Přejít na obsah

Aditivum do benzínu


Doporučené příspěvky

Prosím o radu.

Kolega si pořídil OII předFL 1.6 FSi a výrobce doporučuje tankovat benzín s oktanovým číslem minimálně 98, jenže jak se někde dočetl, a mám za to že i tady to porběhlo, tak aditivum zvyšující číslo přímo u pump vyprchává. Důsledku podstatně vyšší ceny není takový odběr a tudíš sice tankujete 98", ale ve skutečnosti se tankuje někde i pouze 91".

A proto se ptám čím "dopujete" své benzínové miláčky.

Odkaz ke komentáři

Dík zas vaše názory. Nevím jestli se kolegovi budou líbit. Taky tam běžně tankuje 95", ale je to na pojížďky nakoupit a občas do práce - měsíční nájezd cca 300 - 400km. O vánocích chce vyrazit na hory a rád by nakrmil něčím lepším, ale jak jsem psal něvěří že to natankuje přímo na půmpě.

Odkaz ke komentáři

no pozor ale benzinoVif nepiše že zvyšuje oktany

 

 

Charakteristika a použití:

 

 

 

Ø Účinná multifunkční přísada do všech druhů benzinu, která obsahuje mazivostní přísadu snižující spotřebu paliva v průměru o 5-7%.

 

Ø Přípravek je určený pro moderní motory s přímým vstřikováním paliva, ale i pro starší karburátorové motory.

 

Ø Obsahuje složky zesilující rozpouštění úsad zajišťující postupné vyčištění karburátoru a sacích ventilů u starších motorových vozidel.

 

Ø Přípravek poskytuje dokonalou ochranu celého systému proti korozi, udržuje maximální výkon motoru a neškodí katalyzátoru ani l sondě.

 

Ø Je kompatibilní s běžnými motorovými oleji, různými druhy benzinu a jinými obvyklými aditivy.

 

Ø Nemá negativní vliv na míru opotřebení žádného dílu benzinového motoru, ani negativně neovlivňuje žádné parametry v průběhu jeho provozu.

 

http://www.41.cz/vif/katalog_view.php?pid=11&show=list

Odkaz ke komentáři

Jezdím na N98 od roku 2007 a problémy jsem nikdy neměl, a myslím, že obava z tankování benzínu s nízkým oktanovým číslem je zbytečná.

I ja bych to tak videl. Dle meho veskera obava je zbytecna, protoze by se clovek z toho vseho (ceho by se mel bat) asi odkragloval! :) Stejne kdyz se neco v motoru posere, co by mohl zpusibit benzin, tak si z zadne cerpacky nic nikdo nevezme!

Odkaz ke komentáři

OTÁZKA (na auto.idnes.cz):

Mám motor, který má jezdit na Natural 98. Umí jezdit i na N95 ale údajně (samozřejmě logicky) s nižším výkonem. Slyšel jsem ale, že kvalita N98 je v naší republice mnohem horší než v cizině. Co je na tom pravdy? Je opravdu v cizině větší rozdíl v kvalitě mezi N95 a N98 než u nás? Přitom se mi zdá, že rozdíl v ceně je u nás naopak vyšší, typicky kolem 10%. Děkuji.

 

OTÁZKA (Václav Loula):

Vážený pane , benziny kategorie SUPER Plus tj s oktanovým číslem minimálně 98 se v ČR vůbec nevyrábí aimortují se především z rafinerií v Rakousku a SRN tedy ze stejnou technologií výroby a ze stejných nádrží jako dodávají tento druh na trhy ačerpací stanice v Rakousku a Německu . Navíc některé profesionální firmy v ČR ještě nadstandardně aditivují tyto benziny a staví je do kategorie prémiových paliv pod různým označením (Verva 100, Carrere 100 V Power Racing ) a jsou velmi kvalitní konkurence schopné a srovatelné s kvalitou v zahraničí. Samozřejmě použitím aditivovaných benzinů s vyšším oktanovým číslem vedle nárůstu výkonu doje i ke snížení spotřeby . Děkuji. Václav Loula 04.04.2011 10:40

 

 

OTÁZKA (na auto.idnes.cz):

Mohu se zeptat, jak je to opravdu s oktany u "100" oktanovych paliv na nasich cerp. stanicich? Slysel jsem, ze snad jen Benzina musi deklarovat 99,9 oktanu. Je to pravda?

 

OTÁZKA (Václav Loula):

Pro 100oktanové benziny , které mají ve svých obchodních názvech číslovku 100 a marketingové označení , které vystihuje nadstandardní vlastnosti paltí norma jaksoti ČSN EN 228 kategorie Super plus s oktanovým číslem výzkumnou metodou min.98 jednotek. Samostatná norma jen pro 100oktanové benziny neexistuje . Tato norma je potom uvedena na každém výdejním místě sproduktem VERVA 100. Komerční dodávky prémiového benzinu VERVA 100 mají oktanové číslo v rozmezí 99,3 až 101,6 jednotek . Pracujeme v dobrovolném systému Pečetˇ kvality a prodávaná paliva jsou pod stálou laboratorní kontrolou

Odkaz ke komentáři

Přidám moje zkušenosti, o které jsem se už loni podělil na moje.auto.cz (http://moje.auto.cz/tesnav/anglicak.html):

 

--------------

 

Nedávno mne zaujal tento článek na Cimbu-webu:

 

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=18

 

Protože jsem s různými výsledky testoval rozdílné benzíny na všech svých dosavaních autech, rozhodl jsem se otestovat, jestli na tom skutečně něco je. Takže jsem na netu zakoupil tento přípravek, ale k dostání jich je samozřejmě více.

 

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019

 

Dnes to dorazilo a protože jsem zrovna jel tankovat, hned jsem do nádrže hodil 50ml. Upřímně, moc jsem od toho nečekal. Proto jsem byl překvapený, že to asi skutečně funguje. Sice jsem po aplikaci najel jen 15 kiláků, ale už teď mám pár poznatků.

 

1) motor/výfuk okamžitě dostal hlubší a hutnější zvuk, jednoznačně patrné při stojícím autě nebo odřazení za jízdy

2) Motor v nízkých otáčkách (1500 - 2000) reaguje na plyn podstatně rychleji a jde ochotněji do otáček

3) Už lehce nad 2000 ot. se výrazně změnil zvuk z výfuku při přidání plynu - je výrazně ostřejší a sportovnější

4) Při ubrání plynu výfuk "práská" už v nižších otáčkách než dříve na klasickou N95

 

Loni jsem podobně testoval V-PRacing a změny v chování auta byly podobné. Rozdíl je jen v tom, že u nás ve městě je rozdíl v ceně mezi nejlevnější pumpou s N95 a V-PRacing u Shelky momentálně asi 8 kaček, zatímco co tahle sranda vychází 60 halířů na litr. Za mne zatím palec nahoru.

 

P.S.: Když jsem si přečetl svoje loňské zkušenosti s V-PR, tak dávám vale všem "prémiovým" benzínům. Tohle funguje obdobně, ale za zlomek ceny.

 

-----------

 

Jen dodám, zmíněný přípravek používám už asi rok a půl a ve chvíli, kdy ho tam po tankování zapomenu nalít, tak to okamžitě na chodu motoru, vibracích, hlučnosti a reakcích na plyn poznám. Kolega, který tankuje běžně N98 do 1.4TSi, po aplikaci do N95 rozdíl nepoznal (takže možná na tu 98 vylepšil) a druhý, který ma klasickou atmosféru 1.6 si to velmi pochvaluje a také mi potvrdil poztivní vliv, v jeho případě to prý pozná i na výkonu a nutnosti později podřazovat (to se přiznám, že já ne :( , v tom stádu se to ztratí)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Sice starší vlákno, ale připojím se :) .

Taky bych se přikláněl raději dávat ověřené aditivum za 0,6Kč/L než 2Kč na pumpě, které stejně neni nic moc.

Jenomže ten Wynn´s Supremium Petrol ale nezvyšuje oktanové číslo ne? Jinak by to bylo pěkné. Takže to nám, kteří máme auta na N98 moc neřeší ne?

Bohužel, ty aditiva, který by zvýšili z N95 o 2-3 oktany výjdou kolem 2Kč/L což je cena na benzínce, což je ten nejlevnější a to sonax

Upraveno uživatelem Siegel
Odkaz ke komentáři

Oktanové číslo zřejmě nezvyšuje, ale obecně, a to znatelně, zlepšuje vlastnosti benzínu, co se týká spalování. V mém autě se ten široko daleko nejlevnější N95 od no name pumpy po použití aditiva chová zhruba tak, jako N98 (N100 je ještě o něco málo lepší, ale ta cena je už úplně mimo).

 

Otázkou u N98 je fakt, jak z něj ty oktany na benzínce skutečně utíkají, protože výtoč tam bude proti N95 o řád jinde, o 100 oktanových benzínech ani nemluvě.

 

Tvému autu provoz na N95 v žádném případě neuškodí, takže to zkus zkombinovat s aditivem (tam už nehrozí vůbec nic), popř. to hoď do N98 a uvidíš.

 

Já jsem teď pro srovnání koupil VIF, který vyjde dokonce už někde k zanedbatelným 0,35 Kč/l, takže po pár nádržích dám info.

 

 

Odkaz ke komentáři

tesna: na ten VIF jsem slyšel samou chválu, ale jenom ve verzi dieslu. Ten by mě taky zajímal určitě budu rád za info :) dík moc.

Jinak co se týče toho tankování na benzince N98 nebo N100 tak u nás právě žádná nemá N98, pouze samé 100 oktanové, možná agip ale tam netankuju. Asi přejdu na Vervu 95 + VIF

Upraveno uživatelem Siegel
Odkaz ke komentáři

Tak jsem včera nabral a před tím jsem nalil aditivum. Možná to přijde časem, až pojedu aspoň na 2. nádrž s aditivem tak, abych měl jistotu, že už ho auto "papá" (protože nějaký ten litřík v nádrži před tankováním ještě zbyl), ale zatím mohu zcela zodpovědně říci, že rozdíl v dynamice auta není vůbec žádný.

Odkaz ke komentáři

Dnes jsem jel do Litovle, pak Olomouc a přes Libavou zpátky a přijde mi, že se trošku změnil zvuk motoru - zní jakoby malinko chraplavěji sportovněji. Dynamika OK, ale nechci tvrdit, že lepší, to je nejspíše jen sugesce, čili zde asi rozdíl není. Jen jsem vyjížděl z podzemky Šantovka v Olomouci a čekal jsem v kopci, až mi padne zelená. Nezavřel jsem si okénko a docela mě překvapil takový hnusný kovový rachot motoru v lehkých otáčkách v kopci (na rovince OK) - to je asi neduha všech "jednadvojek" :ph34r:

Odkaz ke komentáři

Bohužel Shell vždy v testech působil mezi posledními místy :(

V ČR je obecně kvalita špatná, no za dob Aralu bylo aspoň kam jezdit. Faktem je, že dnes se vybírá těžko, asi pořád bych ale volil Benzinu, nebo OMV..

 

Já tankuji do služební FII 1.2 TSI jen u Shellu N95 už 72 000 km a není žádný problém, který by mohlo způsobovat palivo. A to nemluvím o Felicii, která na N95 od Shellu najela 280 000 km. Shell měl kdysi problém v testech s naftou.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...