boukic Odesláno Duben 21, 2014 Sdílet Odesláno Duben 21, 2014 (upraveno) Zdravim vás, už jsem tu dlouho nic nepsal, Nedávno jsem se dostal do styku s pěknou Octavkou 1.6 MPI r.v. 2007, která měla najeto 283 000km a byla v moc krásném stavu, interier krásně navoněný, čistý a exterier taky, taky jsem se s ní svezl, při jízdě se chovala stejně jako auto, které nemá najeto ani 100 000km, nikde nic nevrzalo, neklepalo, jízda jako roční škodovkou. Kdyby mi majitel zakryl na palubním počítači ty najeté kilometry, tak bych si tipnul, že to auto má maximálně 100 000km. Koukal jsem na to jako blázen, kolik vůbec tenhle motor a vůbec všechny ty součástky vydrží? Kdybyste měl někdo třeba osobní zkušenost s tímto motorem nebo byste něco o něm vědel, byl bych rád. Klidně mi nějaké informace můžete poslat i přes SZ. Upraveno Duben 21, 2014 uživatelem boukic 0 Citovat Odkaz ke komentáři
boukic Odesláno Duben 22, 2014 Autor Sdílet Odesláno Duben 22, 2014 Nikdo nemá zkušenost s tímto motorem? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
EvoIX Odesláno Duben 23, 2014 Sdílet Odesláno Duben 23, 2014 Já mám teď nalítáno necelých 160 000km, a je to pořád jako nový. Když se k tomu člověk nechová jako hovado a mění olej,etc.. tak věřím že zvládne 600 tis bezproblému. Proč by taky ne :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vakles Odesláno Duben 25, 2014 Sdílet Odesláno Duben 25, 2014 ja teraz mam 292000 bez problemov a k tomu je na LPG 0 Citovat Odkaz ke komentáři
brasel Odesláno Květen 3, 2015 Sdílet Odesláno Květen 3, 2015 svara 325tis a zatim facha 0 Citovat Odkaz ke komentáři
nollie Odesláno Květen 4, 2015 Sdílet Odesláno Květen 4, 2015 Já svou teď prodal a měla najeto 204000 a motor úplně v pohodě, šlapal jak hodinky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Geban Odesláno Červenec 30, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2015 Tento motor mám ve své oktavii. Na první pohled chodí dobře, ale na druhý pohled zjistíte, že žere olej. Celkem 0,7L na 1000km a zhoršuje se to. Najeto mám 146502 km. Musel jsem vyměnit těsnění pod víkem na ventily. Tekl tam olej, stejkal na svody a pálil se. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vevca Odesláno Červenec 30, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2015 Tak to se během jeho života něco pokazilo, běžné to není, občas se to stane, tento motor by měl najeto cca 500-800tis 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Geban Odesláno Červenec 31, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 31, 2015 To něco je pravděpodobně těsnění dříků ventilů, nebo pístní kroužky. Od doby, kdy jsem vyměnil těsnění pod víkem na ventily olej nikde neteče. Jiná příčina úbytku oleje mě nenapadá. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gecik Odesláno Září 24, 2015 Sdílet Odesláno Září 24, 2015 Co pístní kroužky? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
HONZAV1 Odesláno Září 24, 2015 Sdílet Odesláno Září 24, 2015 To že motory 1,6MPI berou olej je běžná věc známá již z O1. Při ca 140 tis se mi ta spotřeba zdá docela vysoká, ze zkušenosti je taková od 200tis. více. Dělají to především pístní kroužky (gufera ventilů někdy). Způsobuje to hlavně dlouhodobé používání long life oleje a následné zapékání kroužků. U auta s 250tis se přechodem na hustší olej snížila spotřeba z 1L na 0,5L/1000km. Samozřejmě to ale není řešením. Aktuálně na stejném motoru má švagr při 141tis. najetých spotřebu 1l na 4.500 km. Olej tam je plnosyntetický Total. Honza 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KOŠŤÁL Odesláno Březen 5, 2016 Sdílet Odesláno Březen 5, 2016 Souhlas s Honzou,delal jsem motor znamymu. Spotreba skoro litrl na 1000km. Zapeceny krouzky,vymeny oleje klasicky longlife po 30tkm.Too vse v 90 000km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vikrs Odesláno Březen 20, 2016 Sdílet Odesláno Březen 20, 2016 Říkáte že máte 300 000 najeto a to zůstalo na motoru vše původní? Samozřejmě běžná údržba oleje filtry ano. Co třeba hydroštely na ventilech, co vydrží??? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
lomonosov Odesláno Září 10, 2016 Sdílet Odesláno Září 10, 2016 Ja mam 317000 a zere to 1 az 1,5 l oleja na 10000 .Do 240t km bol LL meneny po 15t km a potom uz tam lejem 5w40 shell helix hx8. Je to lpg lovato.jazdi sa 90% mesto. Co sa tyka motoru ,dva krat ma nechal v stichu.Obydva pripady rovnake.Rozpadli sa plastove trubky na vodnom okruhu,ktore casom rozozrala ruzova voda.tak rozmyslam ci vymenit komplet vsetky plasty na vodnom okruhu a bude pokoj... Hydrostely cinkaju ale neriesim to. Inak je tam druha klapka.Prvu som zrejme odpalil ja pri cisteny ,lebo som pustil dvierka prilis prudko...Nahrada bola z druhej ruky a drzi uz 80 tis... Dalej odisla riadiaca jednotka abs/esp ktora stoji origo 1400€. Kupil som ju za 90 pouzitu a je to ok zatial. Potom sa mi ulomil plast v pedali,ktory je sucastou spojkoveho valceku,takze novy valcek(iba origo). Spojka menena pri 300000. Interier ako novy ,iba vrzgala palubka tak som ju pri stlpiku pri skle vypodlozil gumou a uz nevrzga..Niekedy rezonacia zozadu ,pri hrbolatom povrchu ale neviem doist na to ze odkial. Este rezonoval plast na zadnych dverach. Vypodlozene odstranene. Ked to zacne zrat litre oleja,urobim komplet generalku za 500 az 700€ a ide sa odznovu :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
tami Odesláno Únor 12, 2017 Sdílet Odesláno Únor 12, 2017 Motor 1,6 74kw,r.v 1998 (asi poctivá práce).Nájezd 428.000 km,údržba minimální,olej 10W40,výměna nepravidelná,firemní vozidlo.Poslední dobou stoupla mírně spotřeba oleje,ale nic tragického 0,5l/1000km.Dobře zajetý motor,auto koupeno v A po důchodci s nájezdem 100.000 km.Mám připravenou zrepasovanou hlavu,ale nechce se mě do motoru zatím zasahovat,počkám ,až to bude brát víc oleje.Takže věřím,že tento motor je schopen bez problému najet cca 600.000 km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Geban Odesláno Únor 14, 2017 Sdílet Odesláno Únor 14, 2017 Jak víš že ta spotřeba oleje není způsobená pístními kroužky? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jindra999 Odesláno Duben 23, 2017 Sdílet Odesláno Duben 23, 2017 Tak mně olej nežere vůbec. Ale mám najeto jen 75 tkm, měním cca po 15 měsících, za které ujedu jen asi 8 tkm. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vakles Odesláno Červen 29, 2018 Sdílet Odesláno Červen 29, 2018 momentalne mam 377000 km spotreba oleja 2,5litra na 10000 km inak slape v poho stale, zatial vsetko povodne 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PetrKudri Odesláno Listopad 5, 2018 Sdílet Odesláno Listopad 5, 2018 Ahoj co je podle vás lepší na koupi 1,4tsi 90kw a nebo 1,6mpi 75kw od roku 2012 dekuji6 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Listopad 5, 2018 Sdílet Odesláno Listopad 5, 2018 1.6 je mnohem jednodušší motor jak mechanikou tak i elektronikou, je to prostě stará poctivá ověřená motorizace :) pokud dostačuje výkonově na potřeby uživatele tak asi nej volba :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Leden 4, 2019 Sdílet Odesláno Leden 4, 2019 (upraveno) Tak už jsem taky majitelem O2 s tímto starým jednoduchým motorem, kód BSE (nemá ani EGR) nájezd 373 xxx km, rok 2009 modelový rok 2010, přestavba na LPG v roce 2012, pravidelný servis. Vyměnit volant který už má nejlepší za sebou, a lehce se loupající kapotu (lakovaná - lehká nehoda 2010) tak autu odhadnu tak 150 tisíc... Motor je i za studena tichý, startuje bez problémů, má stále původní vyfuk vč. katalyzátoru a vlnovců, nic nevrže nemlátí apod. Jen jsem zvědavý na spotřebu oleje, je mi jasné že brát olej bude otázkou je kolik, ale zatím nekouří tak to snad nebude tak zlé :) Upraveno Leden 4, 2019 uživatelem Romix95 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Omegus Odesláno Leden 4, 2019 Sdílet Odesláno Leden 4, 2019 Tak to už je slušný počet kilometrů... Vymenil jsi 2.0 OI za 1.6 nebo máš ještě oba? Hlavně. Ať slouží spoustu km bez poruchy... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Leden 4, 2019 Sdílet Odesláno Leden 4, 2019 (upraveno) Díky, doufám že bude další tisíce hltat bez problémů :) 2 litr je už téměř rok u jiného majitele, ale stále na něm dělám servis, i když tedy od koupě se dělal jen olej filtry a přezutí, nic jiného zatím nepotřeboval :) Já jsem teď prostřídal víc aut ale stejně jsem se zas vrátil k Oktuli, akorát trochu rychleji než jsem předpokládal, jelikož jsem na ni náhodou narazil a byla i možnost prodat Golfa tak jsem toho využil a šel do toho :) Ty kilometry neřeším to je jen číslo a stav je fakt super až na drobnosti, navíc volant už jsem zařídil fungl nový originál, pak těm km nebude chtít nikdo ani věřit :) možná založím zase i vlákno v sekci OII jako jsem měl v OI :) Upraveno Leden 4, 2019 uživatelem Romix95 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Leden 5, 2019 Sdílet Odesláno Leden 5, 2019 (upraveno) Dnes výměna oleje filtrů a svíček, vše byly originální díly, já použil svíčky NGK a filtry Bosch, svíčky čistý což jsem nečekal, nedalo mi to a změřil jsem rovnou tlaky a je tam pěkných 11,7-12,5 barů :) Upraveno Leden 5, 2019 uživatelem Romix95 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.