Jump to content

Zkušenosti s naftou Verva 60 a Aditiva


Oskar1

Recommended Posts

Ten test jsem cetl i od zadu dopredu protoze jsem lil do predeslich Octavii je V-Power Diesel a pak zjistim tohle tak jsem prestoupil k benzine na Vervu u RS co mam jsem poznal jen to ze jsem se dostal pres 5 tisic otacek a prave v tom testu nepsali ze by v Austrii byla lepsi nafta jen v SRN a kdyz jsem si procital manual k novemu vozu uz nekolikaty tak tam pisou nelit adetiva do nafty

Link to comment
Guest houmik

to je jedno... ta cena nafty. :palec: jinak teda dal k tematu...

 

Zkousel jsem parkrat tankovat Vervu, ale nepoznal jsem rozdil od OMV nafty + VIF, tak jsem zustal u OMV

Link to comment
Guest houmik

tak ta Verva a treba Alpin Diesel asi nebudou uplne stejny :) rekl bych, ze Verva bude mit vetsi cetanovy cislo :palec:

 

rstd: kdyz myslis, ze je nafta vsude stejna... uz si tankoval treba u Makra nekdy? Ja tu chybu jednou udelal, kdyby auto mohlo, tak se poblilo

Edited by houmik
Link to comment

Rikam netankuju nejezdim nikam jen v garazi leju mam to od benziny jo Verva to je myslim asi jedina nafta kterou beru a to kdyz tam leju tak nechapu proc jeste VIF mam jeste Multivana lezu na Transporter klub tady si precti co tam napsali

 

Letos v zimě jak bylo těch -25 tak jsem při tankování chtěl nalejt VIF(zimní) a ta sračka byla tak ztuhlá že ani

po několika minutách nevytekla ven

 

A dalsi prispevek od Multivanu

 

 

Odpověď zněla že nafta už obsahuje aditiva už od výrobce.Když je tam přidám tak vlastně je tam navýším a účinek těch co tam už jsou tak je nulový jak jsem dostal tak prodávám.Ale když jsem měl čerpadlo na repasu tak pán povídal že je vidět že se tam lila dobrá nafta že až na ty gumičky je čerpadlo v cajku.No a to nevěděl že jsem jezdil na fritovací olej nějaký čas

Link to comment
Guest houmik

rstd: tak si musi precist etiketu toho VIFu, troubove :palec: Jinak do Vervy uz je VIF zbytecny, to si myslim taky.

Edited by houmik
Link to comment

Houmi tady je ta nafta jak jsem o ni mluvil trosku jsem ty nazvy popletl a je to u Aralu ne u OMV tu tankuju v Rakousku ale spise ji maji v SRN

 

Naftový zázrak: Aral Ultimate

Rekordmanem v této oblasti však je Ultimate Diesel od Aralu. Jeho cetanové číslo 62,9 je nejvyšší, jaké kdy bylo volně prodávané motorové naftě naměřeno. Kromě extrémně vysokého přídavku látky 2-EHN, která je zvyšuje, za to může zřejmě i odlišná technologie výroby přímo v rafinerii.

Link to comment

Tady je jeste ta cena jak jsi tomu neveril

Na drážďanské čerpací stanici Shell i Aral stála základní motorová nafta koncem července v přepočtu 36,70 Kč/l. Za Aral Ultimate bylo potřeba připlatit 2,70 Kč (celkem 39,40 Kč), za V-Power Diesel u Shellu ještě dalších asi 24 haléřů na litr.

Link to comment

No panove vidim ze se to rozproudilo, ono kdyz tam rstd lije naftu od Aralu a jeste z nemec tak je to pak pohoda jenze platit o 10kc/litr vic nez normalne u nas to je luxus kterej si nemuzu dovolit, ani financne ani geograficky. Uz tech 4-5kc za vervu mi prijde dost, nehlede k tomu ze nevim kde je v Brne ta benzinka, proto kupuju naftu ruzne, a dolivam VIF aby mi nerezl palivovej system viz test:

 

1.

Super Diesel

Aditiv, VIF

Velmi účinně zlepšuje mazivost

a cetanové číslo, chrání proti rezavění

v přítomnosti vody a potlačuje pěnivost

nafty. Tyto vynikající účinky byly

dosaženy s náklady 0,55 Kč na litr

nafty. Při nejúspornějším dávkování (viz

tabulka č. 1) by byly náklady pouze

0,37 Kč na litr, přičemž zlepšení

mazivosti i cetanového čísla by mělo

být ještě velmi účinné.

 

Takze proto davam VIF. Jeslti je treba davat do drahe nafty VIF?? tod otazka a ja bych rekl ze uz snad ani ne. Ale co sem nezaznamenal je, ze i po pridani VIF do normalni nafty by se nejakym zpusobem zlepsili starty, a uz vubec ne nejaky narust vykonu. Ovsem toto sem zaznamenal po koupi nafty v Rakousku, a protoze ste me donutili se mrknout co to bylo za benzinku tak je to tato AGIP TANKSTELLE 801/KEMMELBACH a zde sem bral uplne normalni naftu co tam meli, a jak rikam cena stejna jak u nas a po vyjeti nejake nafty se auto uplne zmenilo, zaclo tahnout lip hned slo do otacek a krasne za plynem a startovani mnohem klidnejsi.

 

Tak sem se bavil ze spoluzakem kterej trocha studoval - a ten mi rikal ze zvysenim centanovyho cisla se nafta vzniti pri mensim tlaku, takze z toho prej plyne to ze staci menci tlak ve valcich aby nafta horela a proto auto nejen lip startuje ale i ucineji spaluje a proto je citelnej i narust vykonu. (berte to z rezervou ale nejak tak by to melo bejt).

 

Kazdopadne ja z toho mam zaver, kdyz tam uz musime lit ty nase sracky tak s VIF a kdyz je moznost brat lepsi nebo to mixovat, nebo jede clovek ven, tak vzit tam a auti nam vydrzi dyl.

 

Jeste ten test adetiv:

 

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

Edited by Ciza
Link to comment
Guest houmik

rstd: Jaky 4 Kc navic za obycejnou naftu? :D Psal jsem, ze je cenovy rozdil nekde az 3-4 Kc za litr :rolleyes: A co jsem se bavil o vikendu s Dolim, tak mel tu samou zkusenost.

Edited by houmik
Link to comment
Guest houmik

nerikam, ze si vymyslis, vychazel jsem z normalni ceny kolem EUR 1,15-1,25 za litr (hodne zaokrouhlene). Jedu ted domu, podivam se tady dole na krizovatce, kolik stoji litr nafty u OMV.

Link to comment
Guest chipmann

Taky se přidám i když už jsem benzíňák :D Jezdil jsem výhradně na vervu diesel +Vif a párkrát jsem musel natankovat V-power diesel auto nejelo tak jak mělo prostě verva je opravdu znát na autě a hlavně vijde levněji než u mušle :D a teď malé srovnání s benálem jezdím zase na vervu 100 a o5 velký rozdíl párkrát jsem vzal na OMV ten jejich slavnej benzín a stálo to za prd prostě moje RS-ka nejela tak jak měla :rolleyes: tím nechci nějak protěžovat benzinu chraň bůh ,ale prostě čepro s stím dává (zatím ) víc práce :D

Link to comment

U nás v okolí není Verva tak tankuju už několik nádrží Diesel Top Q a určitě šla dolů spotřeba a myslím že i na výkonu je to znát. Mimochodem v tom testu který se tu někde zmiňoval vyhrál Top Q před Vervou. Už chvíli tu pozoruju Rakouskou debatu a přemýšlím že tam taky zkusím natankovat. K nejbližší pumpě to mám ze svého rodiště 10km. Sice už tam nebydlím, ale z domova to tam mám 15km a sem tam velice často (do běžnýho tankování se vejdu v pohodě) takže by to pro mě byla 20km zajížďka a pamutuju když rakouští domorodci jezdili tankovatat k nám :rolleyes: Ta nejbližší pumpa je nějaká AVIA, máte s tím někdo zkušenost?

Link to comment
Taky se přidám i když už jsem benzíňák ;) Jezdil jsem výhradně na vervu diesel +Vif a párkrát jsem musel natankovat V-power diesel auto nejelo tak jak mělo prostě verva je opravdu znát na autě a hlavně vijde levněji než u mušle ;) a teď malé srovnání s benálem jezdím zase na vervu 100 a o5 velký rozdíl párkrát jsem vzal na OMV ten jejich slavnej benzín a stálo to za prd prostě moje RS-ka nejela tak jak měla :huh: tím nechci nějak protěžovat benzinu chraň bůh ,ale prostě čepro s stím dává (zatím ) víc práce :palec:

 

I když je to trošku off do tohoto tématu, ale verva je to taky :-). Někde jsem četl (teď nevím jestli to byl net a nebo nějakej časopis) že právě zmiňovaná Verva 100 není pro motor dobrá - že je s ním motor pak moc "vyhoněnej" , vytočenej atd. Zkrátka na konci toho článku bylo, že Vervu 100 tankovat jen občas na "pročištění", ale jinak, že pro motor není úplně ideální. Zajímalo by mě co je na tom pravdy?? Díky.. J.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...