Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Ahoj, pekne forum, tedy i ja se pochlubim s fiatem, je to Tjet, oturbovana 1.4. Na E85 mam najeto 70k km a ten turbomotor ma s E85 i znatelne vyssi vykon, odhadem o 15% vic - u atmosfer jsem si nikdy navyseni vykonu nevsimnul. Spotreba nahoru priblizne o 30%.

Puvodne jsem pouzival jednotku bioadapter, fungovala spatne a po roce uvnitr upadla jedna soucastka:

3566_729_bio_rozbity.jpg

Po tom jsem to vyhodil a postavil jsem vlastni se kterou uz skoro rok jezdim:

http://sourceforge.net/projects/e85/?source=directory

Je to otevreny projekt, pokud to nekoho zaujme, jen dobre. Bolest bioadapteru byly studene starty, v te moji mam teplomer a prizpusobi davkovani podle aktualni teploty krabicky. Tuhle zimu se osvedcila paradne, odjezdil jsem na E85 i nejvetsi mrazy.

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi,

měl bych dotaz na někoho kdo se vyzná v nastavení jednotek.

Mohl by mi někdo trochu popsat jak to funguje, proč tam jsou ty různý módy.

Mám 1.6 75kW a dost mi to chlastá cca10 l oproti 6.5l, v režimu auto mám nastaveno 8% z 16%, ale že by se snížila spotřeba ...

Měřil jsem ji na stejný trase s benzínem a s e85.

Díky

Odkaz ke komentáři

Ahoj. Každá jednotka to má jinak. Já třeba na té své od Astesu žádné módy nemám a běžný zákazník si na ní nic nenastaví.

 

Ale obecně by to mělo fungovat tak, že ethanolová jednotka říká o kolik více paliva se má vstříknout. O zbytek se stará lambda. Takže neplatí, že když snížíš hodnotu, že se sníží spotřeba. Lambda totiž může vyhodnotit směs jako chudou a přidá tam paliva více, než kdybys hnal více paliva přes přídavnou jednotku. Chce to asi vyzkoušet, jak se které nastavení projeví a co je optimální. Kdyby to bylo nepřesné, tak mě určitě někdo opraví.

 

Spotřebu to chce kontrolovat podle tankování, ne podle palubního počítače. Ten kecá jak při jízdě na benzín, tak o to více na ethanol. Jestli ti tedy palubní počítač ukazoval u benzínu 6,5 a těch 10 na ethanol je skutečná hodnota, mohlo by to celkem odpovídat.

 

Šipan má podobný motor, takže věřím, že za tu dobu už má reálnou spotřebu podchycenou, a té by ses měl přiblížit.

 

little_boy> Díky a vítej u nás. Zajímavý způsob, jak vyřešit náhradu špatně fungující jednotky :-). Jsi dobrý, že jsi to zvládl. A zkoušel jsi ji i na jiných vozech/motorech?

Odkaz ke komentáři

A teď něco pro milovníky statistik. O víkendu jsem uzavřel další svůj fiskální rok, který byl zároveň druhým kompletním po přestavbě na ethanol. Mohu tedy trochu srovnávat.

 

Celkově jsem najel přes 47 tisíc kilometrů a tím jsem o něco málo překonal dosud nejlepší nájezd před 2 lety. Letos si dávám od velkého ježdění pauzu a i do budoucna asi tuto hodnotu jen tak nepřekonám.

 

Zatímco loni jsem měl průměrnou spotřebu 10,423, letos mi to kleslo na 9,736, což je celkem příjemný rozdíl. Ale do značné míry za to asi může i to, že od srpna jezdím na pneumatikách 205, zatímco loni jsem většinu odjel na 225.

 

Lehce mi klesla i cena za kilometr z 2,861 na 2,706, ale to je z velké části ovlivněno zahraničím, kde i ethanol je většinou dražší. Kdybych tankoval jen u nás, tak by ta částka byla nižší. Ale i tak se mi daří držet díky ethanolu částku za kilometr plus mínus na podobné úrovni jako dříve, kdy byly ceny benzínu nižší.

 

Jinak od přestavby jsem ujel 103 tisíc a úspora je necelých 69 tisíc.

 

Pozn. pod čarou: Koukal jsem, že loni 7. června klesla cena E85 z 23,9 na 23,5, tak se třeba dočkáme i letos :-).

Odkaz ke komentáři

Nastaveni jednotky nema zadny vliv na spotrebu. Ma ale velky vliv na to jak moc bude 'kecat' palubni pocitac. Tech 8% rika, ze krabicka 'pomaha' 8% paliva navic hlavni ridici jednotce. Cim vic procent nastavis, tim vic protece benzinu o kterem hlavni jednotka nevi a proto pak ukazovana spotreba je nesmysl. 8% je malo, uz zacli prodavat letni smes, nejspis se te casem rosviti kontrolka motoru. Pro novejsi auta je idealni nastaveni auto rezimu kolem 20%, lze pak jezdit jak na E85 tak na benzin a neni potreba nikde nic stelovat.

 

Prazdroj: Jo kamarad s ni jezdi ve fabce 1.4 z 2001. Tam ma dokonce tuning v podobe externiho teplotniho cidla na motoru (kvuly manzelce), je to pak uzivatelsky komfortni, nemusi se resit studene starty, jednotka pozna sama studenej motor.

 

Edit: Jeste doplnim, ruzne mody na jednotce jsou hlavne z duvodu poruchy nejakeho cidla na motoru. Ridici jednotka pak prejde do nouzoveho rezimu a prestane pouzivat naucene hodnoty z lambda sond. Vysledek je, ze s auto rezimem (20%) na E85 bud nepojede vubec nebo strasne blbe. Je pak potreba nastavit jednotku aby pridavala ~43%, s tim to pojede i v nouzovem rezimu na E85. Tzn pro auto rezim je nutne aby vse na motoru bylo v poradku a pak neni nutne resit jaky mix je natankovany v nadrzi. Rezim E85 se hodi jen kdyz neco nefunguje (updane lambda, odejde MAP, IAT, atd..)

Odkaz ke komentáři

Zdravím Vás pánové,

nejezdím sice na okřídleném šípu,ale zajímají mě poznatky ohledně ethanolu jako alternativního paliva a řídící jednotky od Astesu zvláště.S lihem jsem začínal před třemi roky,ale s "maďarem" jezdím 3/4 roku.Se spotřebou jsem spokojený,palubák píše 6,5.Skutečná je samozřejmě jiná.Přišel jsem na to,že pokud chceš znát skutečnou spotřebu,stačí znát ještě výši sycení přídavné jednotky.Já ji mám nastavenou na 23%.Jednoduchým vynásobením 6,5L x 1,23% dostanu 7,995.Podle dotankování vychází spotřeba na 7,8L.Takže s menší odchylkou mi to vcelku vychází.Podle chlápka v servisu co mi to instaloval a nastavoval tvrdí,že nejvíc se dá ušetřit na studených startech.Na bohatosti už nijak zvlášť.Pokud totiž uberete na přídavné jednotce tak řídící jednotka motoru si to vykomprenzuje.A proto malé navýšení sycení jako třeba 8% nemá moc smysl.Kolem těch 20ti se zdá být dobrým kompromisem,jak už tu bylo výše zmíněno.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, vítej u nás,

 

jo, loni jsem si také hrál s nastavením při studeném motoru. Původně po přestavbě jsem měl hodnoty, kdy mi auto i kolem čtyř stupňů startovalo až na poněkolikáté. Pak mi v Astesu nastavili hodnoty, kdy auto startovalo napoprvé pořád, ale je pravda, že spotřeba se mi zdála, než se motor aspoň trochu ohřál, celkem vysoká. Pak jsem dostal od kolegy jeho hodnoty, které Astes nastavil jemu, a ty už rok používám. Rozdíl byl právě v tom studeném motoru, kdy on měl cca poloviční hodnoty. Od té doby OK, i starty hlubukovo pod nulou, a spotřeba při studeném motoru o něco klesla. Ale i tak se pohybuje okolo 13 litrů. Zkoušeli jsme laborovat i s tou hlavní hodnotou a rozdíly mezi 23 - 25 - 27 byly jen v tom, že palubní počítač ukazoval rozdílnou spotřebu, skutečná byla stejná.

Odkaz ke komentáři

13 litrů na 100 bych spíše typoval na nějaký řadový šestihrnek od Mnichova.Někde jsem četl,že etanolová Oktávka s touto 1,6l vyráběná přímo Škodou pro severské země jezdí za 9,5l éčka.Takže nějaká rezerva tam určitě ještě je.

Studené starty s Astesem na první nastavení jednotky byly bezchybné,na první dobrou bez ohledu na teplotu.S postupující zimou se ale začala docela dost zvyšovat rozežranost a proto jsem si nechal poupravit hodnoty.Do nějakých -5°C startuje jako doposud napoprvé.Při nižších teplotách se už někdy startuje napodruhé.Jo a ze základních 25% sycení pro líh jsme to stáhli na 23%.

Teď právě přemýšlím,že bych si nechal u stejného servisáka co mi odladil Astes provést i softwarové vyladění motoru.Jmenuje se to SPEEDCHIP a co mě na tom láká je individuální přístup ke každému motoru.Sám si můžu určit danou optimalizaci mezi výkonem a spotřebou.Nějaké zkušenosti se mi s touto technologií nebo firmou nepodařilo dohledat ale něco podobného nabízí Pražská Camp Performance a ta má reakce velmi pozitivní.

Odkaz ke komentáři

13 litrů platí pro krátké, často kopcovité cesty po městě, se studeným motorem. A je to pro 1.8T/140 kW. Průměrnou celkovou jsem psal o něco výše, za poslední rok 9,7, když dlouholetou na benzín jsem měl 8,5. Těch 13 by bylo opravdu moc :-).

 

To vyladění bude asi něco na způsob chiptuningu, akorát to asi nebude hnát do extrémů. Ono obecně i u chiptuningu platí, že by se při lehké noze měla spotřeba snížit, protože auto má vyšší výkon, větší krouťák, a tedy není potřeba tolik šlapat na plyn, aby se dosáhlo stejného efektu. Na druhou stranu, když tomu někdo šlape na krk, spotřeba jse zase vyšší.

Odkaz ke komentáři

Od camp performance mam natunene auto a spokojenost, bohuzel ted jsou soucasti bazenu pod lahvovickou krizovatkou. V pripade E85 chiptuning dava smysl, etanol potrebuje vyssi hodnoty predstihu a jde tak dostat spotreba dolu o cca 5%. U benzinu se to asi neprojevi, protoze moderni auta uz tak jezdi na hranici klepani.

Pri chiptuningu benzinoveho motoru ma pozitivni vliv na spotrebu jen uprava predstihu, to ze zvednou plnici tlak turba spotrebu spis zhorsi.

Odkaz ke komentáři

13 litrů platí pro krátké, často kopcovité cesty po městě, se studeným motorem. A je to pro 1.8T/140 kW. Průměrnou celkovou jsem psal o něco výše, za poslední rok 9,7, když dlouholetou na benzín jsem měl 8,5. Těch 13 by bylo opravdu moc :-).

 

To vyladění bude asi něco na způsob chiptuningu, akorát to asi nebude hnát do extrémů. Ono obecně i u chiptuningu platí, že by se při lehké noze měla spotřeba snížit, protože auto má vyšší výkon, větší krouťák, a tedy není potřeba tolik šlapat na plyn, aby se dosáhlo stejného efektu. Na druhou stranu, když tomu někdo šlape na krk, spotřeba jse zase vyšší.

To s motorem jsem netušil,možná by nebylo od věci dát nějakou charakteristiku vozu do podpisu.Já to bral podle názvu tématu.

Studených startů mám taky až moc.2km do města nakoupit nebo po doktorech,pak do práce 10km přes jednu provizorní lávku místo rozbouraného mostu přes řeku s kyvadlovou dopravou a semafory,následují dvě světelné kžižovatky a nakonec přes dvoje železniční přejezdy na hlavním tahu z Moravy na Prahu kde není problém skejsnout 20minut.Proto jsem si nechal upravit ty studené starty na jednotce.To bych místo za 8 měl za 10l.

Odkaz ke komentáři

Mel byc dotaz asi hlavne na prazdroje, jaky kanystry pouzivas? Pumpa kterou jsem mel po ruce zdrazila na 27 kacek, majitele asi chyt nejakej zlatokopeckej amok - je to stejne jako kdyby mel benzin drazsi o 5 kacek oproti onu, ani do sekacky bych to tam nekoupil. Ale ono mam z ruky a to prazky je opet smrt po te co s nima prestal 'bojovat' shell. Takze bych chtel zkusit kanystry abych tam musel co nejmin - jake kanystry pouzivas? Ja mam jeden 20l z obi, je to klasicky plastak. Problem je, ze preliti do auta trva pet minut, neni tam resene zavzdusnovaci kanystru. Navic drzet 15 kilo pet minut taky neni ono. Tzn jak mas tohle zvladnute? S mym najezdem musim tankovat co 4 dny a ted s letni smesi kdyz se nedrzim zkratka tak i po trech dnech :(

Odkaz ke komentáři

Už ani přesně nevím proč, ale sáhl jsem po kanystrech Draper. Vypadaly dost odolně a mají i pojistku proti nechtěnému otevření. Mám červené desetilitrové, ale dělají se i v černé a vojenské zelené. Kromě 10L se prodávají i 20L. Jak píšeš, 20L je dost těžký, tím spíš plechový. I když zase se asi snadněji tankuje. Mně se u toho 10L od Draperu navíc líbí, že je i širší a nízký, oproti těm klasickým 10L. V kufru tak na vedle sebe vyrovnané kanystry mohu v klidu dát velkou cestovní tašku. A když vezu jen dva, vejdou se mi krásně vedle SW po stranách. I po těch dvou letech jsem spokojený.

 

Zkoušel jsem kontaktovat prodejce v UK, kde v té době měli nižší ceny, ale buď nedováželi k nám nebo mě odkázali na firmu Anglia Trading, od které jsem ty kanystry také koupil. Provozuje to asi nějaký Angličan, protože se mi párkrát stalo, že jsem odpověď na email dostal v angličtině a i při telefonickém rozhovoru byl znát anglický přízvuk v češtině.

 

Mám tedy kanystr: http://www.anglia-trading.cz/plechovy-kanystr-10l-zeleny-draper-p-7045 (v červené barvě - když nějaká barva není v eshopu, není problém se domluvit, dovezou ji, i když to může chvíli trvat)

 

A k tomu jsem si objednal i nálevku (tu dřív v nabídce neměli, ale v UK eshopech jsem ji viděl, a tak mi ji dovezli): http://www.anglia-trading.cz/nalevka-pro-kanystry-draper-p-7046

 

Výhodou je, že se krásně zacvakne na hrdlo kanystru a má odvzdušňování a sítko. A jinak se dá snadno upevnit na kanystr. Nálevka se krásně zasune do hrdla nádrže. Bohužel jsem s ní asi nezacházel úplně šetrně, takže se mi volná plastová část urvala. Zůstala jen část nasazená na té kovové včetně sítka. Mohl jsem si koupit novou, ale místo toho jsem sáhl po univerzální nálevce. Takže nasadím nálevku Draper a přes ni to liji do té univerzální. Jak nálevka Draper (v neurvaném stavu), tak ta univerzální, má celkem úzkou neužší část, takže tankování trvalo dlouho. Po urvání Draper nálevky to z kanystru teče rychle, ale problém byl s tou univerzální. Proto jsem ji zkrátil tak, aby se dobře nasadila do hrdla nádrže, ale otvor byl zároveň velký. A od té doby pohoda, tankování je teď dvakrát rychlejší.

 

Tím, že teď často jezdím okolo pump TO, většinou tankuji netankuji do kanystrů vůbec nebo jeden dva, takže ani lidi za mnou ve frontě moc neštvu :-).

 

Tím, že je tankování u TO v Praze smrt, myslíš fronty?

 

Pacman> To už jsme tu dříve řešili, že téma je trošku nešikovně umístěno. Ale v avataru mám uveden model mého auta, i když pro některé to asi nemusí být na první pohled patrné. Nějak mi nesedí mít pořád u každého příspěvku uvedeno, co mám za auto. I když jak se tu objevuje čím dál více majitelů i "neškodovek", už se v tom také začínám pomalu ztrácet a stálo by to za úvahu :-).

Odkaz ke komentáři

Dik za tipy, predstavuju si, ze koupim tri 20l plastovy a jeden plechovej na vlastni nalevani do auta a k pumpe budu muset jen jednou za 14 dni.

Add TO (mecholupy), jo, ja tam byl ted poprve po zime a dost bida. Nastesti jsem trefil frontu kde nikdo nevyvalil kanystry, ale pulka lidi to tam lifrovala do kanystru. Plus z nejakeho nepochopitelneho duvodu lidi ignorovali stojany uplne napravo (kde bohuzel neni E85).

Odkaz ke komentáři

Já jsem koupil 20l kanďáky tady - http://www.kontakt-eshop.cz/produkt/autodoplnky/kanystr-plast-20l-1801.htm

 

Akorát s tím naléváním je to taky trošku problém.Z toho černého co je na foto je to jakš takš v pohodě,ale s těch sheronů je to horší.Aby to bylo rychlejší vylité, tak ten kanystr jakoby sklopím jako bych už s lítím končil-aby nabral vzduch,pak ho znovu naklopím do lící polohy.Tak to opakuju asi 10x a kanďák je vyprázdněn.

post-1545-0-04970100-1370639835_thumb.jpg

post-1545-0-73557100-1370639852_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak dneska jsem byl mile překvapen - natankoval jsem u nás v Plzni nikoliv u TANK ONO (23,90 Kč/l), ale u pumpy DEA (25,50 Kč). A hle, spotřeba šla o litr!!! dolů.Je to jen jedno tankování, ale jestli se mi tohle potvrdí opakovaně, tak jen musím souhlasit s tím, že hodně záleží na kvalitě paliva..u E85 extrémně. Bůh ví kolik vody tankujeme..

Jinak motor si na měněnou jednotku (dostal jsem nově e-motion) "zvykl" a hle, najednou vše funguje báječně. Pravdou je, že první nádrž, než se vyměněná jednotka "rozkoukala" byla přes 11l!! Uvidíme studený start s palivem od DEA.

Odkaz ke komentáři

Nevím, já jsem tankoval u různých pump u nás i v cizině a spotřeba mi přijde pořád stejná. Nevěřím tomu, že by to dělalo litr. Navíc zrovna k Tank Onu díky jejich podezřele nízkým cenám chodí tak často kontroly, že moc prostoru dávat vodu do paliva tam nemají. Mnohem víc spotřebu ovlivňuje styl jízdy, pneumatiky, povrch, stav provozu, počasí. Jezdím jednu dlouhou trasu několikrát za měsíc a i když mi přijde, že jedu pořád stejně, spotřeba se liší i o ten litr. Přítom pneumatiky i palivo jsou pořád stejné.

Odkaz ke komentáři

Presne tak, proti ONO nemuzu rict nic spatneho, krome tech strasnych front :). Velky vliv na spotrebu ma zimni a letni smes (klidne ten litr). To, ze nekde maji jeste zimni je spis priznak, ze toho moc nevytoci nez ze to u ona pancuji.

Aktualni mix etanolu (pripadne voda) jde velice snadno poznat pres jakoukoliv diagnostiku. Popisuje to parametr LTFT (long therm fuel trim). Pokud je E85 jednotka nastavena na 20%, pak:

E70 (zimni smes) odpovida LTFT +10,

E85 {letni) odpovida LTFT +22 a

N95 {benzin) odpovida LTFT -20.

Voda v palivu 'tahne' LTFT nahoru.

S tim, ze pokud LTFT dosahne hodnoty +-25 (zalezi na konkretnim aute) dojde k rosviceni kontrolky motoru.

Netusis Prazdroji zda ono bere E85 od babise nebo to tahaji ze zahranici? Krome ono a primu po zime nikdo nezlevnil, i pumpy kde posledni dva roky drzeli cenu pod 25 ted maj 25,5.... Je to nejake divne.

Odkaz ke komentáři

Pokud je ten výčet aktuální, tak odebírají pořád od TTD, které tuším patří Babišovi. Vlastně ani neznám jinou firmu, která by u nás ethanol dodávala. A dovoz se asi nevyplatí, když je ethanol všude okolo dražší. Možná z Francie, ale tam ty ceny budou dotované jistě jen pro místní trh.

 

http://www.cukrovaryttd.cz/agroetanol-ttd/cerpaci-stanice/

 

Jinak nechtěl jsem se nějak moc zastávat Tank Ona, benzín jsem u nich do svého auta nikdy netankoval. Ale u toho ethanolu jsem to risknul. A také si říkám, že se u nich aspoň trochu toho ethanolu prodá a měl by být naopak lepší. Aspoň, co jsem někde četl, je ethanol na skladování a dlouhodobou kvalitu choulostivější. A také je mi sympatické, že cenou reagují na letní/zimní směs i na vývoj cen paliv. Většina ostatních tiše rejžuje a cenu celkem drží. U nás s přechodem na letní směs snížili cenu o dvacetník :-). Přitom, když jsem začal tankovat E85, byl levný u KM Prona i u dalších pump, od TO se lišila cena o korunu a někdy ani to ne. Teď to jsou často i tři koruny.

Odkaz ke komentáři

Já taky nějak nechci TO hanět, benzín jsem u nich tankoval 6 let a nebyl jedinej problém. Každopádně mě to překvapilo. Bylo to přesně stejným stylem jízdy, stejná trasa co jezdím..a litr je fakt poznat :-). Uvidí se dále.Každopádně určo mrknu a změřím příležitostně obsah benzínu v éčku. Jinak na DEA jsem se zeptal, jak moc lidi tankují a údajně prý dost, ale všichni míchají, co říkala paní. Ale tak samozřejmě není to podložené výtočí a ciframa..

Jinak nesetkal jste se někdo s "udělátkem" na změnu předstihu?Na forďáckým fóru jsem komunikoval s maníkem, co mimo jiné prodává forďácké diagnostiky ForDiag a říkal, že nějaký jeho zákazník si tohle "udělátko" pořídil a spotřeba mu šla o 1-1,5 l dolů. Používají se tyhle "udělátka" při přestavbách na LPG.Odkaz je tady "udělátko"

Odkaz ke komentáři

Chorche: To udelatko vypada funkcne a dava smysl a nejspis to spotrebu snizi. V te souvislosti bych byl hodne opatrny s tema litrama. Pokud mas petilitr s kompresorem, ano spotreba bude mensi o 1,5 litru, ale radeji pocitej, ze spotreba klesne kolem 5%, urcite ne vic nez 10%. Nejvetsi problem asi bude vlastni instalace, ja treba hrabani do kabelaze delam nerad.

S posunem predstihu mam pozitivni zkusenosti, byl to ford Mustang, americani prodavaj tunery a ty umoznuji modifikovat mapy predstihu pekne doma v garazi:

Zvednuty predstih o 3 stupne, vsechno ok, spotreba sla dolu, z 13 na 12.

Zvednuty predstih o 5 stupnu, motor zacal divne dunet (dostal jinej zvuk 'bublani'), asi to bylo uz moc a dostal jsem se s maximem tlaku ve valci pred horni uvrat valce. Odjezdil jsem na to asi 400km, pak jsem to vratil na ty 3.

Laborovani s predstihem na E85 je celkem bezpecne, diky oktanum nedochazi ke klepani a kdyz se to prezene, dojde jen ke snizeni vykonu, zvysi se namahani, ale nehrozi klepani. Idealne to odladit na valci, ale ty 2-3 stupne odpovidaji kompenzaci pomalejsiho horeni E85 a jsou celkem 'sych' nastaveni. Ve fiatu mam chiptuning, kde je predstih posunuty podobne (o 2 stupne oproti N95), to je taky cesta.

Takze me to prijde jako dobry napad pokud nechces chiptuning a pokud chces stridat paliva - zvyseny predstih je o hubu s N95.

Odkaz ke komentáři

little_boy: tak to jsem rád za pozitivní zkušenost :-). Teďka už je to jenom o tom nechat ten variátor namontovat - sám to opravdu nezvládnu. Pravdou je, že pokud si pohraju s předstihem, tak jízda na N95 může být jak říkáš o hubu :-)

Jinak dost přemýšlím o tom, že bych nechal přeprogramovat svoji origo ECU vysloveně na provoz na E85, tedy bez možnosti N95. Tím, že do zahraničí svým autem vůbec nejezdím, tak by to mohlo mít smysl, pump je tady už celá řada. Komunikuju s pár lidma, co se zabývají laděním motorů, nicméně zatím bezúspěšně. Je to opravdu o individuální domluvě a dají se vyselektovat "firmy" co nahrávají jen odněkud stažený software :-), prostě "chiptuning".Nevíš o někom, kdo by se o tohle snažil - tedy přestavět motor jen na e85?

Druhou věcí je, jak bych prošel na STK..:-).

Odkaz ke komentáři

Ten campperformance tunil auto tak, ze upravil mapy a odmeril to na brzde, mel jsem asi ctyri iterace celkem. A skodovky dela za hubicku. Skus se ho zeptat, ten clovicek vypadal, ze vi co dela.

STK jsem uz delal a nebyl problem, byl jsem tam s benzinem. Fiat ochotne jezdi i na benzin, jen pod plnym plynem sem tam sebou divne poskubava kdyz asi zabere snizeni predstihu pri klepani. S e85 to nedela.

Posunuti predstihu zveda emise NOx, ale melo by to stale zustat v limitu, v nejhorsim bych emise delal zvlast v servisech kde montuji LPG. Tam nemaj na rozdil od stk kamery. Navic se emise meri na volnobeh, v mapach predstihu je to mala oblast a sikovny tuner by to mel umet na prani zohlednit :)

Odkaz ke komentáři

Kanystry: zatim jsem koupil ty co odkazoval sipan, jsou to stejne ktere prodavaj v obi za dvojnasobek, takze fajn cena, ale to prelevani je strasny. 10 l / minutu taky nic moc. Koukal jsem po cerpadle tohohle typu http://www.hobynaradi.cz/cs/ponorne/10856-mini-cerpadlo-na-olej-a-naftu-12v-30l-min-mar-pol.html ale na benzin se to neda sehnat za rozumne penize. Posledni variantu co zvazuju je nejaka barova stokrle a hadicka samotizi...

Odkaz ke komentáři

Uz jsem ty kanystry byl naplnit (celkem 140l s autem) a prislo me ze to bylo hned... stojany budou tlacit tak 50-100 l/minutu. 10l je spatny vysledek, kdyz celou dobu musis drzet 20l kanystr :) To cerpadlo me prijde super, ale nerad bych si zapalil auto, palivo asi bude primo prochazet vnitrkem motoru jako u klasicke palivove pumpy. Btw netusis jak je u normalniho cerpadla zajistene, aby nezapalilo nadrz kdyz te nahodou dojde benzin a nasaje i vzduch? Je to totiz obyc stejnosmerny motor s komutatorem a cele se to racha v benzinu. Dalsi moznost je sehnat na vrakaci obyc palivove cerpalo, ale ty jsou delany spis na tlak nez na prutok :(

Odkaz ke komentáři

Mně tedy přijde, že tankování u TO trvá věčnost. I když tankuji třeba jen 30 litrů, chodím si sednout, protože mě nebaví tam čekat :-) Zkusím to někdy změřit, ale třeba u vás mají jiné stojany. 20L kanystr se už pronese, to chápu, i proto jsem rád za ty své 10L.

 

Čerpadlům vůbec nerozumím, takže odpověď přenechám jiným.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...