Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

Aspoň vím, že ty Iridia nemám kupovat. No buď koupím ty Silvery nebo ty Densa (na ty je celkem chvála), ale to mám ještě min. 10tis km čas (musím se ale ještě podívat jak na tom ty nynější svíčky jsou, ještě jsem se na to nedostal :D ). Ohledně té kvality LPG, tak je to tak jak píšeš, pozná se to asi jen podle zašpiňění filtru, ale to zase poznám až asi za 9tis km, protože Lovato filtry se mění až po 20tis km a s těma pokutama je to zase jak píšeš, jednou je to no name pumpa a podruhý značková, takže to si člověk nevybere, asi je to spíš o štěstí... :)

Odkaz ke komentáři

Předělání na LPG určitě doporučuju. Do loňského roku jsem byl odpůrcem LPG, pak jsem se ale začal o plyn více zajímat a když jsem viděl v práci tolik spokojených lidí, tak jsem do toho nakonec taky šel a musím říct, že jsem taky spokojenej jako želva a teď se jen můžu mlátit do hlavy, proč jsem si to auto nenechal předělat mnohem dřív... :wallbash:

 

Po předělání mám najeto 11tis km a vše funguje tak jak má a už teď vím, že u dalšího auta, pokud to tedy půjde, tak budu opět předělávat na plyn :palec:

 

Jinak pokud do toho půjdeš, tak hledej u prověřených firem, co mají dlouholetou zkušenost s montáží, protože špatná montáž se u plynu hodně projeví... :)

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

plavec:

 

Jestli sa to oplatí,tak to poznáš až když poprvé natankuješ LPG a půjdeš zaplatit.A pak následně tu nádrž vyjedeš a pojedeš tankovat znovu a zjistíš,že jsi za ty utracené peníze i něco ujel a někam si se podíval.

Pak teprve poznáš jestli se LPG vyplatí oproti benzínu.Pokud ročně najedeš alespoň 15tis,tak je to jasné.

 

Já za dva týdny jedu Chorvatsko a cena LPG tam je 3.53kn,což je asi 13.50kč(0,49E).Benzin 10.35kn-39kč(1.3E).A to je hodně dobré.Za ten rozdíl si můžu užít něco jiného. :palec:

 

Akorát pozor na výběr firmy,protože někteří jsou fakt stodoloví mistři-propanbouchanisti.A co tak vím,tak na SK platí dvojnásob.Takže štastnou ruku a hodně hodně číst a hledat reference ohledně odborníků,kteří si práci udělají tak,aby byla spokojenost tvá.

Odkaz ke komentáři

vela ludi sa tu obava straty vykonu na plyn :) tu VOBEC necitit, a vzdy je moznost stlacit tlacitko a okamzite idete na benzin, cize vykon by som VOBEC neriesil.

 

mam uz tretie auto na plyn - najprv Mazda 2, potom felicia, teraz Octavia I 75 kw

 

maximalna spokojnost, ziadne problemy, spotreba na vsetkych 3 autach bola 7.5-8.5 litrov, ked idem mimo mesta, da sa aj za 7,2 litra (maximalne usporna jazda), za viac ako 8.75 litra/100km na nadrz som nejazdil nikdy

Odkaz ke komentáři

Slabší výkon jde znát pouze v táhlejším kopci,kdy je potřeba vrazit nižší kvalt oproti benzínu a pokračovat ve stejné rychlosti při vyšších otáčkách.ale je pravda ,že vstřikování není tak náchylné na výkon jako obyč,podtlak.Takže pokud je vstřik dobře seřízen a není chudý systém,tak to poznat skoro nejde.

A myslím,že 95% lidí s plynem řeší peníze za PHM a ne,jestli bude mastit někde do kopce na pětku,nebo na čtyráka :palec:

Odkaz ke komentáři

Osobně mám s výkonem opačnou zkušenost, na LPG bych řekl, že to auto jede o něco líp než na benzín... V nízkých a středních otáčkách bych řekl, že má motor o něco vyšší výkon, ale ve vysokých otáčkách je lepší benzín. Jako za normální jízdy rozdíl benzín vs plyn nepoznám, ale právě když jedu třeba do táhlého kopce, tak to na plyn líp jede. Dále jezdím svoje trasy a třeba v přes různé dědiny jedu na 4° a při výjezdu se jede do velkého kopce, tak na benzín to jedu tak tak (nebo musím podřadit) a na plyn nemá motor problém ten kopec na 4° vyjet.

Nevím jak to v servisu naladili (možná mám o chlup bohatší směs), ale spotřebu na plyn mám vyšší než máte vy ostatní (žere mi to jako 1.8T), ale aspoň to auto zase jede dobře a to si myslím, že to za tu trochu plynu na víc stojí... ;)

Odkaz ke komentáři

Přesně tak Konny.Podle mě to budeš mít malinko bohatší,což je dobře.Obdobnou zkušenost mám i já co jsem si to seřízení dělal sám.Taky jsem zkoušel to dát -víc,míň a pokud to bylo lehce bohatší tak asi 5% plus oproti benzinu,tak to líp tahalo přesně tak jak píšeš.Ale nesmělo se to přehnat,jinak nastal pravý opak.

To samé obráceně do chuda,kde to lenivělo.Takže teď to nemám ani tak ani tak,ale přesně podle benzinu(ať mi to nerozhazuje mapu benzínu,ale 5%neva) a jede to stejně a v tom kopci to dříve umře.Ale směs cajk.Bez Checku už 3tis.km. :lol::palec:

 

Jinak už se těším do Croatia

 

Cena LPG oproti benzínu mňam(12.40l)To jsem nezažil ani v roce 2001 s Felinou.To se mi to pomastí tam a zpátky za 2500tis. :P

 

http://cijenegoriva.info/CijeneGoriva.aspx

Odkaz ke komentáři

Nejspíš to bude tak jak píšeš a bohatší to musí být jen o trošku (do těch +5%), protože na diagnostice mi to žádnou chybu nepíše a jak na benzín, tak i plyn to jede opravdu dobře ;)

 

Jinak je dobře, že tobě už to jezdí bez problémů a že ti to dřív umře v kopci nevadí, tak podřadíš a jedeš dál, popř. můžeš přepnout do benzínu... :D

 

Ta cena za LPG v Chorvatsku je luxusní a celkově náklady za cestu jsou super :palec:

Odkaz ke komentáři

a vedeli by ste mi poradit servis kde montuju LPG niekde na zapadnom slovensku ?

 

Tady jsem měl v roce 2006 Felinu na opravě zapalování(z Púchova mám manželku tak proto)-

 

http://www.autoklinikaholcik.sk/jazdite-lacnejsie-lpg/

 

A už tehdy dělal delší dobu LPG,takže je to dá se říct totálně na západě SK.

Auto bylo opraveno dokonce v sobotu za 2h.Věci měl skladem jakožto zástupce Bosch.

 

Takže chce si to pozhánět případné reference na firmu ohledně LPG.

Odkaz ke komentáři

pred pol rokom som si dal namontovat LPG v legas auto a mozem povedať ze som spokojny auto slape ziadne problemy som nemal ani s technickou ani so samotným auto, robia aj servis ale zatial som ho chvála bohu nepotreboval a usetrim peknych par €

Odkaz ke komentáři

Jak se tu řešily ty svíčky. Tak mám také zajímavou starší zkušenost s mojí octávkou 1,6 (75KW) Zkoušel jsem různé svíčky, ale vždy jsem narazil na problém, že po ujetí cca 10000km to prostě nebylo ono. Známý co mi servisuje auto (Vlastní felicii 1,6 se sekvenčním vstřikováním LPG a nemůže si ji vynachválit) mi doporučil používat originál svíčky co doporučuje Škoda-auto. Jsou to svíčky NGK a světe div se to auto úplně ožilo. A řekl mi, že pokud chci mít klid, až je každych 30000km vyměnim. Mám naježděno za tři roky 70000km a jiné svíčky bych nepoužil.

 

Spotřeba : Momentálně jezdím podle palubního počítače okolo 6,5l, ale podle tachometru mi to vychází cca 7,5 - 8l LPG a to jezdím převážně 30km trasy a samé řazení, kopce a brždění. Jednou mi podcházela spojka na výfuku a spotřeba byla najednou o 1l vyšší a lambda sondy udělají také strašně moc na spotřebě. Měnil jsem obě, protože na diagnostice už závady nešly vymazat a pak spotřeba spadla k 7,5l/100km což je nádherná. Tak případně pokud řešíte velkou spotřebu tak zkoukněte lambda sondy a výfuk.

Odkaz ke komentáři

áno to veru ma ale u nas systém tartariny nie je este tak rozmohnuty nastastie legas auto ho montuje a montaz netrva dlho a su spolahlivy :) zatial osm fakt spokojný myslel som ze mi bude robit problem si zvyknut ale v pohode a ked vidim ze ta rucicka nadrze sa vobec nepohla tak mam taký fajn pocit :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...