Jump to content

Zkušenosti s naftou Verva 60 a Aditiva


Oskar1

Recommended Posts

Na čerpací stanici u Globusu už nějaký pátek mají lepší naftu nazvanou UltraDiesel, trošičku jsem se po tom pídil a řekl bych, že je to totožné palivo jako VervaDiesel od Benziny. Obě společnosti mají produkty Unipetrolu a tak jsem početl jejich web a myslím si, že jde o stejnou naftu. Jezdil jsem na Vervu, teď testuji druhou nádrž od Globusu a zatím nepociťuji žádný rozdíl. Má někdo nějaké informace, nebo zkušenosti???

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest houmik

no ze v Rakousku natankuje lepsi naftu :) takze v Rakousku natankuje na zacatku + dotankuje na konci to, co projede. Tak jsem to aspon pochopil ja...

Edited by houmik
Link to comment

V Rakousku maji stejnou naftu jak u nas tam jsou taky jen keci jezdim tam kazdou chvili a nikdy jsem nic tedy nepocitil jen cenu jen kdyz jedu do Parndorfu tak tam ma OMV diesel Ultra stoji nebo stal litr 45 kc ale to je opravdu znat ma cetanova cislo 67-68 to mi RS jelo jak nikdy pred tim

Link to comment
Guest houmik

mno, ja jsem tam porad a cena za litr je treba o 3-4 Kc min nez u nas :) to by musel stat litr nejakych 1,8-1,90 euro, to je nejaky prehnany, ne. Ze by platili za tuhle naftu o 75 centu vic, tomu moc neverim ;) to mas na litru o 18,75 Kc vic, to je dost :D

 

ale jinak verim tomu, ze tam natankujes lepsi naftu nez u nas... to mas stejny jako se salamem nebo s parkama.

Edited by houmik
Link to comment

Tak to ja jim teda vubec neverim samozrejme tam vemu naftu ale ze bych si z toho sednul na zadek to tedane a neverim tomu ze tam maji naftu za 24 kc to je napul s vodou ne o tom disel ultra psali tady taky kdyz delali test na naftu od Shell a uplne vyhorela tak se tam zminovali o tomhle Diesel ultra a ze je drazsi ale je jen u nejakych benzinek

Link to comment

Tak kluci postupne:

pravdu ma houmik, tankuju tam protoze tam je lepsi nafta, nerikam ze vsude, tankoval sem tam na dalnici u OMV a po vyjeti cca pul nadrze to znat bylo, auto klidnejsi a jakoby melo vic koniku proste bylo cejtit ze chce jet, jenze ja mam motor 77kw a tam je poznat kazdej konik, nevim jak na RS jeslti je to k poznani nebo ne, ale mit RS tak to neresim :).

Ohledne ceny, tankoval sem neco pres euro a co tam maji na dalnicich tak ceny sem pozoroval od 1.19E az po mimo dalnice cca 1.012E coz dela nejakejch 29.75kc - 25.30kc za litr, a cena kolem tech 1.012 byla kolem dalnice u salzburgu a to uz cca 5-10km od sjezdu dalnice.

 

Jo a jedu z Brna - Blanska respektive a do Podstrany -prvni mesto pod splitem, ale jestli tam nenajdu pekny bydleni tak pojedu dal. ;)

 

A uz sem tu nekde pisal jak se mi to projevilo na aute, bylo to fakt hodne znat, a co se centanovyho cisla tyce toto sem nasel na wiki:

 

Čím vyšší cetanové číslo palivo pro vznětové motory má, tím je kvalitnější. Motor s přímým vstřikováním v takovém případě lépe startuje, má lepší výkon, tišší a hladší chod a také výfukové plyny obsahují méně nežádoucích zplodin hoření. Díky lepšímu výkonu klesá spotřeba pohonných látek. To vše vede ke snižování zátěže životního prostředí.

 

Výrobci vznětových motorů u svých modelů vždy předepisují minimální hodnoty cetanových čísel pohonných látek, které jsou pro ně potřebné. U nejmodernějších motorů se požadované hodnoty pohybují mezi 50 až 60. V budoucnosti se však budou tyto hodnoty postupně zvyšovat, zejména s ohledem na velikost emisí, přestože dalším zvyšováním CČ se již výkony motoru příliš nezvyšují. Někteří odborníci proto nedoporučují další pronikavé zvyšování CČ.

 

Motorová nafta neobsahuje příliš velké množství cetanu; ten je výlučně užíván pouze v porovnávacích směsích. Cetanové číslo lze podobně jako oktanové číslo u benzínu zvyšovat přídavkem speciálních přísad, např. alkylnitrátů nebo di-terc.-butylperoxidu.

Edited by Ciza
Link to comment

No trochu sem to procetl ale nic zajimavyho v tom clanku neni, krom toho ze mame menit olej a brat u kvalitni pumpy overene :) ale o tom ze venku maji kvalitni naftu a tady u nas prodavaji odpad jeste draz nez venku tu dobrou tu neni ani zbla. :D. No ale co my to vime, jeslti to teda neni nejakej muj placebo efekt, kazdopadne jak pojedu do chorvat a projedu tam nejakou rakouzkou naftu, dam vedet jak to jelo. ;)

Link to comment

JJ to mas recht, skladovani u me nehrozi :) ale testum verit muzem ale musel by to bejt poradnej test s rozborem, to u nas neudelaji na normalni naftu a nesrovnaji to s naftou u sousedu. Skoda docela by me zajimalo jestli to neni jen pocit nebo jestli k nam fakt dovazi sracky. Ale kamos ma stejny pocity a bere sem tam v nemec.

Link to comment

rstd: Když onehdá testovali čeký nafty, s údivem zjistili, že Shell V Power propadl. A to hlavně mazivostí, oproti stejnému palivu natankovanému v SRN. Shell dal tiskové prohlášení, že kvalita nafty se liší stát od státu, podle statistického údaje o stáří a vyspělosti dieselových motorů. Zkrátka z toho vyplynulo, že u nás, když je průměrné stáří vozidel 13,5 roku, nemusí být prémiové palivo tak moc prémiové, jako je v SRN, páč tam je mnohem více moderních CR motorů, které jsou na kvalitu nafty náročnější. Proto se u nás tak vřele doporučujou aditiva, která zvyšují cetan. číslo i mazivost.

Link to comment

temer 170 tkm dolejvam zhruba od 120 tkm. Snazim ze prijit ma to proc jsi tu otazku formuloval tak jak jsi ji formulovat, mam to chapat tak ze podle tebe je treba dolivat VIF az od nejakych km ? (neber to nijak spatne proste jen me to zajima )

Link to comment

Asi to vyznělo nějak negativně, jakože "proč to tam doléváš". Ale tak jsem to určitě nemyslel!

Osobně s VIFem zkušenosti nemám a jen jsem slyšel vícero názorů že pod nějaké 100tis najeté to nemá smysl používat (kór když tankuju vervu).

Jestli je to ale nějaký omyl a ty bys mi třeba doporučil dolévat ho i teď, když jsem v neděli překročil 90tis km tak to ještě prověřím a zvážím.

Link to comment

spis mi to to znelo tak jako ze do nekterych km se proste nevyplati to tam davat, coz jsi i napsal. Nejsem odbornik na paliva a uz vubec nevim jestli to ma smysl potom co benzina zvedla centanove cislo u very na 60, ale vis co plechovka stoji 160 korun nebo kolik vydrzi to skro na pul roku proc to tomu motoru nedoprat (pokud ho to nekurvy) jsem na tomhle forum jedinej (pokud se nepletu) kdo ma BKD a tolik km (i kdyz mozna Holy ma jeste vic), puvodni turbo bez problemu s hlavou a vstrikama a pokud tomu jen z casti mohu dekovat tem 3x 160 Kc za VIF tak jupi takze asi tak.

 

Jinak rikas najeto 90tkm nechteli ti v servisu delat rozvody ? A jestli ano pohlidej si i vymenu vodni pumpy me to udelali podle zaznamu bez ni

Link to comment

Rozvody mi delali u 88tis kdy mi vychazela vymena filtru a oleje tak jsem si nechal udelat i rozvody. Mám tam i novou vodní pumpu, bylo mi to doporuceno. Nejde mi ani tak o tech 160Kc, ale spis o to jeste to treba spis neskodi. Sice bych se docela divil ale nevim o tom tolik abych si mohl odpovedet sam

Link to comment
Rozvody mi delali u 88tis kdy mi vychazela vymena filtru a oleje tak jsem si nechal udelat i rozvody. Mám tam i novou vodní pumpu, bylo mi to doporuceno. Nejde mi ani tak o tech 160Kc, ale spis o to jeste to treba spis neskodi. Sice bych se docela divil ale nevim o tom tolik abych si mohl odpovedet sam

přečti a udělej si názor: test aditiv

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...