Jump to content

Spotřeba


Recommended Posts

najeto 45 000 km ... průměrná spotřeba 9,23 l ... město a mimo město +- 50:50 ... dálnice jenom občas... připomínám, že se jedná o 4x4... :huh:

 

- město od 9 - 12 l

- okresky od 7 - 9 l

- dálnice při 140 km/h (dle tacho) od 9 litrů nahoru...

Link to comment

Ferdo a to si kdysi psal, že ti to žere jako "prase", viď? :smich: jinak já ho taky moc nešetřím :) ale "bohužel" mám 4x4 a to tu spotřebu malinko zvedá! :D jinak co říkáš Ferdo na výkon? seš spokojenej? hlavně to nesrovnávej s 1,8 TSI.... :palec: to tehdá nebylo! :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

2.0 FSI 4x4 (ale ne Scout jako vorlajz) mam kratce a ze spotreby mam zatim smisene pocity, napr. cesta Olomouc -> Frydek Mistek velmi poklidnym tempem bez jakehokoli divokeho zrychlovani a spotreba podle PP 9,2 (coz mi prislo dost), na druhe strane cesta Mnichov - Dusseldorf rychlostmi az 200km/h, ale taky stanim v zacpe nebo jizdou v uzavirkach 80 - 100; konecny prumer 108km/h a spotreba 8,4 (coz mi prislo dobre). Taky jsem zatim nevypozoroval zadny rozdil ve spotrebe, jestli pouziju 95 nebo 100 oktanove palivo, zatimco lide psali az o litru rozdilu ... jak jste na tom vy?

Link to comment

Presne tak, auto jsem koupil ojete, ale nebyl to zadny zajic v pytli - auto bylo kupovane v rodine jako nove, ale upgradovali ted na 4x4 1.8TSI, tak jsem si od nich tu 3 roky starou 2.0FSI koupil. Mozna vam to bude pripadat divne, ale zatim se jim vice libi projev stareho 2.0 nez nove 1.8. Ja tedy ridil tu 1.8 jen par kilometru, ale jeji projev (hlavne zatah a hlucnost, resp. tichost) se mi libil vic. Ale mozna jsem zaujaty, me predchozi auto totiz byla Octavia I prave s 1.8T. Co se reakce na plyn a hlucnosti v aute tyce je 2.0FSI urcite vyrazny krok dopredu, na druhe strane, dynamikou trochu ztraci, vse vsak dohani krasnym linearnim zatahem, prijde mi to skoro jako nejaky sestivalec - slapnes na plyn, jedno jaky tam mas kvalt a kolik zrovna otacek a auto bez jakehokoli stezovani konstante zrychluje az k omezovaci. Jak ale motor skoro neni slyset vevnitr, o to vic je hlucny zvenku - no diesel to neni, ale zlata stara 1.8. To by bylo k prozatimnim postrehum asi tak vse :-).

PS: Tou poklidnou jizdou jsem mel na mysli jizdu 100-120km/h, coz vzhledem k tomu, ze skoro cela cesta je bud po dalnici nebo 4 proudove silnici mi prijde opravdu poklidne.

Link to comment

hezky napsané... i z toho tvého příspěvku je vidět, že ne pro každého jsou důležité tabulkové hodnoty, ale že někdy to je prostě o tom pocitu jako takovém... :) každopádně jak píšeš o tom zátahu v celém spektru otáček, tak s tím musím souhlasit... to se mi právě na tom FSIčku líbí taky!!! ;)

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nazdar

 

Nedávno jsem se stal majitelem Octavie s motorem 2.0 FSI. Koupil jsem ojeté vozidlo (zabavený leasing) a protože to nebyl diesel, tak to byla velmi výhodná cena ;) .

 

Zatím jsem s ním moc nenalítal (cca pouze 1000 km) a průměr držím na 7,5 l/100 km a když jedu pouze po okrskách, tak se držím do 6,5 l. Například dneska Brno, Tišnov a zpět s celkovou spotřebou 6,2 l (včetně debilního popojíždění po Brně a hledání vhodného parkovacího místa).

 

Na svou obranu musím přiznat, že nejsem brzda provozu, ale skoro vůbec nešlapu na brzdu a ve firmě ostatní kolegové byli ze mě hotoví, protože jsem jezdil za nejmíň a ještě k tomu dost svižně. A na to, abych vypínal klimatizaci, tak z toho jsem vyrostl.

 

Další trasa např. Brno, Třinec a zpět za 7,4 l s průměrnou rychlostí 105 km/h.

 

Palivo tam liju Vervu od Benziny a po zkušenostech s předchozím autem u Benziny zůstanu, jenom občas tam vsunu 95 (asi bude záležet na ceně). Dneska jsem nabral Vervu za 30,10 Kč/l :D

 

Jakmile budu mít další informace, tak je sem hodím.

Link to comment

Motor je velmi zajímavý....nejde vůbec poznat razantní nárust výkonu, žádný kopanec, prostě klídek, ale za chvíli je ručička rychloměru úplně za hranicí....... a jede jako čert. U těchto rychlostech je ovšem lepší se nedívat na spotřebu.

 

Moc se mě líbí jeho klidný průběh a ticho v kabině...to je přesně to, co jsem od něho očekával.....zatím velká spokojenost.

Link to comment

jinak co se týče mě a mojí spotřeby, tak jsem v průměru za 9,2 l... faktem je, že jezdím dost rychle... :o a hodně město... :D na dálnici jsem kolem 9 - 10 l při dodržování limitů a město kolem 11 - 12 l... a mimo město jsem jel zatím nejmíň za 6,8 l ... piánko... :D jinak běžně kolem 7,5 - 8,5 l.. záleží, jak moc na to šlapu...

 

ještě k motoru... ten lineární zátah je špičkovej.... ale líbí se mi, že od těch 1800 ot. už to fakt tahá super! :D a o zvuku netřeba mluvit! ;)

Link to comment

Kryt motoru určitě nemám....je tam jenom kousek plastu přes hlavu válců. Jakmile budu mít chvíli čas (asi zítra), tak tam něco přiložím.

Původně jsem chtěl úplně jiné auto, ale jakmile jsem si vlezl do toho, tak jsem dostal pocit, že v tom se mi bude dobře jezdit. Chtěl jsem nějaké MPV, ale naštěstí mě rodinka pochopila a mohl jsem vzít čtyřkolku. Hodně často jezdívám v zimě (ale i v létě) do hor a tak 4x4 a vyšší podvozek nakonec vyhrál před MPV vozy a já mám z toho radost a rodina to také chápe.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...