Přejít na obsah

Prosakovani oleje


Doporučené příspěvky

Vcera jsem nahodou zjistil, ze prave predni rameno je trochu od oleje. Snazil jsem se s kolegou zjistit zdroj, odkud se olej bere. Vzhledem k rozsahlosti zakrytovani to nebylo primo videt. Pri pohledu zespodu se nam zdalo, ze je nejak hodne mastnoty v okoli turba. Jedna se o 1.8TSI s najetymi 36k km a starim necele 2 roky.

 

Motor jsem nikdy nejak extra neprohanel, nicmene za posledni cca 2 mesice jsem jej (vzdy po radnem prohrati) par krat vytocil k 7k rpm - nikdy ne na volnobeh.

 

Predpokladam, ze to normalni neni. Nesetkali jste se s tim? Je to bezna zavada? Kde presne muze ten olej prosakovat?

Odkaz ke komentáři

Dva roky to bude mit za mesic a par dnu, takze to budu chtit jeste resit na zaruku. Nicmene mam uz nejake zkusenosti s autorizovanymi servisy a uz z toho skoro nespim :smich:

Jeste me napadlo, ze mi v motoru nejednou nocovala kuna. Kabely prozatim vsechny prezily, nicmene neni nahodou nekde veden olej hadici, ktera by se mohla poskodit?

 

Jsem ze severni moravy, okoli Havirova.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak dle vyjadreni servisu olej prosakuje kolem priruby turba. Opravu na zaruku odmita, protoze vuz byl opravovan po kolizi se psem - praskl naraznik a posunul o cca 2cm stenu chladice dozadu. Pry by jim to boleslav nemusela uznat.

 

Za odpoledne jedu pro auto, tak uvidim, co mi reknou do oci

Odkaz ke komentáři

Uvazoval jsem, jak tuto situaci resit ...

Budu chtit oficialni pisemne vyjadreni od servisu, proc to neopravi na zaruku ...

Telefonicky mi rikali, ze mam jit do servisu, kde to opravovali po kolizi a mam chtit opravu na havarijni pojistku, ze ktere to bylo predtim hrazeno - i kdyz cerpat z uzavrene udalosti mi po roce pripada celkem nerealne.

 

Uvazuji zajet do autorizovaneho servisu, kde vuz po kolizi opravovali. Take budu chtit pisemne vyjadreni k teto veci (s timto servisem jsem mel takove problemy, ze vuz uz tam nikdy nechci dat).

 

Opravovat to nechavat prozatim nebudu.

 

A pak vzhuru na skodovku ... pokud to na zaruku neuznaji, urcite to v autorizovanem servisu opravit nenecham ...

Odkaz ke komentáři

Cenu opravy mi servis nesdelil - ze by to museli rozebrat, aby videli, co je spatne. Kazdopadne servis se skodovkou komunikovat nebude, protoze pry by jim na ten pozadavek nikdo ani neodpovedel.

Poslal jsem do skodovky kopii vyjadreni servisu a muj protest, tak jsem zvedav.

A aby toho nebylo malo, podreli mi tam predni naraznik ...

Odkaz ke komentáři

Jo, je to divne - ale to jsou autorizovane servisy ...

 

Skodovka na muj protest prozatim nereagovala.

 

Vcera jsem zajel do servisu, kde mi vuz opravovali po kolizi - tehdy mi v tom servisu udelali dulek v patych dverich (proto jsem chtel zmenit servis, ale presvedcil jsem se, ze je jedno, kde se da auto ...). Podstatne je, ze nechapali, proc to ten druhy servis nechce vzit na zaruku. Oni v tom nevideli zadny problem. Chteli zjistit, kde to tece. Okoli turba i turbo samotne bylo mastne a nebylo nic videt. Tak vse odmastili a mam se tam zastavit v prubehu pristiho tydne - zkontroluji, kde to prosakuje, nafoti a poslou do skodovky. Tak jsem zvedav, zda se neco zjisti ... oleje od vymeny na podzim moc neubylo, tak to zrejme moc neprosakuje ...

 

Puvodne jsem si rikal, ze do servisu, kde mi udelali dulek do patych dveri, nikdy nedam. Nicmene asi tam zase skoncim - aspon tam jsou ochotni neco delat.

Odkaz ke komentáři

Od navstevy servisu, pri ktere turbo "odmastili", jsem najel cca 400km, tak jsem se tam opet zastavil. Zvedli auto, sundali kryt motoru a konstatovali, ze "nekde to tece", protoze na turbu byla kapka oleje a okoli bylo opet mastne. Nepodarilo se ale najit presne misto uniku. Vse si nafotili a meli to poslat do skodovky. Jakmile se skodovka vyjadri, maji me kontaktovat.

Odkaz ke komentáři

Tak mi servis poslal tuto informaci:

"dle vyjádření technického oddělení Škoda Auto nám bude zaslána nová hadice k turbodmychadlu, která způsobuje prosak oleje."

 

Dva technici v servise nedokazali urcit zdroj prosaku a ve skodovce jen kouknou na fotku a hned vi. Ti tam jsou sikovni. Doufam, ze se trefili :)

Odkaz ke komentáři

Tak mi to nedalo a byl jsem se podívat na moji octu 1.8 tsi no a výsledek bohužel úplně to samé jak deli. Tak to nepotěší :palec: Je to rok 2009 fl cca 24000km referenční vozidlo škoda. Podle papírů se měnila kapota mřížka a nárazník takže asi bouhlá decentně na předek. Později dodám fotky. Připadá mi to jako výrobní vada. Záruku mám ještě víc jak dva roky takže to doufám půjde vyreklamovat.

Odkaz ke komentáři

Je mi divné, že škodovka tak rychle podle fotek věděla že to je hadice... Hadice změknou a rozleptají se, (osobní zkušenost na O1 1,8T) ale nejdříve tak po 4letech.. Po dvou - to je divné... a ta jejich reakce ukazuje spíš že jsou si vědomi "másla na hlavě"

 

Taky se podívám - je to vidět bez sundání toho plastového krytu pod motorem?

Odkaz ke komentáři

Pokud je na voze "plnohodnotny kryt motoru", ktery jde od chladice az po napravnici(nebo jak se to jmenuje - takova ta litinova "deska"), tak videt nic neni. Puvodne jsem mel kryt polovicni delky, kde by to zrejme kolem nej videt bylo.

 

Kazdopadne jsem zjistil, ze stacilo ohmatat oblast turba primo z vrchu a bylo tam mastno - dokonce i na privodni trubce vzduchu z filtru.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak mi dnes vymenili "hadici". Slovem hadice oznacuji privodni trubku vzduchu do turba.

 

Jsem zvedav, zda ta trubka byla opravdu zdroj problemu. Nejak se mi nechce uverit, ze kolem privodu vzduchu by tekl olej. Tam by mel byt podle me podtlak a spis by vsechno melo nasavat nez "vytlacovat" ven.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak mam po prvni prohlidce 30tkm a stejny problem, v ramci zaruky opraveno, oni vymeni celou tu hadici(tedy od sani az po turbo - plastova trubka) a s tim se meni i tesneni u turba a problem dela prave to tesneni, mel jsem to take cele dosti zasvinene od oleje, tak to vycistili, vymenili a ted uvidim jestli se to objevi zase nebo ne.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Teprve vcera jsem se dostal k tomu, abych shodil kryt motoru a podival se, jak to vypada:

post-4129-1305875637_thumb.jpg

 

Nevim, zda neco prosakuje nebo je to jen zbytek oleje, ktery se jim pri vymene hadice nepodarilo utrit. Kazdopadne jiz to neni tak mastne, jak to bylo. Suche to ale take neni. Poslal jsem foto do servisu, tak uvidim, co oni na to.

 

Vzhledem k tomu, ze opravu mi provadeli necely tyden pred koncem zaruky, tak ted jiz vuz ma po zaruce. Nicmene jsem se s nema domluvil, ze zakazku nechaji jeste nejakou dobu otevrenou, tak doufam, ze ji jeste neuzavreli.

Odkaz ke komentáři

tak po zaruce auto mozna mas ale na tuhle opravu plati zaruka jak na praci tak na dil, urcite jsou si toho vedomi, mozna se ti pokusi tvrdit neco jineho ale kdyz si za tim budes stat s tim ze neni problem to resit s sefem servisu, majitelem autosalonu pripadne s Bolkou tak problem nebude.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak bych zase doplnil par zjisteni:

 

23.5.2011 - navsteva servisu, rekl jsem jim, ze na turbu je opet olej

 

- servis mi to potvrdil a nafotil pro skodovku

 

22.6.2011 - urgoval jsem servis, zda maji nejakou reakci ze skodovky, udajne ano, mam dojet na kontrolu

 

27.6.2011 - provedena kontrola - kapka oleje na turbu byla, skodovka pry pozadovala overit, zda tece z deceleracniho ventilu - pry je kolem ventilu sucho, takze je to OK. Servisak dotahl srouby, ktere spojuji turbo - ten, pod kterym byla kapka oleje pry sel o 45°.

 

Technik v systemu zjistil, ze se u toho motoru provadi "akce" na vymenu komponenty, ktera provadi stelovani vackoveho hridele. Takze mam domluveny termin, kdy to budou realizovat a pri tom zkontroluji, zda olej jeste prosakuje.

 

K tomu dotazeni turba - nebylo to dotazeho lehce z nejakeho duvodu - napr. teplotni roztaznosti? Aby se mi tim jejich dotazenim neco nepokazilo jeste vic.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Vcera probehla navsteva servisu. Kapka oleje na turbu jiz nebyla. Na mastnotu, ktera se nachazela v blizkosti spoje, kde se predtim tvorily kapky, mi bylo receno, ze je to normalni, ze turbo bude takhle vypadat vzdycky. Rikal mi, ze nejaky zakaznik si nechal kvuli tomu vymenit turbo za nove (na vlastni naklady) a po 15k km to bylo stejne mastne. Rikali, ze dotahnou tu prirubu, kterou posledne pritahovali rucne. Chtel jsem to dotahnout predepsanym momentem, tak dohledali, ze je to 9Nm a pry to jim dotahli. Takze z pohledu servisu je to vyreseno.

 

Je pravda, ze turbo je mastne? Nebo se jim uz to nechtelo resit a chteli se me jen zbavit?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...