Přejít na obsah

montáž plynových vzpěr kapoty motoru OI


pavel71

Doporučené příspěvky

koupíme 2ks plynových tlumičů pasují tam z dveří kufru OI combi,4 kloubky dva s 6 závitem a dva s 8 závitem

já koupil tlumiče od MEYLE kloubky byly součástí balení akorát byly s 8 závitem na soustruhu sem to nechal stáhnout a udělat 6ku závit,dále si seženem či vyrobýme nerezové podložky 30mm na 80mm a uprostřed vyvrtáme 6ku díru

upraveny_Obraz0174.jpg

otevřem kapotu motoru a na každé straně vytočíme ten horní šroub-torx 45 a natočíme kloubek

upraveny_Obraz0173.jpg

dole na blatníku vytočíme na každé straně 6ku šroub-10ka klíč a přes nerezovou podložku uchytíme kloubek

upraveny_Obraz0175.jpg

pak je třeba mírně upravit pilníkem hlavici na tlumiči tak aby se dala nacvaknout na kloubek na držáku kapoty

upraveny_Obraz0171.jpg

poté nacvaknem na obě strany tlumiče a odstraníme ty molitanový dorazy na blatnících

upraveny_Obraz0178.jpg

upraveny_Obraz0179.jpg

a nakonec vyhodíme původní držák kapoty

upraveny_Obraz0176.jpg

a je hotovo kapota de zavírat kapku s tuha ale to se časem ochodí :palec:

upraveny_Obraz0177.jpg

upraveny_Obraz0180.jpg

cena-vyšlo mi to na 700kč práci sem si udělal sám :palec:

Odkaz ke komentáři

Co zkusit nějakou odtud http://www.eckold.cz/ mají veliký výběr:

 

http://www.eckold.cz/data/blob/catalog-application_pdf-20101012043010-2136-katalog-plynovych-vzper-tlacnych.pdf

 

V nestlačeném stavu by měla být přibližně dlouhá 35,5 a zdvih 15,5.

 

Takže z katalogu by se možná hodila: H=150, L=2x150+55=355 což odpovídá. A k tomu objednat kloubní pánvičky pro obě strany + ty kolíky do blatníku a haubny.

 

Ten píst má od 40-400Nm to by mohlo být akorát ne?

post-59-0-88078300-1343737434_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...

Tenhle návod z origo vzpěr bych asi nedoporučil. Několik let jsem tam měl vzpěry Inxx a jedna už pěkně vrže. Jinak makají v pohodě. Tak jsem inspirován tímto návodem koupil vzpěry na combi OI a upravil. Tlak v nich je ale takový, že k zavření kapoty je potřeba hodně zabrat, ale hlavně po zavření je kapota u pantů úplně zvedlá... Nevím jestli se dá ve vzpěrách snížit tlak, od jednoho výrobce mi napsal, že to technicky není možné. Tak to budou asi vyhozené peníze nebo další peníze za úpravu :(

Odkaz ke komentáři

Tenhle návod z origo vzpěr bych asi nedoporučil. Několik let jsem tam měl vzpěry Inxx a jedna už pěkně vrže. Jinak makají v pohodě. Tak jsem inspirován tímto návodem koupil vzpěry na combi OI a upravil. Tlak v nich je ale takový, že k zavření kapoty je potřeba hodně zabrat, ale hlavně po zavření je kapota u pantů úplně zvedlá... Nevím jestli se dá ve vzpěrách snížit tlak, od jednoho výrobce mi napsal, že to technicky není možné. Tak to budou asi vyhozené peníze nebo další peníze za úpravu :(

Ano dá se upravit www.gorcak.cz ti upraví , případně zrepasuje vzpěry dle tvého požadavku

Mám vyzkoušeno , že na O1 na přední kapotu a dvě vzpěry je vhodný tlak 300Nm

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Zdravím , chci se zeptat : Namontoval jsem na kapotu vzpěry z combíka upravené na 300Nm ... Ale když zavřu kapotu , tak je vyboulená na obou stranách ...... Nevíte co s tím ? Říkaly mi že zkrácení vzpěry nepomůže ....

 

No koukal jsem nato ještě znova a když zavírám kapotu ( nechal jsem jednu milotec a druhou z combíka ) Tak ta od milotec když kapotu držím tak abych ještě viděl na vzpěru , tak u ní ještě tak 3 cm pístnice kouká z pístu. Podívám se na combi vzpěru a tam už je pístnice celá v pístu , a když zabouchnu tak je vidět jak se vypoulí kapota ..

 

Takže mě napadá , že by to chtělo zkrátit ale spíše to tlustší než samotnou pístnice (slabší část ) ...

 

 

Pan gorčák mi stáhnul tlak , ale říkal mi do tel , že s vypouklou kapotou nic neudělá ...

 

Vidím , že to tu dlouho nežilo , ale i tak se ptám na radu... Díky : )

Odkaz ke komentáři

Drážku sem vypiloval dobře , náhodou z prahy nejste ?

 

divný mě to kapotu neboulí máš vypilovanou drážku viz foto http://forum.octaviaclub.cz/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=88833 ?

když tak jí skus trochu rozšířit at se to na tom kloubu u kapoty při tom zavření líp podá

 

Drážku sem vypiloval dobře , náhodou z prahy nejste ?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

teraz som objavil tuto temu a dost ma to potesilo ze sa to da :D lebo presne toto mi chybalo... len sa mi nepaci to ze to vyduva kapotu... nemate odskusane niekto nejake ktore su akurat ze kapota sa nevyduva? pripadne aj vypilnikovane a este lepsie niekde na SVK za normalnu cenu... alebo znacku.. typ.. nieco podla coho by som to nasiel lebo google nejak konkretne nepomaha... :/ vopred diky

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...