Jump to content

Zkušenosti s naftou Verva 60 a Aditiva


Oskar1

Recommended Posts

Tohle jsem nasel na foru nejakyho klubu a ta odpoved Shellu je zajimava az na facku :blink:

 

Příklad: Pumpa Shell vypadá stejně jak v "D" tak i v "CZ". To co z toho teče už porovnat nelze...

Pokud by tu Aral zůstal, tak je otázkou jestli by vůbec premiové palivo nabízel, protože i tyto společnosti převážně zaváží Čepro či jaká rafinerie z Kralup... Na tuto otázku zástupce Shell odpověděl, že vozový park v CZ není tak pokrokový, aby je nutil nabízet stejnou kvalitu jako v D. Tož asi takhle súdruzi kapitalisti...

Link to comment

ARAL THEODOR-KÖRNER-ALLEE 2 , ZITTAU Aral Ultimate 1,339 €/l před 3dny

 

Je to smer Liberec kdyby mel nekdo cestu zkuste to palivo je to jak origo Coca-Cola a kolova limonada z Lidlu(nase nafty)

Jeste souradnice to je presne ta cerpacka 50 53 38,5

14 48 07,8

Link to comment

Taky přidám pár zkušeností...

 

Nejradši tankuji Agip Diesel Tech, jsem sním plně spokojen, pak tankuji Vervu u benziny - též jsem neměl sní žádný problém. Občas tam kápnu aditiva. A je znát, že to žere méně a jede lépe. Jinak Shell je podle mě zbytečně předražená a né extra kvalita. O OMV jsem slyšel jen dobrý věci, ale nějak mě to k nim neláká.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Pořád je to stejné, vyplivnou na nás jen, že nafta nebo benzín není dobrý, ale že to není tak strašné, aby to nadělalo paseku. K čemu ta ČOI potom je, když se nedozvíme výsledek u které benzínky je špatně palivo a u které je dobré. Možná by si pak samotní provozovatelé čerpacích stanic dali pozor. Neříkám, že se tomu dá vyhnout na 100% pokud to natáhnou do tanku z cisterny, ale něco by se pro to dělat mělo.

Link to comment

no klidně tam můžeš lit super, hyper, mega ultra naftu ale když ji čerpadláři naředí řidič cisterny(aby mohl ve svém TDI jezdit zadara) pak to ještě zředí čerpadlář(aby měl na dovču na Korsice), tak je ti houno platný...

 

takže když toho pajclovanýho svinstva co se v čr vydavá za naftu naliju VIF (při ceně 167 za 500 ml tzn 1ml vyjde na 0,34haléřů) tak si můžu říct že jsem to aspoň zkusil vylepšit

Link to comment

jo to mas pravdu to delaji u nas ty dobytkove ale v nemecku to pochybuju a nedavno tam byly pro vzorky a vse dopadlojak melo nekde jsem sem dal ty testy to je asi jak kdyz si koupis ojety auto v nemecku tak vetsinou jistotu to co pisou a ne jak u nas

Link to comment
Guest houmik

no, ja ted bral v Rakousku plnou nadrz a svete div se :) studeny starty se dost zhorsily :lool: tak a ted babo rad... takze dneska jsem vzal pulku nadrze na "svy" osvedceny benzine v Cechach + 1,5 vicka VIF

Edited by houmik
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tak zatím druhá nádrž Vervy a snad jen znatelný mírňounký pokles spotřeby oproti Top Q. Sem zvědavej jestli se něco změní až po pár nádržích přidám ten Sunar do tý pajcovaný nafty :palec: Jestli se vůbec ještě něco znatelně může změnit, což už si nemyslím, ale pocit že dám motoru něco navíc asi jo :lol: Motoru to snad prospěje když už ne ta Verva.

Link to comment

Tak sem zase zabrouzdal na tuto stranku a musim rict ze sem Vervu jeste netestoval a chtel bych, nevite nekdo kde je nejaka benzina s vervou v brne? Protoze sem chcel zajet do rakous pro naftu ale prisel sem na to ze pri cene co je nekde kolem Poysdorfu bych sice oproti cene normalni nafty u nas usetril nejakejch 30kc :lool: ale hold bych se projel. Tak mi dejte tip na Vervu ve Brne a cenu prosim. Danke shone :).

Link to comment

ja som včera dal známemu palivá na rozbor v mojom meste (iba naftu), spraví to za jedno pivko, výsledky mi posunie keďže sa to robí "mimo normálnych analýz". Jedná sa o palivá

 

Shell Diesel Extra

Shell Diesel Extra + VIF

Shell V-Power Diesel

Shell V-Power Diesel + VIF

Slovnaft Tempo Plus Diesel

Benzina Nafta

Noname nafta od rusa

 

Shelly tam mám viackrát pretože na nich tankujem, zaujíma ma ten V-Power Diesel, a zaujíma ma aký vplyv na palivo (aj prémiové) má VIF (letný, dávka 1:1000), ostatné sú viacmenej informačné. Ak by bol záujem, môžem sem dať výsledky, ale pripomínam že to ide pomimo oficiálnych protokolov (tzn nebudem spomínať ústav ktorý to testoval, a ani meno človeka). Analýza jedného vzorku nafty stojí 1100€, mám ich 7, a jednoducho 7700€ nemám (kto by mal že?), takže radšej si vyberiem jedno pivo + výsledky na mail bez ofiko protokolu, než platiť 7700€.

Link to comment
Ty jo skoda ze nemuzes udelat vic vzorku, hned bych ti poslal jednu sklenicku ;)

 

Viac vzoriek sa dá urobiť (aj na MERO*), ale neviem ako ich sem chceš dostať...zajtra by mi mal poslať výsledky aj so závermi, čo mi do telefónu vravel, tak že budem veľmi prekvapený, akurát neviem či dobrom alebo zlom :D

Link to comment

prikladam tak ako sme si pisali + GPS k CS a vysledky

 

<-- cago

--> hi, teraz som dosiel domov :D

--> asi pises kvoli vysledkom ze? ;)

<-- jj

--> poslem na mail, je to v exceli, normalny protokol ti neviem k tomu dat

--> ked ti dojdu vysledky daj vediet, poviem ti k nim par slov :(

<-- ok

<-- dosli

 

Shell Diesel Extra

GPS: 48.186609,17.727362

 

post-2952-1283552741_thumb.jpg

 

--> takze c656

--> bod vzplanutia, ok, penivost, ujde, cetan, nad priemer, vidiet ze tu na SK sa nesnazia

--> destilaciu preskocime, to by bolo na dlho

--> mero 5,4 max moze byt 7%, cim menej toho humusu v tom je tým lepsie

--> 2EHN - moc sa neposnazili :D

--> hustota v poriadku

--> PAU v poriadku, cim menej tym lepsie ale ujde

--> voda 112, v poriadku

--> necistoty ok

--> korozia, neskladuj to dlho, nejak tomu zacina sibat (vsimol som si aj pri destilacii)

--> viskozita ok

--> MTF - predavaju prechodny typ, zamrzol pri -7, zamrzat ma pri 0, a to ze by od aprila doteraz netankovali do nadrzi sa mi nezda, proste tam naschval leju prechodnu zmes

--> inak nafta ok, ak tankujes toto a vyjadzis to, bez problemu

<-- ten prechodny typ, co to je?

--> mas tri typy, letny, prechodny, zimny, zamrzaju pri 0,-10, -20, teraz sa mal predavat letny ktory ma zamrzat pri 0C

--> tym ze predavaju lacnejsi prechodny, nafta nema cistiace zlozky, take velke cetanove cislo, proste setria na vyrobe, ale to su ich praktiky, nie praktiky pumparov, oni nemozu objednat to co sa nevyraba, SHELL vyraba teda v lete prechodnu naftu

<-- aha, spiny :D

 

Shell Diesel Extra + VIF

GPS: 48.186609,17.727362

 

post-2952-1283552837_thumb.jpg

 

--> 657cka

--> sem si dal aditivum jak si hovoril

<-- jop, VIF forever :P

--> penivost klesla, takze tankovanie ti to ulahci

--> cetanove cislo slo hore

--> jemne odburava mero, vodu, siru a tieto veci

--> zhorsuje MTF

<-- a teda?

--> aditivum je to dobre, rozhodne s tym nic nepokazis

<-- takze mozem pouzivat?

--> pozri

--> ja som z vacsej casti chemik, nie mechanik

--> co to robi s motorom neviem

--> ale kedze motor ide na palivo

--> a palivo to z tychto vysledkov zlepsuje

--> tak sudim ze uskodit to nemoze

<-- rad pocujem :palec:

--> tam by trebalo urobit cely test, ale to je drahe jak fras a nikto to nikdy nerobil

<-- cely test?

--> no toto je ciastocny test, taky co vyzaduje akostna norma

--> potom mas plny test

--> http://www.petrolab.sk/skusky_tab.html

<-- kriste :D

--> lenze z toho robime len cast

--> potom sa to posiela do special labakov v nemecku a svajciarsku

--> stoji to tazke prachy

--> nerobili sme to nikdy

<-- jop, len to by za jedno pivko nebolo isto :D

--> ale dalo by ti to lepsie vysledky ci to aditivum funguje a ako funguje

--> slo by dokonca vytiahnut chemicky vzorec potom :D

--> takze by si si to vyrabal doma

<-- :D

--> ale ako vravim, stoji to majland a nikto sa tym nezaobera

--> lebo to nevyzaduje norma

--> takze dokonale palivo existuje

--> ale nikto ti ho predavat nebude lebo neni povinny prihliadat na faktory ktore mu ziadny zakon neuklada prihliadat na ne

--> :palec:

<-- pochopitelne

 

Shell V-Power Diesel

GPS: 48.186609,17.727362

 

post-2952-1283552918_thumb.jpg

 

Shell V-Power Diesel + VIF

GPS: 48.186609,17.727362

 

post-2952-1283552988_thumb.jpg

 

--> ok, 658

--> asi sa jedna o palivo co niekto moc netankuje, vysvetlim neskor

--> je tam bordel, peni to, cetan. cislo je zvysene minimalne

--> navyse tento konkretny kusok je dost nebezpecny

--> tiez, aditivum, je silno zavisle (ako vidis u 659) ze cim viac bordelu tam je

--> tym menej ucinne je

--> takze aditiva pomozu, ale zalezi aka kvalitna je zdrojova nafta

--> ak moc kvalitna nie je, su to vyhodene peniaze

--> ak je kvalitna, len to prospeje

--> tato kvalitna nie je

<-- no dobre vediet, ja som hned vedel ze je to zas len PR ojeb od musle

--> no a co sa tyka tychto premiovych paliv

--> milujem ludi co to tankuju

--> ani si neuvedomuju aki idioti to su

<-- preco?

--> kazdy jeden basni o tom

--> ze pre auto robi to najlepsie

--> ale pritom dava filtru dobre napicu

--> aj motoru teda

<-- hm

--> problem je

--> ze tieto paliva moc ludia netankuju

--> tym padom dlho sedia

--> rozkladaju sa

--> naberaju vlhkost

--> necistoty

--> a potom pride fero z hornej dolnej, natankuje to

--> a potom vsade vypisuje a rozprava ako mu auto ide krasne

--> ale ani si neuvedomuje ze natankoval ten najvacsi sajrajt aky mohol

--> problem ludi je, ze by idealne chceli jazdit for free

--> ale to nejde (prakticky)

--> takze sa snazia jazdit co najlacnejsie

--> preto maju skrobaci dizle a ti ktorym to je jedno benziny

<-- :/

--> (predoslu vetu ber s nadhladom)

--> ale

--> kedze 98% populacie su zgrzglosi aj ked maju naftak

--> tak tankuju lacnu naftu

--> a premiova tam sedi, rozklada sa, nabera humus

--> kedze pumpar je tiez taky

--> ze chce profit

--> tak proste normal naftu pretankuje 10x za polrok, premiovu 3x

--> takze sa cistenim nadrze premiovej nafty tak casto zaoberat nebude

--> lebo tvori 1/3 z jeho vydajov paliva

--> ale pravda je, ze je tam potom 3x tolko humusu

--> no a vsetok tento humus potom konci vo filtri

--> a filter tiez neni dokonaly

--> ono, divil by si sa, kolko sraciek ti ostane ked prefiltrujes tu premiovu naftu

--> staci si zobrat jednu puncochu od manzelky/priatelky

--> preliat to cez to a uvidis

--> potom jemne povarit aby sa odparila voda

--> idealne prefiltrovat cez kavove filtre

--> a az potom nalievat do nadrze

--> ale kto toto bude robit ze?

<-- no pri 55litroch by to bol zahul :D

--> malokto, a malokto si to aj uvedomi

--> mali sme tu aj vzorky z SRN, problem SRN je ten, ze oni maju uplne ine technologie

--> ine podmienky

--> a ine kontroly, tu ked ti skape auto a dojebes motor kvoli palivu

--> horkotazko vysudis prachy na opravu

--> v SRN sa toho boja ako cert kriza kamo

--> tiez kontroly maju ine, tuto ti to nahlasia vopred

--> more casu cez noc porobit upravy aby si presiel

--> alebo uplatit

<-- no to mas pravdu

--> takze ked chces tankovat premiove sprostosti, tak si tu naftu vycisti sam

--> a kadejakym testom tiez never

<-- dik za info :huh:

 

Slovnaft Tempo Plus Diesel

GPS: 48.193343,17.738923

 

post-2952-1283553062_thumb.jpg

 

--> ok 660

--> nafta na hrane, motor si s tym poradi, ale ze by bola nejak kvalitny nemozem povedat, porovnaj si hodnoty a uvidis

--> ale MTF ma v poriadku ako jedina :D

<-- no kto by to povedal o slovnafte :D

 

Benzina Nafta

GPS: 48.202715,17.524692

 

post-2952-1283553248_thumb.jpg

 

--> 661

--> tiez jedna z kvalitnych zmesi

--> 656+aditiva = 657 a 661 by som tankoval ja

 

Noname

GPS: 48.203809,17.730055 (hneď vedľa shellky)

 

post-2952-1283553327_thumb.jpg

 

--> no a 662 neviem kde si vykopal, ale cisty olej je lepsi pre motor nez toto

--> usadeny bullshit brany zo spodku, nevhodne skladovany, toto neber ani zadarmo, je tam strasne vela bordelu ktory nevycistis

--> katastrofa

 

<-- takze velmi pekne dakujem, predpokladam ze ked je to neoficialne tak to nemam posuvat nikam

--> ono kamosom to ukazuj kolko chces, ale ak chces davat podnet na SOI napr, tak tam s tymto neuspejes

--> kedze sem zavolaju, mali ste tu tu a tu vzorku? kolega nahodi do PC, a povie ze nie

--> a skoncil si

--> proste

--> ber to tak ze je to pre teba

--> ty to vies

--> povedz ludom kde tankovat a kde nie

--> a je

--> idiot ti aj tak bude argumentovat ze tam je to lacne, lepsie, cistejsie, predavacka ma vacsie kozy

--> tak bude tankovat tam

--> takze uz vies na com si, zariad sa

--> niekedy si to potom zopakneme a porovname vysledky, aj sezonne

--> takze zimnu naftu potom niekedy :D

<-- jj, dakujem ti velmi pekne este raz

<-- som ti zaviazany :)

 

Takže asi toľko k tomu, hubu mám stále dole...ledva rozdýchávam, aspoň viem kde nemám a kde mám tankovať, a viete aj vy niečo nové :D

Výsledok testu je teda, že na SK sa predáva humus, vidieť ojebá*acske praktiky shellu, to ze premiove paliva su na dve veci, a ako to je v skutocnosti s VIFom...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...