misina25 Posted June 1 Share Posted June 1 Ahoj, měl bych jeden dotaz. Mám 1.2 TSI 77kw a při zrychlování kolem 3000 3.500 mi auto škubne, ale jen sporadicky, není to pravidlem. Nechal jsem vyměnit svíčky, dávám aditivum do benzínu. Diagnostika je čistá. Nevíte co by to mohlo způsobovat? Díky 0 Quote Link to comment
misina25 Posted July 10 Author Share Posted July 10 Příští týden jsem se objednal na dekarbonizaci vodíkem tak uvidíme jestli to pomůže. Bohužel jsem zjistil že mám docela velkou spotřebu motorového oleje asi tak 1l/1200km. Co jsem takhle četl, tak mohou být pripecene pístní kroužky. No uvidíme jestli to něčemu pomůže. před 20 minutami, 15degren napsal: Karbon v sacím potrubí. Jinak děkuji za tip 👍 0 Quote Link to comment
15degren Posted July 10 Share Posted July 10 Zapečené pístní kroužky? K tomu u EA211 docházelo jen když se přetahovala výměna oleje. Pokud se tam nalévalo 5W30 504.00 a měnilo do 15K km tak ten motor by neměl žrát ani deci. Čištění vodíkem ti podle mě už nepomůže, to je spíš prevence. Jestli tam máš spotřebu 1L oleje na 1K km, tak se ten motor stejně musí rozhodit, překroužkovat, vyměnit odlučovač oleje a vyčistit mechanicky sání. Každopádně dej vědět jak jsi dopadl, vodík znám jen z internetu a osobní zkušenosti s ním nemám, nicméně si nemyslím že to může pomoc pokud už je vrstva velká. 0 Quote Link to comment
misina25 Posted July 10 Author Share Posted July 10 Auto mám od února a od známého který ho vlastnil skoro od nového. Pravidelný servis a faktury ze škodovky od roku 2016 a každý rok výměna oleje 0w30 nebo 20 teď nevím přesně a asi 2x tam byla 5w30. Já teď dával v červnu Castrol 5w30. Motor má normální zvuk, startuje nádherně. Jen se mi zdá že je to nějaké lenivé a pak to pocukávání. Určitě dám vědět jak proběhla dekarbonizaci. Jdu tam příští týden ve čtvrtek. Ještě mě napadlo turbo jestli třeba nebere olej ic než by mělo. Měl jsem sundane sání a měl jsem tam olej, tak nevím 🤷🏻♂️ 0 Quote Link to comment
Fireee Posted July 10 Share Posted July 10 Pokud to bere olej tak máš zajebané pístní kroužky karbonem, tady bych spíše udělal mokrou dekarbonizaci EPRkem od BG ... klidně i 2 za sebou, když to bere tak hodně, dekarbo vodíkem jsou vyhozené peníze .... věř mi, vím o čem mluvím. 0 Quote Link to comment
misina25 Posted July 10 Author Share Posted July 10 před 7 minutami, Fireee napsal: Pokud to bere olej tak máš zajebané pístní kroužky karbonem, tady bych spíše udělal mokrou dekarbonizaci EPRkem od BG ... klidně i 2 za sebou, když to bere tak hodně, dekarbo vodíkem jsou vyhozené peníze .... věř mi, vím o čem mluvím. Ahoj, taky jsem přemýšlel o tom čištění od BG. Zkusím nejdřív vodíkem a pak uvidím. Radši zkusim víc možností, než rozebírat motor. Jsem už z toho docela na prášky, auto mám chvíli a hned tohle😢. 0 Quote Link to comment
Radas Posted July 10 Share Posted July 10 A já bych to udělal úplně obráceně. Šel bych do BG jak zmiňuje @Fireee a vodíkem by nebylo již potřeba. Hodně štěstí. 1 Quote Link to comment
Fireee Posted July 10 Share Posted July 10 @Radas mi mluví z duše ... Začni BG a pak uvidíš ... myslím, že to tvůj problém vyřeší ... a je to investice v řádu 1-2 tisíce korun .... 0 Quote Link to comment
15degren Posted July 10 Share Posted July 10 (edited) BG ale uvolní tak maximálně pístní kroužky, ale jestli jsou opravdu zapečené, tak se BG už do kroužků nedostane a nerozpustí to podle mého skromného názoru, ale šanci bych tomu dal. Taktéž v žádném případě BG nerozpustí karbon v sacích ventilech které způsobují ty záškuby při překračování 3K otáček. Jinak 1.2 TSI není žádný trhač asfaltu, nejede to špatně ale krouťák to prostě nemá. Krouťák se nechá trochu dohnat chipem motoru, ale výkon to mít zázračný nebude i tak to na parametry motoru nejede špatně. Určitě to má lepší dynamiku než 1.6 TDi. Edited July 10 by 15degren 0 Quote Link to comment
Fireee Posted July 10 Share Posted July 10 samozřejmě, že EPR nemůže z logiky věci uvolnit karbon v sacích ventilech ... 0 Quote Link to comment
HONZAV1 Posted July 11 Share Posted July 11 Nevím, kolik to auto má najeto, ale spotřeba oleje 1,2L/1000km by se mi nelíbila. Zapečené kroužky možná ano, ale pokud se měnil olej pravidelně a dle správné normy, tak bych se dost divil. Já bych se spíš zaměřil na to turbo, to dokáže pustit oleje hodně. 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.