Jump to content

1,8 vs 1,4


Recommended Posts

zdravim.tak jsem byl na 99 procent rozhodnut pro 1,8....dneska sem mel objednanou jizdu v auto Brejla kde me potesili a nabiodli svezeni i v 1,4. 1,8 Dsg 7 stupnu a 1,4 byl manual 110 kw.jako ta 1,4 me obrovsky prekvapila,u 1,8 sem cekal ze to bude delo,ale abyxh rekl pravdu,neprisel mi mezi motorama tak velkej vykonostni rozdil.mozna casem nekde v kopcich to bude znat,ale me prisli obe stejny,obe skvely...takze budu vazne uvazovat o 1,4 a to uz jen kvuli dostupnosti.kolem 400 tisic v programu skoda plus je 1,8 jen par kousku,kdezto 1,4 na vyber mraky....

Link to comment

zdravim.tak jsem byl na 99 procent rozhodnut pro 1,8....dneska sem mel objednanou jizdu v auto Brejla kde me potesili a nabiodli svezeni i v 1,4. 1,8 Dsg 7 stupnu a 1,4 byl manual 110 kw.jako ta 1,4 me obrovsky prekvapila,u 1,8 sem cekal ze to bude delo,ale abyxh rekl pravdu,neprisel mi mezi motorama tak velkej vykonostni rozdil.mozna casem nekde v kopcich to bude znat,ale me prisli obe stejny,obe skvely...takze budu vazne uvazovat o 1,4 a to uz jen kvuli dostupnosti.kolem 400 tisic v programu skoda plus je 1,8 jen par kousku,kdezto 1,4 na vyber mraky....

Tak to ale asi nemyslíš vážně,nebo ta 1,8 mela vyndané turbo.rozdíl mezi tema dvěma je výkonově obrovský.muj názor je ten,že 1,4 tam nemá vubec co dělat,jezdil jsme nedávno se 110 kw a je to motor tak pro ženskou.jdi určite do 1,8 jestli máš rád svižnou jízdu

Link to comment
  • 8 months later...

Tak to ale asi nemyslíš vážně,nebo ta 1,8 mela vyndané turbo.rozdíl mezi tema dvěma je výkonově obrovský.muj názor je ten,že 1,4 tam nemá vubec co dělat,jezdil jsme nedávno se 110 kw a je to motor tak pro ženskou.jdi určite do 1,8 jestli máš rád svižnou jízdu

 

naprosto souhlasím...jinak je to asi i tím, že při předváděčce nejedeš na plno a s autem nejsi sžitý, výkonově se ale opravdu nedají srovnat.

Link to comment
  • 1 year later...

Ondrej, 1.8 tsi jasna volba. 1.4tsi len ked nemas viac nasetrene a chces lepsiu vybavu, prip. sa jej zanedlho zbavis. Precitaj si o spolahlivosti 1.0 Ecoboost od Forda (downsizing je s..t). https://www.express.co.uk/life-style/cars/1025672/Ford-EcoBoost-engine-problems-fire-recall-1-0-litre. Pamatam si ako bol Fordacky motor hodnoteny ako najlepsi medzi trojhrnkami (marketing https://www.ford.milankral.cz/Novinky/Detail/1133/motor-ford-1-0-ecoboost-vitezi-poseste-v-rade-v-ankete-international-engine-of-the-year) Ta 1.4 tsi je vytiahnuta niekam naco z dlhodobeho hladiska nema. Pominiem, ze automobilky konstruuju auta, ktore funguju v zaruke a potom je im to jedno. V skodovackom servise mi 1.4tsi do octavky nedoporucovali... Cest defenzivnym vodicom a vynimkam! PS: Nech zije uradnik EU a automobilky zblaznene do papierovych hodnot emisii. Skoda, ze prichadzame o spolahlive motorizacie.

Link to comment

Sic Ondrejovi to už asi po dvou letech od napsání příspěvku nepomůže, nicméně s Tebou nesouhlasím.

Podle mého názoru je 1,4 TSi v OIII tou nejoptimálnější volbou pro toho, kdo jezdí normálně. Navíc má stejný točivý moment jako 1,8 Tsi. (250 Nm). A to nemluvím o spotřebě - tam bude 1,4 minimálně o litr na 100km střídmější.

Já mám 1,8 a že by to bylo něco extra říct nemůžu. Ano, když mám naloženo a jedu nad rychlostním limitem na dálnici ve vyšších otáčkách tam rozdíl je, ale většina stejně takto nejezdí. Pro nějaké svezení je spíše RS.

 

 

Link to comment
Citovat

Ta 1.4 tsi je vytiahnuta niekam naco z dlhodobeho hladiska nema. Pominiem, ze automobilky konstruuju auta, ktore funguju v zaruke a potom je im to jedno. V skodovackom servise mi 1.4tsi do octavky nedoporucovali... Cest defenzivnym vodicom a vynimkam! PS: Nech zije uradnik EU a automobilky zblaznene do papierovych hodnot emisii. Skoda, ze prichadzame o spolahlive motorizacie.

Toto je ničím nepodložený blábol. Pokud máš nějakou konkrétní informaci o tom, že je z dlouhodobého hlediska nespolehlivý, sem s ní. A to evidentně nemáš. Tento motor se vyrábí už šest let a žádné problémy s ním nejsou (pokud pomineme nějaký zádrhel se spotřebou oleje hned z počátku výroby, ale toto platí obecně pro jakýkoli motor). Nějak si ovšem zapomněl napsat o předchozí generaci 1.8 TSI, která je nechvalně proslavená svou nespolehlivostí pramenící z vysoké spotřeby motorového oleje a značným problémům s rozvody.

Edited by Pawouk01
Link to comment

:laugh:  Je to strašně nespolehlivý ta 1,4 tsi, no jo no, mám tu z roku 2011, tedy starou s rětězem ... jezdím docela rychle a často dostává motor za uši a světe div se ...... ono to má bez poruchy naběháno 270K km :biggrin::biggrin:, 1x rozvody a 1x vodní pumpa ......  to je tady zase povídání o ničem, vlastní zkušenost je vlastní zkušenost.

u 1,8 tsi je prostě škoda toho uťápnutého krouťáku, tím ten motor prostě zabily, bohužel.

Link to comment

Chlapi, pawouk v prvom rade sa tu nechcem s nikym konfrontovat. Je to moj nazor a ten nezmenim. Do velkeho auta maly motor v dobe, kedy automobilky setria na vsetkom (zistil som, ze ked chcem do Fabky tazne musim vymenit 1/4 auta) aby priniesli akcionarovi (najlepsie rastuci zisk) nepatri. Konstrukcne problemy zo zaciatku vyroby 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 tsi nie je potreba rozmazavat. Nie nadarmo poistovne na zapad od nas prestali tieto motory poistovat... poruch bolo nejako moc. Ale nechcem aby to tu vyznelo proti benzinom VW. Mal som 1.8T AGU a najazd 270k km, motoricky super. Druha generacia uz to stastie nemala https://auto.idnes.cz/problemy-motoru-tsi-0li-/automoto.aspx?c=A121111_220546_automoto_fdv Nakoniec som sa rozhodol pre 1.2 tsi ku koncu ich vyroby... predpokladam, ze najvacsie prusvihy su vychytane a vo Fabke so slusnym zaobchadzanim mozno prezije auto ;) jar_da mas stastie na kus a vies sa o auto starat. Skusal som 1.8 tsi v Superbe III a prisiel mi lepsi ako som mal k oktavke.

Link to comment
Citovat

Chlapi, pawouk v prvom rade sa tu nechcem s nikym konfrontovat. Je to moj nazor a ten nezmenim. Do velkeho auta maly motor v dobe, kedy automobilky setria na vsetkom (zistil som, ze ked chcem do Fabky tazne musim vymenit 1/4 auta) aby priniesli akcionarovi (najlepsie rastuci zisk) nepatri. 

Jenže toto je technická motorová sekce a ne hospoda. Takže svůj názor musíš mít patřičně podložený a to evidentně nemáš = hospodský kecy. Jinak řečeno tady někomu radíš ničím nepodložené nesmysly, proto jsou takové rady zavádějící a dotyčnému k ničemu. Jenom vytváříš zbytečné fámy.

Link to comment

Napíšu něco k tématu 1,4 vs 1,8 tsi jelikož se toto téma celkem prolíná všude možně -  já osobně jsem byl chvilku nadšený a pak zklamaný z 1,8 tsi - záleží v jakém autě. U 1,4 to jelo tak nějak podle očekávání. Na první dojem při normální projížďce se dynamika fakt jeví docela podobná. Jednaosmu musí člověk hodně točit aby ukázala přednost vůči 1,4 tsi. Do 4tis to auto totiž jede cca stejně. To nadšení bylo s Polem GTI 1,8tsi - s manuálem má 320Nm stejně jako Superb a k tomu je to krabička od sirek. Zklamání přišlo u Leona FR, takže u Oktávky tím spíš - ořezaný krouťák na 250Nm a větší hmotnost auta. 

Druhá věc je kultivovanost motoru 1,8 tsi, on je něco jako 6-ti válec, klidně a uhlazeně nabírá otáčky. I proto je možná celkový dojem takový, že to moc nejede - nezatuhuje hloupě řečeno. Pocit dělá hodně.. Pak už může zkazit dojem každá blbost, jako velké kola. Nevěřili byste jak velký rozdíl v dynamice jsou třeba 18" vs 19" kola s nárustem 3kg na kolo...  Každopádně po čipu jede 1.8 tsi už fakt solidně, to se s 1.4 tsi nedá potom porovnat. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím, mám problém s rádiem. V servisu mi kódovali tlačítko tempomat a po návratu ze servisu se mi při nastartování přestalo zapínat rádio. Po vypnutí motoru a vytažení klíčku se rádio také samo nevypne. Toto dříve normálně fungovalo. Dále se okamžitě po vypnutí motoru odpojí Bluetooth, což také dříve nedělalo. Může mi někdo poradit kde je chyba?
    • Netreba to riešiť. Niekedy ozaj nemá zmysel snažiť sa niekomu ani niečo riešiť. To je ťažko. Aj ohľadne tohto ako je prasknuté sklo na aute, síce nie zadné, ale čelné som mal. A to som sa napočúval vtedy rád, čo s tým mám robiť teda...
    • zdar , mám problem s oc. 1 1.6 75kw, na diag. mi neustale vypisuje na 1 a 3 valci vynechavani zapalovani  vyměna zapa.kabelu, sviček zapalovaci civka , tlaky ve valci v pohodě, byl bych rad za každou radu 
×
×
  • Create New...