Přejít na obsah

Octavia III


Doporučené příspěvky

Igore, to co popisuješ ty, je taky pohled. Ale je třeba si uvědomit jednu věc: český, popř. slovenský trh je malý a jsou zdeformované.

Dlouhou dobu tu nic takového nebylo a český zákazník např. nedokáže s asistenčními systémy vůbec pracovat, natož je přijmout. Nebo možná naopak - nejdříve je příjmout a posléze s nimi pracovat. Stejně tak prodejci a stejně tak i lidé ve škodovce.

Na západních trzích, Německo, Francie, NL, Rakousko atp. si na tyto systémy nikdo nestěžuje a např. zmiňovaný (a proklínaný) start-stop systém je brán jako samozřejmost. Ostatní systémy mají co do činění se zvýšením komfortu cestujících - ať už se jedná o adaptivní tempomat, lane assist, sunsafe či automatický parkovací asistent. Zvyšují komfort cestujících, snižují zátěž kladenou na řidiče a tím přímo ovlivňují i bezpečnost celé posádky.

 

Každá změna a novinka se musí vstřebat, to nejde ze dne na den a vždy budou existovat i (zarytí) odpůrci.

 

Na druhou stranu je jasné, že existuje hodně zákazníků, kteří jsou ochotni slevit ze svých nároků na velký rodinný vůz právě z důvodu ceny. Cenotvorba u škodovky se mi občas zdá býti dělaná lidmi, kteří nežijí na této planetě.

 

A tu averzi např. vůči start-stop systému nechápu. Tady nejde o snížení pohodlí ve vozidle a pokud ti není např. čistý vzduch pro tvé děti, rodinu a známé důležitým, pak nevím... V dnešní době se musí hledat nejrůznější řešení, která snižují dopad na ŽP. To, že se to prodává jako "snižování spotřeby" je druhotné, ale jde o zvýšení kvality života nás všech. Až jednoho dne bude vybaveno 70% všech ve městě provozovaných vozidel a kdyby i jen polovina z nich měla v případě kolony aktivní start-stop systém, tak snížení zplodinami, prašnosti i hlukových emisí bude výrazné.

Drastys: Start-stop systém má řadu kritérií, kdy je aktivní a kdy ne. Životnost turba není snížená.

 

Až např. lane assist zabrání nějakému joudovi, který bude hledat v autě např. mobil či zapalovač, automatickou korigací zabrání, aby Ti vjel do jízdního pruhu a tím Tě vytlačil dejme tomu do svodidel, ty se vyboural (a nedej bože se třeba zranily tvé děti), tak budeš chválit toho, který ten systém vymyslel, do vozu zabudoval a nebudeš litovat investovaných peněz.

 

Takhle bych mohl pokračovat dál např. i s adaptivním tempomatem. Vše to jsou věci, které se v běžném provozu dějí a které jsou právě hnacím motorem u vývojářů těchto systémů.

Odkaz ke komentáři

cosby: Čo je na SS zlé? Celý princíp fungovania a to, že zbytočne sa jednoduché veci skomplikovali na úkor toho, aby výrobca mohol do materiálov uviesť skvelú papierovú spotrebu. Prínos v praxi konverguje k nule!

Vlastná skúsenosť v Touaregu 7P - motor vypína, aj keď ešte nie je zohriaty; plus popis z praxe - prichádzam na semafór, je červená zastavujem. Motor vypína, za sekundu naskakuje zelená, pohýňam sa a odbáčam doprava. Spravím možno 3 metre, dávam prednosť chodcovi. Motor sa znova vypína, za sekundu sa pohýňam a motor znova štartuje. Na čo je toto dobré? Jedine na to, že pri teste spotreby podľa normy vyjde zázračne nízka spotreba, ktorú v praxi nie je možné dosiahnuť...

Seriózne vážne vravím, že nepoznám nikoho, kto má v aute SS a hovorí o ňom v dobrom.

 

georgewww: Áno, až od nového MR. Dovtedy je SS povinný. A vypnúť tlačítkom ide, ale len dovtedy, kým nevypneš motor. Pri opätovnom naštartovaní sa znova aktivuje a ak ho chceš mať vypnutý, musíš znova mačkať tlačítko. Už chýba len to, aby pred každým štartovaním musel človek 3-krát obehnúť auto :prcprc:

Odkaz ke komentáři

Podmienky na aktivaciu start-stop systemu su podla mna iba papierovo. Ja mam skusenosti z Passatu. Popisem jednu situaciu, rano nastartujem a o 800m zastavim na prvej krizovatke kde davam prednost. Motor sa hned vypne a o 1-2s sa hned pohnem a opat startuje. Ten motor sa nema sancu zohriat a to nehovorim o jazde po meste, kde rano neustale cukam v kolone a startujem snad 10x pokial dojdem do ciela. Druha vec, idem po dialnici zastavim na pumpe a motor sa hned vypne. To co nas ucili o studenych startoch, nechat motor dobehnut, atd. zrazu po zavedeni nejakeho start-stop systemu uz nie je pravda? A ekoterorizmus ma nejak netrapi, tu usetrim 1mg CO2 a na druhu stranu sa spotrebuje X kilogramov CO2 na vyrobu znicenej suciastky roznymi studenymi startami.

 

Drastys: Skor je problem, ked to tlacis po dialnici a zastavis na parkovisku. Hned sa ti auto vypne, teploty nevyrovnane a potom sa po 2-3r zacnu diat zazraky. Ale ekoterorizmus sa do buducna nepozera, hlavne ze je to v danom okamihu velmi green.

Odkaz ke komentáři

GeorgeWWW: Papierovo mas pravdu, v praxi som sa o tom nepresvedcil. Zije si to svojim zivotom.

 

Bol som na lyzovacke na juhu Rakuska, rano -8°C. Presiel som 1km a auto som odstavil. Start-stop to automaticky vypol. Mal sa ten motor sancu za 1km pri -8°C zohriat? To som isiel takych 60km/h cely 1km na 4.st.

Odkaz ke komentáři

Drastys: Igor (160R) a jiní ti budou tvrdit něco jiného než já.

 

Systém pro aktivaci vyhodnocuje odhadem 70informací z různých čidel. Nevypne se např. ve chvíli, kdy je komfortní odběr elektroniky relativně velký (např. vlivem puštěného vyhřívání sedadel, klimatizace na plné kule či max.ofuk předního skla, nahlas puštěné rádio atd.) a mohl by tak snížit životnost baterky. V některých situacích může vypnout i studený motor, zpravidla ale až po dosažení minimální teploty (+/- 50°) v kontrolních bodech.

Ty, jakožto řidič, máš vždy možnost ale tento systém vypnout, když máš pocit, že dokážeš auto "řídit" lépe než elektronika. Jednoduše zmáčkneš tlačítko a máš od start-stop systému "pokoj". Při vypnutí motoru se však zvolené vypnutí tlačítkem neukládá, tj. při opětovném nastartování klíčkem máš systém opět aktivní.

Upraveno uživatelem Honza9007
Odkaz ke komentáři

Teraz som si spomenul, pisal som o tom na par stranach spat. Bol som na predvadzacke s O3 Elegance, 110kW DSG. Isiel som po dialnici 160-180km/h, tlacil som to co to dalo :) . Dosiel som po tabulu obce (koniec rychlostnej cesty, zaciatok obce - vjazd do Trnavy), od tejto tabule po krizovatku je 450m. Tu som zastavil a start-stop to hned odstavil.

 

drastys: nie je to iba o turbe, urcite tomu taketo tvrde vypnutie neprospieva.

 

Preco nas ucili, ze turbomotor hned po jazde nevypinat a zrazu to nie pravda :wallbash:

Ak by tu islo o ekologiu, tak nam to na 130km/h toci do 1500ot/min a prevodovky su inak odstupnovane. Ja by som privital aj 7-8st. prevodovku, namiesto start-stop systemu a mozno by sa efekt CO2 prejavil skor :lool:

Odkaz ke komentáři

Tak jsem si dal 30km s 2.0 TDI Elegance DSG, bi-xenony, Amundsen atd., moc jsem to nešetřil a musím říct, že to auto mě bavilo. Motor táhne krásně, DSG posouvá auto o stupeň výš, s odhlučněním spokojenost a podvozek není horší než v OII. Pokud výrobce vše přizpůsobil k bezproblémovému dlouhodobému užívání a nebude nutná drahá údržba, tak nemám se systémem stop-start problém. Bezklíčové otevírání je fajn a pokud má někdo stejně jako já zlozvyk po zavření ještě tahat za kliku, tak může tahat za tu zadní, aniž by se auto otevřelo. No a podle slov prodejce se OIII na rozdíl od Rapidu prodává velice dobře.

Odkaz ke komentáři

No a podle slov prodejce se OIII na rozdíl od Rapidu prodává velice dobře.

 

Prodejci by si hlavně měli uvědomit, že velký podíl na tom, že se Rapid neprodává tak, jak by měl, je jejich neschopnost.Omlouvám se za OT, ale za tohle bych je nakopal do prdelí všechny.

Krom toho prodeje Rapidu stouply řádově v desítkách procent (samozřejmě kvůli lepší cenové politice)

Odkaz ke komentáři

Pozorně pročítám postupně téma a je to jako u blbejch na dvorku. Na jedné straně stádo "spravedlivě nasraných", kteří by si novou Octaviu nikdy nekoupili. Slibme si, že fakt nikdy. Proč? Protože ve dveřích není osm šroubků, horní lišta u okna není z měkčeného materiálu a vlastně ty nové technologie nejsou vůbec k ničemu. Dokonce nejsou ani v polovině aut.

 

Na druhé straně, hlavně v některých novinách nesmyslně cpou Octaviu někam, kam ani náhodou nepatří. Druhé skupině bych rád doporučil, aby se svezla s Passatem. To je vše.

 

První skupině bych doporučil zkusit pochopit kde se Škoda vzala, odkud přišla a s čím, kdo ju vlastní a jakou má hrát roli v rámci koncernu. Někteří tady píší, jako kdyby byla Škoda soupeřem Audi. Malá nápověda, cílem není být na úrovni Golfu, ale jít pragmaticky proti cenově agresivní konkurenci.

 

Optimalizace jak technologická, tak materiálová je nevyhnutelná. Čím dál tím víc se stávají ze všech aut spotřební věci. Šetří úplně všichni. Mně osobně je úplně jedno, z čeho je lišta na horní straně dveří. Jde mně o výsledek. Je hezká na pohled? Nedrnčí a nevrže? Ok, nemám problém.

 

Na nové Octavii mně vadí a) užití jednoduché nápravy u 103kW a 110kW motorizací bez 4x4 b)radio Swing s malým displejem. Líbí se mně a) výrazné zvětšení vnitřního prostoru B) filosofie radia coby centralniho komunikacniho/konfiguracniho bodu. A také se tady nějak zapomíná na zásadní pokrok v bezpečnosti (pasivní, 7 airbagů v základu, ..). Stará Octavia se například pyšnila čtyřmi hvězdami a dokud by nemusela, neměla by hlavové airbagy nebo ESP.

 

Cena není problém. Pokud se prodávat bude, jsou nářky mimo. Pokud se prodávat nebude, dřív nebo později cena klesne. Tak jako u Rapidu.

 

P.S. mně je startstop v passatu úplně ukradený. poznat jde ve městě, zcela logicky snižuje výrazně spotřebu v koloně. většinu času stejně trávím na dálnici/silnici mimo město a tam o něm nevím.

Odkaz ke komentáři

Nielen môj názor je, že zbytočne sa v prípade OIII smeruje pozornosť a vyzdvihujú sa nové pre drvivú väčšinu nepodstatné veci, ako sú tie nové asistenty. Keby som chcel špekulovať, tak napíšem, že nemajú sa čoho chytiť a smerujú ľudí na toto, aby mali aspoň nejaké argumenty, v čom je OIII lepšia a čo OII neponúkala. Ale nechcem špekulovať...

 

Já bych řekl, že to tak dokonce je, protože to prodejci hustí do lidí poměrně brzy od prvního kontaktu se zákazníkem, já osobně bych to obchodně viděl zmínit až na konci, mělo by to být tím co převáží rozhodnutí zákazníka pro škodovku, ale chápu, že jinak nemůžou, protože sdělí informaci o prostornosti a pak už nic není, ani jeden prodejce nezmínil alespoň lepší koncepci motorů (vypadá to, že i úspornější, podle toho co psal Igor o 1,6tdi a kluci z vw clubu o 1,4 tsi) ... atd.....

 

 

 

První skupině bych doporučil zkusit pochopit kde se Škoda vzala, odkud přišla a s čím, kdo ju vlastní a jakou má hrát roli v rámci koncernu. Někteří tady píší, jako kdyby byla Škoda soupeřem Audi. Malá nápověda, cílem není být na úrovni Golfu, ale jít pragmaticky proti cenově agresivní konkurenci.

 

Hmmm, tak proč je dražší než Golf? a to i po jeho zdražení začátkem tohoto měsíce?

 

Chlapi: neřikejte že se to nedá úplně deaktivovat??? Když to jde u Passata tak by to mělo jit i u nové Octavie,ne?

 

 

koho ten systém obtěžuje, tak se dá samozřejmě vypnout :rolleyes:

 

pro potřeby start-stop systému byly mj. upraveny následující komponenty: baterka, starter, turbo

 

Mě tedy start stop vadí, někomu nee, ale podstatné je, že auto je moje a já bych si chtěl určit jestli ho chci nebo nechci, ano tahle volba tam je, můžu ho vypnout tlačítkem (takže o ekologii asi až tak nejde), jenže ta potvora se při dalším nastartování opět sama aktivuje, prostě nemám rád, když mě auto nutí něco, co mi nevyhovuje.

 

Fakt je dost otravné, když po dálnici do Brna od Břeclavi na první světelný auto zdechne apodobně všude jinde.

 

Romane, vypadá to, že to u některých aut asi nejde .....

 

 

Odkaz ke komentáři

Take nechapu co mate proti START/STOP - mame jej v Passatu B7 uz pres rok a pul a bez problemu. Kdyz stojím někde v koloně, vypnu si jej tlačítkem, jinak jej nechávám zapnutý. Je tam stejne x faktorů, které ovlivnuji funkci START STOP systemu - teploty, stav baterie, zaneseni dpf apod. Je pravdou ze pokud sjedu z dalnice, nechal sesplaplou spojku a motor se nevypne. Tímto stylem jde jezdit i pres krizovatky, pokud vím,ze bude behem chvilky zelená, necham seslaplou spojku a motor se nevypne. Me jinak tento system nijak neomezuje, klidne at tam je, když funguje dobre a clovek si na nej zvykne.

Odkaz ke komentáři

A vieš čo je najčastejšia otázka? Kedy sa znížia ceny a hneď po nej, či ide úplne deaktivovať start stop systém...

vidíš, a já start&stop zrovna chci. Ale snížení cen bych taky uvítal, o 20-30 tKč :)

 

header: Lenže na rozdiel od Škody ti povinným start stopom žiaden iný výrobca nepodmieňuje predaj auta! Chceš OIII? Ok, ale musíš tam mať start stop, lebo ekológia.

Golf 7 se taky prodává jen se start&stop systémem, bez něj nelze ... ovšem u Golfa se za to nepřiplácí 2000.

 

cosby: Čo je na SS zlé? Celý princíp fungovania a to, že zbytočne sa jednoduché veci skomplikovali na úkor toho, aby výrobca mohol do materiálov uviesť skvelú papierovú spotrebu. Prínos v praxi konverguje k nule!

Vlastná skúsenosť v Touaregu 7P - motor vypína, aj keď ešte nie je zohriaty; plus popis z praxe - prichádzam na semafór, je červená zastavujem. Motor vypína, za sekundu naskakuje zelená, pohýňam sa a odbáčam doprava. Spravím možno 3 metre, dávam prednosť chodcovi. Motor sa znova vypína, za sekundu sa pohýňam a motor znova štartuje. Na čo je toto dobré? Jedine na to, že pri teste spotreby podľa normy vyjde zázračne nízka spotreba, ktorú v praxi nie je možné dosiahnuť...

Seriózne vážne vravím, že nepoznám nikoho, kto má v aute SS a hovorí o ňom v dobrom.

 

promiň, ale tohle vypadá, že s tím systémem nechceš umět žít :) Ono přece stačí ty 3s stát na spojce, klidně s vyřazenou rychlostí ... anebo nešlapat na brzdu, protože se to vypne jen když je vyřazeno, je puštěná spojka a zmáčknutá brzda

Odkaz ke komentáři

Take nechapu co mate proti START/STOP - mame jej v Passatu B7 uz pres rok a pul a bez problemu. Kdyz stojím někde v koloně, vypnu si jej tlačítkem, jinak jej nechávám zapnutý. Je tam stejne x faktorů, které ovlivnuji funkci START STOP systemu - teploty, stav baterie, zaneseni dpf apod. Je pravdou ze pokud sjedu z dalnice, nechal sesplaplou spojku a motor se nevypne. Tímto stylem jde jezdit i pres krizovatky, pokud vím,ze bude behem chvilky zelená, necham seslaplou spojku a motor se nevypne. Me jinak tento system nijak neomezuje, klidne at tam je, když funguje dobre a clovek si na nej zvykne.

 

s DSG a Tiptronikem moc na spojce stát nejde, no a u manuálu je stání na spojce taky "super" ..... vlastně píšeš, že ti taky někdy vadí

Odkaz ke komentáři

to Honza: takže takové chování co popsal 160R nevolivnuje negativně turbo?

dochlazení turba je potřeba, je-li jeho teplota vysoká. Protože má auto čidlo teploty oleje, mělo by být dost chytré na to, aby dochlazovalo nevypnutím motoru, je-li to potřeba (při jízdě po dálnici 140 km/h a následným zastavením na benzince to třeba opravdu není, pokud jedeš 180, tak asi ano - jak jels?)

Odkaz ke komentáři

vidíš, a já start&stop zrovna chci. Ale snížení cen bych taky uvítal, o 20-30 tKč :)

 

 

Golf 7 se taky prodává jen se start&stop systémem, bez něj nelze ... ovšem u Golfa se za to nepřiplácí 2000.

 

 

promiň, ale tohle vypadá, že s tím systémem nechceš umět žít :) Ono přece stačí ty 3s stát na spojce, klidně s vyřazenou rychlostí ... anebo nešlapat na brzdu, protože se to vypne jen když je vyřazeno, je puštěná spojka a zmáčknutá brzda

 

opět .... třeba Touareg nemá manuál se spojkou, přesně jak píše Cosby, je to na hovno a každé auto by mělo mít možnost tuhle jeho chujovinu vypnout - natrvalo

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...