Přejít na obsah

pridavne dalkove svetlomety zapojeni


alí

Doporučené příspěvky

Mě se to taky hledat nechce :D ale myslím,že v zákoně 56/2001Sb.,vyhlášce 341/2002Sb.Nic takového není,je tam ale odkaz na příslušný ECE č.48.

 

Předpis č. 48 Evropské hospodářské komise Spojených národů (EHK/OSN) — Jednotná ustanovení

pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci

 

6.1. Dálkový světlomet

6.1.1. Užití

Povinné na motorových vozidlech. Zakázané na přípojných vozidlech.

6.1.2. Počet

Dva nebo čtyři.

U vozidel kategorie N3:

mohou být montovány dva další dálkové světlomety.

Pokud je vozidlo vybaveno čtyřmi zakrývatelnými dálkovými světlomety, je montáž přídavných

dálkových světlometů přípustná pouze pro účely světelné signalizace za denního světla,

představované jejich přerušovaným rozsvěcováním v krátkých časových intervalech (viz

odstavec 5.12).

6.1.3. Uspořádání

Žádné zvláštní požadavky.

6.1.4. Umístění

6.1.4.1. Na šířku: žádné zvláštní požadavky.

6.1.4.2. Na výšku: žádné zvláštní požadavky.

6.1.4.3. Na délku: na předku vozidla a namontovány tak, aby vyzařované světlo neobtěžovalo řidiče

ani přímo, ani nepřímo přes zpětná zrcátka nebo jiné odrážející plochy na vozidle.

30.5.2007 CS Úřední věstník Evropské unie L 137/15

6.1.5. Geometrická viditelnost

Viditelnost svíticí plochy, včetně pásem, která se nejeví jako osvětlená v uvažovaném směru

pozorování, musí být zajištěna uvnitř rozbíhajícího se prostoru ohraničeného přímkami

vycházejícími od obrysu svíticí plochy a svírajícími se vztažnou osou světlometu úhel nejméně

5°. Výchozím bodem úhlů geometrické viditelnosti je obvod průmětu svíticí plochy na

příčnou rovinu tečnou k nejpřednější části rozptylového skla světlometu.

6.1.6. Orientace

Směrem dopředu.

Nejvýše jeden z dálkových světlometů na každé straně vozidla se může stáčet a poskytovat

osvětlení zatáčky.

6.1.7. Elektrické zapojení

6.1.7.1. Dálkové světlomety mohou být rozsvěcovány současně nebo ve dvojicích. Pokud jsou podle

povolení v odstavci 6.1.2 pouze u vozidel kategorie N3 montovány dva další dálkové světlomety,

nesmí být současně rozsvíceny více než dvě dvojice světlometů. Při přepínání

z potkávacího světla na světlo dálkové se musí rozsvítit nejméně jedna dvojice dálkových

světlometů. Při přepínání z dálkového světla na světlo potkávací musí zhasnout současně

všechny dálkové světlomety.

6.1.7.2. Potkávací světla mohou zůstat rozsvícena současně se světly dálkovými.

6.1.7.3. Pokud jsou namontovány čtyři zakrývatelné světlomety, musí jejich odkrytí zabránit současné

funkci jakýchkoli namontovaných přídavných dálkových světlometů, které jsou určeny pro

vytváření světelného signálu za denního světla, představovaného jejich přerušovaným rozsvěcováním

v krátkých časových intervalech (viz odstavec 5.12).

6.1.8. Kontrolka

Kontrolka zapojení obvodu je povinná.

6.1.9. Další požadavky

6.1.9.1. Maximální svítivost souboru dálkových světlometů, které mohou být zapnuty současně, nesmí

překročit 225 000 cd, což odpovídá vztažné hodnotě 75.

6.1.9.2. Tato maximální svítivost se zjistí sečtením vztažných hodnot, které jsou na jednotlivých

světlometech vyznačeny. Každému světlometu označenému „R“ nebo „CESTOVNÍ RUCH“ se

přiřadí vztažná hodnota „10“.

Odkaz ke komentáři
  • o 11 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...