PJDefort Odesláno Leden 19, 2016 Sdílet Odesláno Leden 19, 2016 Zdravím, vlastním vůz krátce cca od listopadu, takže je to moje první zima a zároveň moje první nafta..Jezdím do práce 17km z toho cca 7 po městě a 10 po rychlostce stálou rychlostí 100-110km/h.. Dnes při cestě z práce například, kdy začínám rychlostkou a dojíždím městem při venkovní teplotě -8 stupňů jsem ani po dojetí domů nedosáhl teploty vody podle ukazatele na 90 stupňů..většinou to vyleze na tu první silnější čárku kde se to dost dlouho drží, možná ještě čárečku za ní..teplota oleje cca 68-70 stupňů..Je to normální po cca 17km? Když jedu opravdu velkou dálku, což jsem zkusil asi 2x, tak teplota vyšplhala normálně na 90 a držela se celou cestu bez hnutí..když je tepleji, tak taky teplota vyleze na 90 a drží..tepleji myšleno v teplotách nad nulou.. Ale při těch cestách do práce a z práce to bývá tak jak píšu..někdy v téhle zimě vyleze těsně před 90, trochu klesne a podruhé už vyleze a drží na 90.. Mám podezření na termostat, ale nejsem si jistý jestli zbytečně neplašim a opravdu se to nestihne prohřát..Auto topí dost rychle, což je asi díky předehřevu a spotřebu taky udržim do 5ti litrů na téhle trase když chci..Díky za rady 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MirdaJH Odesláno Leden 19, 2016 Sdílet Odesláno Leden 19, 2016 Tak to zkus o víkendu projet trochu delší cestou a vypozoruj po kolika km se zahřeje. Pokud se nezahřeje a bude teplota padat, tak by byl špatný termostat. Ale po 17km jízdy při 100km/h by se měl asi ohřát na 90 stupňů. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
seib Odesláno Leden 19, 2016 Sdílet Odesláno Leden 19, 2016 15km, 2 krátke obce a okresky, 90°C na ručičke ani nie je, olej do 70°C... 50° mi to ukáže po cca 6-7km jazdy... vonkajšia teplota -6... ale mám dsg a tam je to so zohrievaním ešte trochu horšie. Ak by bol termostat KO, tak ani na dlhšej trase by si to na 90 nedostal... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Leden 19, 2016 Sdílet Odesláno Leden 19, 2016 I když pojede 100km/h tak to není rozhodující, pokud je terén kdy si to při tý stovce bude brát kolem 4l tak chladí. Se spotřebou do 5l se to neprohřeje. Zkus se na tý trase vybodnout na spotřebu a přilož víc pod kotel a uvidíš, samozřejmě to nervát ledový do otáček ale jet se snahou ohřát motor. Každou zimu s tímhle chodí lidi co mají ropáka první zimu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PJDefort Odesláno Leden 20, 2016 Autor Sdílet Odesláno Leden 20, 2016 Jo dnes jsem do práce nejel po rychlostce na 6, ale 4 a 5 a těch 90 tam vylezlo o poznání rychleji.. :) Předtím jsem měl Fábii 1.4 16V a tam ta ručička vylezla hned..tak jsem plašil no :D díky za uklidnění 0 Citovat Odkaz ke komentáři
HonzaBenno Odesláno Leden 20, 2016 Sdílet Odesláno Leden 20, 2016 Ahoj. Mám to samé auto co ty, pouze o pár měsíců mladší a při takovýchto mrazech, když je venku -8, je při jízdě 100 třeba -20 stupňů. I já s tím bojuji a kolikrát neohřeju ani na těch 70 stupňů. Jakmile přijde kopec, zvedne se, na druhé straně sjíždím a zase spadne až úplně dolu. Já mám navíc DSG, takže si automat řadí dolu a netočí do otáček. Zkrátka buď v klidu a neboj se. Závada s termostatem to není. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomášT Odesláno Leden 23, 2016 Sdílet Odesláno Leden 23, 2016 V zimě je to normální. Diesel má oproti benzínu malé ztrátové teplo - tím pádem ale větší účinnost. To teplo co v mrazech vyprodukuje tak tak stačí na vytopení interiéru. Taky to pozoruju. Z podzimu se zahříval rychleji. Teď v chladnu záleží na profilu cesty. Když jede pod zátěží (stoupání) tak se ohřeje, ale jakmile jedete po rovině a jen to lechtáte, nebo z kopečka, tak teplota klesne. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Listopad 30, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2016 Jezdím do práce vesměs rovina.Při teplotě -3 se teplota vody na 90°C dostane po cca 10 km jízdy při rychlosti 90-100 km/h otáčky 1500-2000, ale po zpomalení na 50 km/h (obec) teplota spadne na 80°C při stejných otáčkách 1500-2000. Moc tomu nerozumím,ale pokud dodržuji stejné otáčky motoru a jedu pomaleji tak nedochází k ochlazení venkovním vzduchem tak aby teplota klesala. :wallbash: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Listopad 30, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2016 Ale to není o otáčkách ale o tom kolik se pálí nafty. Když pojedeš se spotřebou za cca 4l/100km tak se to ohřívá jinak než za 5l/100km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Listopad 30, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2016 a hlavně pozor, 90 na budíkách je cca skutečná teplota 75-120 na to nezapomínat, je to elektronicky ovlivněno aby pohyb rafiky zbytečně nepřitahoval pozornost.... na FL OII lze rafiku upravit aby ukazovala opravdu skutečnou teplotu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Listopad 30, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2016 (upraveno) Mohu se zeptat jak? Rád bych měl o svém vozu naprostý skutečný přehled a žádné tak nebo onak. Jen podotýkám, že rychloměr má také odchylku cca +4 km/h, pravděpodobně záměr.Pří rychlosti 50 km/h dle tachometru je nutné podřadit na trojec jinak je motor na 4 podtočen.Při rychlosti 54 což je skutečnost, tak jede motor v klidu(žádné hučení,podtočení) Upraveno Listopad 30, 2016 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Prosinec 1, 2016 Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2016 jde to úpravou SW v budíkách, mne známé je to jen pro FL, tzn od MR2009 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lecram Odesláno Září 18, 2017 Sdílet Odesláno Září 18, 2017 Neví někdo katalogový číslo termostatu na CFHC, případně kde se na motoru přesně nachází ?? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marian.marcin Odesláno Září 19, 2017 Sdílet Odesláno Září 19, 2017 03L 121 111 AE 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.