Jump to content

Tažné zařízení na Octavia 3 po faceliftu? pevné, nebo odnimatelné?


Recommended Posts

Ahoj koupil jsem si pro mě novou Octavia 3 (výroba 11/2018) a chtěl bych si tam dát tažné.

První dotaz, je to možné? Není tam nějakej problém, třeba, že tam musí být nějaká příprava z výroby?

A pak druhý dotaz je lepší pevné, nebo odnimatelné?

Pevné je levnější a stále po ruce, a když to do tebe někdo napálí, je to určitá ochrana, že?

Odnimatelné je sice dražší, ale auto nehyzdí.

Nemůže u pevného být problém se parkovacími senzory, že by jí chytaly?

Díky za rady a komentáře.

Link to post

Lepší je odnímatelné. Parkovací senzory závěs neberou, jezdím pořád s nasazeným. Brát ho začnou až když dáš zástrčku do zásuvky. Z výroby je dle dotazu v servisu silnější alternátor, přizpůsobený chladící okruh, připravená kabeláž a snad ještě něco co si nepamatuji.

 

Link to post

Za mě je nejlepší originál elektrika a odnímatelné tažné, plná spolupráce s autemm, hák pasuje k rezervě a nelítá někde po kufru....

Přípravu pro TZ drtivá většina aut nemá.... lze ověřit dle PR čísel a VIN.... jinak příprava zahrnuje: Zesílené chlazení (větší chladič, dvojitá sahara), silnější alternátor, kabeláž k RJ v kufru, výřez spoileru zadního nárazníku v místě TZ.

Auto bez přípravy lze dodatečně dovybavit TZ ze předpokladu že má ve velkém technickém průkazu zapsány váhy jízdní soupravy, pokud jsou nulové, nelze TZ montovat.

PS: originální elektrika neznamená jen spolupráci ohledně světel a parkovacích senzorů, ale také s motorem a ABS + asistenty

Link to post

Ahoj, super, díky za informaci.

Předpokládám, že firma který to dám udělat by tohle všechno měla vědět a informovat mě.

Neznáte někoho solehlivýho v Hradci Králové a okoli?

Díky

Link to post

Moje zkušennost je bohužel jiná, většina firem se snaží namontovat nějaký neoriginál včetně elektriky aniž by o těchto rozdílech zákazníka informovali a ten se mohl rozmyslet......

Minulý týden jsem tu takové auto měl, docela bastl, ale za 6,5t s montáží co čekat.... originál včetně montáže vychází jednou tolik......

Edited by Rolbař
Link to post

Zesílené chlazení (větší chladič, dvojitá sahara), silnější alternátor, kabeláž k RJ v kufru, výřez spoileru zadního nárazníku v místě TZ. 

Jestli rozumím správně tak bych měl zajet někam do ŠKODA servisu a nechat si tam nainstalovat větší chladič a vyměnit alternátor ... budu to mít na občasný pojíždění s vozejkem po městě, žádná dovolená s karavanem.

Auto bez přípravy lze dodatečně dovybavit TZ ze předpokladu že má ve velkém technickém průkazu zapsány váhy jízdní soupravy, pokud jsou nulové, nelze TZ montovat.

Jo, koukal jsem to VTP a váhu jízdní soupravy tam mám 3372 kg. Bržděnej vozík 1500 kg/ nebržděný 650 kg.

Uvažuju teda o neoriginální instalaci od firmy STEINHOF, odnímatelné provedení železo, elektro, práce 11,5tis Kč.

Link to post

To už ti nikdo nedomontuje, respektive cena by atakovala vysoké desítky tisíc.
Rolbař mluví především o originální elektroinstalaci a správném nakodovani kde narozdíl od neorigo se při připojení vozíku přizpůsobí i asistenti jako třeba ESP atd

Link to post

Moderní emulátory jednotky tažného z druhovýroby vidím jako dobré řešení pro auta bez hlídání mrtvého úhlu(tj. typ instalace s kódováním tažného), tj. kdo nemá tohoto asistenta, tak nebude funkčně nijak omezen, jestli se použije originální elektrika nebo druhovýroba například od Jaegera. Nemluvě,že i druhovýrobu od Jaegera jsem viděl plně funkční i na posledním Transporteru(zde jsou z výroby originální zadní parkováky a asistent nouzového brzdění a ten nelze přes základní jednotku MIB vypnout a není možné pak s připojeným vozíkem zacouvat pokud by jednotka tažného nedávala validní informaci do vozu), tj. nutné jen zvolit typ jednotky s kódováním. 

Link to post

Podívej se do štítku do kufru, jestli tam máš kód 1D0 nebo 1D7.. Podle toho poznáš, jestli máš přípravu pro tažné nebo ne. V podstatě jak rolbař psal, pokud máš přípravu, stačí jen koupit železo a zásuvku.

Pokud nemáš přípravu, musíš koupit ještě i kabeláž a jednotku, aby to komunikovalo s autem.

Doporučuji zajet za rolbařem a on ti na místě řekne, co a jak 😉 Je to autorizovaný servis Octavia Clubu.

Link to post

Tak zrovna Erich Jaeger pokud vím je koncernový OEM dodavatel, tudíž to je z hlediska druhovýroby asi nejlepší volba.
Bohužel realita je i taková že kamarád koupil v bazaru dva roky starou OIII L&K a krom toho že z pod nárazníku trčel kus nějakýho železa, tak byla jakákoliv absence komunikace s vozem. To že ti pak pípají parkovaky to je sice otrava, ale to že ti zareaguje asistent nárazu do překážky, to už vyvede z míry i velmi vyrovnaného jedince..

Link to post

Tak zrovna tuto jednotku mi namontovali u známého výrobce TZ a když vyhořela 2 a ještě nabourala další systémy v autě ( po kontrole v autorizáku zapojeno správně), tak letěla do kopřiv a už 6 let slouží nějaká jednoduchá Canová jednotka za 1500,-. Toť má neblahá zkušenost.

Link to post

Chlapi díky za komentáře, ale moc z toho moudrej nejsem. Jestli mám 1D0 nebo 1D7 nevím kde zjistit.

Nedávat neznačkovou kabeláž, ikdyž i ta OEM způsobuje problémy ...

Asi budu věřit firmě co mi tam tažné nainstaluje, že ví co a jak udělat a nic nezkurví.

Link to post

Jen abys věděl, co máš hledat

15595870978806654168371021859672.jpg.06d

Není možné, aby to v návodu nebylo.

Firma kterou si oslovil ti podle všeho nenabízí originální řešení, tj. bude to fungovat, ale nebude pravděpodobně výše uvedené funkcionality. Zeptej se v té firmě konkrétně takto: "Bude Vámi nabízené tažné zařízení umět a) automaticky odpojit parkovací senzory? b) kontrolovat osvětlení na vozíku? c) spolupracovat s ESP ?

Pokud budou odpovědi aspoň na a) a b) kladné, bude to na tvůj účel dostačovat a bude to komfortní. V případě 3 negativních odpovědí taky, ale se sníženým komfortem.

Bezpečnostní aspekt si musí každý zvážit, pokud se jezdí kolem komína asi to není takový problém.

 

Link to post

Když už to tady řešíme, možná bude @Rolbař nebo @ferda25 vědět. 

Celkem mě rozčiluje, že když připojím vozejk tak se mi automaticky vypnou asistenty. Dle mé výbavy je to konkrétně hlídání mrtvého úhlu a asistent vyparkovávání. Bohužel ale při odpojení už se automaticky nezapnou a já musím ručně což mě celkem štve, protože na to pravidelně zapomínám. Dá se to nějak vyřešit ? Jedná se o origo tažné z výroby

Link to post

Fotka bude ještě ze servisky, ale stejný štítek, respektive stránka musí být v manuálu k autu, když je serviska elektronická. Je tam zapsáno datum předání a případná prodloužená záruka atd.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • souhlas...mícháte jabka s hruškama. Straší navigace mají mapy o velikosti 6-10G. Jsou rozděleny na oblast Východ a Západ. Tyto mapy se nedají stáhnout z webu koncernu a vyžadují speciální postup přípravy SD karty. Novější navigace mají mapy volně k dispozici na webu koncernu dle VIN kódu vozu. Vyžadují ale origo kartu do navigace. A na jaké vlastně mapy? Do jaké navigace? Do té novější? Tam už taky není možné stáhnout mapy dle VIN free? Jestli ne tak to jsou fakt hovada 😞 Koupíš si auto za mega a po roce si musíš koupit nový mapy za 5 litrů?! Tvl! To už je fakt moc 😞
    • Původní dotaz/žádost tu byl na mapy, a tedy nikoliv vč. karty.
    • kodiaq píšeš tady totální nesmysly.... tady se bavíme o navigaci Amundsen v Octavii 2, superb 2, Yeti... ty píšeš o navigaci Amundsen v MQB platformě Octavia 3,Sup3, Kodiaq... naprosto odlišné systémy, pouze stejný název.. nejdřív bych si to nastudoval než nesmyslně radit
×
×
  • Create New...