Pajaaa6608 Odesláno Leden 24, 2016 Sdílet Odesláno Leden 24, 2016 Zdravim, Nedavno za jizdy zhasl motor na moji RS. Posleze jsem zkousel nastartovat ale bez uspechu. Objevil jsem ze palivove cerpadlo nevydavalo zadny zvuk kdyz se otevrely dvere nebo pootocil klickem. Po odtazeni auta domu jsem zjistil ze palive cerpadlo zase "funguje" a motor v pohode startuje. Nicmene nez zjistim proc me auto nechalo ve stychu tak s tim nehodlam nikam jezdit. Kdyz ale otervu dvere na RS tak slysim ze zvuk palivoveho cerpadla je trochu divny a jiny nez na moji druhe octavce 1.6 AVU. Rozhodl jsem se ze si koupim tlakomer na mereni tlaku paliva a treba zjistim jestli paliveho cerpalo vydava maly tlak. Poradil by mi prosim nekdo kam mam napojit tlakomer. Musim nejakou hadici rozriznout a napojit tlakomer nebo je nekde v palivovem systemu TEST PORT. Predem diky za rady. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Únor 6, 2016 Autor Sdílet Odesláno Únor 6, 2016 No vidim ze nikdo nic. Jakoby tu moc koumaku na 1.8T 20V nebylo :) na 1.6 74 a 75kW to je jina kava :) Nicmene ted resim tuhle zahadu: Koupil jsem tlakomer, pry urceny na mereni tlaku paliva, a namontoval jsem ho na hadici cislo 1 (viz obrazek) Vymenil jsem palivovou pumpu a filtr. Pri nastartovaneme motoru tam nebyl zadny tlak (dle tlakomeru), coz je divne protoze jsem nasledne pri nastartovanem motoru vytahl pojistku c. 28 (palivova pumpa) a motor se zastavil asi za 20 sekund. Pri odpojeni hadice to celkem dost strikalo, takze tam evidentne nejaky tlak byl. Mel jsem podezdreni ze tlakomer nemeri tlak vubec, takze jsem ho pripojil na pneumatiku a ukazoval spravne :) Auto jezdi uplne v poho. Napada nekoho neco? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Únor 7, 2016 Sdílet Odesláno Únor 7, 2016 1.8T test port nemají, tlakoměr se musí napojit do vedení paliva. Je divné, že jsi nic nenaměřil, zapojené jsi to měl podle toho, co píšeš, dobře. Jaký tlakoměr jsi koupil? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Únor 7, 2016 Autor Sdílet Odesláno Únor 7, 2016 Koupil jsem tento: http://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-Injection-Pump-Pressure-Injector-Tester-Test-Pressure-Gauge-Set-w-Case-/331499781139?hash=item4d2eed3c13:g:NwIAAOSwnOJWE0oJ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Únor 9, 2016 Autor Sdílet Odesláno Únor 9, 2016 tak zahada zrejme vyresena. Ten "T" konektor mel divne tesneni, ktere nepoustelo tlak do tlakomeru. Po vymene tesneni jsem byl schopen neco namerit. Na memeril jsem tyhle tlaky v Barech: 2.4 po otoceni klicku 2.1 pri nastartovanem motoru - volnobeh (melo by byt 2.5) 1.9 okamzite po vypnuti motoru 2.1 za cca 3 minuty po vypnuti motoru 2.3 za cca 6 a 12 minut po vypnuti motoru a pak uz to pozvolna klesalo ze za asi hodinu tam bylo jen 0.5 Baru. Baterka vykazovala 12.5V a 14.36V vy vypnutem a nastartovanem motoru coz je asi OK. Po vymene cerpadla a filtru jsem najezdil asi 170km a vypada vse v pohode. Tak nevim jestli mam neco jeste resit nebo jen jezdit. Mam jeste neco zkusit zjistit. Treba vymenit tlakovy regulator nebo promerit kolik voltu ja na palivovem cerpadle? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luki@007 Odesláno Březen 16, 2016 Sdílet Odesláno Březen 16, 2016 Je to už delší doba, co jsem tlak paliva řešil, ale tvoje hodnoty se mě zdají malé. Jestli si pamatuju hodnoty správně, tak by to mělo být takto: Běžný tlak při nastartovaném motoru 3 bary. Při odpojeném regulátoru 3,5. A při zátěži (např. 2. r.s. a plný plyn) by měl ukázat kolem 6. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Březen 16, 2016 Autor Sdílet Odesláno Březen 16, 2016 Diky za odpoved. Az budu mit trochu casu tak to zkusim znovu premerit a napojit tam regulator z 1.6 75kW AVU, mel by byt stejny. V dilenske prirucce pisou ze: nastartovany motor - tlak 2.5baru nastartovany motor, odpojeny regulator 3.0baru 10 minut po vypnuti motoru min 2.0bary. pak dam veded co jsem nameril 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luki@007 Odesláno Březen 23, 2016 Sdílet Odesláno Březen 23, 2016 Jestli máš RS, tak u ty je všechno o 0,5 barů víc, než u 110kw. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Duben 23, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 23, 2016 Dneska jsem mel trochu casu se na to zase mrknout a zjistil jsem tohle: 1 mereni: 2.1 Baru pak jsem vymenil regulator tlaku paliva za regulator z 1.6 75kW cislo dilu 037133 035 H (je to ze kompletniho sani co jsem koupil na ebay z motoru BFQ 2 mereni: 2.0 Baru a 2.5 s odpojenou podtlakovou hadickou nasledne jsem tam dal zpet ten puvodni co tam byl, cislo dilu 037133 035 C 3 mereni: 2.0 Baru a 2.6 s odpojenou podtlakovou hadickou, kdyz jsem vypnul zapalovani tak tlak klesl okamzite na 1.6 Baru Je videt ze tam je o 0.5 Baru mensi tlak nez by mel byt. Oba regulary jsou na 3 bary, a jelikoz se chovaji uplne stejne tak si myslim ze vadny regulator muzu vyloucit, nebo ne? Napada nekoho dalsi vec na co se mam zamerit? Predem diky za typy 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Duben 24, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 24, 2016 ted jsem jeste zjistil ze kdyz vypnu zapalovani tak tlak klesne na 1.6baru, ale pak vystoupe na 2.5baru a celkem se drzi. Tak to by snad vylucovalo tesnost soustavy. V dilencke prirucce je napsano: Zkontrolovat zpetny ventyl palivoveho cerpadla. Nevite nekdo jestli tento ventyl je primo na cerpadle? Jeste me napadlo jestli ten pokles tlaku nemuzou delat vstriky, co myslite? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Květen 7, 2016 Autor Sdílet Odesláno Květen 7, 2016 Dneska jsem zmeril napeti primo na palivovem cerpadle pri nastartovanem motoru a bylo tam 13.37V jinak primo na baterce bylo 14.08V. Muze tento mirny pokles napeti mit nejakou spojitost s nizkym tlakem? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luki@007 Odesláno Květen 8, 2016 Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 Stále řešíš něco, co už dávno víš. A napětí na cerpadle ti stejně nedá správnou odpověď. Nejjednodušší je změřit tlak za jízdy. U RS se tlak paliva při zátěži musí dostal na 6 barů. Jestli ti tohle nedává, tak je čerpadlo v háji. Jinak už dřív jsem ti psal, že RS má vyšší tlaky než 110 kw. A výměna regulátoru z 1.6 je taky k ničemu. Ten má taky nižší tlaky. Odesláno z mého HTC One 801e pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
duke_luke Odesláno Květen 8, 2016 Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 uz len ked si pozries originalne diely, tak palivove cerpadlo ci uz RS,alebo 110kw verzia ma LEN 3BAR, ako mi vysvetlis,ze to dava 6 BAR ???? Dalsia vec, regulator tlaku paliva maju OBE verzie rovnaky 3BAR. Vysvetli mi ,z akeho dovodu by potom napr do Audi S3, Audi TT si mal 4BAR cerpadlo a 4BAR regulator?? asi zo srandy, ked vravis, ze ma vidiet az 6 BAR pri 3BAR cerpadle. RS nema vyssie tlaky ako 110kW. Iba vo verzii AGU 110kW este mali maloobjemove vstrekovace, verzie po roku 2001 AUM,ARX maju rovnake vstreky ako RS verzia AUQ. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Květen 8, 2016 Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 154kW a 165kW 1.8T nemají 4 barový regulátor, mají klasický 3 barový, mají jen 4 barové čerpadlo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luki@007 Odesláno Květen 8, 2016 Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 Kdybych ty hodnoty neviděl při zkušební jízdě na vlastní oči, tak bych tomu asi taky nevěřil, ale fakt je to tak. Ty standartní tlaky jsem myslím našel v DP. Je to už asi dva roky, co jsem to řešil, ale snad si to pamatuju správně. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pajaaa6608 Odesláno Květen 8, 2016 Autor Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 Obe dilenske prirucky (pro 1.6 75kW AVU a pro 1.8T RS 132kW AUQ) udavaji ze bych mel namerit 2.5baru nebo 3 bary s odpojenym regulatorem. Oba online shopy skoda-dily.cz a cc-autodily.cz prodavaji stejne palivove cerpadlo a regulator pro 1.6 75kW AVU a 1.8T RS 132kW AUQ. No budu muset neco namerit na moji 1.6 75kW AVU. Nechtel jsem do tohoto auta rypat, protoze to je auto na jezdeni a ne na zpravovani, ale mrknu na to at mam nejake referencni hodnoty a porovnani. Tlak za jizdy nemam jak namerit, mam jen analogovy tlakomer napojeny primo na hadici. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luki@007 Odesláno Květen 9, 2016 Sdílet Odesláno Květen 9, 2016 Anologový měřák stačí. Chce to jen asi 1 až 1,5m dlouhou hadici, abys mohl dát měřák na přední okno a "zajistit" stěračem, aby ti nikam neutikal. Km těm hodnotám. Možná si to už špatně pamatuju. Ale svoje čerpadlo jsem měnil a měl jsem za to, že muselo dávat 3,5baru. Až se dostanu do garáže, tak se kouknu na číslo dílu. Jinak ten max tlak při zátěži nové čerpadlo dává přes 6 barů - taky jsem to viděl na vlastní oči ;-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavek02 Odesláno Květen 6, 2019 Sdílet Odesláno Květen 6, 2019 Přesně tak, nové čerpadlo 6 barů opravdu dává... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KWB Odesláno Květen 16, 2020 Sdílet Odesláno Květen 16, 2020 Pro všechny, kdo by tento problém řešili... 1. Co se týče Škody, tak regulátor je stejný na skoro všechny benzínové motory v Octavii 1. 1.6 MPI, 2.0 MPI, 1.8T vč. RS, 1.8 bez turba atd. 2. Jedná se o regulátor, který je řízen tlakem/podtlakem. Čím vyšší tlak v sání, tím vyšší tlak paliva. Čím větší podtlak v sání, tím nižší tlak paliva. Např. u 1.8T je podtlak v sání cca. 0,7 baru při vyplých spotřebičích. Tj. tlak paliva je kolem těch 2,5 baru. Když se odpojí hadička, tak je to řízeno atmosférou, tj. už tam není podtlak a tlak paliva vyleze cca. ke 3 barům. Když jde motor do boostu, tak se tlak v sání tlačí ke cca. 0,6-0,7 baru. Tj. logicky stoupá i tlak paliva v railu. Octavia RS má vyšší plnící tlak, proto i tlak paliva je vyšší - je v tom přímá závislost. 3. Info v dílenské příručce je dobré, ale ten kdo to psal tak nedomyslel, že je potřeba řešit i tlak paliva při boostu. Proto spousta lidí, když měla problém s cukáním při plném plynu, tak v servise udělali rutinní test tlaku paliva a nic nenašli. Většinou závada byla odstraněna výměnou čerpadla na blind. Ale už nikdo nepřemýšlel nad tím, proč to tak bylo. Ti co se zamysleli, tak si udělali log s budíkem na railu za jízdy a došlo jim to... 4. Vyšší výkonové verze jako BAM v Leonu, TT nebo S3 mají 3 barový regulátor také. 4 barové čerpadlo je tam z jedinného důvodu - vyšší průtok. Jsou tam větší vstřiky a vyšší výkon potřebuje více paliva. 3 barové už by to neutáhlo, 4 barové je OK. Proto, když by náhodou někdo měnil čerpadlo, klidně tam může dát i 4 barové. Nic se nestane. Regulátor už si to ohlídá. Naopak by to bylo samozřejmě špatně. Takže pokud někdo má podezření na špatné palivové čerpadlo, tak primárně udělat test za jízdy, ppř. si pomoct tlakovou pumpičkou připojenou na regulátor paliva.EDIT: Díval jsem se ještě do datasheetu toho palivového regulátoru. Udávaný tlak regulátoru je vždy vztahován k atmosférickému tlaku a je konstruován jako poměr 1:1 vůči ovládacímu tlaku ze sání... Tj. např. 3 barový regulátor udržuje 3 bary při atmosférickém tlaku (odpojená hadička). Pokud tlak v sání stoupne např. na 1 bar, tak i regulátor zvýší tlak v palivovém railu o 1 bar. Tj. Výsledný tlak v railu bude cca. 4 bary. Pokud tlak v sání půjde do mínusu (např. podtlak 0,5 bar), tak tlak v railu klesne na cca. 2,5 baru. U 4 barového regulátoru je to to samé, akorát ten výsledný tlak bude o 1 bar vyšší. Jak tu bylo napsáno, že někdo viděl tlak i 6 bar, tak i to je možné. Nicméně mělo by se jednat o skokovou hodnotu, která by měla trvat velice krátce, jinak to značí problém v regulátoru. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.