Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Taky jsem si říkal že je to piplačka, ale není.

Odpojíš ty 2 konektory na motorku společně s hadičkou, pak už jen rozděláš plast ve kterém je motorek, motorek vyměníš a pripojíš k němu hadičku a konektory zase zpět.

Na hadičku samozřejmě nejlépe dát novou sponku :)

 

Nicméně cena nového čerpadla není zase tak vysoká, takže proč ho nevyměnit, je to samozřejmě rychlejší a jednodušší :)

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Já jsem to kdysi dělal s kámošem tu výmenu jen motorku.Bylo to na Felicii.Pak mu za tyden odešel plovák takže znovu ven a výměna plováku.Takže na to prdím.Tady to je za půl hoďky i pal.fitrem.

 

Jinak zajímavá recenze: Zdroj Flexcar zkušenosti.autor Petr.

 

Dobrý den.Chci poděkovat p.Filgasovi za jeho vstřícnost a obětavost.Po výměně lambda sondy se mě spotřeba vrátola na 7.2l v N95 a 8l E 85.Mám Fiat Marea r,v 2000 16,16V 74 kW a namontovanéu jednotku Elotec.Jsem spokojený,auto je tiší,výkon se zvýšil a šetřím 0,4Kč na 1km. 04.gif Jsem však naštvaný na naše prodejce,pumpaře ,kteří nás řidiče okrádají o peníze.Čepro garantuje 15% naturáluv litru ethanolu.Ale pumpaři do toho pouští vodu.Tyto informace mě byli potvrzeny majitelem jedné velké pumpy. 06.gif Ptám se?Necháme se okrádat???.Pumpy HGB mají jen 10% naturálu /1l ethanolu.Ono má 7%,Agro Žamberk 7%,jen Eol,vlastní ,Čepro to mají v pořádku.Na 10 000l ethanolu má majitel pumpy navíc 20 000Kč,pro sebe zato ,že přes noc nechal puštěnou hadicí vody,vloženou do nádrže s ethanolem!!!!! 21.gif .Bohužel,to je holá česká zkušenost a šlendrijánctví.Nakupují od distributora,nemohu jmenovat za 19,20Kč l ethanolu.Můžete si udělat obrázek o jejich maržích sami.V Německu si to nikdo nedovolí,protože by zaplatil velkou pokutu a musel by skončit se živností 02.gif.Přeji hezký den a jen mohu doporučit,jezděte na ethanol,samozřejmě s přestavbou 05.gif .

Odkaz ke komentáři

šipan> Nevím, jak u jiných značek, ale podle mě ti vydrželo dost dlouho.

 

Co se toho názoru týče, přijde mi to celkem divné. I ethanol kontroluje ČOI a kdyby tohle pančování bylo tak rozšířené, že by se o něm tak moc vědělo, divil bych se, kdyby už dávno tu pumpy někdo nenahlásil. Tím spíš, když zrovna Tank Ono je trnem oku řadě globálních společností.

 

Srovnání kvality ethanolu od různých společností za poslední dobu nemám. Dříve EuroOil neměl ethanol a palivo od menších společnosti, jsem dříve tankoval, vykazovalo podobné chování. Ale pocitově mi třeba přišlo, že s palivem z TO Dolní Dvořiště, jelo auto lépe, mělo nižší spotřebu.

 

S tou vysokou marží u ethanolu souhlasím. Na druhou stranu benzínu a nafty se prodá mnohem více, tak si tam mohou dovolit menší marže. A také konkurence je větší. U ethanolu mi přijde, že se pumpaři napříč celou republikou shodli na cenách okolo 25,9 - 26,9. Čest výjimkám. A i TO si podle mě letos řeklo, proč by mělo jít s letní cenou dolů, když konkurence je o tolik dražší.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem to dneska zvládl a čerpadlo vyměnil včetně pal.filtru.Rachot tedy ustal a tohle to nové není v autě takřka slyšet(tedy po načerpání před startem,jinak už vůbec ne).Výměna bez problémů za půl hoďky bylo hotovo.něco jsem pofotil tak když tak mrkněte.Udělal jsem i dvě videa jak šlape čerpadlo bez kolísání oproti původnímu a potom jak se teď nádherně drží otáčky na volnoběh.Opravdu změna.Už jsem chtěl nedávno čistit klapku,protože mi otáčky mírně houpaly,ale už to není potřeba, protože to klapkou nebylo.Auto i celkově líp jede,taknějak jemněji.Udělal jsem i KUCHANDO starého čepadla a opětovné složení takže člověk aspoň ví co tam je a co ho čeká pokud se rozhodne vyměnit jen motorek čerpadla.Jo a u toho videa s otáčkama se omlouvám za tu hudbu do toho,protože jsem nějak prokoučoval zeslabení radia.

Jinak na dně nádrže žadnej bordel nebo úsady opravdu nejsou,až na pár šponek z komutátoru čerpadla,ale nic velkýho(viz foto).Startéry na tom bývají hůř.

Nic rozleptáno ani ztvdnuto také nebylo,což je také z fotek patrno.Jinak na rukách to působí jako opravdové

odmašťovadlo,takže jsem dneska odpol.dvakrát mastil ruky krémem.

Tož tak.

 

 

Nové čerpadlo -

 

Otáčky volnoběh-

post-1545-0-60286200-1403639423_thumb.jpg

post-1545-0-45679000-1403639453_thumb.jpg

post-1545-0-71503100-1403639461_thumb.jpg

post-1545-0-97470100-1403639480_thumb.jpg

post-1545-0-11420800-1403639490_thumb.jpg

post-1545-0-83665300-1403639870_thumb.jpg

post-1545-0-66135000-1403639879_thumb.jpg

post-1545-0-21688800-1403639891_thumb.jpg

post-1545-0-51512300-1403639898_thumb.jpg

post-1545-0-74903200-1403639910_thumb.jpg

post-1545-0-37780200-1403639922_thumb.jpg

post-1545-0-45688300-1403639932_thumb.jpg

post-1545-0-37901200-1403639941_thumb.jpg

post-1545-0-42434700-1403639972_thumb.jpg

post-1545-0-05888100-1403639985_thumb.jpg

post-1545-0-69711500-1403639997_thumb.jpg

post-1545-0-84656100-1403640007_thumb.jpg

post-1545-0-06143500-1403640020_thumb.jpg

post-1545-0-36748300-1403640029_thumb.jpg

post-1545-0-22723200-1403640050_thumb.jpg

post-1545-0-98297400-1403640077_thumb.jpg

post-1545-0-89138600-1403640088_thumb.jpg

post-1545-0-83758600-1403640099_thumb.jpg

post-1545-0-91422200-1403640111_thumb.jpg

post-1545-0-48291400-1403640122_thumb.jpg

post-1545-0-12980400-1403640135_thumb.jpg

post-1545-0-85454600-1403640144_thumb.jpg

post-1545-0-51990100-1403640157_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

K té kvalitě ethanolu tankoval jsev v Pardubicích na EuroBit beru 70% E85 a 30% N95 nemám žádnou úpravu a musel jsem přetrpět vyjetí 1/4 nádrže, jak to nejelo a dotankovat kvalitní N95. Spotřebu jsem měl s Toledem 74kw 9,7 litru. Normálně jezdím na E85 za 7,9 a čistý N95 za 6,5. Nechám to usadit a pak zkusím E85 jinde.

Odkaz ke komentáři

Co byste řekli na španělské čerpadlo za 1400 Kč

 

www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia/motor-prevodovka/priprava-smesi/7148-cerpadlo-do-nadrze-octavia-1997-2010-tour-benzin-k

 

samotné čerpadlo za 800 Kč

 

www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia/motor-prevodovka/priprava-smesi/6335-cerpadlo-do-nadrze-octavia-1997-2010-tour-benzin.htmlomplet.html

Odkaz ke komentáři

Vůbec žádný problém bych v tom neviděl.Bude to všechno na jedno brdo.Já tam měl české čerpadlo,španělskou těsnící gumu a ta vrchní plastová matice byla Germany.To španělsky jsem chtěl objednat taky,ale vzhledem ke zkušenostem s rychlostí dodání od ccautodílů jsem volil nákup tam.Tam vím že co píšou že je skladem tak skladem opravdu je a pokud náhodou(stalo se mi jen jednou)něco není,tak máte už v 7.30h tel. a okamžitě se to řeší.To kolikrát někde jinde je až dílo co vám kolikrát oznámí po telefonu jakým způsobem to mají skladem a že vám to přijde za 14dní.

Odkaz ke komentáři

Dneska jsem byl konečně na úřadě, aby mně zapsali jednotku do TP (Astes), stojí to 50,- Kč, trvá to asi 10 min i s vydáním malého techničáku... jsem prý první ve městě kdo to má, museli si to ještě ověřit, jestli to vůbec jde... pak mi dali malý TP a v něm zapsáno LPG, takže vše ještě jednou, ale na podruhé OK...V pátek odjíždím směr Itálie a dám pak vědět jak je to s tankováním v Rakousku, Itálie je asi nulová, ale nechám se překvapit...

Odkaz ke komentáři

>Prazdroj vím o nich, bohužel se budu pohybovat po druhém pobřeží... Takže asi jen Rakousko, konkrétně Thomasberg, to je skoro u dálnice A2, takže bez zajížďky, chci to tam omrknout, ale předpokládám že cena asi nebude žádný zázrak, loni ve Vídni jsem viděl E85 na Prager strase za 1,29 a benzín na té samé pumpě za 1,39, to už se pak nevyplatí, ale po cestě do Vídně na silnici č. 6 v Ernstbrunn byl E85 za 1,14... to by vycházelo alespoň nastejno... Letos ještě na trase přibyla pumpa kousek za hranicema v Poysdorfu, a hlavně pak přibylo ONO za Brnem v Popovicích a to je přímo na dálnici, sice špatnej směr, ale je to hned mezi dvěma blízkými sjezdy, takže zajížďka max 10 min i s natankováním, to už mám odzkoušeno...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Jak jsem slíbil, tak zasílám pár postřehů z cesty do Itálie.

 

Tankování na ONU za Brnem v Popovicích je cenově bezkonkurenční, cena jako všude na ONU 24,5, jen se musí sjet směr Rajhrad, tam se otočit, najet zpět na dálnici a po 300m je již zmíněné ONO. Za pumpou je pak po 300m další sjezd směr Popovice - Bobrava, podjede se dálnice a jsem zpátky v tom správném směru... Stojany jsou na levé straně a jeden tip - stojany jsou 2 za sebou a jsou na takové vyvýšené podestě. Pokud si najedu k těm čelním, tak jsou přední kola dole pod podestou a do nádrže se vejde tak o 2 lity víc, alespoň u mě... pokud najedu k zadnímu, tak je to o 2 litry míň... Palivo vystačí přes celé Rakousko, ale vzhledem k cenám benzínu v Itálii, ty jsou zhruba od 1,75 do 1,95 EUR, se vyplatí natankovat ještě v Rakousku. Bohužel Rakousko ani Itálie není pro E85 země zaslíbená, není tam sice nouze o LPG, v Itálii jsem viděl dost často CNG, ale E85 vůbec. Ještě pozor, na dovoz pohonných hmot do Itálie je úplně zakázán, tolerují max. 10 litrů a za větší množství hrozí vysoké pokuty ve výši několika tisíc EUR, tedy pokud vás zastaví policie nebo nějaká jejich obdoba celníků... Každého samozřejmě nekontrolují...

Co se týká Rakouska, tak na stránkách korridor.se je značena pumpa za hranicemi v Poysdofu a má se jednat o Genol. To však není pravda, je to Shell a E85 tam samozřejmě není. Pak jsem si za Víděň naplánoval přestávku do Thomasbergu, pod dálnicí A2, tam je samoobslužná pumpa i s Etanolem, ale cena je 1,279 takže se ani tankovat nevyplatí, benzín tam je za 1,419. Ceny benzínu se na dálnici pohybují zhruba v rozmezí 1,48 až 1,49, ale nejsou tam nikde před pumpou cedule s cenou, tu se člověk dozví prakticky až u stojanu. Jinak ta poslední pumpa na dálnici před Itálií je úplně beznadějně přeplněná, je tam sice snad 60 stojanů, ale u všech fronta. Já jsem sjel 1 km do Arnoldstainu, jak jsem byl zvyklý z dřívějška, cena 1,46 mě už ale tak nepotěšila, bylo to aspoň bez čekání. Cestou zpátky jsem tankoval ve Villachu, to je 13 km od hranic a asi 1km od dálničního sjezdu, na OMV to bylo za 1,407. Jinak nejsem žádné vrtkoleno, jen si radši dám za ušetřené peníze s děckama pizzu nebo zmrzlinu...

V Itálii jak jsem psal výše, etanol žádný, dost často CNG zhruba za 0,8, takže je vidět, že se vydali úplně jinou cestou. Komunikace jsou poměrně dobře značené, všude velké kruháče, ve městech jsou však přeplněná parkoviště a ještě navíc jen pro místní (s modrým značením), když už povolí cizincům parkovat, tak jen omezený čas a jen s vyznačeným kotoučem. Na dálnicích se platí mýto, systém poměrně přehledný, při vjezdu si člověk vezme lístek, při sjezdu se platí. U velkých sjezdů je obsluha, u menších jen automat se závorou, platí se mincemi, bankovkami či kartou, tu mi to však v jednom případě nevzalo. Jinak ještě pozor na silnicích o jednom pruhu v každém směru, pokud někdo vjíždí zleva z vedlejší do pravého pruhu, tak často najede nejdřív do levého, tam pomalu jede, nechá vás zprava předjet a pak se zařadí. Trochu mě to poprvé vyděsilo, ale dá se na to zvyknout... To je tak všechno...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Sice se zpožděním, ale mám tu zase po roce statistiky za můj fiskální rok jízdy na ethanol. Na úvod pár informací, které k těm výsledkům vedly.

 

Celý rok jsem spousty kilometrů po městě, konkrétně přes 1.700, najezdil stodvacítkou a Octavii jsem nechal odpočívat v garáži. Bez toho by spotřeba byla určitě o něco vyšší. Ne, že bych jezdil jen dálky, i tak jsem po městě najezdil dost kilometrů, ale většinou to bylo součástí nějaké delší trasy. Krátké popojíždění jsem nechal na veteránu.

 

Celý rok jsem jezdil na zimákách o šířce 205, což se také příznivě projevilo na spotřebě. V létě jinak používám šířku 225. Zimní dezén by měl mít sice větší valivý odpor a tedy vyšší spotřebu, ale nemám srovnání 205 zimní, 205 letní. Bez nějakého hlubšího zkoumání mi vychází spotřeba zimní 205 lehce nižší než při 225 letní.

 

Celý rok jsem tankoval jen u nás a jen u Tank Ono. Nebyl jsem tedy nikde daleko v zahraničí, s plně naloženým autem, nenajezdil jsem tisíce kilometrů po cizích dálnicích. Vyšší zatížení se nepříznivě projevuje na spotřebě, tankování v zahraničí se pak většinou promítá do vyšší hodnoty Kč/km. A většinou, když je součástí přesunu cesta přes Německo, pohybuji se často rychlostí někde okolo 150-220, což je pak slušná díra do nádrže. Protože mám rád hory, často překonáváme velká převýšení a většinou se vyhýbám mýtnému na dálnicích, což opět zvyšuje spotřebu. Na druhou stranu v zemích, kde ethanol nemají, jsem nucen tankovat běžný benzín, což se zase projevuje drobným snížením celkové spotřeby.

 

A jak to tedy dopadlo? Po třech letech, kdy jsem se pohyboval v ročním nájezdu hodně přes 40.000 kilometrů, jsem najel jen necelých 26.000 kilometrů s průměrnou spotřebou 9,509 a hodnotou 2,311 Kč/km. I díky tomu se mi průměrná spotřeba od přestavby na ethanol dostala pod 10 litrů. Od přechodu na ethanol jsem "ušetřil" oproti tomu, kdybych tankoval benzín, 92.000 Kč, když to vychází cca 0,8 Kč/km.

 

V dalším roce neočekávám, že bych dosáhl tak příznivých čísel a spíše se vrátím ke spotřebě někam okolo 9,8 litru.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak poslušně hlásím, že se mi odporoučel jeden vstřikovač, nevím jestli si myslet že to je Ethanolem nebo ne, mám 231xxxkm takže možná dosloužil stářím, s jízdou na Ethanol přestat nehodlám :)

 

Prazdroj: Statistiky super, vždycky si to rád celé pročtu :)

Koukám že Ethanol tě nezklamal tak doufám že u něj taky vydržím tak dlouho, mám na něj najeto zatím něco pres 20 tisíc kilometrů :)

Odkaz ke komentáři

Minulý týden jsem po dvou letech zase vyrazil někam dál po Evropě, nic dlouhého, jen pět tisíc kilometrů po Německu, Švýcarsku, Francii, Andoře, Španělsku a Itálii.

 

Bylo mi celkem smutno při pohledu na kurz koruny, za což může nejen postupné oslabování české měny, které pozorujeme několik posledních let, ale také z velké části zásahy ČNB. Kde jsou ty doby, kdy euro stálo pod 25, libra byla za 27,5 a švýcarský frank pod 20. To se nakupovalo a jezdilo úplně jinak, o ubytování nemluvě. Už se pomalu blížíme slovenské koruně, která měla fixaci na 30,12. A vedle zdražení vlivem slabší měny mi přišlo, že podražilo minimálně palivo a mýto.

 

Jako obvykle jsem využíval kanystry, takže jsem si vystačil s tankováním ethanolu jen u nás a ve Francii. V Německu sice E85 prodávají, ale je nutné k němu sjet z dálnice, do města, a je dražší než ve Francii. Naposledy jsem v Německu tankoval loni na jaře a ceny byly 1.149 1.169, což při tehdejším kurzu vycházelo na cca 30,5 až 31 Kč, takže nic moc.

 

Ve Francii, alespoň podle korridor.se, mají přes 400 pump, takže síť je celkem hustá, i když my jsme na tom s ohledem na 350 pump a mnohem menší rozlohu lépe. Tím, že jsme jezdili hodně přes města a po okreskách, nemusel jsem kvůli tankování měnit trasy. K čemuž mi pomáhaly i kanystry. Díky nim jsem také mohl přejet Andoru, Španělsko, Švýcarsko a Itálii bez nutnost tam tankovat palivo. Španělsko mělo pumpy hodně mimo trasu, v Itálii jsem byl celkem blízko k tomu minimu, co tam mají, ale už tak jsme jeli pozdě na hotel, že jsem se nechtěl zdržovat zajížďkou. Ve Švýcarsku jsem na E85 narazil náhodou a vyšel na 1,52, takže nějakých 36 Kč, což je hodně špatná cena i, když tam vyjde N98 na nějakých 45.

 

Francie je ethanolu celkem zaslíbená, především, co se ceny týče. Co jsem se díval do minulosti, tak se ceny v eurech moc nezměnily, možná ještě o něco klesly a nebo jsem měl jen štěstí na levné pumpy. V minulosti jsem se snažil vyhledávat pumpy Carrefour, protože měly všude cenu 0,890 (25,52). Ale asi záleží na oblasti, protože v Toulouse prodávaly u Carrefouru ethanol za 0,925 (26,55), což je koruna navíc. Nejdražší ethanol jsem tankoval na jihu Francie u společnosti Dyneff - 0,940 (27,01). Nižní ceny měly obchody E.Leclerc - 0,880 (25,23), Casino 0,864 (24,83), Intermarché 0,848 (24,38) a Super U 0,845 (24,30). Ceny nemusí být asi u všech pump daných společností stejné, ale třeba v případě Super U to platilo. Kurz beru podle mé karty, každá banka to má trochu jinak, takže tam budou drobné rozdíly. Jen tak pro ilustraci, kdyby euro bylo za 25 Kč, tankovalo vyšel by litr u Super U na 21,125 Kč. A tak tomu v minulosti bylo, že ve Francii vyšel ethanol levněji než u nás. Ale ve srovnání s Německem, Švýcarském a dalšími zeměmi jsme na tom vlastně dobře.

 

S tankováním nebyl problém, platil jsem vždy v automatu kartou, přes den i v noci. Akorát jednou u Carrefouru nefungoval jeden stojan a na něm zrovna, jako na jediném, měly ethanol. Je také dobré mít dostatečnou finanční rezervu, protože i třeba při tankování za pět euro si pumpa nějakou dobu blokuje částku odpovídající limitu, který je možné najednou natankovat. Někde to bylo 80 - 100 euro, někdy i víc. A když nestihnete natankovat v nějakém časovém limitu, klidně můžete mít na účtu blokovaných 7.000. U pump to odblokování naštěstí bývá celkem rychlé, ale v případě hotelů je to už deset dnů a pořád blokace trvá. Což je obzvlášť veselé, když platíte více pokojů pro větší skupinu lidí.

 

Před odjezdem jsem měl trochu obavy z uvedených cen na korridor.se, protože je někdo nastavil nějak hromadně a v jeden den, ale celkem to sedělo. Nevím odkud ty ceny čerpal, ale u většiny pump, kde jsem tankoval, jsem pak měnil jen datum. Ve Francii vyjde N98 na nějakých 47 - 49 korun, tedy o nějakých 10 Kč více než u nás, a o to více se vyplatí jízda na ethanol. Itálie je na tom vůbec blbě s cenami paliv, když za N98 tam dáte cca 52 Kč. Podobné ceny sice mají na severu, ale tam mají aspoň alternativu v podobě cenově celkem výhodného ethanolu. Cestu na Sicílii tak zatím odkládám na neurčito :-). Ale kdo má auto na CNG, ten by mohl být spokojený.

 

Po dvou sadách Michelin Pilot Sport 3 o šířce 225 jsem letos na vyzkoušení koupil Continental ContiSport5 o stejné šířce. Papírově má stejné hodnoty F A, tedy velký valivý odpor a dobrá přilnavost na mokru. Ale po prvních zkušenostech mám pocit, že není F jako F a že ty pneumatiky "žerou" znatelně více paliva, ale to ještě ukáže čas. Hodně mi do spotřeby promluvil největší box Thule, který jsem si plný vezl na střeše, a také jsme jeli ve čtyřech. To vše dohromady se promítlo do úděsné spotřeby okolo 13 litrů/100 km, a tedy i do 3,3 Kč na 1 km. Čekal jsem nárůst spotřeby, ale takhle enormní ne. Teď budu jezdit bez boxu, bez nákladu, tak uvidím, jak moc za to mohou pneumatiky. Ale od doby, co tahám kanystry jezdíme vždy dost naložení a do spotřeby se vždy promítlo maximálně litrem. 3 litry kvůli dalším kilům navíc a boxu se mi zdá celkem dost. Každopádně díky této dovolené mám statistiky dost ovlivněné a budu mít co dělat, abych v zimním období čísla srazil někam k normálu :-).

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdarec.

 

Tak to tady trošku oživím.

Nejprve děkuji Prazdrojovi za jeho zkušenosti z evropských cest.Hezky se to vždycky čte.

 

No a teď proč píšu.

Bavil jsem se s kamarádem co má ethanol v nové Merivě.Dával ho tam cca v 1800km od novoty.

Má jednotku od Astes,kterou mu montoval osobně pan Filák u něj doma.Auto šlape v pohodě a

a kámoš je spokojen.Zmínil jsem se,že pozoruju různou kvalitu éčka i když tankuju na stejné pumpě.Konkrétně Vena Trade Olomouc.Kolega se při jeho tankování zeptal od koho éčko berou a odpověď zněla,že od dodvatele z Broumova.Paní ale donesla papíry od posledního dodání a dodavatel byl jiný a dokonce v papírech vyslídil,že ethanol neobsahuje danné množství benzínu.Ptal se proč,ale obsluha krčila rameny.Prý záleží na dodavateli.

Já mám teď z této pumpy už měsíc(kanystry a dolívačka) ethanol a auto jezdí jak z praku.Startuje krásně a občas se rozsvěcující kontrolka motoru už hodně dlouho mlčí.Jo a jak jsem bral naposledy do kanďáků,tak za mnou přijelo dodavatelské auto s palivem.Tak mě jen napadlo s tou kvalitou od dodavatelů,že by v tom mohla hrát roli voda,kterou by teoreticky mohli do éčka dolívat.

To by totiž dle mě znamenalo ten rozdíl v kvalitě ethanolu a to tím,že pokud víme o tom,že po dolití vody se oddělí ethanol od benzínu a benzín vyplave nahoru,jak jsme už tady viděli v mém testu či na youtube,tak by to znamenalo,že ten kdo tankuje z plného tanku bere jen takřka čistý ethanol(zespoda tanku).Ten kdo bere ze třetinového tanku bere skoro 50% benzínu.

 

Co vy na to? Myslíte,že moje teorie je realita nebo ne?

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, zdravím po delší době. Před dvěma týdny jsem se odhodlal k zásadní změně a do svého E46 330xi jsem nechal namontovat jednotku od Flexcaru, professional za cca 7800Kč. Pohnutky jsem měl takové, že s dosavadní jednotkou Automedik jsem musel tankovat kolem 20% benzínu, studené starty nebyly úplně OK. Jednotka zabalená v igelitu pod kapotou také nevypadala zrovna profesionálně.. A hlavně Flexcar má zápis do TP. Takže abych měl klid ohledně způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích...

 

Zajímavé bylo, že jednotku pán nastavil na 33%. Automedik byl asi 20%. Faktem je, že teď jezdím na čistý E85, spotřeba se pohybuje dobře, kolem 11,5l. Kontrolka nesvítí... A hlavně, auto jede výrazně lépe než kdykoli jindy. Reakce na plyn je velmi živá. Ještě uvidíme co studené starty, parkuji v garáži, takže vyloženě řešit to nemusím...

 

Zajímavé ale je, že až 4. firma udělala přestavbu pořádně. Vlastně přemýšlím, jestli jsem na tom ušetřil :-D

 

Protože první Bmwlux (18.000) mi po domluvě vrátili 9.000. Přestavba bez dokladu atd.. Byl jsem rád, že vůbec něco mi dali.

Druzí Biopowers byla ta nejhorší kombinace amatérů, diletantů a idiotů. Málem jsem se s nimi soudil, část peněz neproplatili, nakonec asi 1.500Kč.

Třetí byl Automedik, s nim jsem jezdil 2 roky. Musel jsem přidávat benzín, ale auto fungovalo a já ušetřil. Cena asi 7.000Kč. Přístup OK, provedení přestavby diskutabilní. Zkusím jim zavolat, jestli neodkoupí svou jednotku zpět, každá stovka dobrá.

 

Takže sakum prdum jsem za přestavby dal 25.300Kč včetně posledního Flexcaru. Hustý... Najel jsem asi 55.000km na E85; za tu dobu byla prům. spotřeba 11,8l a cena paliva na 1km 3,20Kč. Průměrná cena litru paliva mám 27,10Kč... Takže.. jsem teď na nule nebo lehce v plusu :-D Po 3 letech provozu na E85, desítkách hodin trápení s jednotkami.. No ale věřím, že teď konečně to přijde.. Že teď konečně začnu šetřit :-D

 

Jinak osobně kolísající kvalitu E85 nepozoruji, nikdy to nebylo na úrovni změny chování auta, či výrazné změny spotřeby. Teorie s vodou atd. jsou podle mě zcestné. Na to jak auto jede má vliv i řada jiných faktorů, jako třeba teplota nasávaného vzduchu, vlhkost atd.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

šipan> Těžko říci, jak to s těmi palivy je. Kontroly se dělají, ale mohou se najít společnosti, které s množstvím benzínu ve směsi čachrují. Já teď nemám žádné kloudné porovnatelné výsledky, protože nové letní my i bez střešního boxu řádně zahýbaly spotřebou :-).

 

miksebik> Seš dobrý, že jsi i přes ty velké a vleklé problémy, zůstal ethanolu věrný. Když čtu ty tvé zkušenosti, měl jsem velké štěstí, že jsem se na počátku rozhodl pro jednotku Astes. Je škoda, že spousta rádoby profesionálů přes ethanol se snaží nabízet něco, co možná funguje na běžných autech a motorech, ale u řady jiných to udělá více škody než užitku. Pokud není někdo hračička, co si to namontuje a odladí sám, a chce prostě jen tankovat a jezdit, je asi opravdu lepší sáhnout po společnostech, co u svých jednotek nabízí možnost zápisu do TP.

 

šipan> Se divím, že ses k tomu odhodlal až po tolika letech. Změnil jsi práci a najezdíš ročně více, kdy se ti už plyn zaplatí v kratší době? Tedy doufám, že se tu ještě ukážeš.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:

 

No ted jezdím za 1.40kč/km.Investice 19500(Lovtec-ČR,vstřikovače Italie)Spotřeba 8-8.5l(17.40kč)

 

Ethanol 8.5-9l = 2.20kč/km(26.10kč)

 

Roční nájezd 23tis.

 

23000 x.0.8 = 18.400kč

 

Rozhodlo asi to,že jsem v létě koupil manželce od kámoša zachovalou Corsu 1.2i na LPG a hodně jsme s ní jezdily na takové bližší výlety a já v létě(prázdniny-učitelka auto nepotřebuje)do práce tam zpět 60km.

No a nějak jsem se zasnil do starých časů a mých předchozích dvou aut na LPG.Původní plány byly,že hned v roce 2007 po koupi půjde do plynu,ale tehdy cena za vstřik 34tis. mě odradil,protože tehdy jsem jezdil do práce tam zpět 24km.Návratnost tedy tak 3roky.Dnes ten samý systém bych pořídil o 10tis levněji.

No a po zastavení na firmě LPG(napřed dobře obšlápnou přes známé co už od nich mají)a konzultaci co a jak a za kolik bylo auto druhý den v 7:00h na dílně a v 15h odjezd s hotovym.

No a možná když třeba na to dojde,tak se mi to auto za nějakej rok podaří líp prodat,protože na LPG se docela slyší.

 

Jinak éčko budu lehce tankovat dál v kombinaci s benzinem-v létě jen éčko pro starty a ohřátí reduktoru a hlavně jako čistič benzinových vstřiků a sem tam na živjejší projetí.

Na éčko úplně nezanevřu neboj.Dneska jsem jen tak asi na 3km přepl a mám ted mix z BA - No a jelo to fakt razantněji.Hold ale ta ekonomika vítězí no.Z 3500kč za měsíc za palivo na tom budu líp o 1500kč.někdy i víc díky dovoleným atd.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

zdar, taky už půl roku jezdím na LPG, oproti E85 se skutečně citelně šetří (kilák za 1,4kc versus 2,5kc u E85), ale zase halda problémů s instalací a kvalitou paliva (už jsem musel rozebírat a čistit reduktor). Jednotka na E85 v autě zůstala, takže to baští všechny tři paliva. Co říkáte na ceny benzínu, už jste přepnuli z E85 na N95? :)

Odkaz ke komentáři

Za chvíli to tady budeme moci zabalit, protože z toho tady zůstane můj monolog :-). Ještě, že u mě tankování LPG nehrozí, i kdyby byl plyn zadarmo.

 

Nevím jaké ceny jsou jinde, ale mně pořád vychází cena N98 na 37,4 což ve srovnání s 24,5 je pořád moc. A pochybuji, že cena klesne pod 30 korun, kde už by se jízda na E85 nevyplatila.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...