Přejít na obsah

Poruchy a problémy


Guest Kokxo

Doporučené příspěvky

Len tak čisto teoreticky ma napadlo, že váha vzduchu je napájaná na blok magnetického ventilu (čierna skrinka nad nádržkou na brzdovú kvapalinu) , skus prezrieť ten blok, poprípade ak má niekto v tvojom okolí takú istú octaviu vymeniť za jeho (cca 10 minút roboty) a skúsiť diagnostiku či problém bude pretrvávať alebo pozrieť kabeláž či náhodou nebude tam problém

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zdravím, mám Octaviu od konca januára a možno 5 krát sa stalo že pár krát zablikala kontrolka žhavenia resp. pár sekúnd blikala a vypla, o mesiac zas a tak. Čítal som že to signalizuje že by sa mal(mohol) vyčistiť EGR. Tak niekedy by som to chcel skúsiť, čím najlepšie čistiť, máte nejaký dobrý postup? Netreba po čistení nastavovať EGR diagnostikou? A vidím aj trocha oleja okolo EGR, a chcel by som pomeniť tie tesnenia že by bol pokoj keď to už budem mať rozobraté, niekto kto to už robil a bol by mi ochotný poradiť čo mám kúpiť a jak najlepšie vyčistiť?

 

A ešte sa chcem spýtať, keď som kupoval auto, motor bol tichší, je možné že zmena oleja spôsobila že ten motor má taký hrubší chod? Auto dovtedy chodilo na Longlife, čiže asi 5w30 lial minulý majiteľ, ja som nalial Castrol Edge 5w40 a olej budem meniť po 12-15 tis. Ešte mi chýba pár tisíc a som rozmýšľal či nenaliať zase 5w30. Ten motor má hrubý chod, oproti ostatným PD-čkám čo zvyknem počuť. Auto má najazdené min. 311 tis. km . Dvojhmota je v pohode, len ten motor má taký hrubší chod. Inač auto je v pohode ale keď počujem ako klepe hlavne bezprostredne po naštartovaní ta sa bojím že dačo v ňom preskočí a bude po motore ..

 

Ďakujem pekne za všetky odpovede

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Dobrý den jsem zde na tomhle fóru nováčkem.ale spíš než odpověd mám dotaz .Mám Octavii II 1,9 TDI 77KW, nastal mi teď problém ,že na volnoběh mi jede na 3 válce a mám pocit jako by si motor odfukoval,při položení ruky na sání motoru je cítit ja se sání chvěje. díky za odpověď Zifi

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o měsíc později...

Zdravím. Chcel by som vedieť či sú dobré nastavené rozvody, niekde som čítal že to má byť od -0,5-0,5, inde mi povedali že je to ok keď tam mám 1,5. Nemám palubný PC taže neviem určiť spotrebu na voľnobehu. A ešte na tom prvom obrázku tam kde som to zakrúžkoval červeným, je to náhoda že je tam BKC alebo to tam vždy označuje typ motora? Nezvyknem robiť s diagnostikou taže nemám vedomosti o tom. Lebo ja by som mal mať BJB motor.

Ďalší screen je nejaká chyba kúrenia, ventilátor mi zvykne pískať na 2 alebo 3 stupni. A ďaľšie sú vstreky ktoré si myslím že majú dobré hodnoty nie? 

Ďakujem vopred za každú odpoveď.

IMG_1549.JPG

IMG_1546.JPG

IMG_1547.JPG

Odkaz ke komentáři

No hej ale nedá sa nejak posunúť vačka? To mi rozprával kamarát že jemu to tak prestavili na hodnotu čo najbližšiu k nule. Hej o chybe PTC som už čítal ale auto kúri normálne taže zatiaľ to neriešim. No v papieroch je BJB, na motore je nálepka BJB :D Ale neviem aký je tam motor, v roku 2010 bolo dovezené auto na Slovensko a potom ho už mal len jeden majiteľ a on motor určite nemenil a servisku mám prázdnu. 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahojte, chcem sa opýtať, či ste sa už niekto stretli s týmto problémom, resp. čo by to mohlo byť. Oct II 1.9tdi BXE - z oblasti pod kapotou z pravej časti počuť hlavne pri voľnobehu taký "práčkovitý" zvuk ( ináč ako práčkovitý ho neviem nazvať ). Dal som vymeniť rozvody s vodnou pumpou, komplet filtre, olej a naďalej to je počuť. Alternátor je údajne tiež v poriadku. Máte niekto nejaký nápad, čo dať skontrolovať?  Ďakujem :) 

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Zdravím, mam Octu II. 1.9 TDI BXE asi od září, má najeto 295 000km a v poslední době se tam projevuje menší nepříjemnost. Při zatáčení do prava do kopce či z kopce se z míst jakoby pod pedály ozýva docela hlasité pravidelné ťukaní, nejvíc výrazné při zařazené dvojce. Při stání na neutrál mi přijde, že spojka tak nějak chrastí víc, než si pamatuju a celé auto trošku pocukáva, je to citit ale spíš v sedadle než na volantu, ale je to nejvíc výrazný při stáni z kopce, do kopce míň a na rovince to pro změnu vůbec nedělá. Navíc už se mi dvakrát stalo, že při jízdě do prudkého kopce mi nešla zařadit 3 z 2 a musel jsem hodit neutral a pak ok.  Nechci uplně jezdit skrz každý zvuk do servisu, obzvláště když už mám zkušenosti se starým autem, kdy většina zvuků co by auto dělat nemělo, "ze strachu" přestanou u mechanika a pak jste za blbce :D

Byl jsem od známýho strašen dvouhmotou, ale zas to chrastění mi nepřijde jako takový, co jsem našel tu nebo na netu. Nenapadá někoho něco, ať aspoň nevypadám uplně jako blbec, když už do toho servisu zajedu a přestane to dělat :D  Popřípadě je to strašák dvouhmota ?  Díky!

Odkaz ke komentáři

Mildee - alternátor tipovalo najviac ľudí, takže som ho dal na repas. Povedal by som, že je to miernejšie, menej často to počuť, ale stále tam ten divný zvuk je. Takisto sa vymenila napinacia kladka, takže zrejme ostáva len klimakonpresor a to už je trochu drahá záležitosť, keď mi má ísť len o zvuk. Klíma chladí normálne, na diagnostike neukázala žiadne netesnosti, naplnená bola tiež. 

Odkaz ke komentáři

Měl jsem úplně stejný problém, stejný motor 1,9tdi po výměně rozvodů šel slyšet na volnoběh pračkovitý zvuk z pravé strany . Byl jsem z toho na nervy, nechal jsem znovu rozebrat rozvody to nepomohlo. Nakonec jsem zjisti, že při výměně rozvodů mně dal  mechanik nové vodní čerpadlo s kovovou vrtulí (je kvalitnější) a tohle čerpadlo dělalo tento zvuk. Je sice kvalitnější, ale já si nakonec objednal nové čerpadlo s klasickou plastovou vrtulí a po třetí nechal rozebrat rozvody. Dal jsem tam tu další pumpu a od té doby klid.

Kupoval jsem tento díl : https://www.cc-autodily.cz/cerpadlo-vodni-s-tesn-2

 

Ale jak říkám, jde jen o hluk,  člověka to ale začně štvát a při každém stání na volnoběh to pozoruje.

Přidávám ještě video jak mi chrčela tam pumpa s kovovým čerpadlem :

 

 

a tady další video po výměně originálního čerpadla s plastovou vrtulí :

 

Odkaz ke komentáři

Mildee - taky si říkám :D člověk od kterýho to mám ma ale hezky schovane vše co se na autu dělalo, ale je možný že třebas tohle mu někde vypadlo, pač co jsem se všude dival tak dvouhmota ma mit životnost kolem 200 a stovka navíc mi přidje fakt hodně.  Myslím že to asi risknu rovnou servis a když to  tam přestane aspoň budu mít klid na chvili než to  zas začne :D

Odkaz ke komentáři

Ono záleží jak se s tím jezdí, kámoš má ten samý motor, aktuálně něco přes 280tkm. Spojková sada stále původní. Chtěl měnit setrvák a spojku, ale zkušený mechanik co s tím něco najel říkal, že je to ještě ok, že to nemá ještě ty klasické příznaky. Každopádně, pro klid v duši, to chce letos vyměnit. Udělal bych totéž.

Odkaz ke komentáři
před 19 hodinami, Janci_SVK napsal:

groubr - rozvody mi dávali INA aj s pumpou - katalógové číslo 530020133 Tak neviem či sú kovové alebo plastové teda? 

Pripájam záznam zvuku, snáď to bude dostatočne počuť. 

Rozvody vymenené, alternátor repasovaný, napínacia kladka vymenená.

 

 

Tak tohle je jiný zvuk než jsem měl já u té vodní pumpy, klidně by to mohl být i klimakompresor, ale je to jen můj tip.

Odkaz ke komentáři

Čo sa týka klimakompresora, myslím, že to ešte nikto nevylúčil. Klíma som dával plniť, nenašli sa pri tom žiadne netesnosti, ani iné závady. Chladí bezchybne. Neviem teda či ísť do tak drahej výmeny len kvôli zvuku. Resp. či môže klimakompresor spôsobiť nejakú vážnejšiu závadu počas dlhej cesty. 

Odkaz ke komentáři
V 26. 3. 2019 at 17:44, Janci_SVK napsal:

Čo sa týka klimakompresora, myslím, že to ešte nikto nevylúčil. Klíma som dával plniť, nenašli sa pri tom žiadne netesnosti, ani iné závady. Chladí bezchybne. Neviem teda či ísť do tak drahej výmeny len kvôli zvuku. Resp. či môže klimakompresor spôsobiť nejakú vážnejšiu závadu počas dlhej cesty. 

Tak pokud by sundali řemen alternátoru a dál by byl slyšet stejný zvuk, tak  by byl klimakompresor ok. Klimakompresor by žádnou závadu neměl udělat.

Odkaz ke komentáři
Just now, Mildee said:

Poruchu může zapříčinit takovou, že klima nebude klimovat :-) Osobně bych ho vyměnil, serou mě veškeré nežádoucí zvuky, které auto vydává. Nový stojí cca šestku, to není zas taková hrůza.

No to práve serie aj mňa. No nemám chuť dať cca 250€ za kompresor + plnenie cca 50, keď tá klíma proste funguje, akurát to občas takto počuť. Základ je, že viem, že riskujem jedine nefunkčnosť klímy. 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím,

mám Octavii 2, 1,9 tdi 77KW BLS  s DPF, rok 2008, najeto 240 tis a asi před půl rokem auto začalo škubat při přidání na 5-ku při cca 1600 ot. do 2000 ot, poté klid, mechanik zjistil špatný vstřik na 2. válci, po vyndání byly všechny vstřiky vyčištěny, přetěsněny a vráceny, chod motoru ok, po asi 2000 km stejný problém, elektrikářem zkontrolován kabelový svazek ke vstřikům, zjištěny špatné hodnoty (nejsem elektrikář), vyměněn kabelový svazek ke vstřikům, auto jako kdyby chytlo druhý dech, cukání se úplně nevytratilo,ale bylo to o 100% lepší, dalších cca 2000km jezdilo takřka bez problému, poté ale začalo padat nepravidelně do nouze - začne blikat žhavení a napíše motor do dílny. Když se tento problém začal objevovat, tak diag. psala regulace plnícího tlaku -horní mez nedosažena, mechanik vytáhl turbo, zjistili jsme, že regulační ventil je ko, do toho střed turba ko, turbo bylo zrepasováno a vráceno zpět, k tomu vyměněn ventil N75, zkontrolovány hadice k turbu, váha vzduchu ok, po výměně auto jelo perfektně, ale za krátkou dobu zase padání do nouze, k tomu se přidaly špatné teplé starty. Mechanik na základě diag. zkontrolovat ERG ventil, který se zdál být přidřený (proto ty špatné teplé starty), přes VAG byl EGR odpojen(cca před měsícem), starty ok. Bohužel po ujetí asi 500km zase padání do nouze. To jsem si začal všímat, že to dělá za určitých podmínek, auto musí být studené (alespoň přes noc nejezdit), start proběhne ok, po rozjetí už cítím, že se mu nechce do otáček, je líné, po najetí na okresku dám tempomat na 100km/h a za cca 5 min konstantní jízdou auto spadne do nouze, přikládám k tomuto výpis z diag., pokud nejedu stabilně, tak se nic neděje. Když se auto zahřeje,po vypnutí a zapnutí motoru jede bez problémů, jako kdybych sedl do jiného auta, v klidu vytáhne na 180km/h, do nouze nepadá, turbo tlačí s přidáním plynu, ale zase jde od motoru pisklavý zvuk (netěsnost?) ten jde slyšet především na 1,2,3 st. (zatím jsem s mechanikem neřešil, dělá to cca týden), před tím ještě vyměněno podltakové čerpadlo za mechanikovo (které by mělo být ok), stav bohužel pořád stejný, budu vracet původní. Budu vděčný za jakoukoliv radu, která mě dovede k vyřešení problému. Bohužel mechanik si už také moc neví rady. :angry:

IMG_20190318_180627_resized_20190407_052407290.jpg

IMG_20190318_180637_resized_20190407_052408089.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...