Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
zdenda2.0

2.0 + LPG

Recommended Posts

Guest xalda

Ahoj mam 2litr 4x4 rok výroby 2001 najeto 135 000km koupil jsen nedávno a uvažuji o LPG. jaký máte zkušenosti s montáží do starších aut vyplatí se nebo už né??? :palec:

Share this post


Link to post

Asi tak... mám 2.0 AQY 85kw. Přestavba před cca 3mi měsící a najeto už cca 6500. motor má nalítaný 214 000km. r.v. 2000.

 

Mám 4. generaci systému LPG od elpigas + jsem si nechal pro klid duše namontovat přimázávání ventilů (i když se tvrdí, že škodovky to nepotřebují). A zatím naprostá spokojenost... změna výkonu není vůbec znát a spotřebu mám dlouhodobou a fakticky změřenou podle tankování na 8,4 litru LPG a 0,65l benzinu na 100 km. Jedinou nevýhodou je rezerva která zabírá místo v kufru ale jelikož mám kombíka tak to není zas takovej problém... a taky bych ještě zmínil, že jezdím teda hlavně dlouhý trasy - dálnice - v kuse 150km a víc, auto je většinou plně obsazené (4 někdy 5 lidí plus plnej kufr věcí)... když bych jezdil sám tak spotřeba bude asi taky trochu nižší... ale zase na druhou stranu jezdím ve městským provozu dost málo... tipuju tak 20:80 ve prospěch dálnice... ale jinej pohon bych už nechtěl...

 

A ještě jedné věci jsem si všiml... možná jen subjektivní názor, ale zdá se mi, že na LPG zahřátý motor je o trošku méně hlučnější... jak řekl jeden můj známí když vedle něj stál... ten si jen ševelí... :angry:

Share this post


Link to post
Ahoj mam 2litr 4x4 rok výroby 2001 najeto 135 000km koupil jsen nedávno a uvažuji o LPG. jaký máte zkušenosti s montáží do starších aut vyplatí se nebo už né??? :angry:

hodně záleží na tom, kolik km ročně najedeš a jak dlouho si chceš auto nechat :angry: musíš si to propočítat, většinou na stránkách firem, který montujou LPG je kalkulačka výhodnosti :lool:

Share this post


Link to post

Tak tak, pokud jezdíš do práce 5 kilometrů tak se ti to tak tak přepne na plyn a neušetříš nic, a jestli s autem nejedeš míň jak 5000 km za rok tak se ti ta návratnost pěkně prodlouží... chce to kalkulačku do ruky a spočítat si to...

Share this post


Link to post

Přibližně platí, že kolik do toho nasypeš peněz, tolik musíš ujet km, aby se ti to vrátilo.

 

Ohledně rezervy jsem to vyřešil tak, že jsem koupil 15tku dojezdovku a vrazil jí na výšku na levou stranu za světlo, takže kufr skoro vůbec neomezuje.

 

Ohledně Okt a LPG je nejlepší diskuze asi tady - http://forum.skodahome.cz/forum/97-lpg/ jestli mě někdo bude kamenovat za to, že sem dávám odkaz na SH, tak ať se nad tím zamyslí proč tady není podfórum LPG, když každý motor ho má.

Edited by KaJe

Share this post


Link to post

Sehnal jsem jí na Aukru. Je to docela fuška. Prostě dojezdovky 15" a disk 5x100 prostě moc nejsou, ale podařilo se. Bez rezervy jezdit nechci, takže jsem prostě musel hledat.

Share this post


Link to post

Super... chytré řešení... asi to od tebe časem okopčím... i když mě prostor netlačí, mám rád tyhle "simply clever" vychytávky... budu se poohlížet po placatým kole...

Share this post


Link to post

Kdyby jsi narazil na dojezdovku 14", tak jí klidně taky vezmi. Sice jí nedáš na předek, ale na zadek jo, takže když píchneš předek, tak tě čeká dvojí přehazování, ale stejně je lepší dávat dojezdovku na zadní nápravu. Na předku bych s tím jel max. tak po městě do servisu.

Share this post


Link to post

Mám 15", ta tam sedna přesně na výšku. Za ní se ti ještě vejde dost věcí, řetězy, pumpička, deštník, spacák, a pořád tam mám ještě místo. :)

Share this post


Link to post

A ještě jeden dotaz na plynaře... Jaký u tohoto motoru máte svíčky? Já zatím nechal ty co tam byly(ani nevím co jsou zač) a vše je ok (volnoběh nekolísá). Jen ze zvědavosti... Na různých fórech se hodně doporučují pro LPG auta NKG... má je tam někdo - zkušenosti? jak dlouho vydrží a jak se spolehlivě pozná, že svíčky dosluhují (krom toho, že nehází jiskru vůbec a válec je "mrtvý")

Share this post


Link to post
Guest Mišel

bylo nám doporučeno LPG svíčky, ale byly s něma problémy. Dal jsem originál NGK a v pořádku, auto jede jako z praku :palec:

Share this post


Link to post

Má někdo zkušenost se svíčkami Brisk dor14lgs? Je to svíčka z kruhovým jiskřištěm. Jde o to, že je mám doma v krabičce - byly kdysi kupovaný na 1.8T ale v autě nikdy nebyly, tak jestli je mohu použít. Podle info z netu se do 2.0 AQY mohou dát, jen by mě zajímalo, co to udělá v kombinaci s LPG. Jestli někdo nemá zkušenosti... když už doma jsou...

Share this post


Link to post

Zkušenosti asi nikdo nemá, budeš první. Neboj se je tam dát a uvidíš co to udělá. Pak nám to hlavně napiš, ať to taky víme. :palec:

Share this post


Link to post

Ok. Ještě ty co tam mám dojezdím přes léto a pak jdou ven... už začínám cítit že se mi prodlužuje startování... dřív to chytalo na první otáčku - teď na třetí... A někdy se mi stane že to po startu, když neprošlápnu trochu plyn, zdechne - a to je teplo...

Share this post


Link to post
Má někdo zkušenost se svíčkami Brisk dor14lgs? J

já s nima najel 20tis....teď tam mám NGK....žadný rozdíl :lol:

ale jezdím na benzín.....

Share this post


Link to post

Tak svíce jsou tam - výměna teda byla práce na hodinu - přístup opravdu na prd... první dva strarty = tragédie - tzn. motor šel jakoby na dva válce a po sešlápnutí plynu zdechl - tak jsem byl hodně zděšený - ale potom mi to nedalo a napotřetí vše OK - projel jsem to a normál dobrá jízda... uvidíme jak se osvědčí... I na plyn se mi to přeplo - bez škubnutí / zakolísání a jízda na plyn taky pohodička. Teď už mám udělaný přípravky takže je vyměním na cestě do 20 minut ;) :) :)

Share this post


Link to post

No, já ho nesundával - jen jsem musel odpojit elektriku... ale když má člověk dobrý nástroje, jde to. Naštěstí ty svíce jsou natočený tak, že jdou vymontovat zboku potrubí bez jakýchkoliv kloubů.

 

Jinak nepozoruji žádný rozdíl... ještě budu sledovat spotřebu (dlouhodobě) a poreferuji, jestli jsou/nejsou lepší než NKG.

Share this post


Link to post

Taky sání nechávám a jde to. Hlavně tam nedávejte svíčky Brisk Silver, po asi 6 tisících km bylo po nich a škubalo to. Teď tam mám nějaké jednobodové Denso a zatím motor šlape jak hodinky.

Share this post


Link to post

Tak dnes jsem nastartoval a opět to jelo jakoby na 3 válce a pak zdechlo - po dalším startu vše ok. takže svíčky asi nic moc... ještě zkusím dát origo a uvidím... ale asi to bude v nich...

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...