Jump to content

Špatné studené starty


Recommended Posts

Zdravím všechny,

pořídil jsem si jako první auto před půl rokem a to Škodu Octavii I 1.6I z roku 2001. V poslední době mě, trápí špatné studené starty. Odpoledne přijdu k auto, nastartuju a v prvních několika sekundách má auto tendenci napůl umřít (klesnou otáčky pod tisíc a dojde k takovému kuckání - pouze jednou, pak už vše ok). Pokud nečekám po nastartování a ihned se pokusím vyjet - zmáčknu spojku a auto i zdechne. Spíše si myslím, že jde o náhodu zda poklesnou otáčky nebo auto zdechne. V zapětí můžu natočit znova auto a už se to nestane. Na teplotu to má minimální vliv, v zimě to bylo horší, ale i v 10-15C problém přetrvává.

Napadá někoho z vás, co by to mohlo být?

Moje video:


Na internetu jsem našel video, který vykazuje úplně stejný problém.
https://www.youtube.com/watch?v=6ht52b_paoY

 

Díky, Martin.

Edited by MartFan
Link to comment
  • MartFan changed the title to Špatné studené starty
V 27. 3. 2024 at 22:28, krysarr napsal:

Diagnostika nic?

Svicky, kabely, lambda... jak jsou stary?

Zapalovací kabely a svíčky byly měněny v půlce zaří loňského roku. Prakticky po 14 dnech, kdy se auto koupilo. Lambda sondu jsem neměnil, jestli starý majitel.. čert ví.
Zapomněl jsem zmínit, že auto docela žere olej. Jezdím jenom po Praze, takže mi to nějak nevadí, ale přece jenom to žere asi 0,5l na 1000km. Mohlo by to znamenat něco s Lambda sondou?

Žádnou diagnostiku doma nemám, existuje nějaká levná varianta, která by dokázala odhalit problém?  Docela bych rád měl nějakou představu, co to hází za chybu/y. Máte nějakou osobní zkušenost?

Díky moc za odpověď.

Link to comment
  • 3 months later...

čau kluci,  tohle mi vyhodila diagnostika

Před smazáním chybových kodů:

  • 17524 - 4474 - Sonda 1 - řada válců 1 - vyhřívání přerušené
  • 16522 - 408A - sonda 2 - řada válců 1 - příliš vysoké napětí
  • 17811 - EGR System: Regulation Deviation

Po smazání:

  • 17524 - 4474 - Sonda 1 - řada válců 1 - vyhřívání přerušené
  • 16685 - 412D - vynechání zapalování 1.válce
  • 16687 - 412F - vynechání zapalování 3.válce
  • 16688 - 4130 - vynechání zapalování 4.válce
  • 16686 - 412E - vynechání zapalování 2.válce
  • 16684 - 412C - detekováno vynechání zapalování
  • 16522 - 408A - sonda 2 - řada válců 1 - příliš vysoké napět

 

Kluci nevíte co by s tím mohlo být? Auto má nepravidelný chod i po zahřátí.  Asi špatné labda sondy, ale přijde mi divné to vynechávání zápalování. Škoda Octavia 2001 Facelift

Edited by MartFan
Link to comment
před 31 minutami, Pajaaa6608 napsal:

Ahoj,

vymen zapalovaci civku a predni lamba sondu. Samozdrejme neco kvalitniho, zadna China. To by mohlo hodne pomoc. Pak napis jak to pomohlo a co se budou vracet za chyby.

Ahoj,
auto mám necelý rok - měnily se zapalovací kabely, 2x zapalovací svíčky, termostat (chcala z toho voda), komplet rozvody, zapalovací cívka (naposled).

Lambda sondu jsem ještě neměnil, popřemýšlím o tom a dám vědět. A myslíš že bude špatný i EGR ventil, že by mohl ovlivnit chod motoru? Já bych nerad vyhazoval peníze do vzduchu, ale ta lambda není tak drahá, dám na tebe. Máš nějakou zkušenost s nějakou?

Edited by MartFan
Link to comment

Nemyslim jsi ze lambda ma vliv na studede starty. Byt tebou tak nejdrive vyresim to vynechavani. Ale klidne vymen lambu hned. 

Kdyz je to zahrate jak to jezdi uplne normalne?

Kdyz bude haprovat volnobeh pri zahratem motoru tak to muze byt EGR. To jsi potrvdis tak ze ho zaslepis a bude to lesi.

 

Link to comment
V 19. 7. 2024 at 0:23, Pajaaa6608 napsal:

Nemyslim jsi ze lambda ma vliv na studede starty. Byt tebou tak nejdrive vyresim to vynechavani. Ale klidne vymen lambu hned. 

Kdyz je to zahrate jak to jezdi uplne normalne?

Kdyz bude haprovat volnobeh pri zahratem motoru tak to muze byt EGR. To jsi potrvdis tak ze ho zaslepis a bude to lesi.

 

Lambda sondu věměním, hned jak bude čas. Myslíš, že jak ji vyměním, tak mi zmizí to vynechávání zapalování? To mě trapný nejvíce, co to ovlivní vlastně?
Chod motoru je i po po zahřatí nerovnoměrný, citím jak se tak jako škube. Jinak mi ale přijde, že auto celkém tahá a má "sílu" na plyn.

Link to comment

Tak promiň, jsem se díval se a měnil se zapalovací modul, nikoliv zapalovací cívka. To jsem špatně pochopil. Mám vyměnit tu cívku?
Zapalovací modul byl z Něměcka myslím, tak snad oki.

Kompresní tlaky auto má, tlak paliva jsem nikdy nezměřil a asi nemám ani jak v domácích podmínkách.

Edited by MartFan
Link to comment

Zapalovaci modul a civka je to same u tohoto auta. Takze predpokladam ze zapalovani je ok a zapalovanim to nebude. Kompresni tlaky rikas ze mas ok takze zbyva dodavka paliva.

Vymen palivovovy filtr. To zvladnes v domacich podminkach. Mi to na mojem VW Golf 1.6 jednou pomohlo.

Kdyz to nepomuze tak se asi budes muset zamerit na dodavku paliva. To jest nechat zmerit tlak paliva but jsi koupis merak nebo nekam zajedes je to jednoduche.  

Link to comment
před 36 minutami, Pajaaa6608 napsal:

Zapalovaci modul a civka je to same u tohoto auta. Takze predpokladam ze zapalovani je ok a zapalovanim to nebude. Kompresni tlaky rikas ze mas ok takze zbyva dodavka paliva.

Vymen palivovovy filtr. To zvladnes v domacich podminkach. Mi to na mojem VW Golf 1.6 jednou pomohlo.

Kdyz to nepomuze tak se asi budes muset zamerit na dodavku paliva. To jest nechat zmerit tlak paliva but jsi koupis merak nebo nekam zajedes je to jednoduche.  

Jestli jsem to pochopil, tak lambda sonda mi problém nevyřeší.

Zítra jak vstanu, tak se kouknu na to palivový filtr a koupím ho. Nemáš náhodou zkušenost, jestli ten EGR ventil může ovlivňovat to vynechávání zapalování válcu? Jen abych veděl, než něco budu zbrkle kupovat, co když to nebude souviset s dodávkou paliva, jsou ještě nějaké jiné možnosti?

Edited by MartFan
Link to comment
před 16 minutami, Patrik77 napsal:

Helej , mám dojem , že někdo něco podobného řešil a nakonec byl problém s kablem mezi snímačem otáček a řj.

Myslíš snimač otáček motoru (G28)? Já se kdyžtak pokusím nít to fórum, díky moc.
VAG mi ale nepíše problém na snímači otáček, ale bůh ví. Taky nevím, jestli mi to zobrazuje všechno.

Edited by MartFan
Link to comment

Snimac otacek by to mohl byt ale nevim jak to jednoduhse overit kdyz to nehaze zadne chyby primo pro snimac otacek kliky nebo vackove hridele.

EGR by to mohl teoreticky byt ale to jsi overiris tak ze ho zaslepis. Jesli nevis jak tak mi posli zpravu a zavolam ti.

Nemusis se bat ze neco zbrkle budes kupovat. Kdyz zjistis ze mas hodne maly tlak paliva tak to bude but palivove cerpadlo nebo reguratol tlaku paliva.

 

Jine moznosti me krome tokho co zminil Patrik77 nenapadaji.

Link to comment
před 15 minutami, Pajaaa6608 napsal:

Snimac otacek by to mohl byt ale nevim jak to jednoduhse overit kdyz to nehaze zadne chyby primo pro snimac otacek kliky nebo vackove hridele.

EGR by to mohl teoreticky byt ale to jsi overiris tak ze ho zaslepis. Jesli nevis jak tak mi posli zpravu a zavolam ti.

Nemusis se bat ze neco zbrkle budes kupovat. Kdyz zjistis ze mas hodne maly tlak paliva tak to bude but palivove cerpadlo nebo reguratol tlaku paliva.

 

Jine moznosti me krome tokho co zminil Patrik77 nenapadaji.

A můžu se zaslepením EGR ventilu něco pokazit? Přeci jenom řj pak bude mít o jednu směs méně, tak co mám kdyžtak očekávat na takhle starém autě?

Vidím to, že je tedy nejreálnější si někde změřit tlak paliva a ten napoví, co dál. Pokud nic, tak asi zasplepit EGR ventil, případě teda snímač otáček.

Edited by MartFan
Link to comment

Kratkodobym zaslepenim EGR ventylu nepokazis nic. U nekterych aut to ridici jednotka pozna ale nic tim nepokazis.

Jo nech jsi nekde zmerit tlak paliva pak dej vedet. Klidne jsi pred tim vymen Palivovy fitr.

 

Jeste me napadlo rele palivoveho cerpadla. Taky to muze delat problemy. Zkus se podivat na test akcnich clenu. Je tam test rele pal. cerpadla nevim jestli to neco rekne zkus to.

Edited by Pajaaa6608
Link to comment
před 20 minutami, Pajaaa6608 napsal:

Kratkodobym zaslepenim EGR ventylu nepokazis nic. U nekterych aut to ridici jednotka pozna ale nic tim nepokazis.

Jo nech jsi nekde zmerit tlak paliva pak dej vedet. Klidne jsi pred tim vymen Palivovy fitr.

 

Jeste me napadlo rele palivoveho cerpadla. Taky to muze delat problemy. Zkus se podivat na test akcnich clenu. Je tam test rele pal. cerpadla nevim jestli to neco rekne zkus to.

Ja můžu zítra zkusit vyměnit relé, už jsem si našel schéma pojistek, tak to prohodím a uvidím co to dělá.
Někam jsi zajedu změřit tlak paliva a dám vědět.
Jak je náročný zaslepit ten EGR ventil, jde to zvládnu to v domácích podmínkách?

Link to comment

Zaslepit EGR je uplne jednoduche. Odpoj prirubu nahore na skrtici klapce (viz obrazek), vytahni plechove tesneni. Vyrob jsi z hlinikoheho plechu (ne z alobalu ale treba 0.5mm nebo 1.0mm) to same tesneni bez vekle diry uprostred a namontuj zpatky.

Ted musim rict, at jsi nekdo memysli ze tady radim nerestnosti :), ze je to jen na otestovani jestli EGR propousti spaliny zpet do sani kdyz by nemel. Spravne bys tak nemel jezdit. 

avu klapka.jpg

Link to comment
před 20 hodinami, Pajaaa6608 napsal:

Zaslepit EGR je uplne jednoduche. Odpoj prirubu nahore na skrtici klapce (viz obrazek), vytahni plechove tesneni. Vyrob jsi z hlinikoheho plechu (ne z alobalu ale treba 0.5mm nebo 1.0mm) to same tesneni bez vekle diry uprostred a namontuj zpatky.

Ted musim rict, at jsi nekdo memysli ze tady radim nerestnosti :), ze je to jen na otestovani jestli EGR propousti spaliny zpet do sani kdyz by nemel. Spravne bys tak nemel jezdit. 

avu klapka.jpg

 

 

Díky moc za návod, až bude čas, kouknu se na to.
Ještě když se vrátím zpátky k labda sondám, můžou ovlivnit chod motoru? Proč se vůbec doporučuje vyměnit jenom jedna lambda sonda, jak velký má vliv ta lambda sonda za katylzátorem?

A ještě jedna doplňující otázka, auto žere olej. Katalyzátor už to může mít taky za sebou, vadí to na chod motoru?

Díky ještě jednou všem.

Link to comment

Ještě příkladám dvě videa, která ukazují takový divný klepaní, zadrhávání z levé části (z pohledu ridiče)

Musíte si dát trošku víc nahlas zvuk, na tom prvním videu je to slyšitelnější.
 

 

 

Edited by MartFan
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ahoj, přináším nové info, co si o tom myslíte?

- zlobí volnoběh motoru, při zvednutí otáček (přidání plynu nebo zapnutí klimatizaci) se chod motoru ustálí 

 

Vyměněna škrticí klapka (bez změny na chod motoru), není to lambda sondou, a svíčky jsou OK.

Kompresní tlaky auto má, i tlak paliva je OK.

 

V servise nám řekli, že další na radě jsou vstřiky, nesetkal se někdo s tím? Mohlo ný to být ono?


Jde nějak závadu odlišit od vadného snímače otáček klikové/vačkové hřídele?

Edited by MartFan
Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...