si udělal obrázek. potvrzuji krátké "provozní" regenerace, zejména na dálnici (tam nemám problém regenerovat po 500-600km). teď v zimě v těchto mínusových teplotách mám regeneraci i po 200km. jezdím 25km do práce a 25km zpět a 80% času cesty se motor ohřívá

SW mám původní, to co bylo z výroby. auto jsem kupoval z německa s dieselgate SW (opravdu časté regenerace i na dálnici, nálepka v kufru) tak jsem to nechal přehrát a okamžitá změna pocitu z jízdy. mám stejný motor jako Ty, auto je po faceliftu. jezdil jsem předtím stejný motor v autě předFL a tam ty regenerace byly úplně jiné (když probíhala, dle VAG DPF to mizelo stejným tempem nezávisle na stylu jízdy, do 10min hotovo). tady u FL hodně záleží na stylu jízdy a probíhá klidně 20-30min

přes VAG DPF jsem koukal na dvě jiné auta kolegů (Sup, stejný motor), oba kašlou na regenerace a vypínají motor s tím že nebudou otroky auta. na druhou stranu jezdí i dálnice kde se to pak vypálí. nevysledoval jsem rozdíl v zaplnění dpf popílkem u nich, u mě

dle mého, jezdi a neřeš to. samozřejmě občas je třeba regeneraci nechat doběhnout ať se to nezacpe. průběh regenerací bude jiný dle typu sw u aut v rámci koncernu (stejný motor) a čím novější auto, tím častější regenerace

edit: u sebe jsem vysledoval že to rychle mizí i při stání na volnoběh a když jsem u baráku a jede regenerace, nechávám to doběhnout..

Upraveno uživatelem potoks
Odkaz ke komentáři

 

Měl jsem O2 FL CR 103kW, tam to vypalovalo po 500-600km, to samé Octavia 3 110kw 2014 (novější motor) a to samé S3 2018 navíc s AD blue, od nova  vypalování stejné  ca 600km. Teď mám zároveň S3 2022 a tam je od nova vypalování co 300km. A ano, téměř pravidlo zní, že při dojezdu domů z delší cesty vypaluje :). Vypalování v průběhu cesty poznám vždy vyšší spotřebou. Přesto auto z 2022 bere v průměru o 0,5-1L méně, než to z 2018 ... .

Odkaz ke komentáři

Tady mám jeden historický obrázek.
Nemůžu mluvit úplně o vypalování, ale aspoň se mi občas povede zastavit nárůst [emoji16].

A jasně, že regenerace začne pravidelně na úplném konci dlouhé trasy.
Palubní počítač se mi snaží regenerace zatajit, podle spotřeby nepoznám vůbec nic. Jedině podle volnoběžných otáček - a ty vidím až v garáži.
29 minut a basta.

7baf5b77d9a1026fb56d85dadd5dda81.jpg


Škoda

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
On 12/5/2023 at 7:33 PM, Ol@f said:

zkus při výměně oleje jinej olej ideálně kde bude Mid SAPS technologie nebo se vykašlat na vervu a zkusit naftu bez bioslozky. Je možné že jedno z toho nebo kombinace obojího ti posune regeneraci jinam.

Škodovka nabídla místo oleje Shell olej Castrol Edge. Hledal jsem, ale obsah síry a fosforu jsem dle specifikace SAPS nedohledal (anebo si informace odporují).  
Nenašel to někdo?

Odkaz ke komentáři

škodovka Ti tam těžko dá něco co nesplňuje olejovou specifikaci pro daný motor a pro motory s dpf má koncern normu 507.00. u toho bych začal a skončil

dále (pokud jsem mimo doufám že mě znalejší opraví), olej má na četnost regenerací minimální resp. žádný vliv (pokud ho motor nespotřebovává enormní množství) protože při regeneraci se vypalují saze vzniklé spalováním nafty

proč tedy řešíme SAPS (sulphated ash, phosphorus, sulphuano)? v dpf se tyto věci usazují a nejdou vypálit. pokud si motor olej bere, a že dnešní normy na jeho úbytek v motoru jsou velice benevolentní, tak zejména onen popílek nás trápit bude protože bude zacpávat filtr. čím zacpanější filtr popílkem tím je tam "méně místa" a regenerace bude častější. nicméně popílek se tam tvoří zejména spalováním sazí a tomu nezabráníš..

takže pokud nechceš být otrokem svého auta jak píšeš v prvním příspěvku, nezbývá než to přijmout anebo to prodat a koupit benzín. už i HONZAV1 psal že má u supa stejný interval, já měl po přehrátí u škodovky ten samý. na Tvou otázku zda to řeší to úprava software: ano, určitě to bude mít vliv, ale to už se bavíme o "chipu" a ne sw který Ti škodovka požehná

Odkaz ke komentáři
V 13. 1. 2024 at 12:02, pepaa napsal:

Škodovka nabídla místo oleje Shell olej Castrol Edge. Hledal jsem, ale obsah síry a fosforu jsem dle specifikace SAPS nedohledal (anebo si informace odporují).  
Nenašel to někdo?

musel by jsi tu informaci hledat na stránkách castrolu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...