Jump to content

Octavia 1 1.9 tdi 66kw padání do nouze při otáčkách nad 3000 na 5 kvalt


Recommended Posts

Ahoj,

mám problém a už si nevím rady mám čipnutou 66 kw 1.9 a auto mi občas padá do nouze na dálnici. Motor je generálce a má nové repas turbo i vyčištěnou regulaci a EGR. Dokonce jsem měnil čidlo váhy vzduchu. Staré čidlo bylo asi taky špatné, protože po výměně jelo auto zase jinak plynuleji, ale stejně to padá. Po čipu jsem si tam ještě dal větší cooler je to větší náhrada za originál.

https://race-shop.cz/intercooler-pro-konkretni-model/4573-intercooler-nahrada-puvodniho-pro-koncernove-motory-18t-19tdi-audi-seat-skoda-vw.html

Auto po něm na dálnici akceleruje skvěle, ale může ten nouzák vážně způsobit jen on? Jel jsem třeba do kopce 110 měl jsem 2500 otáček a auto mi v něm lehce zacukalo a to jsem plyn držel furt ve stejné poloze, ale do nouzáku nespadlo, to později na rovince ani jsem to nepocítil. Až později když jsem zrychloval, tak jsem zjistil, že nejede turbo. Ještě mě napadlo vyměnit podtlakové hadičky. Někde mají zespodu oplet pryč a jsou trochu ohlodané, ale nejsou jednoznačně děravé. 

Nevěřím, že by to mohl dělat ten cooler.

Link to comment
před 41 minutami, Patrik77 napsal:

No a co to napíše za chybu ?

Jinak podtlakové hadičky to můžou být, dokážou dělat pěknou paseku i když se na pohled zdají v pořádku. Jestli můžu radit , zainvestuj do silikonových .

Už je mám objednané silikonové. Doufám, že to bude toto jinak fakt už nevím... Servisák taky nechápe. Myslím, že to furt píše velký plnící tlak turba. Nechal jsem dělat nedávno diagnostiku, protože se mi po výměně váhy vzduchu za boschku i s novým tunelem rozsvítila kontrolka motoru a dia psala nevěrohodný signál váhy vzduchu. Tak jsem dal čidlo z nové váhy na starý tunel originál a už se to neděje, ale padá to do nouze jako předtím. Tím jsem si ověřil, že váhou to není.

Edited by Dankinus
Link to comment
před 9 minutami, pavel71 napsal:

je to turbem kdybys koupil nový problém bys neměl 

bud ten repas reklamuj nebo ho vyndej rozeber regulaci vyčisti a hlavně podlož 0,1mm podložkama a už o problému neuslyšíš 

 

Turbo je rok starý a o podložkách jsem slyšel, ale nebudu tady vyhazovat znovu prachy za tubo a ono to bude pořád dělat... 

Link to comment

Pod torpédem uprostřed předního okna je umístěna jednotka, kterou jsem měl mokrou a patice které jsou do této jednotky nacvaknuty byly totálně mokré. Ono je to vše pěkně obaleno takovou lepící páskou, která drží vlhkost. Tehdy jsem měl před dovolenou, tak jsem auto pěkně umyl v myčce. voda se tam dostala a byl problém. Při jízdě nad 2500 otáček mi začalo auto cukat a nakonec spadlo do nouzáku. Patice jsem demontoval, řádně vysušil a nacvakl do jednotky nazpět. Od té doby jsem si na to dával pozor. Auto již nemám, ale řešil jsem to zde na foru.

Link to comment

pokud se problém vyskytne a ty vypneš motor a poté když nastartuješ jede zas motor chvíli normálně??

pokud ano je to regulací turba 

co diag jakou píše chybu? pokud píše velkej tlak tak je to regulace turba 

mám osobní zkušenost turbo se vyndalo vyčistilo jezdilo cca 3 měsíce pak nouzák turbo šlo ven znova se rozebralo vyčistilo a podložilo pak sem o něm cca 8 let neslyšel pak zaclo baštit olej a já kupoval novej garret  Dieselpower forum :: Zobrazit téma - Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Link to comment
Před hodinou, Radas napsal:

Pod torpédem uprostřed předního okna je umístěna jednotka, kterou jsem měl mokrou a patice které jsou do této jednotky nacvaknuty byly totálně mokré. Ono je to vše pěkně obaleno takovou lepící páskou, která drží vlhkost. Tehdy jsem měl před dovolenou, tak jsem auto pěkně umyl v myčce. voda se tam dostala a byl problém. Při jízdě nad 2500 otáček mi začalo auto cukat a nakonec spadlo do nouzáku. Patice jsem demontoval, řádně vysušil a nacvakl do jednotky nazpět. Od té doby jsem si na to dával pozor. Auto již nemám, ale řešil jsem to zde na foru.

Děkuji za typ mrknu na to.

před 40 minutami, pavel71 napsal:

pokud se problém vyskytne a ty vypneš motor a poté když nastartuješ jede zas motor chvíli normálně??

pokud ano je to regulací turba 

co diag jakou píše chybu? pokud píše velkej tlak tak je to regulace turba 

mám osobní zkušenost turbo se vyndalo vyčistilo jezdilo cca 3 měsíce pak nouzák turbo šlo ven znova se rozebralo vyčistilo a podložilo pak sem o něm cca 8 let neslyšel pak zaclo baštit olej a já kupoval novej garret  Dieselpower forum :: Zobrazit téma - Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Já tomu šlapu jak kráva proč by měla být zase z ničeho nic zajebaná regulace?

Link to comment

ona nemusí bejt zajebaná ta příruba se vlivem změn teplot nepatrně kroutí 

ty lopatky regulace sou tam dany poměrně na fest a pak stačí málo třeba aby to trochu baštilo olej nebo trysky neprášili jak maj a zasere se to sazema a je vymalováno 

skus ještě vyndat map senzor vystříkej ho čističem brzd a konektor lízni jehlovim pilníkem a stříkni kontaktolem moc v to nedoufam ale pro jistotu 

co odpověd na mé otázky trefil sem se?

Link to comment
před 6 hodinami, pavel71 napsal:

ona nemusí bejt zajebaná ta příruba se vlivem změn teplot nepatrně kroutí 

ty lopatky regulace sou tam dany poměrně na fest a pak stačí málo třeba aby to trochu baštilo olej nebo trysky neprášili jak maj a zasere se to sazema a je vymalováno 

skus ještě vyndat map senzor vystříkej ho čističem brzd a konektor lízni jehlovim pilníkem a stříkni kontaktolem moc v to nedoufam ale pro jistotu 

co odpověd na mé otázky trefil sem se?

Az vymenim podtlaky a bude to porad delat, tak zkusim znovu mrknout na turbo

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj, dá se někde sehnat tato lišta, kde zapadá torpédo?  Díky:)
    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
×
×
  • Create New...