Přejít na obsah

zkušenosti s STK 2016


Doporučené příspěvky

Copak osobáky, tam to ještě není taková tragédie. A pokud nějaký důchodce z vesnice jede třikrát do měsíce nakoupit a k doktorovi do města, tak mu na to stará škodověnka stačí (i když dneska má už většina stejně Logany nebo Fábie).

 

Horší jsou ty rádobyfirmy, který si za 25 let podnikání nevydělali na obnovu vozovýho parku a dodnes hrkají denně s V3S, starejma LIAZkama nebo T148. To pak hulí jak prokopnutý kamna a nejede, takže kromě smradu se ještě člověk táhne v koloně a modlí se, aby to na ten kopec vůbec vylezlo.

 

PS: Mám rád veterány, obzvlášť starý náklaďáky. Třeba zrovna V3S nebo T148 jsou legendy, nad kterýma slintám. Ale v top stavu jako veterán na víkendový svezení, ne v každodenním provozu, tam už to nemá dávno co dělat.

Odkaz ke komentáři

Skajo ono se ti to povídá, ale stačí se podívat kolik stojí sprinter s valníkem a korbou do 3,5 tuny, stojí to prostě šílené peníze. nákladní auta budou taky mastné.

 

i dodávka pro 6 lidí a ta nejdelší do 3,5 tuny a zase 700 000 bez dph... v dnešní době když se ve stavebnictví drtí cena co to jde....

 

Tyhle starší vozy ti prostě furt jezdí za minimální udržbu a vydrží to i hrůbý zacházení od řídičů...

 

Kdežto koupíš novou herku za podobný peníze a za 4 roky můžeš kupovat jinou....

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

O tom je podnikání. Buď si na ty stroje vydělám a má to nějakou úroveň, nebo nevydělám a pak to radši zabalím a půjdu dělat do fabriky. To je jako by měl zubař šlapací vrtačku z první republiky, kdo z nás by k němu šel ;)

 

Dneska se možná drtí ceny, před 3 lety byla krize...ale ty auta jsou za zenitem už 15 let. Navíc kolikrát člověk vidí firmu (třeba zrovna stavební), kde hrkají právě s těma starejma tatrovkama a majitel má každý 3 roky novou Q7, o manželce ani nemluvím. A vedle toho je pak druhá firma, kde si majitel na nic nehraje a chlapi jezdí s novejma náklaďákama.

 

Takže ono je to i o přístupu, u nás myslím spoustu lidí uvažuje stylem "dokud to jezdí, tak ať to slouží" a prachy rozfrcají jinde. My jsme v podnikání vždycky razili teorii o tom, že je potřeba maximálně investovat do vybavení a snažili se pořizovat to nelepší, co bylo na trhu k dispozici. A to je IMHO jediná správná cesta, jedině tak se může úroveň služeb někam posouvat.

Odkaz ke komentáři

Sice mně veteráni neberou, ale tam moje poznámka nemířila. Bylo to na všelikeré úpravy, vykuchané katy, filtry a podobně. Jenže ono to tak horké nebude, bohužel. Bylo by fajn, kdyby se tady to vrakoviště pročistilo.

 

Tak to se omlouvám, ale ono to tak vyznělo nebo aspoň já jsem to tak pochopil ;) . Samozřejmě vraky a jinak upravená auta, která opravdu nemají na silnici už co dělat taky neschvaluji... ;)

Odkaz ke komentáři

Hele,ale třeba zrovna takova T815 dodnes nema konkurenci,co se tyka jizdy po stavenisti..Ukaz mi auto,ktery se vyhrabe temer ze vseho a plni aspon Euro5..:-(

 

Zrovna ta T815 se vyrábí prakticky do dneška, resp. to lehce přejmenovali, ale základní koncepce tatrováckýho podvozku je pořád stejná. A světe div se - dokázali původní vzduchem chlazený motor dotáhnout až k EURO 5 ;)

 

Ale dneska už budou uritě ještě dál a už budou mít EURO 6 motory, přičemž podvozek a tím pádem jízdní vlastnosti a robustnost zůstává. Takže vybírat je z čeho :palec:

Odkaz ke komentáři

zase na tech v3s už dneska jsou fakt jen speciály(jeřáb, vrtná atd) ono u nás je obecně zafix všecko starý=je ostuda, když to bude mít péči, bude to lepší než dnešní elektrotrucky. i na tom západě vidíš mašiny starý 20 let a v zápřahu dodnes, ale naglancaný a spyšným majitelem

Odkaz ke komentáři

Tak VINka a budíky jsou asi jasný, tam půjde myslím o kradený auta, stáčení tachometru (uvádění nepravdivých km - k tomu má mít přístup i FÚ). A nebo taky o jasnou identifikaci, že se jedná skutečně o daný auto. Aby na "cizí auto" neorazítkoval někdo "jiný" papíry.

 

No a ty vnější pohledy budou hlavně kvůli nepovoleným úpravám (ať už různý sportovní křídla, neorigo kola s šíleným ET nebo offroad úpravy, navijáky, nárazníky, světelný rampy...). Aby byla nad technikem STK nějaká potenciální kontrola. Teď třeba ledacos neviděl a nikdo mu to nedokázal. Pokud to bude na fotkách a on tomu dá zelenou, tak to bude snadno dohledatelný (pokud by na to někdo poukázal, ať už závistivý soused nebo horlivý příslušník).

 

Takže já za tím vidím hlavně snahu o větší kontrolu nad jednotlivýma STK a jejich technikama, aby nemohli tak snadno šmelit.

Odkaz ke komentáři

Tak VINka a budíky jsou asi jasný, tam půjde myslím o kradený auta, stáčení tachometru (uvádění nepravdivých km - k tomu má mít přístup i FÚ). A nebo taky o jasnou identifikaci, že se jedná skutečně o daný auto. Aby na "cizí auto" neorazítkoval někdo "jiný" papíry.

 

No a ty vnější pohledy budou hlavně kvůli nepovoleným úpravám (ať už různý sportovní křídla, neorigo kola s šíleným ET nebo offroad úpravy, navijáky, nárazníky, světelný rampy...). Aby byla nad technikem STK nějaká potenciální kontrola.

 

Takže já za tím vidím hlavně snahu o větší kontrolu nad jednotlivýma STK a jejich technikama, aby nemohli tak snadno šmelit.

 

stočené km to vyřeší jen z malé části, už teď se stáčejí km před STK, je to sice komplikace, dělat to pokaždé před STK, ale následně je to zase vlastně "úředně" ověřený údaj, bohužel navíc zanesený v databázi, kterou teď všichni berou jako 100% ověření

 

vizuální sračky na autě co jsou takto vidět na foto, (rampy atd. co píšeš) se dají řešit přímo na ulici při silničních kontrolách, které ale policie příliš nedělá, takže fotky budou jen vypovídajícím údajem o barvě, typu a RZ auta a to že není bourané, VIN bude spárovaný s RZ, to ano, fotky ale nevyřeší zásadní nebezpečné věci - HIDky, brzdy, pneu, schnilotina spodku a vyklepané nápravy

 

kontrola techniků STK by měla být, to ano, ale formou absolvování STK kontrolním orgánem přímo spojenou s kontrolou "zkušebního" auta, případně odchytem auta, které z STK vyjelo a jeho opakovaným prověřením, ideál by byly mobilní STK Policie, ale ty taky nejsou

 

vzpomínám na dobu, kdy technický stav opravdu kontrolovala Policie (tedy vlastně VB tehdy), bylo to bez diskuzí a vrácení malého TP bylo po opětovné kontrole technikem Policie, řekl bych, že to fungovalo lépe

Odkaz ke komentáři

Tak ona celá ta kontrola je do jisté míry o kasírování peněz. V zásadě by bohatě stačilo, kdyby ze zákona za technický stav vozidla odpovídal provozovatel a pokud by špatný stav vozidla způsobil škodu, tak by cáloval jak mourovatej nebo šel sedět. A starej se jak chceš.

 

Bohužel, trend v EU je spíš opačný a kontroly budou za chvilku každej rok, prudit se bude za každou blbost. Spolu se zvyšováním různých EKO poplatků za přihlášení staršího vozidla nebo vznik nízkoemisních zón ve městech je celkem snadný si domyslet, o co vlastně jde. Vytlačit starší vozy a donutit lidi kupovat každých pár let nový auta.

 

Což hraje do karet hlavně automobilkám, proto na jednu stranu strašně brečí, jak jsou EURO normy reálně nedosažitelný, ale na druhé straně jim to vlastně vyhovuje. Auta přežijí sotva záruku, pak je nikdo pomalu nechce. Takže ve finále na tom tlaku za zpřísnění STK možná mají zásluhu i zástupci automobilek. Ostatně není to tak dávno, kdy Ford všude vykřikoval, jak se kuchají DPF a že se proti tomu musí zasáhnout ;)

Odkaz ke komentáři

Takže nic nezjistí, on tohle má problém zjistit i autorizák :)

 

Pěkný dokument a citace:

Přímá modifikace dat obsažených v řídící jednotce motoru - Tento způsob se obvykle používá u tuningu vozidel a motorů. Běžně používanými prostředky, které má SME k dispozici, nelze tuto modifikaci spolehlivě zjistit. U vozidel, která jsou vybavena OBD a podporují v módu č. 9 výpočet kontrolního součtu dat (údaj CVN) v řídící jednotce, je možné tímto způsobem modifikaci dat odhalit. Bohužel, většina evropských výrobců tuto funkci nepodporuje a ti, kteří ano, obvykle neposkytují informace o hodnotě těchto kontrolních součtů.

Odkaz ke komentáři

a teď by mě zajímalo co by řekli na STK když bude mít auto odstraněnou OBD zásuvku :) jako zabezpečení už jsem to viděl na pár autech

 

Nejspíš bys byl rovnou vyhozen, tato zásuvka je povinnou součástí homologace vozidla od určitého roku výroby. Její původní účel byl právě z důvodu jednotné a snadné kontroly funkčnosti systémů majících vliv na řízení emisí. To, že se přes ní dnes dá diagnostikovat a kódovat kde co, je vlastně až druhotný jev. Konkrétně by to mělo být takto:

"Od roku 2001 (pro vznětové motory od roku 2003) musí mít všechna nově registrovaná vozidla systém řízení motoru kompatibilní s EOBD. Starší vozy vyráběné od roku 1995 používaly americkou normu OBD II, která v té době však neměla evropský ekvivalent. Nová norma EOBD/OBDII je stejná pro všechna vozidla všech výrobců. V současné době je norma EOBD závazná pro všechny členské státy EU a pro země, které se k dodržování EOBD zavázaly."

Odkaz ke komentáři

no když to tak čtu tak 14 let stará Octavie s chipem a 300tis. km, takže asi mrtvým katem, přes STK by projít neměla a je de facto neprodejná.... Takže asi jdu shánět garáž kde ji nechám ještě 10 let stát a pak hodím na veteránský značky ....

 

Já chápu, že je třeba starý auta postupně dostat ze silnic, ale spousta lidí prostě na nový auto nemá :(

Odkaz ke komentáři

Copak osobáky, tam to ještě není taková tragédie. A pokud nějaký důchodce z vesnice jede třikrát do měsíce nakoupit a k doktorovi do města, tak mu na to stará škodověnka stačí (i když dneska má už většina stejně Logany nebo Fábie).

 

Horší jsou ty rádobyfirmy, který si za 25 let podnikání nevydělali na obnovu vozovýho parku a dodnes hrkají denně s V3S, starejma LIAZkama nebo T148. To pak hulí jak prokopnutý kamna a nejede, takže kromě smradu se ještě člověk táhne v koloně a modlí se, aby to na ten kopec vůbec vylezlo.

 

PS: Mám rád veterány, obzvlášť starý náklaďáky. Třeba zrovna V3S nebo T148 jsou legendy, nad kterýma slintám. Ale v top stavu jako veterán na víkendový svezení, ne v každodenním provozu, tam už to nemá dávno co dělat.

 

a myslíš jak se to dělá na tatru 815.ty EMSE?...a tu 815 cku nemáme z důvodu že by jsme si nevydělali na novej stroj to fakt ne,...která hulí jak nevím co..jak to děláme na x vetaránů který máme v rodině...na traktory 3511zetor....technik přijede až domu....a emise se nedělají...a tak to bude dál...Jinak jak psal Dakie...to co dá a za jakou udržbu(za minimální) 815 v těžkým terénu nevím co by byl konkurent....a hlavně za jakou cenu..ti tam jiná značka pojede.,....

Odkaz ke komentáři

815 do terénu ano, ale dovez to na stavbu na podvalu a netahejte to po cestách s vlekem a ještě plně naložené, tohle už je na hlavu, tak jako když potkáš 815 na dálnici, jede 70 s problémama a točí volantem jak kdyby parkoval do řady, to je pak něco špatně :)

Upraveno uživatelem košin
Odkaz ke komentáři

No 815 starou...která neplní žádné Euro.jsem dlouho na dálnici neviděl...a jestli tam s ní někdo jezdí je to magor...chudák auto...jojo 815 je tak na ježdění kolem komína max do 40km kolem..dál je to na nic..od Euro I nahoru není problém....ty vyšlapujou jinak...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...