Prazdroj Odesláno Červen 5, 2012 Sdílet Odesláno Červen 5, 2012 Nepřijde mi, že by si to nějak "sedalo". Hned po výměně jsem natankoval 40 litrů ethanolu, abych měl plnou nádrž. Pak jsem tankoval po 250 km zase do plné a to byla spotřeba vlivem smíchání s benzínem nižší. Další tankování a spotřeby odpovídají plus mínus současnému stavu s ochylkami podle toho, jestli jsem se víc pohyboval po městě nebo na delších trasách. U tebe je určitě něco špatně. A nebo mají tak chytrou jednotku, která se "učí", ale to mi přijde dost divné. Počítám, že po těch zítřejších 400 km pojedeš do Biopowers a budou se snažit to nějak doladit. Tak jsem zvědavý na zítřejší postřehy a také co s tím provedou. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 6, 2012 Sdílet Odesláno Červen 6, 2012 Ahoj, tak mám za sebou 400km. Praha - Karlovy Vary - Sokolov - Chomutov - Most - Teplice - Praha. Víc než polovina je tedy na klidných okreskách, kde jedu celkem plynule 90 - 100 a spotřeba je "minimální". Měl jsem 12,6l. Na benzín bych měl tak 8,5... Takže nesmysl. Navíc mi začla svítit kontrolka motoru - bohatá směs. Takže to je fakt kuriozní, před tím jsem zápasil s chudou směsí.. Nic si samozřejmě "nesedlo", auto se projevuje stále stejně: jede jak z praku, v intervalech cca 4-5s se propadávají otáčky (takže při jízdě to lehce cuká).. a žere to. Plus ty chybové hlášky. Biopowers je z Litomyšli, takže se nemůžu sebrat a jet za nima jen tak.. Musím počkat až přijedou oni. Možná ještě šanci tomu dám, ale přestává mě to bavit. Bavil jsem se s Automedik (Praha): BMW ještě nedělali, ale jednotky na 6ti válce jsou dělané na 6 válců. Garantují max. zvýšení spotřeby o 2l (to je trochu troufalé, když přijedu s velkým autem, bude to jen pár procent navíc)... Jinak vrací peníze. Jednotka se seřizuje přes počítač a mají nějaký nový typ, který má ještě nějaké funkce navíc.. Tohle mi přijde fajn, protože když bych zase zápasil s nějakým nesmyslem, sednu do auta a za 20min jsem u nich. Pulstar: oni přestavby nedělají. Jen prodávají hardware.. Každopádně pán říkal, že provoz auta s konverzní jednotkou nemůže vést k úspoře za palivo (u atmosfér. motoru). No nevím. Dal mi několik doporučení.. na nějakého specialistu na VW koncern na Slovensku, který umí ladit motory k nepoznání.. Pak mi říkal, že 1.8T je super motor, "zemědělské železo" stejně jako staré dobré 1.9TDI, že to vydrží strašně moc. Tak to mi udělal radost :-) A u BMW R6 údajně stačí přeprogramovat řídící jednotku a zvládne E85 samo o sobě. Vím že to pár lidí zkouší, ale taky se dá takhle oddělat motor :-) A v zimě to možná nenastartuje. Takže musíš najít fakt odborníka. Ta jejich konverzní jednotka stačí sama o sobě. Ale opět, musí ji instalovat člověk, co ví co děla. Protože to upravuje i předstih atd. Výsledek je prý opravdu velmi zajímavý. Ono vůbec, je údajně u atmosférických motorů problém s tím předstihem a nutností změnit časování spalování ve válci.. Lambda sondy počítají se spalováním benzínu a podle toho fungují, jenže u etanolu je potřeba větší změna. Věřím tomu, ale většinový názor je, že to jde i bez toho. Kdybych jezdil s o 20% větší spotřebou, je to stále úspora kolem 75Kč na 100km. To jsou fakt galeje :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Červen 6, 2012 Sdílet Odesláno Červen 6, 2012 Skoro 50% navíc je opravdu moc. Kolísání otáček také není správné. Asi fakt bude nejlepší, když si jednotku vezmou, vrátí peníze a ty zkusíš jít zase o dům dál. Je může těšit, že aspoň ta Audina funguje bez problémů. Kolik že u té Audiny máš skutečnou spotřebu čistě na E85? Automedik: Také by mě zajímalo, jak pravdivé je to jejich tvrzení o nízkém zvýšení spotřeby. Pokud se nic nezměnilo, tak se kasali, že to bude maximálně 5%. Tuším, že u nich byla součástí ceny i nějaké speciální lambda sonda. Pulstar: Tu větu o nemožnosti úspory paliva díky konverzní jednotce moc nechápu. Chtěl tím říci, že pokud použiješ jiný systém, než ten jejich radikální, tedy jen jednotku a kravinky okolo, nemůžeš na tom provozu ušetřit? Pak ovšem nechápu, že sami doporučují Automedik, který slibuje maximální nárůst o 5% a to pak člověk určitě ušetří. Ale možná to řešení od Automedik už berou jako něco navíc, že to není jen ta jedna krabička. A možná počítají při současném stavu cenu E85 za 27 Kč a benzín za 34 Kč. Pak by možná k úspoře nedocházelo. Počítám, že na Slovensko kvůli tomu nepojedeš. Ještě záleží jaký 1.8T myslel, ono těch verzí bylo několik a z mého pohledu bych od super motoru čekal více. Aspoň při pohledu na to, co jsem vrazil do oprav, které souvisely s motorem. Dal ti aspoň ten z Pulstaru kontakt na někoho, kdo ty jejich úpravy na E85 provádí? Protože je sice fajn tvrdit, že jen ten jejich systém je správný, že je potřeba jiné čerpadlo, měnit předstih, ...., ale když to nikdo nemontuje, je to celkem k ničemu. Čekal bych, že když o tom tak rozsáhle píší, že to mají vyzkoušené na hodně autech a že to také komerčně nabízí. Navíc u montáže od jiné firmy než od nich bych se bál problémů, které tady zažívají kluci, které mají jednotky Astes montované jinými firmami bez větších zkušeností. Tím přístupem Pulstar jsi mě moc nepotěšil. Pokud je dle nich úprava atmosférického motoru složitější, než motoru s turbem, tak moc nechápu proč Škodovka nabízí sériové auto na ethanol s 1.6 MPI a ne s 1.8TSI. Bez čeho, že to jde? Bez jiného čerpadla, bez jiné lambdy, bez jednotky měnící předstih, bez přeprogramování řídící jednotky, ....? Tedy levnější cestou zahrnující jen tu konverzní jednotku? Nezávidím ti, ale aspoň se tu zase něco po delší době děje :-). A pokud si v budoucnu splním sen s víc jak 4 válcovým atmosférickým motorem, než nás zaplaví samá turba a kompresory, budu aspoň trochu vědět, na jaké firmy se nemám obracet :-). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest palos007 Odesláno Červen 8, 2012 Sdílet Odesláno Červen 8, 2012 Tak dnes cesta Praha - Regensburg - Praha celkem 570 km - v nadrzi cisty E85, na ceste tam pustena klimatizace, rychlost tempomat 130, spotreba 9,4 l. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 10, 2012 Sdílet Odesláno Červen 10, 2012 Prazdroj: Pán z Pulstaru říkal, že pro provoz na E85 je potřeba změnit množství dávkovaného paliva a předstih. Obojí se zvládne tou jejich konverzní jednotkou za 15tis. Běhěm ladění je ale potřeba mít (půjčit si) širokospektrální lambda sondu, aby se vše nastavilo... Jinak to nemůže fungovat "správně"... Vše ale vyřeší i šikula, který upraví standardní řídící jednotku. Jenže takhle se dá samozřejmě zničit i motor, proto jsou konverzní sady "bezpečnější". Pulstar sám přestavby neprovádí, ani na to nemá "doporučený" servis. Automedic zmínili někde jen proto, že sousedovo auto od nich předělané fungovalo "docela dobře" :-) Takže vše je na hodně povrchní úrovni.. Automedic má jen konverzní jednotku, nic jiného. 5% zvýšení spotřeby je nesmysl, mně říkal, že max. 2l. Hlavně ale mají nějaký nový typ, na kterém se dá nastavovat více parametrů.. A mají různé typy pro různé počty válců. BMW nedělali, ale koncernové V6 ano a snad ještě Jaguary, takže zase "premiéra" :-) A3 mi teď jezdí za 10,5 - 14,5l etanolu. Někudy si přisává vzduch, takže ten údaj je zkreslený a žádný závěr z toho nedělám. Na benzín jsem jezdil min. za 9, po městě za cca 12-13l. Jak to je čtyřkolka, navíc má krátké převody (na dvojku jedu max. 85), tak se to projeví. Takže mi to vychází cca 15%-20% navíc. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pomi Odesláno Červen 12, 2012 Sdílet Odesláno Červen 12, 2012 Vcera jsem jel z Brna za 9,37l/100km ethanolu(podle tankovani, 8l podle pocitace), tankoval jsem v Ivancicich a pak dneska u nas, cca 300km. Tak nevim jestli je to tou dlouhou trasou nebo u nas maji nejakej spatnej ethanol... Kazdopadne pocitac v aute ukazuje spotrebu porad stejnou, tak je videt, ze ta jednotka meni davky asi ruzne podle jizdy. Musel jsem predtim jet asi 400km na benzin a po natankovani ethanolu je hned znat rozdil v dynamice motoru. Motor mnohem lepe tahne a ma mene vibraci pri nizkych otackach. Na benzin uz nikdy vic... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Červen 12, 2012 Sdílet Odesláno Červen 12, 2012 palos007> 9,4 skutečná nebo podle počítače? Jestli skutečná, tak to je dobrá hodnota. Mně to 9,4 žere tak při 100-110 (podle navigace). miksebik> Takže podle všeho Pulstar předělal jedno své auto a na základě toho to své řešení vyzdvihuje, ale de facto se to nedá nikde ověřit. Přece kdybych měl něco tak dobrého, snažím se to montovat sám nebo si aspoň sehnat někoho, kdo to bude montovat za mě a já mu budu dodávat komponenty. Místo toho odsuzují levnější řešení, která jsou vyzkoušená minimálně na desítkách, možná stovkách, vozů. A já měl za to, že Automedik jako jediné doporučují právě kvůli: Kdyz se i přes tyto upozornění rozhodnete k přestavbě pomocí dodatečné jednotky pro řízení vstřiku,vybírejte alespoň firmu,která nabízí jednotky s vlastní lambda sondou, směs ladí ne podle snímání live dat motoru,ale podle širokopásmové lambda sondy,vyhnete se problémům s dodatečným doladěním směsi dle snímání live dat. Dle velice kladných referencí našich zákazníků doporučujeme firmu automedik. Ty tedy tvrdíš, že používají jen samostatnou konverzní jednotku a žádnou širokopásmovou lambda sondu? Tedy nabízejí to samé, co ostatní, které haní, akorát za nižší cenu. A ten jeden soused je "velice kladná reference". 5% nárůst po přestavbě už Automedik nenabízí, teď jsem se díval a mají tam už 15%. I to je ale slušné. Snad brzy vyřešíš problém s tím přisáváním vzduchu a klesne i ta spotřeba u A3. A už by chtělo uzavřít kapitolu Biopowers :-). Snad ten Automedik bude úspěšnější :-). A nebo nakonec skončíš u Astesu jako my ostatní. Nevím jestli dělali BMW, ale majitel má předělaného Jaguara 6 válec a jeho kolega měl Mercedes-Benz M a to určitě nebyl čtyřválec. Pomi> Také slušná spotřeba, ale píšeš tam, že jsi před tím musel jet chvíli na benzín, což na to může mít zásadní vliv, takže bych kvalitu pump u vás ještě nesoudil. Loni jsem také na jedno natankování ujel 700 km s tím, že v nádrži ještě zbývalo pár litrů benzínu. Na samotný ethanol se mi to nikdy nepodařilo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 14, 2012 Sdílet Odesláno Červen 14, 2012 Prazdroj: No v podstatě píšeš jak to je.. Ale profesionální přístup se tomu upřít nedá, protože jedině tou širokospektrální lambdou můžeš správně nastavit motor, který je upravený.. Vidíš jaké jsou s těmi "levnějšími" řešeními problémy. Ne všichni kdo se tím zabývá také problematice rozumí. Některé motory to skousnou, jiné ne a protestují.. Já už si přesně nepamatuju, co nejvíc vyčítal těm "našim" úpravám.. Předpokládám to, že motor nemá vyladěný předstih na dané palivo. Takže fungovat to může, ale ne tak, jak by mohlo. Druhá věc je samozřejmě to, že auto vyladěné pro etanol nepojede na benzín. Každopádně, kapitolu B. jsem uzavřel ke spokojenosti všech stran.. a právě se vrátil ze servisu, který montuje ty jednotky od Automedik. Docela mě zaujalo, že ta jednotka se opravdu "ladí". Mají na to speciální software.. No jsem zvědav. Odpoledne by to mělo být. Asi by mě nepřekvapilo, kdyby mi ještě namontovali nové svíčky (samozřejmě po domluvě), ale stejně jsem o tom přemýšlel a když mi občas vynechával jeden válec (na etanol, po chvíli se to zase chytlo), tak se to možná vyřeší. A říkali mi zajímavou věc, že je stejně nejlepší jezdit na E70, tedy dotankovat trošku benzínu.. To mi říkali i v bmwlux. Některé motory jsou asi opravdu "citlivější" na palivo a je potřeba jim trochu pomoct. Oproti tomu náš starý dobrý 1.8T tohle vůbec neřeší :-) Ten mi šlapal už od první chvíle jako hodinky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Červen 14, 2012 Sdílet Odesláno Červen 14, 2012 Jo, podle všeho tomu rozumí, ale podobně "chytře" se tváří spousta firem a až po osobních zkušenostech člověk zjistí, že to jsou jen řeči. A i u nich mi chybí nějaká praktická zkušenost spousty lidí. Navíc mi pořád přijde divné, že i když kvůli té jejich úpravě vymění půlku motoru a auto nebude moci jezdit na benzín, že by mělo mít spotřebu stejnou jako právě při tankování benzínu. Ve Švédsku ta auta mají upravená sériově, podle parametrů mění i předstih, a výsledek je, že zvýšení spotřeby odpovídá tomu našemu. Takže autem jsi ještě nejel, jen jsi jim ho tan nechal. Tak to jsem zvědavý na první jezdu. Na E70 jezdíme všichni půl roku. V té době pozoruji jen nižší spotřebu, jinak na chování auta změny nevidím. Ale třeba mám opravdu štěstí na motor. Dolévat k E85 benzín mě vůbec neláká. Dolévání jsem si užil dost v minulosti, kdy jsem doléval olovo nebo zvyšoval oktanové číslo, a to mi stačilo. Moc pump neumožňuje natankovat zároveň obě paliva a už vidím ty "nadšené lidi", jak se radují, že jdu od zaplacení, až do chvíle, než znovu otevřu víčko nádrže a začnu tankovat druhé palivo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 14, 2012 Sdílet Odesláno Červen 14, 2012 No, hodně benzínek dnes umí udělat to, že jen na ně mávneš, oni vynulují stojan a tankuješ druhé palivo, takže až takový problém to není.. Už jsem to jednou podstupoval. Každopádně. Jsem zpátky, s jednotkou Automedik.. Provedení instalace vypadá tak trochu.. jinak, jednotka je třeba zabalená v igelitu.. No nevadí. Důležité je, že zatím vše funguje. FUNGUJE. Ale nemůžu dělat předčasné závěry, dokud auto nebude jezdit delší dobu na čistší palivo, aspoň E70. Takže zatím se auto projevuje úplně normálně, stejně jako na benzín.. super. Jede jako prase.. Zase super. Teď nezbývá než počkat a najet pár set km. Hlavně je mám 20min daleko, takže dolaďování nebude problém. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest palos007 Odesláno Červen 14, 2012 Sdílet Odesláno Červen 14, 2012 to Prazdroj> spotreba je to skutecna, ale 130 je podle tachometru ... takze real tesne nad 120 ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Červen 15, 2012 Sdílet Odesláno Červen 15, 2012 Jen takovej dotaz, proč na toto palivo chete jezdit? Spotřeba je vyšší jak koukám tak o 20-30%, ale cena nižší tak o 30%. to je přeci nula od nuly pojde ... A jsou s tím, jak koukám jen problémy a případně investice. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Deko Odesláno Červen 15, 2012 Sdílet Odesláno Červen 15, 2012 Tak nyni jezdim 1:1 (natural 95 a ethanol 85). Auto slape jak ma, spotrebu mam o litr vyssi, ale pri cene ethanolu jsem stale -130kc na jedne nadrzi, tak za mesic je to 1000-1500 (jak najedu). Takze zatim to pro me smysl ma 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Červen 15, 2012 Sdílet Odesláno Červen 15, 2012 palos007> Tak to by celkem odpovídalo s přihlédnutím, že tvůj motor žere o něco méně i v základu. TomasB> Vyplatí se mi to i při vyšší spotřebě. Spotřeba může být vyšší o čtvrtinu, ale rozdíl v ceně paliv je víc jak 50%. Dokud nebude stát benzín N98 méně jak 1.25 × E85, vyplatí se mi tankovat E85. Při současných cenách by tak N98 musel stát 29,3 Kč. Co je navíc, to ušetřím. Nemluvě o tom, že v některých státech je rozdíl mezi E85 a N98 i 80%. Deko> A kolik jsi toho na tuhle směs zatím najel? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Deko Odesláno Červen 15, 2012 Sdílet Odesláno Červen 15, 2012 cca 5 tankovani. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Červen 15, 2012 Sdílet Odesláno Červen 15, 2012 Tak uvidíme, až budeš mít najeto tak osm deset tisíc, to by mohlo odpovídat 4-5 na E85 a jestli ti odejde čerpadlo jak nám všem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 15, 2012 Sdílet Odesláno Červen 15, 2012 Jen takovej dotaz, proč na toto palivo chete jezdit? Spotřeba je vyšší jak koukám tak o 20-30%, ale cena nižší tak o 30%. to je přeci nula od nuly pojde ... A jsou s tím, jak koukám jen problémy a případně investice. No, zkus si spočítat úsporu, když E85 seženeš i za 23.50, ale auto ho spálí o 20% víc.. Otázkou je, s jakým palivem srovnávat, když benzín s tak vysokým takovým číslem by stál tak 50-100 kč (závodní palivo). Ale i v porovnání s klasickým N95 to vychází cenově o dost líp. Další důvod? Výrazně vyšší výkon. S turbem je to sakra znát, i atmosféra jede líp. Efekt je možná i vyšší než u chiptunningu. Pak takové ty bláboly o životním prostředí, čistém motoru atd. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Červen 16, 2012 Sdílet Odesláno Červen 16, 2012 Že bych to zkusil nalít k benzínu do 2,4i? To by mně zajímalo, jestli to pojede líp. Jen bych nerad něco na Volvu odvařil. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Deko Odesláno Červen 16, 2012 Sdílet Odesláno Červen 16, 2012 No hele jako ja to testl z duvodu levnych dilu. Na volvo no :lool: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 17, 2012 Sdílet Odesláno Červen 17, 2012 Mám za sebou prvních pár kilometrů s jednotkou Automedik v BMW E46 330i. Startování a chod motoru je naprosto OK. Úplně stejné jako na benzín.. To je velký pokrok, protože dvoum předchozím firmám se tohle nepovedlo. Auto jede krásně, opět příjemné překvapení, reakce na plyn je daleko ostřejší a auto jede celkově líp. Bohužel, po 40km se rozsvítila kontrolka motoru. Ještě nevím o co jde.. Ale trochu mě to překvapuje. Protože motor opravdu šlape jak má. No, zkusím ji vynulovat a jezdit dál, uvidíme, jestli se zase přihlásí ke slovu. Jinak jedu k Automedik na seřízení. TomasB: zkusit etanol můžeš.. Ale bez přídavné jednotky to je tak trochu o ničem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Červen 17, 2012 Sdílet Odesláno Červen 17, 2012 Proč o ničem? Mimochodem, už jsem to zkusil. Dal jsem 25 litrů do nádrže, která je tuším 55 litrů. Jede to normálně, paradoxně bych řekl na těch pár km, že palubák ukazuje nižší spotřebu. Uvidíme co bude až se víc ujede. To bude chvilku trvat, jezdí s tím manželka do práce. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Peggííí Odesláno Červen 19, 2012 Sdílet Odesláno Červen 19, 2012 Tak mám za sebou technickou. Bylo to poprvé, co jsem na ni šel od přestavby na ethanol. Nejprve jsem chtěl risknout jít tam s čistým ethanolem v nádrži, ale nakonec jsem dal na rady lidí a trochu benzínu tam dal. Natankoval jsem jen pět litrů naturalu a k tomu bylo ještě v nádrži asi pět litrů E85. Jednotku jsem samozřejmě vypnul. Výsledky před 2 lety (volnoběh / otáčky mezi 2500-2800) CO 0.425 / 0.264 CO2 14.77 / 15.28 HC 149 / 35 O2 0.62 / 0.07 Aktuální výsledky: CO 0.019 / 0.019 CO2 14.81 / 15.44 HC 19 / 21 O2 0.9 / 0.01 Lambda v obou případech v pořádku. Nejvíce se sleduje hodnota CO a u ní je patrný výrazný pokles, i když jsem neměl čistý ethanol. Podle shodných hodnot mi přijde, že ani nižší hodnotu změřit nedokáží, ale uvidím za další dva roky. Celkem mě překvapilo, že technik nic na ty hodnoty neřekl. Ale třeba je podrobně nesleduje a pokud mu přístroj neukáže nějaké červené hodnoty přes, neřeší to. Zdravím! Neznáš přesné hodnoty lambdy? Snažím se to pochopit - pokud lamdba zůstává v pořádku, neznamená to, že řídící jednotka motoru si s poměrem 1:1 (benzín:líh) poradí i bez té dodatečně montované jednotky? Asi jo. Jinak by lambda byla podstatně vyšší než jedna, nebo ne? Nižší hodnoty CO by bylo možné přičíst lepšímu spalování díky vyšší lambdě (chudá směs). Ale jestli zůstává lambda stejná, tak vysvětlení neznám. Nemáte někdo emise naměřené se zapnutou přestavbovou jednotkou? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Peggííí Odesláno Červen 21, 2012 Sdílet Odesláno Červen 21, 2012 Mám za sebou prvních pár kilometrů s jednotkou Automedik v BMW E46 330i. Bohužel, po 40km se rozsvítila kontrolka motoru. Z toho bych byl nervózní. Nejde jen o motor, ale taky o katalyzátor. Podle toho co Automedik píše na svém webu bych na jejich odbornost moc nesázel. Já taky nejsem odborník, ale některé věci, které tam píšou, jsou evidentní nesmysly. Jako třeba "...palivo E85 motor poškodí, a to díky chudé směsy, která zapříčiní zvýšení teploty na válci, kterou materiál nebude schopen vydržet. Proto je jízda na E85 bez přestavby dosti riziková...". Další věc, kterou nechápu je, že doporučují sportovní filtr - dává to nějaký smysl? >edit: i když možná jo - sportovní filtr může zvýšit kompresní poměr a to etanol snese. Teď jen domyslet jaký to má vliv na motor, spotřebu atd. Snad příznivý. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 22, 2012 Sdílet Odesláno Červen 22, 2012 Z toho bych byl nervózní. Nejde jen o motor, ale taky o katalyzátor. Podle toho co Automedik píše na svém webu bych na jejich odbornost moc nesázel. Já taky nejsem odborník, ale některé věci, které tam píšou, jsou evidentní nesmysly. Jako třeba "...palivo E85 motor poškodí, a to díky chudé směsy, která zapříčiní zvýšení teploty na válci, kterou materiál nebude schopen vydržet. Proto je jízda na E85 bez přestavby dosti riziková...". Další věc, kterou nechápu je, že doporučují sportovní filtr - dává to nějaký smysl? >edit: i když možná jo - sportovní filtr může zvýšit kompresní poměr a to etanol snese. Teď jen domyslet jaký to má vliv na motor, spotřebu atd. Snad příznivý. No, ja bych v tom takovy problem nevidel. Bohuzel jsem uz mel tu moznost si poslechnout motor, ktery bezel se spatne nastavenou jednotkou.. Tehdy asi problem opravdu byl. Ted motor bezel naprosto hladce, slo tedy spis o sporadicke chyby (ale ani ty by byt samozrejme nemely). Chuda smes motor poskodi tak, ze nespaleny kyslik ve valci "zere" material okolo sebe - spaluje se. V tom je riziko chude smesi. Katalyzator to nici take.. Ale to jsou spise extremni pripady, ktere muzou nastat az po dlouhe dobe pretrvavani problemu. Sportovni filtr spis smysl moc nedava. E85 obsahuje sam o sobe dost kysliku, netreba pridavat jeste vic vzduchu "zvenci". Nevim proc to maji napsane na webu, kazdopadne pri instalaci mi nikdo nic navic nevnucoval. Automedik je prodejce dilu, spolupracuji s malym servisem v Dablicich, ktery to montuje... Jinak mam par dalsich poznatku. Postupne jsem pridaval E85 v nadrzi, az jsem mel pomer cca 4l N95 : 56l E85.. A ackoli motor stale bezel krasne hladce, zacala pravidelne vyskakovat chyba chude smesi (1x za 40km). Dotankoval jsem pak par litru N95 (cca 1:6) a uz to bylo v pohode. Dneska jsem byl v servisu na doladeni jednotky, do ted jsem mel obohaceni 10%, tak jsme to zkusili zvysit na 12%. Dusledkem muze byt i mirne zvyseni spotreby, ale zase by to melo jezdit na cistsi palivo. Uvidime. Kazdopadne na trase asi 350km jsem mel prum. spotrebu 11,6l, PC ukazal 10,2l. Takze na benzin bych byl nekde okolo 10,5l. To beru jako uspech. Cena za 1km totiz byla lehce pres 3Kc oproti cca 3,8Kc, kdybych jezdil na benzin. A samozrejme to i lip jede, i kdyz to neni takove zlepseni jako u turba. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Červen 22, 2012 Sdílet Odesláno Červen 22, 2012 Dneska jsem byl v servisu na doladeni jednotky, do ted jsem mel obohaceni 10%, tak jsme to zkusili zvysit na 12%. Dusledkem muze byt i mirne zvyseni spotreby, ale zase by to melo jezdit na cistsi palivo. Uvidime. Těmi 10 - 12% obohacení máš na mysli hodnotu, která označuje fixní dávku paliva nad rámec běžného standardu při tankování benzínu? Pokud to je ten koeficient, o kterém tu občas píšeme, pak se nedivím, že ti to hlásí chudou směs. Protože zatím tu nebyl nikdo, kdo by měl hodnotu nižší jak 20, mám pocit, že možná všichni se v současnosti pohybují v rozmezí 23-25, tedy 123-125% paliva. Tvůj motor na tom může být jinak, ale zkusil bych rovnou jít na 20, a pak případně experimentovat okolo. Ve výsledku totiž stejně moc neušetříš, protože když originál jednotka zjistí, že směs je chudá, stejně tam přidá více paliva sama. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Peggííí Odesláno Červen 22, 2012 Sdílet Odesláno Červen 22, 2012 2miksebik: to s tím kyslíkem zní logicky, ale stejně tomu moc nevěřím. Jednak proto, že velmi důležitou roli při oxidaci hraje určitě i teplota (a ta podle mého přesvědčení musí být nizší), druhý důvod je ten, že staré motory s karburátorem jezdily v optimálním režimu také na chudou směs (udává se lambda 1,15) a zřejmě to přežily (no nevydržely tak dlouho jako ty dnešní, to je fakt). Stechiometrické palivo je novodobý vynález, zavedený jen kvůli trojčinným katalyzátorům. Mimochodem, někde jsem četl, že snížení lambdy z optimální hodnoty 1,15 na 1 znamená 15% nárůst spotřeby. Může chudá směs skutečně poškodit katalyzátor? Byl jsem přesvědčenej, že to může způsobit jen bohatá směs... Samozřejmě, je mi jasné že v chudé směsi nefunguje katalyzátor na NOx, ale to snad není nevratné. Nemáte někdo možnost změřit NOx ve výfuku? Já si změřil CO - na volnoběch těžko uvěřitelná hodnota 10 ppm při směsi benzín:E85=2:1. Nemám sice jednotku, ale při tomhle poměru benzín:E85 by snad směs nemusela být ještě chudá, ne? Poslední naměřená hodnota na emisích na benzín byla 300 ppm. Zkusím to ještě jednou na čistý benzín. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 23, 2012 Sdílet Odesláno Červen 23, 2012 Prazdroj: no, oni to nastavuji podle nejakych doporucenych hodnot. Tim je rozmezi 10-15. Mozna ze diky tem dalsim parametrum se do toho hodne aut vejde.. Nevim. Ted mi zase sviti check engine, motor bezi uplne normalne a ja tu chybu neumim precist, tak nerozumim. Treba to bude neco uplne jineho. Jinak lambdy umi pridat asi 20% a na tom to je myslim postavene - at se s tim poperou lambdy a nechodi do motoru natvrdo moc paliva.. Peggiii: bohuzel s tim nemam zadnou praktickou zkusenost, takze jsem akorat napsal co mi reklo nekolik lidi. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Červen 23, 2012 Sdílet Odesláno Červen 23, 2012 Tak říká manželka, že zatím jediné co pozoruje je asi o 0,5 litru vyšší spotřeba. Že by to jelo nějak líp nepozoruje. Podle mně o ničem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pomi Odesláno Červen 23, 2012 Sdílet Odesláno Červen 23, 2012 Těmi 10 - 12% obohacení máš na mysli hodnotu, která označuje fixní dávku paliva nad rámec běžného standardu při tankování benzínu? Pokud to je ten koeficient, o kterém tu občas píšeme, pak se nedivím, že ti to hlásí chudou směs. Protože zatím tu nebyl nikdo, kdo by měl hodnotu nižší jak 20, mám pocit, že možná všichni se v současnosti pohybují v rozmezí 23-25, tedy 123-125% paliva. Tvůj motor na tom může být jinak, ale zkusil bych rovnou jít na 20, a pak případně experimentovat okolo. Ve výsledku totiž stejně moc neušetříš, protože když originál jednotka zjistí, že směs je chudá, stejně tam přidá více paliva sama. Zda se, ze to presne tak. Overoval jsem nastaveni na 23, 25 a 27% davky navic. Pri prilis velkem snizeni davky(23% a mene) vyhodnotila originalni jednotka motoru obcas chudou smes(rozsviti se kontrolka motoru) a zvysila mnohem vic davku paliva. Ted zkousim nastaveni 27% a podle udaju o davce paliva se zda, ze by to mohlo ve vysledku spotrebu snizit. Na volnobeh je to pri nastavenych 23% 1,7% z maximalni mozne davky paliva na vystupu ethanolove jednotky, pri 25% je to 1,5% a pri 27% 1,4%. Pri vice seslapnutem plynu je rozdil jeste vetsi. Samozrejme urcite zalezi i na motoru a ridici jednotce. Kazdy vyrobce ma u standardni jednotky urcite nastavenou jinou reakci na zmenu udaju lamba sondy a i jine moznosti pri zmene rozsahu davek paliva. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
miksebik Odesláno Červen 24, 2012 Sdílet Odesláno Červen 24, 2012 Faktem je, ze doporucena hodnota u me jednotky je 10-15%. Zbytek dokoriguje lambda sonda.. Diky tomu je i presnejsi palubni pocitac. Detailum nerozumim, nevim jestli to tak funguje ci ne.. Protoze kdyz obohatim natvrdo o 25%, zase by zbytek mela doladit ta lambda (ale treba o min, nez kdyz jde standardne o 10% paliva vic). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.