Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

Přidám jednu dlouhodobou zkušenost s Octavií kombi 1.6, 75kW, r. v. 2002. Auto jsem kupoval v roce 2011 jako ojeté, dovoz ze SRN, dle tachometru najeto 123 tis. km. Přestavba na LPG proběhla v roce 2012, auto mělo najeto 135tis. km. Nyní mám najeto 230tis km, tedy téměř 100tis. km na LPG. Spotřeba 7.5-8l LPG, na benzín byla 6.5-7l. V autě je namontován polský systém Stag, přestavba proběhla v Příbrami v LPG Bařtipán. Vše kolem přestavby a servisu je naprosto ok, ale teď se dostávám k tomu, proč vlastně píšu tenhle příspěvek. Dnes musím bohužel přiznat, že jsem nekoupil dobře. Auto bylo buď velmi stočené, nebo se k němu předchozí majitel choval hrozně. Auto od začátku žralo poměrně dost oleje, tvořila a tvoří se emulze na víčku od oleje, každou chvíli nějaká závada (termostat, obě lambdy, váha vzduchu, ložiska, zvlěné kotouče, zatuhlé stěrače, brzdový spínač, už to ani nepočítám...). Po dlouhodobém zhoršování chování motoru je dnes situace taková, že motor po studeném startu jde velmi nepravidelně, kouří, cuká a oleje žere více než 1l na 1000km. Jakmile se zahřeje, jede normálně (ale olej žere stejně). Kontrolka diagnostiky svítí neustále (hlásí chudou směs, velmi pravděpodobně se dostává do spalovacího prostoru olej).Takže mě (tedy mechanika) čeká vyjmutí motoru, výměna pístníchch kroužků a gufer. Snad to bude vše, je možné, že ne. Můj osobní pocit je ten, že za to LPG nemůže, motor už byl od začátku nalomený a ve špatném stavu. Pokud se tedy oprava povede a najedu na něm dalších 200tis. km na LPG, budu spokojený. Pokud ne, půjde buď z domu (na náhradní díly), nebo bude sloužit jako druhé auto v rodině. Ať tak či tak, za přestavbu jsem dal 30tis. Kč a za 100000km na LPG ušetřil cca 90 tis. Kč, úspora tedy 60 tis. Kč za tři roky provozu. Náklady na servis by mě asi čekaly stejně i bez přestavby. Snad mé zkušenosti poslouží dalším LPG fandům a případné váhající neodradí.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

zdravím mam octu 1,6mpi kombi 2006 BFQ, najeto 280 000km mam ji rok v LPG (system LOVATO) a jsem nad míru spokojen ;). dříve spotreby benalu 6,5 litru nyní spotreba LPG 7,3litru výkon se nepatrně snížil ale to není až tak znatelný, naopak znatelný je větší krouták v nízkých točkách. svíčky jsem dal obyč bosch jednojiskřišťový mam tušení že jedna stála 40kč, jezdí to super akorát těmhle svíčkám moc nechutná benzín, ale to se dá přežít ta chvilka než se motor ohřeje ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Po sebejistém že pořídím na 100% kombajn O1 1.9TDI 66 nebo 81KW jsem se nakonec rozhodl pro 1.6 75kw rv 2003 a prdnul tam stag300+ . Mám na plynu teprve 4000km. Jezdíme se ženou velmi krátké trasy 40% střední kolem 15-30 km 50% a pak hrknu jednou za měsíc-dva na moravu což je 300+300km - 10%. Spotřeba dlouhodobá dle PP je 7,7l. Myslím že jezdíme hodně klidně, z tohoto pohledu je spotřeba docela vysoká, ale samozřejmě po montáži LPG je to celkem nepodstatné. Po 15km dle PP začne spotřeba trochu klesat. Na dlouhé trase 650 km cca 85% dálnice dle gps 130-135 km jsem měřil spotřebu jen jednou a vycházela na neskutečných 8.5l LPG / 100km. To překonalo moje očekávání, protože jsem čekal kolem 10-11l LPG. Dle celkového porovnání si myslím že O1 1,6 LPG je na 1km levnější než tdi66kw, které je vážně úsporné. Navíc 1,6 tolik nevadí kratší pojížďky a TDI má dražší servis. I pořizovací cena 1,6 do které následně namontujete nové LPG vz 1.9tdi je srovnatelná nebo nižší a to nemluvím o nemožnosti sehnat TDI které bude mít najeto pod skutečných 200tis. Neříkám že se to nedá, ale já jsem nenarazil ani na jedno. Vždycky to byl ojeb, ale to je na jinou diskuzi. Od Auta jsem hlavně chtěl, abych se do něj naložil s rodinou, ale aby mě co nejmíň vysávalo peněženku. Čas ukáže jestli jsem zvolil správně.

 

Srovnání jen pro zajímavost - nechci tím nic říci, jen dvě podobně obstarožní auta se stejným obsahem.

 

Jezdím ještě služebně s Meganem 1.6 16v myslím 79kw 2001. 95% dlouhé trasy, spotřeba dlouhodobá je podobná jako u okty, ale ten megan dostává docela na prdel. Na dálnicích se pohybuji dle gps 130-150km/h mimo kolem 100-110km/h pokud to provoz dovolí jedu i o dost víc a většinou je to pořád zrychlování zpomalování kdy spotřeba leze nahoru. Megan je docela pila, motorově jednoznačně lepší což je dáno asi 16V technikou, je pohodlnější a docela dobře drží stopu... možná je to gumami, ale opravdu s tím jde jet slušná palice. Jako firemní auto bych řekl že je lepší. Jako svoje bych ho nechtěl. Díly dražší a divné závady - utržené již dva držáky motoru, displej na kterém občas moc vidět není. občas blbne nějaká páčka nebo tlačítko, praskají sklíčka mlhovek musí se pak měnit celá, stalo se mi už 2x, porucha zámku 5-tých dveří, ale na druhou stranu má už 200tis. Možná na některé závady má nárok a určitě to není špatné auto.

 

 

Odkaz ke komentáři

10-11 l LPG mam spotřebu s motorem 1.8T a to jen když jedu jak čert :) jinak i s tímhle mím motorem se běžně při klidné jízdě po dálnici (110-130) dostanu na průměr 8,5-9l LPG (a to i přes to že se občas trochu zapomenu když se na mě lepí nějakej jouda s 1.9TDI a ukážu mu že nemá kilowaty na to aby mě předjel :D )

 

chci tím říct že tvé očekávání spotřeby 10-11 bylo přehnané .. s tvým motorem se klidně můžeš dostat i níž .. LPG je náchylné na spotřebu když jedeš rychle, pak to hodně roste .. vyzkoušej si někdy dálnici jed tempomatem na 110 a uvidí jakou budeš mít spotřebu :)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

a v akom servise si bol na prehliadku?

lebo ja som bol tiez v BOSH all4CAR holčík a tam som na takýto problém nenarazil .. teda kľudne spávam a verím že je všetko ok pretože problemy sa nejak nedostavili a tiež som sa na zaciatku bal. ako daleko by si to mal k tomuto servisu ten by som ti odporucal

 

http://www.autolpg.sk/preco-prestavbu-na-plyn-u-nas/

Zdravím priateľov LPG.

Ja mám Octáviu 1,6 75 kW najazdené na LPG 90 000 km. Z pohľadu nákladov na prevádzku by som nemenil.
Musím však pripomenúť niektoré problémy, ktoré tu neboli spomínané. Je zákaz parkovať v podzemných garážach. Je potrebné dať si pozor aj na vlastnú garáž. Po tom, čo mi bola vysvetlená bezpečnosť LPG som celkom kľudne spal. Avšak po tom, čo mi robili štandardný servis v autorizovanom servise a druhý deň som mal plnú garáž plynu, som už opatrný.
Mechanik demontoval plynovú hadicu a potom ju nasunul bez objímky a plyn fučal okolo. Pridružila sa k tomu netesnosť v splňovači a netesný ventil pri motore. Teda doporučujem po návšteve servisu ihneď aj kontrolu plynu. Ďalší problém ktorý som riešil je upchatie vstrekovacích benzínových trysiek. V Škoda sevise mi ich chceli vymeniť ( á 150€/ks) Pomohlo vyčistenie v servise BOSH za 80€ komplet. Ďalší problém bol, že po havárií a následnej oprave v značkovom servise nevedeli demontovať plniace hrdlo. Rozmontovali ho tak, že sa už nedalo znovu zložiť. ( Pritom stačí povoliť 3 skrutky) V plyn servise mi potom museli vymeniť celé hrdlo (35€) Ešteže si to v Škoda servise priznali a preplatili mi to. Teraz mi octavia trochu zle štartuje, ale to je asi problém benzínovej časti respektívne klapky, čo sa vyskytuje aj u čiste benzínových verzií.

Rád sa podelím s ďalšími skúsenosťami.

Octavák Jozef.

 


lpg na splatky je dobra .. a vykon, kto pouziva auto na bezne jazdy ziadny pokles nepociti a navyse a to som tu uz kdesi aj pisal ze teraz chiptuningom alebo vdaka vykonovej stolici sa da vykon pekne odsledovat a ak mate dobry servis vie vam aj montaz LPG spravit tak ze jazdite ako predtym na benzin,. ...

 

 

Moja skusenost:

Mam octaviu tour 2OO5, 1,6 100 konovu
Kupil som ju v oktobri za smiesnu sumu od jednej firmy vo velmi zachoalom stave, o auto bolo starane a jazdene vacsinou na dialniciach a vtedy mala nabehanych 280 000km no mala pokazene LPG ... dosiel som teda do LPG servisu a za 500 euro mi vymenili komplet splynovaci system... od vtedy som najazdil 25000km z toho mozno 1000km na benzin a auto ma nenechalo v stichu. Jazdim za 20€/300-350km, olej mi to vobec nezere.. som maximalne spokojny. a co sa tyka vykonu tak necitim tam rozdiel skoro vobec.
Dokonca montuju LPG uz aj na splatky

 

Odkaz ke komentáři

Průměrná spotřeba 9,4l/100km z 3000km dlouhé dovolené do Francie a zpět. (4 lidé + napakovaný kufr + velký střešní box, combík). Průměrná rychlosti 110-120km/h.

Souběžně semnou jeli kamarádi v druhém autě 1.9 TDI OII Liftback (4 lidé + napakovaný kufr + velký střešní box) a jejich náklady za palivo byly o 50% vyšší než moje :-)

Odkaz ke komentáři

Přesně tak, vlezlo se mi tam 44,3l za 571 Kč, takže z mé strany max. spokojenost :palec: . Jen mě zaráží, že ve Vyškově, kde plyn nejčastěji beru stojí litr 15,50,- a dnes když jsem jel do Brna, tak na půli cesty už stál plyn 13,80,- a v Brně i těch 12,90,-, takže rozdíl 2,60,- na litru je hafo rozdíl... :O

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak jedna víkendová statistika, v sobotu jsem natankoval plnou za 14,10l, najezdil jsem 325km, z toho 200 dnes a dotankoval jsem za 356kč, tedy cca 7,76l/100km, takže s LPG maximální spokojenost a to jsem to nešetřil, jelikož Jeseníky a okolí jsou samej kopec... :)

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak to máš hodně dobrou spotřebu :palec: . Já se teď pohybuju okolo 10-10,5l/100km, ale to bude tím, že mám KO teplotní čidlo chlad. kap., které jsem dal na reklamaci a mám tam teď náhradní čidlo, které ale taky není dobré a díky němu mám bohatější směs a tím pádem i větší spotřebu. Jinak teď ve středu jsem v Brně opět bral plnou nádrž 44.8l za 12,9/l, takže i přes větší spotřebu, kterou teď mám jsem s LPG max. spokojenej ;)

Odkaz ke komentáři

Kolega se bavil s jedním borcem co se pohybuje v distribuci LPG na pumpy.No a zeptal se ho za jakou cenu dodávají LPG čerpadlářům.Odpověděl,že něco málo přes 10kč/l.

 

Takže si udělejte maržový obrázek svých okolních pump.Proto jsou i tak velké cenové rozdíly,které jsou nyní hodně velké.

Odkaz ke komentáři

Tak to je drsný, jakou marži mají některý pumpy... :(

 

Jinak jak jsem psal o pár přízpěvků zpět o tom špatném teplotním čidle, původní je na reklamaci a náhradní co mám doma, tak už je taky špatné, protože ukazuje špatně do budíků a i do ŘJ motoru už posílalo špatný signál, proto jsem měl pořád bohatou směs. Včera mě to už dožralo a nechtělo se mi na toto čidlo jezdit ještě měsíc než se mi z reklamace vrátí to první čidlo, tak jsem včera koupil nové (jinou značku než běžně kupuji) a dnes jsem to projel a musím říct, že to je změna jako blázen. Motor jde nádherně za plynem a je i o dost svižnější, takže předpokládám, že i spotřeba bude už v normálu ;) . Včera jak jsem byl koupit to nový čidlo, tak jsem měl ještě nějaký popojíždění po městě a PP mi ukazovalo 10,5l/100km, takže u LPG to muselo být určitě kolem 13l/100km... :D

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

S levným tankováním mám teď útrum, protože další cesta do Brna bude asi až za 2-3 měsíce, takže teď budu muset tankovat ve Vyškově za 15,80 :(

Ahoj, mám octavii 1.6 75KW (AVU) s LPG systemem Lovtech Magic G4 a popravdě hodně koukám na ceny LPG. Protože levný plyn mě stál vždy pevné nervy. Pro běžné ježdění se snažím brát převážně na osvědčených pumpách poblíž domova, ale před týdnem se mi to perfektně vymstilo. Na dovolený v Plzni jsem natankoval LPG za krásnou cenu 13,50kč a říkal si jak to je paráda. Ale když po chvíli auto přestalo jet a pořád jen škubalo a přepínalo do benzínu tak jsem si říkal co to sakra je. Sehnal jsem plynaře poblíž Plzně a zajel tam. Napíchnul to na PC, vymazal chyby a říkal, že jsou špatné vstřiky, že tam není výkon.... Každopádně to nějak poladil a já odjel. Jenže druhý den ráno nastartuji a historie se opakovala. Nezbylo mi nic jiného než vzít plnou benzínu a jelo se dál. Po chvíli jsem to ještě zkusil přepnout a auto si dalo říct i na plyn. Vyjel jsem nádrž a po návratu z dovči zavolal svýmu mechanikovi co mi tam to lpg dával a říkal ať hned přijedu. Vymazal diagnostiku a řekl (To je ten velký obsah sýry v LPG - ty svíčky ten plyn nezapálí a že auta co mají sekvenční vstřikování jsou na kvalitu náchylnější). Tak pro příště levný lpg rozhodně neberu :-)

Odkaz ke komentáři

Ahoj, mám octavii 1.6 75KW (AVU) s LPG systemem Lovtech Magic G4 a popravdě hodně koukám na ceny LPG. Protože levný plyn mě stál vždy pevné nervy. Pro běžné ježdění se snažím brát převážně na osvědčených pumpách poblíž domova, ale před týdnem se mi to perfektně vymstilo. Na dovolený v Plzni jsem natankoval LPG za krásnou cenu 13,50kč a říkal si jak to je paráda. Ale když po chvíli auto přestalo jet a pořád jen škubalo a přepínalo do benzínu tak jsem si říkal co to sakra je. Sehnal jsem plynaře poblíž Plzně a zajel tam. Napíchnul to na PC, vymazal chyby a říkal, že jsou špatné vstřiky, že tam není výkon.... Každopádně to nějak poladil a já odjel. Jenže druhý den ráno nastartuji a historie se opakovala. Nezbylo mi nic jiného než vzít plnou benzínu a jelo se dál. Po chvíli jsem to ještě zkusil přepnout a auto si dalo říct i na plyn. Vyjel jsem nádrž a po návratu z dovči zavolal svýmu mechanikovi co mi tam to lpg dával a říkal ať hned přijedu. Vymazal diagnostiku a řekl (To je ten velký obsah sýry v LPG - ty svíčky ten plyn nezapálí a že auta co mají sekvenční vstřikování jsou na kvalitu náchylnější). Tak pro příště levný lpg rozhodně neberu :-)

 

Ten levný plyn v Brně je kvalitní, protože tam často tankuje kolega z práce a vůbec si neztěžuje a i na internetu jsem se dočetl pozitivní reakce, navíc tam mají tak velkou výtoč, že tu cisternu musí doplňovat každý druhý den, takže kdyby ten plyn byl špatnej, tak tam ti lidi nebudou jezdit... ;)

 

No je to tak s tou kvalitou.Proto raději beru pouze Flagu,nebo Tomegas.

Nejlépe přímo u jejich pump.Koruna sem koruna tam.......vyplatí se to a na spotřebě se to vrátí.

 

Zatím jsem nepoznal rozdíl v kvalitě plynu, ale je pravda, že si pumpy vybírám (zjišťuju info od známých a na internetu) a zatím jsem nikdy neměl problém, ať s cukáním nebo s nižším výkonem ;)

Odkaz ke komentáři

Konny-

 

Kolega v práci brával Kralupol a tak jsem mu řekl ať zkusí Tomegas(ze srandy jmenuje se Tomáš :smich: )

On to fakt udělal a pak mi říkal,že na stejné trase do práce má o 0.4l menší spotřebu.Takže stejný efekt jako jsem vypozoroval já.

 

Jinak cukání jsem zdárně vyřešil svíčkama Denso K20TT(90kč/ks) a dotažením většího množství(a hlavně studeného)vzduchu do airboxu.Auto mnohem líp a lehčeji akceleruje a jeví se mi lepší i na spotřebě a to hlavně na dálnici.(viz foto)Vzhled trubky v motoru zatím neřeším.Přes VAG zkontrolována bohatost směsi a vše OK a i kontrolka mlčí(po letech)

post-1545-0-12978600-1433540946_thumb.jpg

post-1545-0-99773800-1433540970_thumb.jpg

post-1545-0-88364300-1433541018_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

šipan: nevím jaký plyn v mém okolí má která pumpa, ale na všechny pumpy mi auto jede stejně (i na ten levný plyn z Brna) a spotřeba se také pohybuje +- stejně, tak mám možná štěstí na stejně kvalitní plyn ;) , ale vím že někde je dobrý a někde špatný (i hodně špatný) plyn, jen u sekvenčního vstřikování to už nepůjde tolik poznat jako u podtlaku, protože u sekvence když je špatnej plyn, tak se to pozná jen na spotřebě, protože ho jednotka víc valí do motoru, aby se zaručil stejný výkon motoru jaký má být... ;)

 

Co se týká těch svíček, tak ty Brisk Iridium se ti teda neosvědčily, jo? :)

Odkaz ke komentáři

Konny-

 

No ty Brisky mám už jen 3ks,protože kvalita asi nic moc,protože jak jsem je montoval z motoru ven,tak mi jedna(a to bez nějakého většího úsilí) praskla na izolátoru po obvodu.Takže letěla do polpelnice.Za ty prachy nevyhoď to!Ty Densa jsou pocitově v ruce betelnější. I když bohužel ne Japan,ale made in Russia :blink::angry: .

No a kvalitu plynu poznáš až při výměně filtrů,podle zasrání.Ale asi to nemá cenu řešit,protože jednou dostane pokutu značková pumpa s teoreticky kvalitním plynem a podruhé zase jiná NO NAME.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...