Přejít na obsah

Cukání studeného motoru na volnoběh + špatná studený strat


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

už pár dní řeším tento problém. Auto: Octavia1 1.6 MPi, 75KW, R.V.2002.

Když je motor studený, sice vždy nastartuje, ale celkem sebou po nastartování na volnoběh škube a zdá se mi, že drží nízké volnoběžné otáčky zhruba 950 ot. (Kolik otáček má oktávka normálně mít při studeném startu cca 10 stupňů Celsia?) Postupně jak se motor ohřívá toto cukání na volnoběh ustává. Při zahřátém motoru už je to cítit jen minimálně. Projevuje se to na plyn i na benzín pouze na volnoběh.

Při jízdě ale nesleduju žádné nebo zanedbatelné problémy jak za studena, tak za tepla.

Čistil jsem váhu vzduchu, je vyměněněna škrtící klapka a svíčky. Teplé straty jsou vždy ok.

A ještě jedna zajímavost. Když na volnoběh přidám plyn, tak zhruba na otáčkách 1100 to škube trochu víc. Mimo tyto otáčky celkem ok.

 

Vyloučil jsem celou palivovou soustavu, protože se to projevuje na LPG i na benzín. Když stojím čumákem z kopce, tak se mi zdá, že je to horší a to je dost divný :-)

Vag nic neříká.

Borec v servise co měnil škrtící klapku říkal, že vagem udělal základní nastavení, že si to ještě sedne. Je to teprve 4 dny, ale moc nevěřím tomu, že si tam ještě má co sedat. Už jsem od té doby najel 500 km.

 

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři

Když jsou hadice OK, tak se podívej na zapal. kabely a zapalovací cívku. Jinak u těchto motorů je normální, že sebou na volnoběh trošku cukají (otáčky kolísají cca +- 50ot.) a co se týká volnoběžných otáček za studena, tak podle mě je těch 950ot. OK, normálně bývá cca 1000 ot., v mrazech 1100-1200ot. ;)

Odkaz ke komentáři

Jo, tak trochu si mě uklidnil, ale taťkovi a kámošovi to na volnoběh vůbec necuká. Tak proto to řeším. Ale teda když se vykašlu na to pocukávání na volnoběh, tak pořád tu jsou ty blbý studený starty. Dnes jsem jezdil celej den po městě, startoval tak 15x i víckrát bez sebemenšího problému. Za studena je to ale tak 6 z 10ti startů špatně. Ještě vůbec nevím, jak se to chová v zimě. Mám to auto 14 dní. Jezdí jinak fakt super. Krásnej výkon, při záběru žádný cukání, pěkně de za plynem... Ale. Za studena, když je motor dobře vychladlej to sice vždycky chytne, ale motor sebou prostě mele jak blbej a jede jakoby na normální volnoběžný otáčky, cca 790 ot. Pak teprve, až po nějaké menší době silnějšího cukání otáčky vyběhnou na cca 950 a celkem se to uklidní.

Co takhle vadný čidlo teploty chladící kapaliny? Nemůžes si ECU myslet, že je motor teplejší, než ve skutečnosti je? Sem se díval, že u toho termostatu je ještě jedno čidlo. To je na co? A kde je čidlo teploty nasávanýho vzduchu? Ve váze vzduchu? Nemáte někdo schéma vstřikování této octavie? Díky.

Odkaz ke komentáři

Někomu to pocukává, někomu ne, já třeba patřím mezi ty, kterým to někdy lehce pocukává, ale neřeším to, protože jsem se dozvěděl, že je to u tohoto motoru normální. Co se týká čidla teploty chlad. kap. tak to samozřejmě může být taky špatný (já jsem ho měnil tuším 3x z důvodu, že mi to za studena dělalo bordel s otáčkama), ale ty máš elektronickej termostat, který má v sobě to čidlo a nevím jestli jde vyměnit jen to čidlo. Já mám starší motor, kde to je jinak udělaný a to čidlo mám samostatně.

 

Ohledně dalších otázek ti bude muset poradit někdo, kdo má tvůj motor, v tomto už ti asi neporadím :( , protože jak jsem psal, některý věci mám jinak a něco vůbec nemám... :)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem proměřil čidlo teploty ve váze i čidlo teploty chladící kapaliny a hodnoty jsou v limitu, takže měnit čidla je zbytečný. Nějaký jiný nápady? Čidlem otáček se mi nezdá, že by to bylo. Kdybych věděl, jakej má mít průběh, proměřil bych ho osciloskopem. Ale tím to asi nebude, protože jak se motor zahřeje, tak to drží otáčky dobře a čidlo evidentně funguje. Jedině, že by bylo teplotně závislý a studený dávalo špatnej signál. Ale to se mě moc nezdá.

Jo a ještě sem si všiml, že když je venku 10 stupňů, tak to po nastartování drží cca 950 ot a když je 18, tak to drží cca 1100 ot. To je taky divný.

Odkaz ke komentáři

Nikdo neví co dál?

 

Kroky udělané pro odstranění chyby:

Vyměněno teplotní čidlo

Vyměněny svíčky

Provedeno vyčištění + základní nastavení škrtící klapky

Systém zkontrolován na těsnost (falešný vzduch)

Natankován kvalitní benzín u benziny

Zkontrolován EGR ventil

Vyčištěna vzduchová váha a zkontrolováno její teplotní čidlo

Vyzkoušená jiná škrtící klapka, nastavena přes vag

 

Závada přetrvává.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

trochu se vetřu....borci,potřebuji poradit. též mi za studena na volnoběh motor cuká a nějak jsem vypozoroval,že mi to fouká vzadu na motoru. přikládám foto,jelikož vůbec netuším co nebo k čemu ta věc slouží :lol:

 

dá se ta součástka nějak rozdělat a nacpat tam těsnění? díky moc za každou radu :palec:

post-1149-0-37952100-1376154435_thumb.jpg

post-1149-0-32082600-1376154732_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Nikdo neví co dál?

 

Kroky udělané pro odstranění chyby:

Vyměněno teplotní čidlo

Vyměněny svíčky

Provedeno vyčištění + základní nastavení škrtící klapky

Systém zkontrolován na těsnost (falešný vzduch)

Natankován kvalitní benzín u benziny

Zkontrolován EGR ventil

Vyčištěna vzduchová váha a zkontrolováno její teplotní čidlo

Vyzkoušená jiná škrtící klapka, nastavena přes vag

 

Závada přetrvává.

 

Ahoj, mám podobný problém jak říkáš ty a přesně se mi taky zdá, že když stojím z kopečka, je to cukání při startu výraznější. Při -10°C je to docela výrazné a motor občas i zdechne. Jinak já mám problém, že mi uniká olej do sání a když se minule klapa vytáhla, tak směrem od motoru byla totálně zas.aná zatuhlým mazem. Po vyčištění se to podstatně zlepšilo a přes léto nebyl problém, ale teď, když se ochlazuje, znova pocukává. A občas se mi zdá, že cukne, když při jízdě uberu otáčky. Jinak jsem taky předtím měnil lambdu, cívku, kabely, svíčky a problém přetrvával. Trošku jsem doufal, že já to mám tím olejem v sání, ale pokud jsi vyměnil celou klapu a pořád to dělá, je to divné. A jinak otáčky přesně tak, jak říkáš ty: +20°C 1200/min, +10°C 900/min. Jen tak pro zajímavost, jaký máš systém LPG?

Odkaz ke komentáři

Taky řešení, ale když bude mráz, poleze ti to na nervy. Nastartovat taky vždycky nastartuju, ale prostě to chvíli přidá hodně otáček, pak se to snaží zdechnout. Ale jakmile se rozjedu, už je vše v klidu. Ja jdu kouknout na tu klapku, jak vypadá. Doufám, že to pak pojede, protože jsem si zapoměl sebou vzít VAG :lool: Jinak já mám LPG Solaris, najeto na něm 30 000 km a prozatím bez problémů. Na olej v sání mě už upozorňoval technik, který mi to LPG montoval, takže plynem to není

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Nikdo neví co dál?

 

Kroky udělané pro odstranění chyby:

Vyměněno teplotní čidlo

Vyměněny svíčky

Provedeno vyčištění + základní nastavení škrtící klapky

Systém zkontrolován na těsnost (falešný vzduch)

Natankován kvalitní benzín u benziny

Zkontrolován EGR ventil

Vyčištěna vzduchová váha a zkontrolováno její teplotní čidlo

Vyzkoušená jiná škrtící klapka, nastavena přes vag

 

Závada přetrvává.

 

Nejsem žádný velký odborník, ale v poslední době jsem se svýmu autu věnoval celkem intenzivně. Tak mě tak napadá, co zkontrolovat Hallův snímač? Popřípadě přes VAG zkontrolovat hodnoty polohy vačkové hřídele ke klikové hřídeli? Viz obrázek:

VAG_skupina_012.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdravím,

 

takže mě už došlo trpělivost a jelikož auto poškubávalo čím dál tím častěji (VAG vyhodil vynechávání 4. válce) a jelikož mám dlouhodobě velkou spotřebu oleje (1l/1000km) a olej se mi objevuje v sání, rozhodl jsem se auto dát auto do servisu o něco dřív.

 

- gufera na ventilech totálně KO

- těsnění pod hlavou mírně načlé

- po zalití válců zjištěna netěstnost 1. a 4. válce - všechny pístní kroužky zapečené

- zjištěna prasklinka na hlavní hadici sání

- zjištěný prasklý "držák" Hallova snímače, čili snímač nedrží napevno

 

Takže GO hlavy, výměna pístních kroužků, výměna rozvodů, vyčištění klapky, výměna svíček a filtrů a budu doufat, že se mechanikovi podaří slepit ten držák Hallova snímače a že bude dobrý, protože už tak to bude pkěný balík.

 

Dneska už to začali dávat do kupy, tak možná zítra to bude hotové, tak pak napíšu, jak na tom Octávka je. Držte palce, aby to už konečně jelo

Odkaz ke komentáři

Investice sice velká, ale stojí za to. Mám to taky už za sebou (gufera na ventilech, pístní kroužky, nová škrtící klapka, nový Hallův snímač, všechna těsnění na motoru, těsnění na sání a hlavní sací hadice) a vyplatilo se to :palec: , jen nezapomeň, že ten motor teď budeš muset zajet!!!, tak prvních 1000km nevytáčej motor na víc jak 3000ot. a šlapej na plyn hodně pozvolna, mezi 1000-2000km můžeš motoru začít pomalu nakládat, vždy jednou za čas vytočit do 5000-6000ot a zase zvolnit. Po 2000 najetých kilometrech můžeš motor zatěžovat naplno, protože už bude zajetej ;)

Odkaz ke komentáři

Přesně už nevím, kolik to stálo, ale vyšlo to kolem 20 000,-, sice je to hromada peněz, ale motor zase šlape jako hodinky, takže nelituji :palec: . Co se týká toho zajíždění, tak radši jsem to napsal, protože jsou lidi, kterým je to jedno, tím samozřejmě nemyslím tebe ;) a co se týká toho LPG, tak si myslím, že je to jedno, ale pokud chceš mít jistotu, tak to můžeš zajet jen na benzín, ale budeš mít vyšší náklady na provoz :)

Odkaz ke komentáři

Zdravím, mám chlapy podobný problém. LPG už nejede vůbec, na benzín kolísají otáčky dost. I při jízdě mi auto chcípne, objevý se na displeji závada a jako by mi to jelo na tři válce. Pozor! Mám vyměněný pístní kroužky, gufera na ventilech, ventily zabroušeny, nová stavítka (hydrostavy), vyčištěná klapka nová hadice od klapky. Všechna práce úplně na h...o.

Nejvíc co mě vadí a zajímá mě váš názor: na první kvalt mi auto nedrží v kopci. Není to až tak prudký kopec jak nedám ručku tak je za pět minut dole. Jak je to u vašich aut? Taky nedrží nebo to máte v pohodě?

 

Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, mám chlapy podobný problém. LPG už nejede vůbec, na benzín kolísají otáčky dost. I při jízdě mi auto chcípne, objevý se na displeji závada a jako by mi to jelo na tři válce. Pozor! Mám vyměněný pístní kroužky, gufera na ventilech, ventily zabroušeny, nová stavítka (hydrostavy), vyčištěná klapka nová hadice od klapky. Všechna práce úplně na h...o.

Nejvíc co mě vadí a zajímá mě váš názor: na první kvalt mi auto nedrží v kopci. Není to až tak prudký kopec jak nedám ručku tak je za pět minut dole. Jak je to u vašich aut? Taky nedrží nebo to máte v pohodě?

 

Díky za odpovědi.

 

No taky jsem se s tím setkal, takže jakmile stojím na mírnějším kopečku, dávám ručku. Ale je pravda, že jsem tomu pozornost moc nevěnoval a to proto, že jsem někde četl, že tam mám dvouhmotový setrvačník. Ale teď si fakt nejsem jistý, jestli tam něco takovýho je. Jen mám zafixováno, že jsem to někde četl a že bych se kvůli tomu neměl moc prudce rozjíždět. Takže jsem si říkal, že to bude zřejmě kvůli tomuhle, ale možná plácám nesmysly.

 

Co se týče toho chcípání při jízdě, kolega v práci tohle zrovna řešil a když jsem mu to hodil na VAG, měl tam hotovej seznam chyb upozorňující na zkrat na kostru. Nechal znovu ukostřit baterku a problém zmizel. Šlo o to, že když byla baterka špatně ukostřená, vynechávalo mu palivový čerpadlo. V tvém případě bych to viděl na ventily. Buď jsou vadný, anebo se jim nelíbí ta špatná kostra. Zkus nejdřív znovu ukostřit kosterní dráty a pak uvidíš.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, mám chlapy podobný problém. LPG už nejede vůbec, na benzín kolísají otáčky dost. I při jízdě mi auto chcípne, objevý se na displeji závada a jako by mi to jelo na tři válce. Pozor! Mám vyměněný pístní kroužky, gufera na ventilech, ventily zabroušeny, nová stavítka (hydrostavy), vyčištěná klapka nová hadice od klapky. Všechna práce úplně na h...o.

Nejvíc co mě vadí a zajímá mě váš názor: na první kvalt mi auto nedrží v kopci. Není to až tak prudký kopec jak nedám ručku tak je za pět minut dole. Jak je to u vašich aut? Taky nedrží nebo to máte v pohodě?

 

Díky za odpovědi.

 

Nejdřív napiš co píše VAG za závady. Pokud jsi na diagnostice nebyl, tak si ji nech udělat, protože to je první co je potřeba udělat, ať je se od čeho odpíchnout. Co se týká toho, že ti auto nedeží na kvalt v kopci, tak to je špatně. Mám motor taky po kroužkách atd. a i když stojím v prudkém kopci, tak motor auto udrží, takže u tebe bude určitě něco špatně. Zajeď do servisu a nech si změřit kompresní tlaky, určitě budou nízké, jinak by motor musel auto bezproblémů v mírném kopci udržet!!!

 

Jinak se spojkou to nemá nic společnýho a už vůbec ne, že by motor 1.6 měl mít dvouhmotu..., tady je klasická spojka ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...