Přejít na obsah

Špatné studené starty (1.6/75KW-AVU-LPG) - pod 10stupňu Celsia


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

Řeším už delší dobu problém, a popravdě mi dochází nápady na co se zaměřit. Studený start probíhá tak, že auto chytne na první otočením ale hned začnou lítat otáčky motoru od 300-1000 otáček a průběh motoru je jak traktor. Když to chvíli přidržím pod plynem tak se chod srovná ( možná 1min ) a vše je v pořádku. Pak už auto startuje, krásně drží volnoběh, jede jak má. Vypozoroval jsem, že když před tímto startem odpojím Váhu vzduchu tak ten motor krásně drží otáčky. Půjčil jsem si tedy Váhu vzduchu ze své druhé octavky a při zapojení se to chová  úplně stejně a  žádné zlepšení se nekoná.

Nedávno jsem zjistil přes Vag, že mi tam dochází k výpadkům zapalování. Vyměnila se cívka a výpadky již nejsou.

GO motoru již mám také za sebou. Z důvodu nízkého tlaku ve válcích.  

Když by měl někdo nějaký typ, třeba na co se podívat přes Vag tak to uvítám. Vag mám doma, ale nápady už dochází.

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Mám další poznatek, chod motoru se uklidní i tehdy pokud odpojím výstupní trubku z čerpadla sekundárního vzduchu. A fouká to tedy mimo než do motoru. Ještě prověřím funkci ventilu a uvidí se, zda ještě na něco přijdu. Jakmile čerpadlo přestane foukat tak se motor chová normálně a přede si krásně.

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak dnes nový poznatek. Vzal jsem PC s diagnostikou a jelikož mám dvě stejné auta. Tedy liší se pouze v kódu motoru. Jedno 1.6/75Kw AVU a druhá 1.6/75KW BFQ. Nafotil jsem si obrazovky při studeném startu a pak šel porovnávat hodnoty. Při napíchnutí vyskočila chyba směs příliš bohatá, ale to bývá takové normální hlášení u LPG. Ale na SKUPINA 001 / 3 sloupec byla hodnota při volnoběhu +24% a u auta, které šlape na výbornou -2,7%.

Tak z mého pohledu začnu lambda sondou a uvidí se zda se to zlepší. Je navíc zajímavé že radines kód vyšel suprově 🙂

Je tedy zajímavé, jak toto ovlivní odpojená váha vzduchu a nebo odpojené čerpadlo sekundárního vzduchu???

  

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Tak po záhadě jménem Lambda sonda jsme na úplném začátku. Auto se chová prapodivně. Vyhodili mě z emisí že to auto nejde změřit. Že asi špatná váha vzduchu a si škrtící klapka. Váhu vzduchu jsem měl vyloučenou tak jsem vyměnil škrtící klapku. Vypadalo to chvíli, že to bude dobré. Ale opět se objevují výpadky zapalování, auto do 2tis/otáček líné, bez tahu a pocukávání.

Studený start jednou proběhne tak, že nastartuji a volnoběh to drží dobře

a podruhé tak, že auto chcípe, otáčky lítají nahoru dolu, zvuk motoru jako traktor a po cca 2min se to trochu uklidní a volnoběh to drží dobře.

Výpadky zapalování se ukazují jak na plyn tak na benzín 

Na diagnostice vyskakuje chudá směs 

Neměl by někdo radu na co se podívat? Už mě to vážně štve. 

Budu vděčný za každou radu 😞

 

 

  

Odkaz ke komentáři

Na čidlo teploty jsem koukal jen orientačně přes diagnostiku, A tam se to tvářilo dobře. Zkusím ten Reset ŘJ a ještě jednou jsem zkoušel načíst chyby:

16685 - Válec 1 - zjištěno zapalování vynechává

- ale podle diagnostiky nevynechává je jeden, ale všechny různě. Po načtení kanálu 14 / 15 / 16

16555 - řada 1 - systém odměřování paliva systém příliš chudý   

že by to byla blbost a třeba jen filtr paliva??? ale je fakt, že na lpg to také nejede jak to jezdilo, ale můžou to být dvě různé chyby . 

 

Díky všem za rady

Odkaz ke komentáři

studeny motor potrebuje bohatu zmes, otacky lietaju lebo ma motor tendenciu skapat - prilis klesnu, tak ecu prida palivo ale dostava signal ze paliva je stale malo tak este prida a preto otacky potom zrazu vyletia, benzin je zaludny tym ze potrebuje spravne mnozstvo paliva a vzduchu v spravny cas - kedy to zapali iskra, ak je v poriadku iskra tak je bud malo paliva alebo vela vzduchu, to je teoria, ostava cez diagnostiku overit mnozstvo vzduchu a mnozstvo paliva a to sa odvija taktiez od teploty ci uz vonkajsej alebo uz dosiahnutej v systeme

Odkaz ke komentáři

Ahoj všem, 

Tak jsem včera nakonec sehnal na půjčení ještě jednu váhu vzduchu. Auto jsem proklepl diagnostikou a je fakt, že váhu vzduchu i teplotu nasávaného vzduchu obě auta ukazovali stejně. Ale už podstatné zlepšení bylo, když jsem tu váhu dal do svého auta. Krásně klidný chod motoru a na benzín žádné výpadky zapalování. Je fakt že při jízdě na plyn tam občas něco naskočí, ale během 30km tam skočilo asi 15 výpadků. Ale je fakt, že ty vstřikovače LPG už mají něco za sebou. Nebo může být i problém v nějaké kalibraci LPG vstřiků. 

 

Ale problém proč jsem zakládat toto téma je vyřešen, tak všem MOC DÍKY, 

A za to, že jste mě donutili se zaměřit na tu Váhu vzduchu znovu. 

Dnes jsme objednal novou tak až dorazí dám ještě info. 

Sice jsem zaregistroval takové po-škubnutí při přidání mezi 1500-2000ot ale to je už další epizoda k řešení. 

 

DÍKY VŠEM ZA POMOC 🙂

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak po výměně váhy situace výrazně lepší. Nevěřil jsem tomu, ale je to tak. Toto fórum je super. A díky všem za rady. Od té doby žádné výpadky zapalování, žádné chyby o směsí a RD kód taky na výbornou. 

Ještě se mi nezdá EGR, protože se mi zda, že nedovira na 0procent, ale je to jak kdy. Soudím jen podle diagnostiky

Tak ještě jednou díky všem 🙂

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Ahoj všem, Tak se ochladilo a problémy jsou zase zpět. Studený start opět probíhá ve smyslu trhání motorem, při kterém při spuštěné diagnostice vyskakují výpadky zapalování. Výpadky zapalování ovšem vyskakují i za jízdy kdy auto jede na LPG. Auto zaškube a naskočí výpadek zapalování. 

Na diagnostice jsem měl výpadky zapalování válec 3, a směs příliš CHUDÁ

Měnila se : Váha vzduchu, Škrtící klapka, zapalovací modul + kabely TESLA, svíčky NGK, Lambda Sonda 1 - BOSCH, Elektronický plynový pedál, snímač teploty vody, palivový filtr

Auto jezdí na LPG, a přitom se měnili LPG, vstřiky a snímač teploty LPG

 Přijde mi, že po každé výměně se auto chová chvíli dobře, ale netrvá dlouho a problémy jsou zpátky. 

Chtěl jsem vyzkoušet nouzový start na LPG, ale to se mi bohužel nepovedlo spustit.  LOVTECH MAGIC G3

Nemáte někdo nějaký typ na co mrknout, uvítám jakoukoli radu 🙂

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj všem,

Tak pokračování je opět zde: 

Rozhodl jsem se prověřit ještě jednou stav svíček, kabelů. Aby jsem na to pěkně viděl rozhodl jsem rozebrat sání. Při rozebrání jsem zjistil díru v sání u jednoho válce. Byla vypadlá zátka v místě původních LPG vstřiků. Vyrobil jsem takovou zátku a zajistil kolem tmelem MOTORSIL. Přitom jsem ještě vyměnil těsnění na sání. A od té doby zatím startuje super!!!!   

Tak snad to vydrží a finální zjištění. 

Výměna všech komponentů byla nejspíše zbytečná 🙂 Ale tak doma v garáži vydrží a třeba se jednou ještě budou hodit. 

Třeba tento příspěvek někomu pomůže.  

 

IMG_20201101_154610[1].jpg

IMG_20201107_201413[1].jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...