Jump to content

2.0 + LPG


zdenda2.0

Recommended Posts

Asi tak... mám 2.0 AQY 85kw. Přestavba před cca 3mi měsící a najeto už cca 6500. motor má nalítaný 214 000km. r.v. 2000.

 

Mám 4. generaci systému LPG od elpigas + jsem si nechal pro klid duše namontovat přimázávání ventilů (i když se tvrdí, že škodovky to nepotřebují). A zatím naprostá spokojenost... změna výkonu není vůbec znát a spotřebu mám dlouhodobou a fakticky změřenou podle tankování na 8,4 litru LPG a 0,65l benzinu na 100 km. Jedinou nevýhodou je rezerva která zabírá místo v kufru ale jelikož mám kombíka tak to není zas takovej problém... a taky bych ještě zmínil, že jezdím teda hlavně dlouhý trasy - dálnice - v kuse 150km a víc, auto je většinou plně obsazené (4 někdy 5 lidí plus plnej kufr věcí)... když bych jezdil sám tak spotřeba bude asi taky trochu nižší... ale zase na druhou stranu jezdím ve městským provozu dost málo... tipuju tak 20:80 ve prospěch dálnice... ale jinej pohon bych už nechtěl...

 

A ještě jedné věci jsem si všiml... možná jen subjektivní názor, ale zdá se mi, že na LPG zahřátý motor je o trošku méně hlučnější... jak řekl jeden můj známí když vedle něj stál... ten si jen ševelí... :angry:

Link to comment
Ahoj mam 2litr 4x4 rok výroby 2001 najeto 135 000km koupil jsen nedávno a uvažuji o LPG. jaký máte zkušenosti s montáží do starších aut vyplatí se nebo už né??? :angry:

hodně záleží na tom, kolik km ročně najedeš a jak dlouho si chceš auto nechat :angry: musíš si to propočítat, většinou na stránkách firem, který montujou LPG je kalkulačka výhodnosti :lool:

Link to comment

Přibližně platí, že kolik do toho nasypeš peněz, tolik musíš ujet km, aby se ti to vrátilo.

 

Ohledně rezervy jsem to vyřešil tak, že jsem koupil 15tku dojezdovku a vrazil jí na výšku na levou stranu za světlo, takže kufr skoro vůbec neomezuje.

 

Ohledně Okt a LPG je nejlepší diskuze asi tady - http://forum.skodahome.cz/forum/97-lpg/ jestli mě někdo bude kamenovat za to, že sem dávám odkaz na SH, tak ať se nad tím zamyslí proč tady není podfórum LPG, když každý motor ho má.

Edited by KaJe
Link to comment

Kdyby jsi narazil na dojezdovku 14", tak jí klidně taky vezmi. Sice jí nedáš na předek, ale na zadek jo, takže když píchneš předek, tak tě čeká dvojí přehazování, ale stejně je lepší dávat dojezdovku na zadní nápravu. Na předku bych s tím jel max. tak po městě do servisu.

Link to comment
  • 3 weeks later...

A ještě jeden dotaz na plynaře... Jaký u tohoto motoru máte svíčky? Já zatím nechal ty co tam byly(ani nevím co jsou zač) a vše je ok (volnoběh nekolísá). Jen ze zvědavosti... Na různých fórech se hodně doporučují pro LPG auta NKG... má je tam někdo - zkušenosti? jak dlouho vydrží a jak se spolehlivě pozná, že svíčky dosluhují (krom toho, že nehází jiskru vůbec a válec je "mrtvý")

Link to comment
  • 2 months later...

Má někdo zkušenost se svíčkami Brisk dor14lgs? Je to svíčka z kruhovým jiskřištěm. Jde o to, že je mám doma v krabičce - byly kdysi kupovaný na 1.8T ale v autě nikdy nebyly, tak jestli je mohu použít. Podle info z netu se do 2.0 AQY mohou dát, jen by mě zajímalo, co to udělá v kombinaci s LPG. Jestli někdo nemá zkušenosti... když už doma jsou...

Link to comment

Ok. Ještě ty co tam mám dojezdím přes léto a pak jdou ven... už začínám cítit že se mi prodlužuje startování... dřív to chytalo na první otáčku - teď na třetí... A někdy se mi stane že to po startu, když neprošlápnu trochu plyn, zdechne - a to je teplo...

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tak svíce jsou tam - výměna teda byla práce na hodinu - přístup opravdu na prd... první dva strarty = tragédie - tzn. motor šel jakoby na dva válce a po sešlápnutí plynu zdechl - tak jsem byl hodně zděšený - ale potom mi to nedalo a napotřetí vše OK - projel jsem to a normál dobrá jízda... uvidíme jak se osvědčí... I na plyn se mi to přeplo - bez škubnutí / zakolísání a jízda na plyn taky pohodička. Teď už mám udělaný přípravky takže je vyměním na cestě do 20 minut ;) :) :)

Link to comment

No, já ho nesundával - jen jsem musel odpojit elektriku... ale když má člověk dobrý nástroje, jde to. Naštěstí ty svíce jsou natočený tak, že jdou vymontovat zboku potrubí bez jakýchkoliv kloubů.

 

Jinak nepozoruji žádný rozdíl... ještě budu sledovat spotřebu (dlouhodobě) a poreferuji, jestli jsou/nejsou lepší než NKG.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj. šťastný to chlapec.   Vyměněno: - rozvody, upevňovací šroub kliky, těsnění, olejový filtr, motorový olej, vodící rolka, drážkový řemen, elektromagnet N205, držák pro uložení vačkových hřídelí (původní už neměl sítko a byl vydřený kolem ventilů), elektromagnetický ventil časování vačkové hřídele.   Chrastivý hlasitý zvuk v nízkých otáčkách (hlavně při přidávání plynu) při zahřátém motoru stále přetrvává. Mechanik zjistil vůli mezi vačkovou hřídelí sání a jejím "ozubeným kolem" (omluvte můj neodborný popis dílu).
    • Ahoj já měl podobný problém a u mě se to vyřešilo výměnou rozvodů + poškozených dílů.
×
×
  • Create New...