Přejít na obsah

1.8T 132kW AUQ prilis bohata zmes


Doporučené příspěvky

Zdravím páni,

som Škodovkár, ale venujem sa skôr na modelom s motorom vzadu no chcel som zažiť aj povestné 1.8T 132kW a kúpil som si RS. motor sériový, diely sériové, soft sériový, jednotka pasuje....

problém nastal po emisnej, kde technik namiesto povolenej hodnoty CO 0,3 nameral 5,27 a teda aj vyššie HC.

postupoval som logicky:

- diagnostika (len chyba tempomatu a ventilu sekundárneho vzduchu, ale tam všetky členy fungujú a systém tesní, len za chodu to nefunguje) ale teoreticky nič čo by sa týkalo bohatosti

- výmena výfuku - nový stredný tlmič, nový katalyzátor, nové lambdy - výfuk komplet tesní, lambdy fungujú tak ako majú

- výmena snímačov teploty a termostatu (aby motor nedobohacoval kvôli chybnému meraniu teploty)

- trisky po ultrazvuku (tesnia a typovo sú to štandartné Bosche pre tento typ motora

- klapka pretesňovaná a nastavovaná cez diag. ale tou to nie je, lebo motor ide famózne - nekolíšu otáčky, nepadá výkon, neni hlučný, super volnobeh, nedymí, nežere olej... nič, len je to bohaté.

- preverovaný soft, boli tam dáke zásahy, ale ani po nahratí sériového programu žiadna zmena

po výmene katalyzátora hodnoty CO klesli na 3,0 no stále je to 10násobok!!! keby je to 10% neriešim, ale 10x musí byť predsa nejaký zádrhel.  Zatial som nenašiel nikoho kto by sa tomu trochu rozumel alebo mi vedel poradiť. tak skúšam tu. narazil som akurát na človeka čo rieši ten istý problém u inej motorizácie a tiež nevie ako dalej a nepomohlo ani prekrúžkovanie. preto by som čakal, že to bude niečo ,,bežné,, s čím už niekto mal skúsenosť.

vedel by ma niekto z vás nasmerovať? v mojom zúfalom stave každá rada dobrá...

Peter

 

 

 

IMG_1504.JPG

Odkaz ke komentáři

vidis, to ma napriklad nenapadlo. palivovy filter som samozrejme menil, ale cerpadlu som sa nevenoval. na 95% bude seriove, ale ci je spravne funkcne netusim. ako by sa to dalo zmerat? nesleduje si to napr. nejaky snimac na diagnostike? 

no myslim ze v takom pripade by mi diagnostika hlasila P2293 alebo daco podobne.

 

Upraveno uživatelem ptk
Odkaz ke komentáři

Kdysi jsem na svoji Octavia 1 RS měřil, jestli dává správný tlak. Měří se to měřákem (tlakoměrem), který se připojí do palivového okruhu. Důležitý je tlak jak při volnoběhu, tak pod zátěží při provozu. Jestli si to pamatuju správě, tak RS v klidu by měla mít 3,5 bar a pod zátěží 6 bar.
Jinak u starý Š 120 mě jednou malém nevyšli emise kvůli starýmu benzínu. Po téhle zkušenosti si i na tohle dávám pozor [emoji6].

Odkaz ke komentáři

ok diky za radu aj hodnoty. kedze ma uz nenapada nic ine, skusim este toto preverit. len uz dostavam pocit, ze motor a jeho prislusenstvo bude zachvilu postavane komplet z novych dielov, rozpocet prekonany a problem zostava =D

palivo stare nemam, no pri starych skodovkach riesim dost casto poskodenie plastovych palivovych hadic - auta mi dost stoja, malo jazdim, a po ,,degradovani,, paliv na E10 normu je v benzine viac biozloziek, ktore nemaju radi dlhe stane a sposobuju usadanie castic a naleptavanie hadic. dokaze mi to komplet zalepit karburator, plavak, klapku... okrem aditiva nahradzujuce olovo pouzivam este VIF aditiv, ktory by mal biozlozku benzinu ciastocne odburavat.

v dnesnej dobe zivit takto stare auto je docela boj. a teraz mi este komplikuje zivot aj toto ,,dialy,, 1.8T AUQ (3 mesiace prepadnuta emisna a furt som na to neprisiel)

 

Odkaz ke komentáři

Ještě jsem si teď vzpomněl, že jsem kdysi četl něco o kombiventile. Už si přesně nepamatuju, co měl přesně na starosti (asi sekundární vzduch a zpětný spaliny nebo odvětrání klikovky).
Všeobecně tyhle motory trpí na netěsnosti (děravé hadice) v podtlakovém systému. Zkus prověřit i je. Osobně jsem měl prasklou jednu relativně na vrchu motoru ve tvaru něco mezi "Y a F". Ale dokud jsem ji nevyndal ven, tak to nebylo vidět.
Zkusil bych hledat i okolo odvětrání klikovky a odlučovače oleje.

Odkaz ke komentáři

Kombiventil je součást sekundáru. Pochopil jsem, že odvětrání bude v pořádku. To by spíše vyhodilo chybu poklesu tlaku, houpavý volnoběh atd. Mimo boost by to naopak spíše přisávalo vzduch a směs ochuzovalo. Pokud by byly vadné ventily v odvětrání, pravděpodobně by to bralo i olej. 

Ještě mě napadá, co zkusit odpojit váhu? Nebo nevisí někde odpojený/poškozený podtlak? Pod sacími svody je dost hadiček, koukni na to. Já měl kdysi jednu odpojenou a auto nic nehlásilo. Ideálně třeba natlakovat vedení.

To palivo mě napadlo z důvodu, jestli to dělá i bez záběru turba, kdy je v sání podtlak. Známí, včetně mě, na 1.8T měnily čerpadla většinou mezi 150 -200 t km. A pokud na autě byly zásahy, tak jestli nějaký koumák nedal třeba walbro a podobné nesmysly na sériový regulátor. Sériový regulátor nemá totiž šanci ten vysoký tlak zregulovat.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

vedenie sekundáru aj odvetranie motora som mal už rozobraté aj kvoli čisteniu. tesnosti som preveroval ako aj funkcie jednotlivých ventilov. aj správnosť zapojenia (dielenská príručka = strašne dobrá vec)

zatial som stavil na ten regulátor tlaku paliva. neviem ho zmerať, tak som ho rovno objednal.

a ako pise Ladik - chod motora je super, ziadne kolisanie, ani po zohriati, tlak sa nestraca, auto nedymi, nezere olej - co potvrdzuje aj emisna - vsetko OK, len je to bohate.

kazdopadne dakujem za kazdy typ, tesi ma, ze preplnovana komunita funguje aspon ako Virt pre nas starych skodovakov a ze sa tu este ktosi tomu rozumie, lebo prides do servisu a vidis ze technik nevie, lebo to neni 1.9 TDi ani SDi tak radšej povie, že to sú naho*no motory...

 

Odkaz ke komentáři

Tak regulátor nepomohol. preventívne sa ešte raz prekontrolovali všetky podtlakové vetvy. všetko OK.

známy čo má rovnaký problém na 1.6 octavii pomenil tiež všetko ako ja, dokonca motor prekrúžkoval a problém zostal. on ide cestou ,,druhé kolo,, - objednáva všetko znovu - iné značky - katalyzátor, lambdy....

môj druhý radca vraví - kašli na to. motor nezničíš, lambdy nezničíš, emisnú treba dajako spraviť a o auto sa neboj

tak neviem, mne sa ani jedna z možností nepáči, len už nemám silu/čas/zdroje na to to riešiť. stavám dom a byť pod autom v noci už ma nebaví.

nešlo mi len o emisnú, bál som sa o auto. neni to 10% ani dvojnásobok, je to až 10násobok dovolenej hodnoty a toho som sa bál. Aby som si kvôli nejakej prkotine za pár eur neodpísal motor.

patrik mi číta myšlienky - idem ešte opäť skúšať diagnostiku, sledovať opäť dokola hodnoty snímačov a podobne.... hlavne teplotu.

😉

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Pani vzdavam to.nic nepomaha,nikto nevie a rady typu prekruzkuj,znovu vymen lambdy, vyskusaj iny katalyzator a podobne su sice fajn,ale od februara kedy problem s emisnou zacal to auto stalo uz trojnasobok svojej hodnoty a aj tak som sa nikam nepohol. 
a emisnu mi teraz nikto nikde nespravi ziadno.

takze auto bude asi osklbane,rozpredane a zosrotovane.uz som bohuzial zufaly a bez penazi.

kupim si 1.2HTP alebo budem chodit busom,uz mi je to jedno...

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Výstup z měření ME je věc jedna, pořádná diagnostika říkající z jakého čidla, nebo sondy jdou jaká data věc druhá. Kolik auto bere oleje, jaké jsou tlaky a pod. . To je potřeba udělat a pak začít přemýšlet, kde může být problém, resp. začít měnit díly. Já jsem řešil před pár lety problém s Berlingem 1,8. Emise katastrofa. Výměnou vstřikovačů a vysypaného katu se hodnota dostala ještě na horní, ale už akceptovatelnou hodnotu. Nicméně motor stejně umřel (to byl taky ten důvod), dal se druhý, s původními vstřikovači a katem (to se z toho motoru původně vzalo), nová značkové lambda a vše OK. Kolega v práci měl obdobný problém a nakonec se ukázal problém v jednom zlomeném drátku ke katu. Takže znova opakuji řádně zdiagnostikovat.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...