Hoblik Odesláno Leden 26, 2014 Sdílet Odesláno Leden 26, 2014 Vsichni se ucime:) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jakub Cerny Odesláno Leden 26, 2014 Sdílet Odesláno Leden 26, 2014 proč myslis že spatna 2 auta u nich zatim nemohu řict nic zleho 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sniper_2003 Odesláno Leden 27, 2014 Sdílet Odesláno Leden 27, 2014 Možná že s chipem od někoho jiného by jsi se dostal na lepší hodnoty. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
boby77 Odesláno Leden 27, 2014 Sdílet Odesláno Leden 27, 2014 Octavie 1,9TDi 77kw a něco málo navíc a dlouhodobý průměr mám 5,0 L/100km. Na plnou nadrž najedu něco přes 1100km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Seda Odesláno Leden 31, 2014 Sdílet Odesláno Leden 31, 2014 Hoši jak to děláte :D za 3tis km mám spotřebu dle PP 6,4l/100km :)) je fakt že když jedu do práce cca 10km a s toho 8km po dálnici :)) jezdim spíš couračky no 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 Kolik stojí zkalibrovani pc? Mám po chipu. Na volnoběh spotřeba dost kolísá. A i tak bych to chtěl zkalibrovat,auto mám cca 3 měsíce. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
boby77 Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 Kolik stojí zkalibrovani pc? Mám po chipu. Na volnoběh spotřeba dost kolísá. A i tak bych to chtěl zkalibrovat,auto mám cca 3 měsíce. Tento problém jsem měl po chipu také. A byl jsem z toho špatnej. Nikde jsem se nedočetl o tom že by to mělo po chipu dělat. Vysoká spotřeba , ukazatel paliva neukazoval co má, na volnoběh totéž. Odpojil jsem baterii a nic, cca po 14 dnech se mi to ustálilo a od té doby je to v pořádku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 No jako bys to přivolal.. Dnešní trasu do práce jsem jel se spotřebou o litr méně,než vždycky. Je pravdou,že se také stále učím s tímto motorem zacházet.. Auto mám cca 3 měsíce. Chip mi dělal TDIfun a taktéž mi nechal vyčistit turbo. Skvělá to věc.. Dlouhodobou mám 6,6l,ale jde to níž a níž.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sniper_2003 Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 To se srovná a jak píše Boby77 chce to mít pevné nervy a vydržet ví o čem mluví. Máš maxidot?? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 Jj maxidot mám.. Věřím tomu,že se to srovná.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sniper_2003 Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 Ono to u těch maxidotů nejspíš dělá. Mě na obyčejným palubáku to nic nedělalo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 Asi to tak bude. Každopádně to neberu jako závadu.. Na volnoběh to kolísá jen pár vteřin. Potom normál 0,5l.. Takže v poho. Uvidíme jestli se to časem uklidní.. Jinač držím otáčky během jízdy mezi 2000-2200. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
boby77 Odesláno Únor 4, 2014 Sdílet Odesláno Únor 4, 2014 Já mám chip taktéž od TDIfuna a spokojenost. Spotřeba šla dolů a auto ožilo. Jinak jezdím osobně úsporně, ale občas to protáhnu. Myslím že to zbytečně držíš ve vyšších otáčkách a pak to více papá. Normální jízda 90km/hod a na pětku 1700 - 1900 ot. Ale na to přijdeš jak na to. Budeš spokojen. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 5, 2014 Sdílet Odesláno Únor 5, 2014 Myslíš že to držím zbytečně nahoře? Vidíš,stále se učím.. :) Předtím jsem měl OI,ale tam je spojka a setrvák nesmrtelný. Takže nějaké podtáčení jsem neřešil.. Po koupi OII proběhla okamžitá výměna komplet spojky se setrvákem,tak bych ji nechtěl hned zrušit zbytečným podtáčením... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sniper_2003 Odesláno Únor 6, 2014 Sdílet Odesláno Únor 6, 2014 Kolem 2 tis. je v pořádku. Důležité je nenechat padat otáčky zbytečně dolů jako 1500 ot. a níž. A dále nenechávat auto ve svahu jen přes rychlost tím se také hodně ničí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 6, 2014 Sdílet Odesláno Únor 6, 2014 To jsem už tady četl.. Auto nechávám na ručku.. Samozřejmě ne při -10 :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Únor 7, 2014 Sdílet Odesláno Únor 7, 2014 Myslíš že to držím zbytečně nahoře? Vidíš,stále se učím.. :) Předtím jsem měl OI,ale tam je spojka a setrvák nesmrtelný. Takže nějaké podtáčení jsem neřešil.. Po koupi OII proběhla okamžitá výměna komplet spojky se setrvákem,tak bych ji nechtěl hned zrušit zbytečným podtáčením... Já do toho, s dovolením, vstoupím... Protože je potřeba rozlišovat dvě věci: 1) podtáčení motoru 2) jízda v nízkých otáčkách. Ad 1) to jsou zpravidla otáčky pod hodnotu 1050-1100 ot/min a v těch není dobré jezdit bůh ví jak dlouho. Motor už dost duní a veškeré nároky na dynamiku jsou fuč. Navíc zvýšené vibrace motor znamenají i zvýšenou zátěž pro klíčové komponenty hnacího ústrojí. Ad 2) Všechno nad 1200 otáček je ok. Není problém s tím autem jet na 5° konstantně 55km/h. Ale nesmíš od toho čekat zázraky v akceleraci. Pak je třeba myslet dopředu, ale na plynulou jízdu to bohatě stačí. Ale je třeba se na to podívat z jiného úhlu: máš auto z toho důvodu, aby ti nežralo, anebo abys měl z jízdy radost, prožitek a zážitek? A podle toho s autem jezdíš buď za 4,x nebo 6,x litrů dlouhodobé spotřeby ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 7, 2014 Sdílet Odesláno Únor 7, 2014 Za 55km/h na 5° bych v mým autě urazil dotyčnýmu ruce 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filipoo Odesláno Únor 7, 2014 Sdílet Odesláno Únor 7, 2014 Za 55km/h na 5° bych v mým autě urazil dotyčnýmu ruce Jsem stejného názoru.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sniper_2003 Odesláno Únor 7, 2014 Sdílet Odesláno Únor 7, 2014 A ne jen ruce ale i nohy. Osobně se domnívám, že to co je pod 1500ot. ničí motor a jeho součásti. :jelen: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Únor 8, 2014 Sdílet Odesláno Únor 8, 2014 šulda: to možná platilo před X lety.... pokud to je např. na rovném úseku či mírně z kopce, je to ok. Do stoupání to nejde ;) Sniper: a jak jsi přišel zrovna na hodnotu 1500 ot/min? ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 8, 2014 Sdílet Odesláno Únor 8, 2014 Já nepíšu že to nejde, o podtáčení dieslu se toho už napsalo dost, ať si každej jezdí jak chce, pokud neohrožuje ostatní, s mým autem ale tohle ne ;) Jednak je to hnusnej pocit, jednak s takovým stylem neuspořím a jednak si dodnes myslím že to některým součástem v autě nedělá dobře o čemž už sem měl možnost se několikrát přesvědčit. No a Sniper píše o těch 1500 jako o "Osobně se domnívám" takže to chce začít vyvracet ať je o čem psát i když už se tohle popsalo x krát :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Únor 8, 2014 Sdílet Odesláno Únor 8, 2014 jó kluci, vyvracet vám nic nebudu ;) Jen na to máme každý jiný názor a zkušenosti ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 8, 2014 Sdílet Odesláno Únor 8, 2014 Škoda, hádat sem se nechtěl, jen se dopídit k jiným zkušenostem ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
boby77 Odesláno Únor 8, 2014 Sdílet Odesláno Únor 8, 2014 K tomu není co psát. Každé auto je jinak zajeté a jinak jede. Já osobně pokud pojedu 50 v obci tak tam raději dám trojku a motor si vrní v pohodě a mám tam tak 14000 - 1500otáček, pohoda. Pokud bych tam měl méně už je to na prd a slyším že to chce něco jiného. Jezdím a poslouchám motor. Ale pokud pojedu normálně na rovině na 4 nebo 5, tak pod 1500 nejdu jelikož už vím že musím podřadit a záleží na tom jakou rychlostí jedu,. Ale jeden příklad. Měl jsem dříve Octavii, jejíž majitel jezdil přes obec 50km/hod jelikož to byl starší pán a dodržoval rychlost ale měl tam 5. A jak to dopadlo? Když jsem sním jel tak jsem kňučel jak ten motor trápí. Pak jsem to koupil v létě a v zimě jsem zjistil ,že tímto stylem jízdy odrovnal dvouhmotu , tak to snad nemusím rozebírat. Jinak já osobně jezdím na spotřebu. Každý den dojíždím do služby 100km, Takže to i něco stojí. Ale každopádně nejsem brzdou provozu a občas to i protáhnu. Zkoušel jsem nafotit jak to jede a jak mi to žere, něco je na rovině a něco do mírného kopce. Sami posuďte. Tady jen par fotek. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sniper_2003 Odesláno Únor 9, 2014 Sdílet Odesláno Únor 9, 2014 Sniper: a jak jsi přišel zrovna na hodnotu 1500 ot/min? ;) Jednoduše. Jednu část mi doporučily mechanici, druhou část pár ranomovaných tunerských firem, další část mé zkušenosti a v poslední řadě něco i zde na fóru. :jelen: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motorpower Odesláno Únor 9, 2014 Sdílet Odesláno Únor 9, 2014 Sniper má recht, je to i moje dlouhodobá zkušenost...nejvíce problémů z čímkoliv na autě mají netočiči. Ať už spojky, setrváky, zanesená turba, závady na klikové hřídeli atd... Ono i šetření má své meze a dost často se vlastně neušetří...spíš naopak 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MiSKO83 Odesláno Únor 15, 2014 Sdílet Odesláno Únor 15, 2014 moje spotřeba podle tankování a zkušenosti je: město 6,5 okresky 4,5 dálnice 6,1 (130 km/h) Dlouhodobou spotřebu za rok s Oktávkou mám 5,65 l/100 km. Jinak je to 1.9 TDi 77 kw BXE Combi Elegance 10/2009. Co se týče mé zkušenosti s PP, tak ukazuje při jízdě po okreskách o cca 0,2 menší spotřebu a na dálnici zase o cca 0,2 vyšší. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Únor 21, 2014 Sdílet Odesláno Únor 21, 2014 Sniper, motorpower aj.: to je nekončící debata. :D Ono je důležitý mrknout (zejména po úpravách), kde vrcholí krouťák a jaký má průběh. A v tomto ohledu je třeba se k motoru chovat. Důležitý jsou ale např. i pokyny na plynovém pedálu; jezdím úsporně, ale dynamicky, nebrzdím provoz a nezřídka dávám i plný plyn. Pokud mám správný informace přímo od techniků z MB, tak ty naše 1,9TDi nejsou vysokootáčkové motory. Podle toho mají posazený i vrcholy křivek; krouťák má vrchol zhruba 1800ot. a max. výkon zhruba ve 4000ot. A pokud mám zhruba od 1300ot. k dispozici kolem 200Nm (v sérii), tak není třeba točit víc jak 2700ot. 50km/h na pětku je málo, na 5°až tak od 55km/h výš, jinak stačí čtvrtý stupeň. Dvouhmoty odcházejí z toho důvodu, že když jsou nízké otáčky, tak přidáním plného plynu (neúměrné zatížení) dochází k protichůdným vibracím, které dvouhmota odskáče. Proto je třeba neustále jezdit hlavou, a pak se dá jezdit i v nižších otáčkách ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
farnell Odesláno Únor 21, 2014 Sdílet Odesláno Únor 21, 2014 Zdar chlapi, nejsem žádnej odborník, určitě se tu najdou zkušenější řidiči, nicméně souhlasil bych s oběma názory. Podtáčení samozřejmě motoru a setrváku neprospívá, nicméně bych to vždycky stahoval ke konkrétní situaci. Je rozdíl, když to budu rvát v nízkých otáčkách pod plynem do kopce nebo když jedu kochačku po rovině. Ve městě jezdím po rovině nebo z kopce na čtyřku tachometrových 55 (real 50) a to má motor otáčky lehce pod 1500 (nevím přesně 1400-1500), ale zdůrazňuji, že před kopcem včas podřadím a při nutnosti rychle akcelerovat taky. Asi se mnou někteří nebudete souhlasit, ale já si myslím, že takto plynulou jízdou po rovině mezi 1400 a 1500 otáčkami svému autu neubližuji. Mám najeto lehce přes 200 tis. km a setrvák původní. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.